kiszolgálná a Cegléd és Kecskemét közötti kis állomásokat napközben, de csak reggel (nem ideértve a hajnali vonatokat) és délután/kora este közlekedne, 2 IC között félidei indulással. Mondjuk reggel 6:30-kor indulna Kecskemétről, aztán 7:30, 8:30, 9:30, délután pedig 15:30, 16:30, 17:30, 18:30. nem biztos, hogy jók az időpontok, de a lényeg ebből annyi, hogy 2 IC közé simán beférne egy személyvonat.
(Veszprém felé megcsinálták)
vagy ha ez nem megoldható, akkor vissza lehetne állítani a Cegléd - Kecskemét - Kiskunfélegyháza személyvonatot, amely minden állomáson megállna,
esetleg, harmadik variáció lehetne a bajai vonat meghosszabbítása Ceglédig, amely szintén megállna mindenhol, ezzel egyszeri átszállási lehetőség jönne létre mondjuk egy bajai, kiskunhalasi utasnak Debrecen felé.
Nem tudom, melyik ötlet lenne a legreálisabb. Szerintetek?
Baja-Sárbogárd-Székesfehérvár-Komárom(-Esztergom)
Budapest-Gyöngyös (Z80)
Budapest-Jászberény (hivatásforgalomban reggel Pest felé, délután vissza, hatvani deltán át)
Budapest-Eszék (IC)
Budapest-Lajosmizse-Kecskemét (1 pár közvetlen)
Lehet, hogy nem jársz messze a valóságtól, sőt december 10-én jó néhány szempár ki fog kerekedni .....
"Hamarosan vágányzárári, korszerűsítési munkálatokat végeznek a Gyula és Sarkad közötti vasútvonalon — értesült lapunk. A fejlesztés a járatok sebességének növeléséhez is hozzájárulhat.
Felújítási és karbantartási munkák miatt június 19-től július 30-áig, a 135. számú Szeged–Békéscsaba–Kötegyán vasútvonalon, a 128-as vonalrészen Gyula–Sarkad állomások között folyamatos vágányzár lesz — erősítette meg információnkat a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
A vonalszakaszon hídmunkákat, vágányépítési- és útátjáró átépítési munkákat végeznek. Ezek befejezése után a jelenleginél nagyobb tengelyterheléssel is közlekedhetnek vonatok, valamint sebességnövelés is megvalósulhat. A kivitelezést a MÁV 100 százalékos leányvállalata, a MÁV FKG Kft. végzi. A vágányzár ideje alatt a személyszállító vonatok helyett Gyula és Kötegyán között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A menetrend módosításáról a vasúttársaság időben értesíteni fogja az utazóközönségét, valamint a térség sajtóját is. A vonatpótló autóbuszokra való átszállásra a hangos utastájékoztató berendezéseken keresztül is felhívják majd az utasok figyelmét.
Gyulán, a Dobozi út és a Fehér-Körös híd között vágányátépítést végeznek majd, melynek célja korszerűbb, hézagnélküli pálya kialakítása. A Juhász Gyula utca–Kosztolányi útnál lévő kereszteződésben az aszfaltburkolatú útátjárót modern, zökkenőmentes és kényelmes áthaladást biztosító gumielemes átjáróra (STRAIL) építik át. Az átjáró építésének ideje alatt, a Dobozi út felé kerülhetnek a közlekedők (a Dobozi utat és a Juhász Gyula utcát nem zárják le egyszerre).
A 4234 sz. út–Dobozi útnál lévő útátjárót vágányszabályozás miatt ideiglenesen felbontják. A bontást és építést nappal a fél útpálya lezárásával végzik, a vágányszabályozást pedig éjszaka teljes útzárral. A közúti forgalmat a vágányszabályozás idejére a Henyei útra terelik. A Sarkad–Gyula közötti árvízvédelmi töltésnél az aszfaltburkolatú útátjárót is felújítják.
A Fekete-Körös és a Fehér-Körös hidakon hídfa cserét végeznek, amihez szükséges a vasúti sínek elbontása. A Fekete-Körös hídhoz csatlakozó rövid szakaszon alépítményt javítanak és vágányátépítést is megvalósítanak. A nagygépes vágányszabályozáshoz az árvízvédelmi töltésnél lévő gumielemes útátjárókat ideiglenesen felbontják. A gyulai vasútállomás területén az építés munka ideje alatt – anyagok szállítása és mozgatása miatt – megnövekszik a tehergépkocsik és a vasúti munkagépek forgalma is, ami miatt a közlekedők és a lakosság fokozott figyelmét kérik."
Javaslom a Corona gyorsvonatot Kötegyán átmenetben közlekedtetni:
Budapest-Békéscsaba között IC 756 helyett
Békéscsaba-Kötegyán között 37618 helyett (Fényes, Bicere, Szanatórium, Sarkadi cukorgyáron áthalad)
Kötegyán-Nagyvárad között új vonatként.
Nagyvárad-Nagyszalonta között személyvonattal egyesítve,
Nagyszalonta-Kötegyán között új vonaként,
Kötegyán-Békéscsaba között 37617 helyett, (Fényes, Bicere, Szanatórium, Sarkadi cukorgyáron áthalad)
Békéscsaba-Budapest között IC 759 helyett.
Hátránya: Debrecen kapcsolata romlik Erdéllyel, egyedi díjszabási rendelkezés szükséges, + 30 perc menetidő
előnye: közvetlen budapesti kapcsolat Gyula, Sarkad és a magyarlakta Nagyszalonta részére, kedvező 1 átszállásos kapcsolat Nagyvárad és Szeged között, Békéscsaba-Lökösháza között motorvonat közlekedhet.
1. Nyíregyháza-Tiszalök-Polgár-Tiszafüred (ehhez újra kellene nyitni a 117-est és rendbe tenni a pályát...) Szerintem megfelelő körülmények között lenne utas is rajta, ha mondjuk egy "pókot" csinálunk Tiszafüreden (bár kérdéses, hogy Tiszafüred befogadóképessége mennyire teszi ezt lehetővé.)
3. Debrecen-Füzesabony-Eger (újra-újra visszatérő probléma és én akárhogy is nézem, szükség van rá, mert a 108-as vonalnak kb. harmada Heves megyéhez tartozik és Poroszlóról, Egerfarmosról és Mezőtárkányról is kényelmesebben járhatnának be az emberek... bár ehhez való igaz, hogy inkább motorvonatok lennének jók, mint ingák.)
4. Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti (vasárnap du.) - szintén az iskolásoknak
5. Eger-Mátészalka IP (füzesabonyi, tiszafüredi, balmazújvárosi, debreceni, nyíradonyi és nyírbátori megállásokkal)
6. Polgár-Tiszafüred-Füzesabony (vasárnap du.) - az iskolásoknak, hogy ezáltal is könyebb legyen Pestre jutni.
7. Debrecen-Egervár-Szilvásvárad /sebes/ (nyári szezonban) - Ennek a vonatnak van hagyománya, ugyanis a 70-80-as években közlekedtek (akkor még MD motorvonatokkal)
Lovrin: Belföldre ki tudjuk fizetni a phd-t pl. 50 kilométerre, külföldön 2-re meg nem?
Sturi esetében nem 2 km-ről van szó, más részről azt meg az állam nem fogja közszolgáltatásként megrendelni a Start-tól, tehát azt jegyárbevételből kellene finanszíroznia.
Feltételezem a szlovák, román vasúti phd egyező árszínvonalú vagy olcsóbb, mint a magyar.
Nem tudom pontosan, de jelentős tételről van szó, amire nincs fedezet (a minimális jegyárbevétel árán).
A másik fele a dolognak, a díjszabás módosítás a határállomások felvételével házon belül, egyoldalúan megoldható.
Ebben sem vagyok biztos, szerintem ezt állam- és vasútközi egyezmények szabályozzák.
FCVASUTAS: Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna.
Mindent lehet, csak következményei vannak.
Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely)és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson
Ha csökkenne a tehervonatok száma, akkor lehet emelni az ablakos vonatok számát Ferencvárosban (amire Nyugatról a B-vágányokon át Kelenföld felé kijár valami, addig gyakorlatilag minden más mozgás kizárva).
Ezért továbbra is az a járható út, hogy Fradiban meg kell állnia mindennek és a 150-es vonal vonataira lehet átszállva KöKi-re eljutni.
csekzoli: Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány
Plusz egy Flirt árán megvalósítható (mivel Környén lenne a keresztjük...)
És csak az órás, komáromi (győri) ütemet felező betétjáratok esetében.
Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz
Mit szeretnél? Hogy álljon meg minden vonat mindenhol? Az a trakciós normaidők miatt nem lehet, mert akkor 10 perc alá esne a fordulóidő Dunaújvárosban, azt meg nem engedik dupla-Flirttel.
Lovrin: Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon
Nem nyert (és ez az összes többi, határon túli vonatokról álmodozóknak is szól).
A határon túl vagy az ottani vasútnak, vagy üzleti alapon a kijáró vasútnak kell a menetvonalat megrendelnie, és a pályahasználati díjat kifizetnie. Ez meg akkora összeg, amit senki nem vállal fel. Még az ÖBB is egy reggeli vonat kivételével visszavágta a Hegyesből induló, csak odáig közlekedő bécsi elővárosi vonatait, mert a Hegyeshalom oh. – Hegyeshalom szakaszra senki nem akarta kifizetni a díjat...
Látható, hogy egyre inkább el is sorvadnak a vonatok a nemzetközi viszonylatokban (pl. Olaszország felé is ezért nincs már Venezia EN).
Szívesen hallgatnám félegyházán hogy a szegedi IC "tovább indul Nagykikinda, Zsombolya, Temesvár, Lugos, Karánsebes útirányon Orsovára, a vonat végén található nemzetközi kocsikkal Bukarestbe". Elgondolkoztam már párszor milyen viszonylatok lennének, ha ma is Nagy-Magyarország lenne, vagy legalább Horthy Miklós Magyarországa.
Csak ez ilyen álmodozás.
Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon pl. Párkányt, Nagyszalontát, Nagykárolyt, Füleket (határ utáni első állomásokat) felvennénk belföldi díjszabású állomásnak, mint ahogy Pomogy magyar belföldi állomás, vagy Sopron osztrák. És különösebb nemzetközijegyes macera nélküli, ütemes vonatközlekedést nyújtunk kishatárforgalomban. Szobi személy Párkányig, Somoskői Fülekig - ahogy kézenfekvő. Ne az legyen a fontos, hogy ott a határ, ne is bonyolítsuk vele az utas dolgát, ahogy autóba ülve se bonyolítják a határon.
Hülyének fogtok nézni, de megpróbálok valami épkézlábat összerakni. Újra kéne indítani a vonatokat Itália és Franciaország felé. Például: Italia EC: Bp Keleti-Szfvár-Siófok-Bföldvár-Nagykanizsa-Gyékényes-Zágráb-Ljubljana-Villa Opicina-Venezia Mestre-Orvieto-Firenze-Róma
TAV-ok Bolognába, Firenzébe, Velencébe minden héten háromszor-négyszer a fenti útvonalakon. Lehetne egy TAV Dante EC néven Firenzébe.
Eiffel EC (vagy TGV) Bp Keleti-Győr-Hegyeshalom-Bécs-Linz-Salzburg-München-Stuttgart-Ulm-Kehl-Strasbourg-Párizs
Svédországba is mehetne egy két közvetlen kocsi a Metropolon vagy a Jeseniuson. De lehet vonat is oda, legyen mondjuk Oresund EC Bp. Keleti-Vác-Szob-Párkány-Pozsony-Kúty-Breclav-Prága-Drezda-Berlin-Rostock (vasúti komp) Koppenhága-Malmö.
Lehetne egy nagysebességű vonal Varsó és Bp. között.
Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány (Ha más nem legalább a hétköznapi betétjáratok járhatnának így, csak lenne rá igény.)
Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz reggel azzal a szörnyű menetrenddel: 5:00 és 10:00 között egy vonat sem áll meg a közbülső állomásokon, délután ugyanez van Dunaújváros felől. Nem vagyok ismerős a környéken, de így biztos, hogy nem vonattal történik a munkába/iskolába járás, pedig gondolom sokan ingáznak Dunaújvárosba.
Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna. Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely) és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson
2010. május 4-én kaptam a MÁV-tól válaszlevelet. Részletek:
A 2010-2011-es menetrend tervezetében jelenleg hat pár közvetlen egri vonat szerepel Debrecenből illetve Fehérgyarmat - Mátészalkáról.
A balmazújvárosi csatlakozó betétjáratok hortobágyi továbbközlekedtetésére vonatkozóan informáljuk, hogy jövő évi tervezetünkben szerepel felvetésére megoldás. Az igények alapján egyelőre csak egy reggeli és egy délutáni betétjáratot tervezünk Hortobágyra az iskolások igényeinek kielégítésére, de a módosított menetrendű ütemes vonatok – tervezetünk szerint - a hivatásforgalomnak kedvezőbb (munkába, iskolába járás) időpontban fognak közlekedni.