A főutakon csak 1 sáv van. Ezen közlekednek a teherautók és a kamionok is.
Úgy tudom, hogy a teherautók, kamionok elvileg 20 km/órával lassabban közlekedhetnek, mint a személyautók!
Ez az elmélet! A gyakorlat pedig, hogy sokszor gyorsabban mennek, mint amit a kresz megenged egy személyautónak.
Ebből adódóan azok a szgk.-val közlekedők akik betartják a szabályokat, csak tartani kell a forgalom ritmusát.
Talán felétek is közel annyi a teherautó, vagy kamion az utakon, mint személyautó.
Abban a pillanatban amikor a sebességmérők kikerülnek, a teherautók, kamionok kénytelenek betartani a szabályokat és az eddig békés sofőrök bizonyos része lassúnak fogja találni a tempót.
Ugyanis ezek az emberek többnyire azért mennek 90km/órával, mert ezt engedélyezték neki. Igen ám, de a 90km/óra jár is nekik!
Elkezd a hatalmas rutinjával előzgetni és mint tudjuk a balesetek nagy része előzéskor szokott bekövetkezni.
Persze ideológiát lehet gyártani. Mindenki türelmes marad és beletörődik, hogy a megszokott menetidő 10 percel meghosszabbodott.
Szerintem inkább beszéljünk arról, hogy a XXI. században járunk. Olyan autók készülnek, olyan mennyiségben, amit a Magyarországi utak képtelenek kiszolgálni!
Hozhatnak bármilyen korlátozást. Egyiknek sem lesz eredménye.
De ha a lassú főutakra is raknak akkor, még azokat is gyorshajtásra kényszerítik akik egyébként szabályosan közlekedtek volna.
Ezt nem igazán értem. Ha valaki magától is szabályosan közlekedik, azon mit befolyásol a kamera? És miért pont gyorshajtásra kényszerít? Engem egy kamera esetleg lassúbb haladásra tudna késztetni, gyorsabbra aligha. :-)
Az autópályán tudja az autós hogy hol kell figyelni és utánna tapossa. Minnél több helyen kell lassítani, anná hosszabb ideig tart az út és még gyorsabban fognak azok menni, akik idő hiányban szenvednek!
De ha a lassú főutakra is raknak akkor, még azokat is gyorshajtásra kényszerítik akik egyébként szabályosan közlekedtek volna.
egyáltalán nem! ezek fix helyen vannak, előjelezve, és megindokolható helyekre telepítve
egészen más kategória, mint amikor tényleg csak a pénzszerzés kedvéért bújnak el egy egyébként biztonságos helyen kinnfelejtett (vagy más szempontból értelmetlen, pl iskola miatti 30 - szombat éjfélkor) tábla mellett
csak kb 1éven belül nem csak az ország 4pontján lesz hanem az összes autópályán,aztán majd az összes főközlekedési úton,az összes faluban stb ,aztán majd győzd követni.
A balaton környékén jelenleg is kb 4-5 fix kamera van ami müködik,szárszón,kőröshegyen stb.
A rendőrőknek ez egy ujabb pénzbehajtási forma,igazából minimális karbantartással minimális apparátussal müködtethető.
Engem kicsit zavar hogy már mindenhol figyelnek.
Hol a köztéri kamerák(bizonyos esetekben jó hogy vannak,a 8.kerben visszaszorult a lopások száma),hola parkolóőr ,hol pedig a rendőrök.
A törvényeket nagyjából a lehetőségekhez mérten próbálom betartani,pl faluban nem megyek 100zal,de ugy érzem ezt már a szopatás kategória.
Van a "sebesség túllépése", meg a "sebesség jelentős túllépése".
Az 50 helyett 51 is gyorshajtás és büntethető (max 60e forint asszem), de a jogosítványt csak jeletős túllépés esetén vonható be. Ennek a határa 100-ig 50%, fölötte 30% túllépés.
elvileg a technika lehetove teszi, hogy akar ket kilometerrol is bemerjen, persze onnan nem nagyon olvassa le semmi a rendszamtablad, ami nem katonai cucc, viszont nyomon kovethet, es csinalhat rolad fotot akkor is, mikor odaersz.
Igazabol az ugy van, hogy 50 helyett 51-el menni is sebesseg tullepes, de ha jol emlekszem gyorshajtas +25%-nal kezdodik, viszont 50%-tol kaphatoak az igazan szexi fotok es fincsi buntetesek.
Az egyszeru sebesseg tullepessel nem szoktak nagyon vacakolni. De attol meg neha fotozzak azt is. Speciel nem tudom, hogy ezek a sebessegmero automatak mikor kattannak el.
Jah, menj 100-al vagy 130-al, fuggoen, hogy mi a tabla szerinti megengedett sebesseg, azert az nem egy olyan elvaras, amit nem lehet betartani az orszag 4 pontjan. Nem faj, kibirod. En is kibirtam, pedig a kocsim kepes menni 190-200-al is, de nem megyek vele annyival.
meg kellene tudni, vajon igaz-e még mindig a korábbi közlés mert ha a "+30"-at hintik el a köztudatban, valójában pedig a legkisebb túllépésre is beindul, az tényleg mocsokság lenne
de nem tudom, nem a mérés hatósugara hosszabb-e, és csak a fotó készül közelről
Fikázni a rendõröket könnyû, de mi volna, ha a változatosság kedvéért az ember legalább annyit megtenne, hogy legfeljebb 30-cal lépi túl a sebességkorlátozást legalább azon a négy nyilvánosságra hozott helyen?