Keresnék felvételeket a Bp-Bamako 2009-es futamáról....szeretnénk kb. egy 30 perces filmet összevágni belőle, de a mi csapatunk Európában már kieset sajna..
Szeretettel meghívjuk Önt a 2007. február 23 - án pénteken 17 órai kezdettel megrendezésre kerülő élménybeszámoló sajtótájékoztatóra. Csak azért is minden viszontagság ellenére oda értünk! Számtalan hibát és problémát leküzdve lerepítettük a Dákót Bamakoba ! Vissza nem tudtunk vele jönni, mert 2000 km után megadta magát a vas!! Számítunk megjelenésére! A hely: Erzsébeten a BORA-BORA Bár Elérhetőség és térkép : www.borabora.hu. Ezt követően buli kifulladásig! Várunk minden Bamakost, rajongót, és érdeklődőt! Daciával Bamakoba Team
Az én bandám megy az Üvegtigrises, 302 rózsaszinmalacos Jeep-el. A vén renaultmotoros bódé hihetetlen! Már a franciáknál lerohadt róla a turbo. Birt menni vagy 80-at. Aztán a kipufogó, öninditó, gázpedál, hátsó fék. Vicc, de a bantuknál kaptak rá turbót. Megint megy 110-et. Igaz, hogy 20 kilométerenként vissza kell önteni bele a karterszellőzőn kannába kinyomott olajat, de egyszerüen nem akar megdögölni. Holnap bezakatol a célba. :-) A jó öreg tecnika! 74-ben rakta először kocsiba a rönyó ezt a 2.1D-t, 76-tól turbóval. Na ezt nevezem én tervezésnek. Kilóg a bele, de küzd, kormol, és nem hagy xarban!
Amúgy megvannak az ötletek jövöre. Van 2db tüzoltó ZSUK, esetleg szerezni egy Roburt. Igaz ez utóbbiba tenni kell valami rendesebb motort, mert a gyári orditását pestig nem lehet kibirni, nemhogy bamakóig. Mivel mindkettő tipus faék bonyolultságú, nem nagyon tud megdögleni benne semmi, a hiradásban meg garantáltan benne lenne. :-)
Ez érdekes, a médiában a három "sztárautó" a Trabant, a Csepel és a Dacia, szegény gömbezeröcsiről meg mindenki elfelejtkezik :) Bár, én a rajtnál 1600-nak gondoltam a világos lámpakereteiről...
:-)) nekem is az egyik kedvencem ez az öreg bódé. Fújtatva, prüszkölve, de megállithatatlanul megy a cél felé. Nekem erről szól a Bamakó. Olyan géppel odamenni, ami úrigyereknek eszébe sem jutna. Trabi, Dákó, meg bármi, ami minimum 20 éves.
Nem is a Trabantosok ! :) Sőt, nem is azok a srácok, akik egy öreg Opel Commodore-ral nyomják :))))) OFF: Eladtam a könyveket egyben a Vaterán, egy éve viszed elfelé ajándékba, nem vártam tovább, szorri... /OFF
Súgja már meg valaki, pontosan melyik volt az a "9-es számú csapat", akiket kizártak ittas vezetésért ? Átnéztem sokszáz képet, és nem találok ilyen rajtszámot.
További nehézséget jelentett a résztvevőknek, hogy a Mauritán Iszlám Köztársaság terüléteré szigorúan tilos alkoholt bevinni. Ezért próbálták az indulók az utolsó szponzor sör készleteiket "likvidálni". Többeket láttak vezetés közben sörözni az N17-es úton, annak ellenére, hogy a verseny szabályai szerint ittas vezetésért pontlevonás jár.
A Bamako orvosi csapata szerint az alkohol eddig nem jelentett komoly problémát. Viszont eddig már tömtek fogat, kisebb sebészeti beavatkozást hajtottak végre, bélfertőzés és több kötőhártya-gyulladásos panasz is volt.
Az első komoly akadályt remekül vette Orsós Endre, alias "Cigánygyerek az égből". Ő az aki vízum, térkép, oltások, GPS, CB rádió és egyéb szükséges felszerelés nélkül érkezett a régióba. Sikerült behatolnia Mauritániába, de a titkát nem fedte fel.
Sokan vasárnap szembesültek először az igazi Afrika kegyetlen, szegény arcával. Több csapat kultúrsokkot kapott. Voltak akik megfogadták, hogy nem szállnak ki az autójuk biztonságos fedezékéből. Még a tapasztalt, harmadik világot megjárt Hu Cares csapat tagjai is megdöbbentek az őket fogadó viszonyokon.
A 22 induló csapatból 2-en feladták a versenyt, és a még versenyben lévő 2O csapatból mindössze 6-an fejezték be időre az etapot. Őket elsősorban a kafkai határátlépés nehézségei választották el a szintidő teljesítéséért járó 5 ponttól.
Vasárnap hajnalban a marokkói fennhatóságú Dakhlából vágtak neki a 46O kilométeres etapnak a még versenyben lévő csapatok. Müezzinek hangjára ébredtek, majd elindultak Dél felé az egyre kietlenebb sivatagi tájon.
A nap fő attrakciója az volt, hogy a résztvevőknek meg kellett küzdeniük az első homokos szakasszal. Igaz ez még csak ízelítő volt a hétfői 15O kilométeres dűnés etap előtt. A nap nehézségét többek között az elaknásított terület jelentette. Szerencsére senki nem futott aknára a résztvevők közül.
(Azt csak halkan jegyzem meg egy lentebbi beírásra, hogy a Villám Géza beírása elsősorban nem a Tibáéknak szólt. Ők ugyanis másodszorra vesznek részt a versenyen és a Tiba Tomi a tavaly 1000 km távon vontatott a sivatagban egy Opel Corsát egy Audival. Úgyhogy ha valaki tudja, hogy milyen autót vontani a Szaharában, akkor ő (is) tudja. Az más kérdés, hogy Európában "nehéz" vontatni, s talán veszélyesebb is. Csak az európai táv nélkül nem jött volna össze a Guiness rekord, amit ők akartak elnyerni. Ez most marad egy amerikai párosé.)
Az Afrikába érkezett mezőny első megpróbáltatásai a marokkói kősivatagokban kezdődtek, de sokan saját maguk is nehezítettek a dolgon egy kiadós eltévedéssel és félrenavigálással.
Szerda hajnalban az utolsó Bamakós csapatok is megérkeztek Afrikába. A spanyol fennhatóság alá tartozó, de már afrikai Mellilaban értek partot a későn jövők, majd innen léptek be a szomszédos Marokkóba. Az afrikai bürokráciából kiváló leckét kaptak a hajnali háromig a határon veszteglő magyarok.
Hamis húszeurós miatt kerültek bajba a trabantosok a Bamako-ralin
A fapados Dakarnak titulált Budapest–Bamako-rali elérte Afrikát. A csapatok többsége kisebb-nagyobb gondokkal küzd, de a legkomolyabb bajba a Motorváros Team csapat került. A Trabanttal induló csapat az Afrikába való átkelés előtt keveredett vitába a spanyol határőrökkel, miután hamis pénzzel próbált meg fizetni, melyhez előzőleg ők is egy benzinkútnál jutottak.