Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2012.06.02 0 0 52

Hátha valakit érdekel:

Eladó a Mester Kiadó gondozásában megjelent "Világ repülőgépei" teljes sorozata!

Irányár: 45000 Ft.

Érdeklődni publikus e-mail címemen lehet!

 

 

Rep-Air-rer Creative Commons License 2011.01.30 0 0 51

Köszönöm kérdéseidet! Jelenleg a madárka a többszöri sikeres nagysebességű gurulópróba után lekonzerválva várja a sorsát a hangárban. A hatóság részéről még semmi változás nincs, mi pedig lezárjuk a dokumentációkat és bízunk a jövőben. Nemcsak a lengyel hanem a szlovák hatóság is befogadná a gépet de a döntés nem az én hatásköröm. Sajnos a hatósági befogadó akarat nélkül határainkon belül nem sokra megyünk és ha az nemleges lessz az negatívan befolyásolja a további tevékenységünket is. Nem szeretném ha szét kellene ereszteni a csapatot de ha megszakadna ez a nagyszerű folyamat nekem is elkell gondolkozni a hogyantovábbról.

Előzmény: amenhotep-ehnaton (50)
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2011.01.28 0 0 50

Üdv Rep-Air-rer!

 

Elég régóta nem találkoztam a Tőkölön felújított Mig-15UTI-ról szóló híradással, érdekelne mi lett a projekt sorsa miután az NKH-LI

"Illetékes elvtársai" hozzáálása miatt nem kapott magyar lajstromot és repülési engedélyt, így sajnos nem láthattuk a Kecskeméti Repülőnapon. Pletyka szinten lehetett hallani arról, hogy a Lengyel Légügyi Hatósággal folynak tárgyalások a légialkalmassági engedély és a lajstromozás ügyében, de az ügy állásáról mostanában semmilyen információ nem szivárgott ki. Ha van publikus információd a témában, kérlek tájékoztass bennünket.

Előzmény: Rep-Air-rer (49)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.05.28 0 0 49
Üdv Nighthawk 9!
Ez a program annyit jelent, hogy a hajtóművet nem szedték szét így sem a túrbina sem a kompresszor nem lett dinamikusan kiegyensúlyozva. Nem építették ki a csőrendszereket, csak renszerhermetikusságot néztek. Ez főleg a levegőből kiváló kondenzátum miatt veszélyes mert a belső korrózió miatt nem tudod, hogy mikor lyukad ki egy 30 vagy éppen 55 éves cső. Mi új alapanyagból teljesen átcsöveztük a gépet. Nem építették ki a kábelköteget így bennemaradtt a fegyverzetműködtetés kábelezése, ami természetesen nem működik. Mi a kételyek eloszlatása miatt is kiépítettük a gépből ezt a rendszert is. Természetesen az ő szempontjuk is a maximális repbiztonság de az ottani hatóság rugalmasan alkalmazta az idevonatkozó EU- előírásokat illetve ajánlásokat.
téglaci Creative Commons License 2008.03.07 0 0 48

Szia!

Tegyél fel konkrét kérdést , és kapsz rá konkrét választ.

Általánosan azt tudom mondani , hogy a légiüzemeltetési utasításokból sok adatot tudsz meg , az üzemeltetési kölstégek pedig nagyon sokmindentől függenek.

üdv

téglaci

Előzmény: Tyupi001 (47)
Tyupi001 Creative Commons License 2008.03.07 0 0 47

Sziasztok

 

Egy technikai kérdésem lenne...

 

A különféle polgári rep. gépek üzemeltetésével, fogyasztávával kapcsolatosan szeretnék egy kisebb fajta kutatást végezni, hogy melyik gép, mennyit eszik(nyílván sok összetevőtől is függ, de egy átlagot szeretnék látni) és mennyi a fenntartási költsége (karbantartás, átvizsgálás, raktárkészlet)

 

Ha bárkinek van használható és megbízható infója a témában, kérem szóljon nekem.

Köszönet

Adios

Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 46
Ez így lenne természetes! DE.- Amig a TI vagy más repipari cégek minden egyes új tevékenység legalizálásáért kemény sarcot fizetnek illeték formájában, addig ők egy ingyen megörökölt adminisztratív és infrastruktúrális háttérrel sem tudnak apanázs nélkűl működni. Messze állnak a piaci viszonyoktól minden téren! Jogi képviseletet meggyőződésem szerint csak minden hállyal megkent jogtudorokkal lehet hatékonyan elérni akiket a mozdonyvezetőkhöz, a légiforgalmi irányítókhoz,..stb.- hasonlóan meg kell fizetni!
Előzmény: téglaci (45)
téglaci Creative Commons License 2007.02.18 0 0 45

Szia!

Természetesen én nem az éppen aktuális vezetésre gondoltam ott , hanem mint egy összefoglaló névként mondtam pl. ezt.Mivel Magyarok vagyunk , repülünk is ezért hát következett belőle.

 

Előzmény: Rep-Air-rer (44)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 44
Üdv téglaci! Engedelmeddel megtenném szerény reflexiómat a témához. Nem tartanám szerencsésnek azt, hogy egy javarészt költségvetési kiegészítéből regnáló szervezetre bíznánk mgunkat még ha az az MRSZ is. Néhány éve repűlőgeptulajdonosok egy csoportja meghívta azt a volt vádászpilótát Tökölre, aki politikusi szintre "emelkedett", hogy elviekben támogasson egy létrehozandó műrepűlő egyesületet. Az ötlet olyannyra tetszett neki, hogy a megbeszélés felénél faképnél hagyta a társaságot. Csak "nagyban" tudott gondolkozni, a tulajok fizessenek és az MRSZ újraeloszt. Azóta a fejlődés nem állt meg, egyik oldalon maradtak a Z-50-esek, a másik oldalon viszont található már vadonat új EDGE-540-P is. Meggyőződésem, hogy kielégítő érdekképviseletet csak attól remélhetünk, aki jártas a nemzetközi jog azon területén mely a repűlés szereplőinek bármely csoportját érinti. Nyíregyházán van egy jogvégzett srác aki 2006 januárjában tartott oktatást az EASA követelményeire való felkészűlés szükségességéről és már akkor jelezte a PLH-ra nezedő nyomást és a megoldás lehetséges változatait is felvázolta. Neki szivesebben fizetném ki az esedékes tagdíjat az érdekképviseletért mert tevékenységében látom a fejlődés igényét.
Előzmény: téglaci (42)
kuglifejű Creative Commons License 2007.02.17 0 0 43

az elmúlt éveket elnézve nem kell attól félnünk hogy a MVSZ vagy MRSZ nekimegy a minisztériumnak, a hatósági ügyekben sem tettek semmit, csak beszedik a tagdíjakat, de én nem látom hogy bármit is tennének a magyar repülésért.

 

téglaci Creative Commons License 2007.02.10 0 0 42

Szervusz zolibá!

Igen!

Ezt a nemzeti sajátosságot feszegettem én minden oldalról körülírva , mert a repülésben tevékenykedők nagyobb része az , aki "csak" repülni szeretne , és ebbe pont bele is férne.

A baj az , hogy innen alulról nem tudok mit kezdeni az elképzeléssel , mert valahol másholkéne ezzel érdemben foglalkozni.

Erre lenne jó az MRSz pl.

Neki kellene ezt a műfajt felügyelni , hasonló leszabályozással , mint az MHSz időben.

Nem az uralkodó tipusú reptérpk.ra gondolok , hanem a műszaki vonalon leszabályozott főmérnökik stb.-re.

( na ez is csípi majd egy-két ember szemét)

szia

Előzmény: zolibá (41)
zolibá Creative Commons License 2007.02.10 0 0 41

Üdv ismét!

 

Nincsen semmi reakció?

Olvasta valaki az általam említett cikket? Mi a vélemény?

Előzmény: zolibá (36)
teglamiki Creative Commons License 2007.02.07 0 0 40

Hali!

 

A Jani nem azt írta, hogy nem ugyan az van a képen, hanem hogy nem illik ...

Ott van a kép fölött a pontos link, másolás-beillesztés!

Így támogatod az oldalt!

 

TéglaMiki

Előzmény: Ger-985 (39)
Ger-985 Creative Commons License 2007.02.07 0 0 39
Nem értem, ugyanaz van mindkettőn... :)
Előzmény: BJani (38)
BJani Creative Commons License 2007.02.07 0 0 38

Khm.

Próbáltad a linkedet? Így nem illik! :))

A helyes változat:

http://www.airliners.net/open.file/1099272/L/

Előzmény: Ger-985 (37)
Ger-985 Creative Commons License 2007.02.07 0 0 37

Sziasztok,

Tegnap, azaz pár órája láttam egy Lufthansa Airbus jobb hajtóművét "szerelték" 2B-n. Ő volt az: http://eu.airliners.net/photos/photos/2/7/2/1099272.jpg

Mi volt vele a gond? Tudja valaki?

zolibá Creative Commons License 2007.02.05 0 0 36

Üdvözlet a topiclakóknak!

 

Látom, kezd kialakulni egy kis vita. :))

Néhány szó az írottakkal (és egyben általam elolvasottakkal) kapcsolatban:

 

1. A Magyar Nemzet Online belinkelt cikke tartalmaz egy halom pontatlan és egy halom alapjaiban téves információt is. Az persze igaz, hogy nagy a dágvány a magyar repipar körül.

 

2. Ma került a kezembe az AERO Magazin legfrissebb száma, ahol viszont - amennyire meg tudom ítélni - pontos információkat találtam. Úgy tűnik, ők is fejlődnek.  Ajánlom mindenki szíves figyelmébe.

 

3. Felhívnám a figyelmet arra, hogy a 1592/2002/EK Rendelet II. melléklete pontosan meghatározza, hogy melyik légijárműveknek nem kell teljesíteniük az EASA követelményeket. És ez nem a lajstromozáson vagy nemlajstromozáson múlik. Ezen belül lehet experimental, meg hasonló dolgokban gondolkodni. Ezeket nemzeti jogkörben lehet, pontosabban kell lerendezni. A baj csak az, hogy a magyar jogszabályok ezeket az eseteket nem, nem egészében, vagy nem megfelelően kezelik le.

 

4. Azt, hogy mi minősül kereskedelmi légiszállításnak, az ICAO, azaz a Chicagoi Egyezmény vonatkozó Annexe (számára most kapásból nem emlékszem) pontosan meghatározza. Kereskedelmi Személy, teheráru vagy posta ellenszolgáltatás fejében, légi úton történő szállítása. Ebbe nem tartozik bele a kukacbombázás, a pilótaképzés és még nagyon sokminden, de a sétarepültetés - még, ha "A" pontból "A" pontba történik is a szállítás - igen, feltéve, hogy az ellenszolgáltatásért cserében történik.

téglaci Creative Commons License 2007.02.04 0 0 35

OK.

Tudod hol találsz minket , de ha nem , akkor :

www.repair.hu

térképpel , elérhetőségekkel tele!

Előzmény: Rep-Air-rer (34)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.04 0 0 34
Üdv itt is téglaci! A kompozittal kapcsolatos tapasztalatotokról szeretnék veled személyesen is beszélgetni, ezért ha nem zavarlak a kezeljövőben személyesen is megkereslek.
téglaci Creative Commons License 2007.01.31 0 0 33

ja és még valami:

lehet hogy a PartM szerint ahogy Te írod alsó kategória létezik , de itt M.o-on csak egy kategória létezik és az a  5700 kg alatti légijármű!!

Előzmény: vince (31)
téglaci Creative Commons License 2007.01.31 0 0 32

Szia Vince!

Én nem tudom , hogy te hol dolgozol , vagy egyáltalán a repülésben dolgozol-e!?

Én több mint 20 éve probálok ebben dolgozni , több-kevesebb sikerrel.

PartM szerinti műhely engedélyünk dokumentációját én készítettem , és e szerint is próbálunk dolgozni.

A mércét olyan magasra tesszük a munkavégzés során , hogy abban ne lehessen hibát találni.( nézd meg a www.repair.hu  -n)

Ezért nem értem azt a megjegyzésedet:

 "úgy érzem hogy neked az alsó kategória is túl magas"

Nem a munka végzéssel van a gond , hanem hogy nem olyan áron fizetik meg , mint tőllünk nyugatabbra , viszont az elvárások ugyan azok!??

( nincs idő a sok és néha felesleges papírmunkára , mert tízszer annyi munkát kell végezzél a megélhetésért)

A klubok szegények , azok azért nem fizetnek , a többi tulaj meg azért mert csak.

Tisztelet a kivételnek , mert van.

üdv

téglaci

Előzmény: vince (31)
vince Creative Commons License 2007.01.31 0 0 31
Figy: a Part M (2042/2003 as EU rendelet melléklete) pontosan ezt teszi amit te mondasz. A nem munkára használt gépek az "alsó" kategória, de amiben utast repültetnek az kapásból a nagygépes kategória, súlytól függetlenül.

Úgy érzem ki szavaidból, hogy neked az alsó kategória is túl magas. Biza ez így van tényleg átmenet nélkül öntik a kisgépes-ek nyakába ezt az EU dolgot. De attól még én nem igazán hiszem, hogy a mostani szürkezónában hályogkovácsolós, sumákolós, mindenki magának azt sufinizik amit nem szégyell dolgot kéne erősíteni. (tisztelet a kívételnek, de biza nagyon rossz fényt vetnek sokan a kisgépes oldalra) Én inkább a part M oktatásokat, és a szakma kitisztítását gondolnám követendőnek. Hogy a part M betartása sokba kerül? Az biza így van, de a személygépkocsik katalizátorral üzemeltetése se olcsó, mégis egyértelmű, hogy az a jövő, és nem a zöldkártyát zsebbe megvevő ezerrel füstölő roncsoké.

Bocs ha a lelkedbe tapostam, nem ez a célom, csak igenis fel kéne ébredni: Valóban Angliában, Németországban más kategóriák léteznek (több, léocsőzőttebb) és a kedves hatóságuk nem hagyta úgy magukra őket mint ide haza. De hidd el ha most hirtelen be akarnál tartani egy angol jogmenetet a repcsiddel hirtelen az is sokkal drágább lenne mint a tavaji.
Előzmény: téglaci (26)
téglaci Creative Commons License 2007.01.28 0 0 30

Szia!

Azt tudom hogy ez csak véletlen név hasonlóság , mivel ennek a cégnek én vagyok az " ügyvezető igazgatója"

Ez csak névleges dolog abból a szempontból , hogy mind a hárman 99% ban egyenrangú szakemberek vagyunk , csak mellette még én végzem a papírozást stb.

A Kányával kapcsolatban egyszer már keresett a Kraut Peti ( ha nem jól írtam a nevét esetleg akkor bocsi) , de aztán abba maradt a dolog valamiért.

Akkor azt mondták , hogy nem tudnak fizetni mert pénz az nincs rá , én meg azt mondtam , hogy a gyerekeim meg éhesek.( nekem 4 van , és a kollegámnak szintén)

Sajnos nem tehetjük meg , hogy a Magyar Repülés szeretetéért dolgozzunk , bár szívből szeretnénk.

Ha nem így lenne , már rég máshol dolgozna a csapat!!

Ahogy az elöző témakörben írta valaki , hogy nem akarják megfizetni a munkánkat , tisztelet a kivételnek.

Szívesen látunk egyszer a műhelyben

üdv

téglaci

Előzmény: Rep-Air-rer (29)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.01.28 0 0 29
Kellemes hétvége végét neked téglaci! Amiről kifejtetted a véleményed, szerintem azt úgyhívják, hogy experimentál kategória. Egyetértek veled abban, hogy a repülés szabadságát ki kellene terjeszteni de szerintem nem minden kontrol nélkűl. Ezen szellemben kezdték el Tökölön az UTI MIG-15-ös nagyjavítását. 1.-lépés: javítási vagy gyártási dokumentáció egyeztetése a PLH-val. 2.-lépés: javítás vagy gyártás végrehajtása és dokumentálása. 3.-lépés: a végtermék PLH által történő műszaki felülvizsgálata és esetlegesen a repűlési korlátozások behatárolása a benyújtott dokuk alapján. Sajnos itt még nincs vége a történetnek. Amíg a jogosítással rendelkező tulajdonos repűl a madárral addig minden rendben. Utasrepűltetés esetén felmerűl a felelőségbitosítási kérdés, ami némileg megdrágítja a tevékenységet. /pl:extrém sportok biztosítási feltételei./ A "REP-AIR-rer" névvel kapcsolatos szimpátiát köszönöm, az általad jelzett láthatóan is nagyszerű munkát végző csapathoz sajnos semmi közöm. Felvételeik alapján szakazerű munkájuk kamatozhatna a KÁNYA szárnyainak javításánál.
téglaci Creative Commons License 2007.01.28 0 0 28

Szia Rep-Air-rer!

Már a neved is szimpatikus!Hasonlóságot fedeztem fel:

www.repair.hu

A sportrepülés fogalmához nem kellragaszkodni , csak kéne egy kategóriát csinálni ami nem lajstromozott légijárműveket tartalmazna , és azokra már nem úgy vonatkozna a törvény mint a többire.

Ide azok nevezhetnének be a repcsijükkel , vagy amijük van , akik nem akarnak munkát végezni a repülőjükkel , hanem csak repülni akarnak.

( az nem munkavégzés , ha elvisz valakit repülni , aki kifizeti a repülés költségeit ,minden nyerészkedés nélkül!)

Mindenki eltudja dönteni , hogy mit szeretne a repülőjével , és ne csak a típus határozza meg a "kategóriába sorolását"

Lehet hogy nem teljesen jó a kivitelezés leírása , de a gondolat az nem rossz szerintem.

Hasonló elgondolás szerint repülnek a Végh Pali repülőgépei Ballószögön!

üdv

téglaci

Előzmény: Rep-Air-rer (27)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.01.27 0 0 27
Jópélda az AN-2 mert abból a tartály kiépítése után lehet ejtőernyőst ugratni. A merevszárnyúak nagytöbségével minimális átalakítás után lehet vontatni ami lehetővé teszi a "sportrepűlőgép" kategória kiterjesztését. Meggyőződésem, hogy egy repűlőeszközt nem a lajtstromjele minősít, hanem a gyártó által kiadott alkalmazási feltételek betartása.
téglaci Creative Commons License 2007.01.27 0 0 26

Igen!

Van amivel csak munka repülés folyik pl.mezőgazdasági repülés.

Persze lehet azt mondani , hogy az AN-2-vel lehet 5-ös vontatást is csinálni , de nem ez a jellemző.

A cél az lenne , hogy ami kizárolag arra használható , hogy sportra használjuk , azt nemzeti sajátosság kategóriában , vagy akármilyen megnevezés alatt lehessen használni , és ne ugyan az vonatkozzon rá , mint a B-707 -re.

Azért kérdeztem az angliai példát , mert ott valami ilyen van , ha jól tudom.

Előzmény: Rep-Air-rer (25)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.01.27 0 0 25
Üdv téglaci. Légyszives határozd meg azt a repülőeszköz kategóriát amelyikkel nem lehet "sportrepűlni"!l
téglaci Creative Commons License 2007.01.27 0 0 24

Az lenne a jó megoldás a sportrepülés számára , ha a sportrepülésben résztvevő szerkezetek nem lajstromozott légijárművek lennének , hanem csak valamilyen sorszám szerit nyilvántartott repülőgépek.Ezzel sok probléma orvosolható lenne az egyik területen.

Ezt azt hiszem szintén a törvények modosításával lehetne csak megoldani!?

PL. Angliában hogy van , tudja valaki?

I-shift Creative Commons License 2007.01.27 0 0 23

Szevasztok,

 

Én - sajnos - nem repülős, hanem buszos vagyok...bár az ősidőkben repültem meg ugrottam egy picit....(((:-

 

Jó hasznát vennénk Székesfehérvár környéki jármű villamossági és pneumatika

szerelőknek a buszgyártásunkban...

 

Volvo alvázra gyártunk elektronikával/automatikával/pneumatikával gazdagon felszerelt buszokat....

 

Ha valakit bővebben érdekel, írjon az itteni mail-címemre...

 

Üdv

 

I-shift

(Ami egy Volvo elektronikusan és pneumatikusan vezérelt 12 + 4 sebességes robotváltó...-:))))

 

Előzmény: téglaci (16)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!