A Veszprém.Lepsény vonalat NEM szabadna megszüntetni!!! Három sugárirányú fővonalat köt össze. Szinte az egyetlen kpcs a Balaton két partja között!!Bár a cstlakozásai nem túl jók.. TEGYÜNK A MEGMARADÁSÁÉRT!!!!
Most nemrég hallottam egy infót, hogy a Lázár elszólta magát, hogy újra kellene nyitni a 27-est. (Persze ne legyenek illúzióink, sok mindent állított már az a faszi.)
Amit Én eltudnék képzelni, az az amit a lentebbi hozzászólásomban leírtam. Annyival kiegészítve, hogy villamosítva Flirttel kilehetne adni Siófok-Füred között egy személyvonatot, Illetve Siófok-Veszprém között, Csajági gépcserével, vagy Előfogatolással, egy Személy/Sebes, vonatot. Ha Veszprémben a helyijáratos buszok csatlakoznának, még lenne is értelme, de mjndenáron egy hiánypótló kapocs lenne, arról nem is beszelve, hogy ha visszaállítanák a 1987/88-as vonatpárt, akkor Győrből is lehetne közvetlen vonat, ami meg Szerintem teljesen jó lenne, Győr-Veszprém-Siófok tengelynek.
Egy kétóránkénti deisrós Siófok-Balatonfüred járat marha jó lenne, de hát nálunk ilyet nem lehet. Vagy 23 csitrilliárdért építünk 160-as kétvágányú pályát, vagy hagyunk lerohadni minden meglévő értéket.
Ezek mind jó gondolatok. Annyit tennék még hozzá, hogy a Lepsény-Enying szakasz felújításával, villamosításával egy Székesfehérvár-Enying elővárosi összeköttetés is létrejöhetne. A Szabadbattyán-Lepsény szakasz kétvágányúsítása pedig a balatoni forgalom szempontjából lenne indokolt.
Szerintem egy nagyon jó kezdeményezés,és mimt a 37-es vonalnál is láttuk, dűlőre lehet jutni.
Szerintem teljesen jó alternatíva lehetne a vonal, mivel 3 fontos vonalat is össze köt, és csak cc 35 km. A teherforgalom Papkesziig (azt hiszem) adott. Csajág-Lepsény között tehermentesítésre istökéletes lenne, lláne ha azt a 9 km-t villamosítanák, teszemazt, önműködő térközösre átépítenék.
Nyílván, nem tudom, hogy mennyire kellene mélyen a zsebbe nyúlni hozzá, de hosszútávon megérné, szerintem.
A nyomvonalvezetése Lepsény-Csajág között ahogy térképen nézem, csak az íveknél indokolja az 50-et, a kettő között, nyugodtan lehetne 80-as a pálya.
Csajág-Hajmáskér között, ha egy laza 60-at kilehetne csiholni a szakaszból,akkor kb 23 perc alatt lelehetne érni Csajágig, 33 perc alatt pedig Lepsényig ami fele, hanem 3-ad annyi idő, mintha körbe menne a vonat Fehérvár fele. Személyvonatok, vagy távolsagi vonatok szempontjából, nyáron a 1987/88-as (18-óta megszűnt) vonatpárt is visszalehetne allítani, évközben meg Siófok-Veszprém, Siófok-Győr között, lehetne szemelyvonatokat közlekedtetni. De akár csak Lepsény- Veszprém között, csatlakozva a 30-as, 29-es és a 20-as, 11-es vonalakon közlekedő vonatokhoz.
Nyílvan ami baj, hogy anDesiro/Csörgők megbízhatatlqnok jelenleg. Debha egy adott esetben a gyorsokat nézzük, 100-km/ h bőven elég.
Nyílván, Csajág-Hajmáskér között nincs sok esély a villamosításra.(Előbb lesz a 26,29-es vonal végig megküldve.)
A szomorú az, hogy a vonalban nagyon sok potenciál nimcs kihasználva. Pont mint a 35-ösön (ott annak köszönhetően, nem rakodnak semmit, mivel az államvasút elmarta a fogyasztókat, bár ott is ha ilyen szepen leülne a vállalatok képviselőivel a vasút, talán eredményre vezetne.).
Ha a 44-es, illetve a Szabadbattyán-Börgönd villamosítva lenne, akkor pl. Hajmáskértől egészen (Hajmaskér-Csajág-Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs) ig, Lehetne főleg a nyári szezonban, egy elkerülő útvonalat adni, Székesfehérvár tehermentesítésére, ezáltal, csökkenne a zavarérzékenység és nőne a szállítási kapacítás.
Vagy ha van egy Vis Maior, a 30-ason, esetleg a 29-esen, akkor pl. (Most Battyán-Csériről beszelek.) Nem lenne elzárva a pálya órákra, hanem terelni szépen a vonatokat, és néhány perc késéssel, de lebomyolítható lenne a vonatközlekedés.
A Villamosítás, pont ezért lenne lényeg, mivel nem kellene a Gépcserékre várni, hanem csak Suhannának adott esetben az IC-k és a vonatok. Mivel a 29-es is önműködő térközös pálya.
Száz szónak is 1 a vége.: Nagyon örülök, hogy valaki foglalkozik a pályával, annak jövőjével, így bízom benne, és sok sok sikert kívánok ahhoz, hogy a terv, elképzelés sikerüljön. Talán, ha Enying-Lepsény között meglenne a pálya Csinálva, normálisan, még Veszprém Enying is jó viszomylat lenne. (Persze ha lenne rá kereslet.) De addig is, Pénz és akarat kell hozzá.
Azon gondolkodtam, hogy pl. a Lepsény-Csajág közötti 9 km-es szakaszt vajon miért nem hozzák helyre, Használják? Mert villamosítva, vagy akár villamosítás nélkül is, ha van valami vágányzár, nagyon jó alternetíva lehetne.. és csak 9 km.. Utána már csak 12 km maradna kizárva.. Bár a magam részéről kifejezetten sajnálom, hogy nincs egy Észak-Déli összekötés a 20-30-as vonal között , akár Veszprém-Siófok között..
Valamint a Bakonyvasút Szövetség oldalán olvastam, hogy demonstrációs külön vonatot jövő évben is terveznek megszervezni Veszprém-Papkeszi közt, hogy számon legyen tartva, életben tartsák a vasútvonalat és legyen jövője is, elmozduljon, tetszhalott állapotából a vonal.
Augusztus 25-én különvonat közlekedik Veszprém-Papkeszi-Veszprém viszonylatban, még van lehetőség regisztrálni. További infók a www.bakonyvasut.eu oldalon.
Lepsény felől milyen jelzési kép mellett lehet bejárni a III. vagy IV. vágányra, ill. ezekről a vágányokról milyen jelzés mellett lehet kijárni Lepsény felé?
Elsősorban az érdekelne, hogy az 1. sz. kitérő mellékirányból-mellékirányba állását a forgalom és a bizber egyenes állásnak vagy kitérő állásnak tekinti.
Szia! Mint leendő kollégának egy kis bizalmas infó! :)
30-ra és január 2-re vezényeltek kiszolgáló személyzetet a papkeszi menetekhez. 05-től-11.00-ig.
Igaz, ez még kevés, mert mint az eddigiek mutatták ezek a vonatok mindenről híresek, csak arról nem, hogy pontosan megérkezzenek. :) A több napos késés sem ritka.
A vasárnapi kiszolgálásról pedig csak annyit, hogy ez szerintem akkor valósul meg, ha valamelyik magán cég átveszi a Cargo-tól. Még hétköznap is nehezen rendelnek személyzetet, nem vasárnap! :)
A Peremartoni Fertilizers Kft. közvetlenül egy ciprusi bejegyzésű cég tulajdonában van (OSTCHEM VENTURES LIMITED, CY-1066 Nicosia, Themistokli Dervi 48. Athienitis. ép. 101.), de a Kft. honlapja szerint a Kft. az IBE-cégcsoport érdekeltségébe tartozik. Az IBE Trade Corp. egy 1987-ben alapított New York-i székhelyű amerikai cég, amelynek van ukrajnai és oroszországi műtrágyaüzeme.