Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2024.09.13 0 5 624

Most nemrég hallottam egy infót, hogy a Lázár elszólta magát, hogy újra kellene nyitni a 27-est

 

Nem mernék nagyban fogadni arra, hogy LJ. tisztában van azzal, hogy van 27-es vonal. 

Előzmény: taurus99 (623)
taurus99 Creative Commons License 2024.09.12 -2 1 623

Most nemrég hallottam egy infót, hogy a Lázár elszólta magát, hogy újra kellene nyitni a 27-est. (Persze ne legyenek illúzióink, sok mindent állított már az a faszi.)

Amit Én eltudnék képzelni, az az amit a lentebbi hozzászólásomban leírtam. Annyival kiegészítve, hogy villamosítva Flirttel kilehetne adni Siófok-Füred között egy személyvonatot, Illetve Siófok-Veszprém között, Csajági gépcserével, vagy Előfogatolással,  egy Személy/Sebes, vonatot. Ha Veszprémben a helyijáratos buszok csatlakoznának, még lenne is értelme, de mjndenáron egy hiánypótló kapocs lenne, arról nem is beszelve, hogy ha visszaállítanák a 1987/88-as vonatpárt, akkor Győrből is lehetne közvetlen vonat, ami meg Szerintem teljesen jó lenne, Győr-Veszprém-Siófok tengelynek.

jbaal Creative Commons License 2024.08.25 0 2 622

Egy kétóránkénti deisrós Siófok-Balatonfüred járat marha jó lenne, de hát nálunk ilyet nem lehet. Vagy 23 csitrilliárdért építünk 160-as kétvágányú pályát, vagy hagyunk lerohadni minden meglévő értéket.

samyadler Creative Commons License 2024.08.25 0 1 621

Mindkettőre szükség lenne.

Előzmény: Down under (620)
Down under Creative Commons License 2024.08.24 0 1 620

Vagy inkább milyen kár, hogy még nem kétvágányúsították a Szabadbattyán-Lepsény szakaszt.

Előzmény: taurus99 (619)
taurus99 Creative Commons License 2024.08.24 0 1 619

A mai nap ismét bebizonyította, hogy milyen kár, hogy Lepseny-Csajág között bezárták a vonalat..

zirtz Creative Commons License 2023.11.16 0 3 618

Ezek mind jó gondolatok. Annyit tennék még hozzá, hogy a Lepsény-Enying szakasz felújításával, villamosításával egy Székesfehérvár-Enying elővárosi összeköttetés is létrejöhetne. A Szabadbattyán-Lepsény szakasz kétvágányúsítása pedig a balatoni forgalom szempontjából lenne indokolt. 

Előzmény: taurus99 (617)
taurus99 Creative Commons License 2023.11.14 0 5 617

Szerintem egy nagyon jó kezdeményezés,és mimt a 37-es vonalnál is láttuk, dűlőre lehet jutni. 

Szerintem teljesen jó alternatíva lehetne a vonal, mivel 3 fontos vonalat is össze köt, és csak cc 35 km. A teherforgalom Papkesziig (azt hiszem) adott. Csajág-Lepsény között tehermentesítésre istökéletes lenne, lláne ha azt a 9 km-t villamosítanák, teszemazt, önműködő térközösre átépítenék.

Nyílván, nem tudom, hogy mennyire kellene mélyen a zsebbe nyúlni hozzá, de hosszútávon megérné, szerintem. 

A nyomvonalvezetése Lepsény-Csajág között ahogy térképen nézem, csak az íveknél indokolja az 50-et, a kettő között, nyugodtan lehetne 80-as a pálya.

Csajág-Hajmáskér között, ha egy laza 60-at kilehetne csiholni a szakaszból,akkor kb 23 perc alatt lelehetne érni  Csajágig, 33 perc alatt pedig Lepsényig ami fele, hanem 3-ad annyi idő, mintha körbe menne a vonat Fehérvár fele. Személyvonatok, vagy távolsagi vonatok szempontjából, nyáron a 1987/88-as (18-óta megszűnt) vonatpárt is visszalehetne allítani, évközben meg Siófok-Veszprém, Siófok-Győr között, lehetne szemelyvonatokat közlekedtetni. De akár csak Lepsény- Veszprém között, csatlakozva a 30-as, 29-es és a 20-as, 11-es vonalakon közlekedő  vonatokhoz. 

Nyílvan ami baj, hogy anDesiro/Csörgők megbízhatatlqnok jelenleg. Debha egy adott esetben a gyorsokat nézzük, 100-km/ h bőven elég.

Nyílván, Csajág-Hajmáskér között nincs sok esély a villamosításra.(Előbb lesz a 26,29-es vonal végig megküldve.)

A szomorú az, hogy a vonalban nagyon sok potenciál nimcs kihasználva. Pont mint a 35-ösön (ott annak köszönhetően, nem rakodnak semmit, mivel az államvasút elmarta a fogyasztókat, bár ott is ha ilyen szepen leülne a vállalatok képviselőivel a vasút, talán eredményre vezetne.).

Ha a 44-es, illetve a Szabadbattyán-Börgönd villamosítva lenne, akkor pl. Hajmáskértől egészen (Hajmaskér-Csajág-Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs) ig,  Lehetne főleg a nyári szezonban, egy elkerülő útvonalat adni, Székesfehérvár tehermentesítésére, ezáltal, csökkenne a zavarérzékenység és nőne a szállítási kapacítás. 

Vagy ha van egy Vis Maior, a 30-ason, esetleg a 29-esen, akkor pl. (Most Battyán-Csériről beszelek.) Nem lenne elzárva a pálya órákra, hanem terelni szépen a vonatokat, és néhány perc késéssel, de lebomyolítható lenne a vonatközlekedés. 

A Villamosítás, pont ezért lenne lényeg, mivel nem kellene a Gépcserékre várni, hanem csak Suhannának adott esetben az IC-k és a vonatok. Mivel a 29-es is önműködő térközös pálya.

Száz szónak is 1 a vége.: Nagyon örülök, hogy valaki foglalkozik a pályával, annak jövőjével, így bízom benne, és sok sok sikert kívánok ahhoz, hogy a terv, elképzelés sikerüljön. Talán, ha Enying-Lepsény között meglenne a pálya Csinálva, normálisan, még Veszprém Enying is jó viszomylat lenne. (Persze ha lenne rá kereslet.) De addig is, Pénz és akarat kell hozzá.

Ábrahám Laci Creative Commons License 2023.11.14 0 7 616

Sziasztok!

 

Az alábbi lakossági vasutas fórumon való részvételi lehetőségre szeretném felhívni figyelmeteket.

 

 

 

taurus99 Creative Commons License 2023.04.19 0 5 615

Sziasztok!

 

Azon gondolkodtam, hogy pl. a Lepsény-Csajág közötti 9 km-es szakaszt vajon miért nem hozzák helyre, Használják? Mert villamosítva, vagy akár villamosítás nélkül is, ha van valami vágányzár, nagyon jó alternetíva lehetne.. és csak 9 km..  Utána már csak 12 km maradna kizárva.. Bár a magam részéről kifejezetten sajnálom, hogy nincs egy Észak-Déli összekötés a 20-30-as vonal között , akár Veszprém-Siófok között..

Ábrahám Laci Creative Commons License 2021.12.17 0 0 614

Sziasztok!

 

Ahogy olvastam, hogy elindult a Bakonyvasút Szövetség részéről a civilekből álló pálya gondozás PFT-zés Lepsény-Papkeszi közt.

 

Az alábbi videóban is láthatjátok ezt: https://www.youtube.com/watch?v=sZT1VzlQaIA

 

Valamint a Bakonyvasút Szövetség oldalán olvastam, hogy demonstrációs külön vonatot jövő évben is terveznek megszervezni Veszprém-Papkeszi közt, hogy számon legyen tartva, életben tartsák a vasútvonalat és legyen jövője is, elmozduljon, tetszhalott állapotából a vonal.

 

 

Veszprém27 Creative Commons License 2018.08.15 0 1 613

Augusztus 25-én különvonat közlekedik Veszprém-Papkeszi-Veszprém viszonylatban, még van lehetőség regisztrálni. További infók a www.bakonyvasut.eu oldalon.

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.21 0 2 612

Csajágtól Papkesziig a jelenlegi állapotok:

https://youtu.be/KkJwfY2HC2w

saját célú pálya Creative Commons License 2015.02.08 0 0 611

Köszönöm.

Előzmény: Dave_91 (610)
Dave_91 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 610

Igen, kedden és pénteken szokott lenni!

Előzmény: saját célú pálya (609)
saját célú pálya Creative Commons License 2015.02.06 0 0 609
Szokott lenni mostanában forgalom Fűzfőgyártelepre, a Víztec-üzembe?
M.T. Creative Commons License 2014.09.10 0 0 608

Balatonfőkajár állomás (!) 1964. április 26-án.

 

Forrás: FÖMI

Dave_91 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 607

Hello!

Mikor lesz újra a Papkeszis menet? 

Mopi Creative Commons License 2014.04.03 0 0 606

Helló!

 

Lenne egy Csajághoz kapcsolódó kérdésem:

Lepsény felől milyen jelzési kép mellett lehet bejárni a III. vagy IV. vágányra, ill. ezekről a vágányokról milyen jelzés mellett lehet kijárni Lepsény felé?

Elsősorban az érdekelne, hogy az 1. sz. kitérő mellékirányból-mellékirányba állását a forgalom és a bizber egyenes állásnak vagy kitérő állásnak tekinti.

sínenjáró Creative Commons License 2014.03.29 0 0 605
Dave_91 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 604

Köszi szépen! :) Ma este láttam egy szerelvényt Hajmáskéren, Tadgs kocsik voltak. Ez lesz majd a hétfői menet?

Előzmény: sínenjáró (603)
sínenjáró Creative Commons License 2013.12.23 0 0 603

Szia! Mint leendő kollégának egy kis bizalmas infó! :)

30-ra és január 2-re vezényeltek kiszolgáló személyzetet a papkeszi menetekhez. 05-től-11.00-ig.

Igaz, ez még kevés, mert mint az eddigiek mutatták ezek a vonatok mindenről híresek, csak arról nem, hogy pontosan megérkezzenek. :) A több napos késés sem ritka.

A vasárnapi kiszolgálásról pedig csak annyit, hogy ez szerintem akkor valósul meg, ha valamelyik magán cég átveszi a Cargo-tól. Még hétköznap is nehezen rendelnek személyzetet, nem vasárnap! :)

 

Előzmény: Dave_91 (598)
mcg Creative Commons License 2013.12.23 0 0 602

reggel 6-7 körül tervezik talán a továbbmenetelt.

Előzmény: Dave_91 (600)
saját célú pálya Creative Commons License 2013.12.23 0 0 601

A Peremartoni Fertilizers Kft. közvetlenül egy ciprusi bejegyzésű cég tulajdonában van (OSTCHEM VENTURES LIMITED, CY-1066 Nicosia, Themistokli Dervi 48. Athienitis. ép. 101.), de a Kft. honlapja szerint a Kft. az IBE-cégcsoport érdekeltségébe tartozik. Az IBE Trade Corp. egy 1987-ben alapított New York-i székhelyű amerikai cég, amelynek van ukrajnai és oroszországi műtrágyaüzeme.

Előzmény: Dave_91 (586)
Dave_91 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 600

Köszi! :) Hány óra fele indulnak Hajmáskérről? 

Előzmény: mcg (599)
mcg Creative Commons License 2013.12.22 0 0 599

a hosszú hétvégén, aztán meg januárban vasárnap reggelenként

Előzmény: Dave_91 (598)
Dave_91 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 598

Szia! Esetleg megkérdezhetném, hogy mikorra várható a következő Papkeszis vonat? Válaszodat előre is köszönöm! Kellenes Ünnepeket!

Előzmény: sínenjáró (593)
sínenjáró Creative Commons License 2013.12.14 0 0 597

Ebben teljes mértékben igazat adok neked!

Főleg ha 1990-es vagy előtti évekről beszélnénk. :)

De változott a világ, a vasúton már minden arról szól, hogy hogyan lehet a másikkal ki....ni.

És igen, mindent be is kell tartani, tartatni, különben a pénztárcád ellensége vagy...:)

Előzmény: HDI 406 (596)
HDI 406 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 596

Igaz,közben én is rájöttem a miértjére,de ennyi varáció már nem ugrott be.

A 22 kocsit 440 méternek saccolom,40m  miatt nem szoktunk 2-fordulni.

sínenjáró Creative Commons License 2013.12.14 0 0 595

E.2.számu Fékutasítás. 5.sz. módosítás. 81 oldal. 6.1 pont: A légsűrítők korlátozott teljesítőképessége:

M 47 400 méter

M47 1201-1208 és 1301-1319 550 méter

A szóban forgó Dácia M47-1332, illetve a kötekedők kedvéért 98 55 0478 332.

Szóval 400 méter.

Előzmény: HDI 406 (594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!