Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.16 0 0 45

Majdnem pontos az észrevételed: szerintem a mai 56 volt  43-as (és abból lett 83-as, majd 56-os).)

Előzmény: pébégáz (28)
alkotasu Creative Commons License 2021.05.15 0 3 44
M61021 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 43

Köszi, így sejtettem én is, mert nincs nyoma a pályának, vagy a hidaknak.

Előzmény: névtelen (42)
névtelen Creative Commons License 2016.02.29 0 0 42

Csak terv volt, de nem valósult meg soha. Az utcát a hév vonalnak megfelelően alakították ki, de a vonal sosem épült ki.

Előzmény: M61021 (41)
M61021 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 41

Sziasztok! Egy 1932 körüli Érdliget térképen a Nagytétényi HÉV végállomása Érden van feltüntetve és a HÉV vonala Érdligeten a mai Apály utca-Dagály utca vonalon kanyarog. Tud-e róla valaki, hogy ez csak terv volt, vagy meg is valósult a két világháború között?

Előzmény: pébégáz (23)
eMPet Creative Commons License 2011.11.18 0 0 40

Szép darab, az eddig rendelkezésemre álló stilizált térképek csak a vágánykapcsolatokat tartalmazzák, de így peronostól az igazi.

Megvan esetleg az előtte és utána következő szelvény is? Nagytétényre nagyon kiváncsi vagyok, de a "boros" iparvágányra is Budafokon.

Előzmény: benc78 (39)
benc78 Creative Commons License 2011.05.10 0 0 39

Sziasztok!

Egy kis helyszínrajz:

Nagyobb méretért katt a képre.

Üdv!

B

Aeslan Creative Commons License 2010.10.30 0 0 38
Ez mikor volt konkrétan? És akkor már csak az a vasút melletti vágányszakasz volt meg?

Üdv!
Előzmény: TIÁN (25)
BTKmániás Creative Commons License 2009.09.29 0 0 37
Nemrég ugyanezek a villamosok voltak, igaz Kamaraerdő felé, na meg éjszaka Városház térig (erre csak az egyik?)
Előzmény: TIÁN (25)
BTKmániás Creative Commons License 2007.10.25 0 0 36
Nagytétényi út (Tóth József utca) ?
Előzmény: pébégáz (24)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.21 0 0 35
De igen. A műszakizó villamos hátrébb áll, hogy a többi villamos vissza tudjon fogni.
Előzmény: pébégáz (32)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.21 0 0 34
Azt hiszem igen!
Előzmény: pébégáz (33)
pébégáz Creative Commons License 2007.02.21 0 0 33
Az a fekete-fehér oszlop a 43-as végállomási jelzőjét tartotta ?
Előzmény: **BPO-700** (31)
pébégáz Creative Commons License 2007.02.21 0 0 32
Az a kihúzó 180 méter, de már nem mehet végig rajta a villamos.
Előzmény: **BPO-700** (31)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.21 0 0 31

2007.02.08.

 

Városház tér
Előzmény: pébégáz (30)
pébégáz Creative Commons License 2007.02.20 0 0 30
A villamosok nem érdekeltek akkor még. Az említett vonalszakaszról nem emlékszem sínekre, de arra igen, hogy a Lépcsős utcánál volt egy kb. 3 méteres vágánydarab, erre 8 éves koromból emlékszem. Az útátjárókból a síneket csak tavaly szedték ki. Illetve a 47-es villamos régi, végállomási jelzőjét 1996-ban, vagy 97-ben távolították el, amikor ötödikes voltam.
Előzmény: **BPO-700** (29)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.23 0 0 29
Semmi emléked nincs arról, vagy csak szimplán nem érdekeltek a villamosok?
Előzmény: pébégáz (26)
pébégáz Creative Commons License 2006.11.07 0 0 28
Milyen érdekes, hogy a szintén megszüntetett, és nagyon szeretett 58-as villamos is volt egykor 43-as. Köszönöm az összefoglalót !

És, hogy a HÉV-ről is legyen szó: a Budafok kocsiszínben fejlesztették ki az MV-ös motorkocsit, és itt gyártották az első két (?) MIX-est is, amik a csepeli vonalon jártak. (Az MV az 1000-es villamos HÉV-es megfelelője.)
Előzmény: **BPO-700** (27)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.06 0 0 27
A 43-as villamos
Előzmény: pébégáz (1)
pébégáz Creative Commons License 2006.11.06 0 0 26
Az eszem megáll. És az idesegesítő, hogy akkor 11 éves voltam, tehát még emlékezhetnék is rá, ráadásul nem messze lakom onnan, ahol a kép készült. (A kép kb. a Vágóhíd utcánál készült, Háros vasútállomás mellett.) Csak sajnos akkor még nem érdekeltek a villamosok.
Előzmény: TIÁN (25)
TIÁN Creative Commons License 2006.11.06 0 0 25

Ez volt a KóMa barátom által említett esemény:

 

(Kép szerzője általam nem ismert. Amennyiben nem járul hozzá a képe közzétételéhez kérem szóljon!)

Előzmény: pébégáz (20)
pébégáz Creative Commons License 2006.11.06 0 0 24
Ez hol készült ?
Előzmény: mk4047 (22)
pébégáz Creative Commons License 2006.11.06 0 0 23
Annyit tudok, hogy az első világháború környékén tervezték már ezt a hosszabítást.
mk4047 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 22
Ez is valami hasonló lehetett...
Előzmény: pébégáz (20)
t.szaffi Creative Commons License 2006.11.06 0 0 21

Részben OFF:

 

Pár évvel ezelőtt a kezembe került egy régi Érd térkép (talán '50-es/'60-as évek). Ezen jelölve volt egy tervezett(?) HÉV-nyomvonal. A nyomvonal még mindig látható Érdligetnek Nagytéténnyel határos részén, az utcaszerkezet még mindig tükrözi: íme. (A nagy "hullámvonal"-at mintázó utcákon végig és utána a 6-os úttal párhuzamosan egészen a tavaly megszüntetett buszpu-ig rajzolták a nyomvonalat.)

 

Erről nem tud valaki valamit?

pébégáz Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20
"U.I. : talán 96-ban volt az, amikor amerikai túristák nosztalgiamenetet jártak ott dozátor húzta villamossal?"

Az állam leesik... Ilyen is volt ott ? (13 évvel a megszüntetés után ?)
TIÁN Creative Commons License 2006.11.05 0 0 19

Igen, akkor valszeg 1996-ban már nem volt szállítás. Sajnos ritkán jártam arra akkoriban, én az ottani látnivalókból kimaradtam.

Az általam korábban említett és felszedett sínek a Növény utca környékén voltak, a mostani Campona előtti részen.

(Tudod, emlékeim inkább a 65-ös, 55-ös, 3-as és 10-es vonalakról vannak. ) ;-)

Előzmény: KóMa (18)
KóMa Creative Commons License 2006.11.05 0 0 18
Tián! 92-ben még járt a MUKI szállítás a boros tartálykocsikkal Hárosra. Ez biztos, mert akkor mentünk ki mamámmal vonalbejárásra, és mitadisten épp' jött 2 MUKI, és felvették a pincétől a tartálykocsit.

Sajnos azt nem engedték meg, hogy felszálljunk, de élmény volt látni, ahogy a pince fölött félfelüljáróra felszikráznak. Csupa retek volt a sín, meg a drót is be volt oxidálódva. Alig bírta a két gép a sok bort.

Hároson kulcsos sorompó volt a sínen. Azon túl is megvoltak a sínek. A Vízmű telepi aluljárónál már nem, de azon túl néhol még igen, és a mostani M0 híd után is, majdnem végig.

Ahol a forgós gyalogátjáró volt, ott megvoltak az iparvágányok mind, és a megállóperon is éppen csak gazos volt az apró macskakő közt.

:D

U.I. : talán 96-ban volt az, amikor amerikai túristák nosztalgiamenetet jártak ott dozátor húzta villamossal?
Előzmény: TIÁN (16)
pébégáz Creative Commons License 2006.11.05 0 0 17
8 éves koromból (1993) emlékszem egy kb. 2-3 méteres vágánydarabra a Lépcsős utcánál. Akkor még csak egy üres mező volt ott, és a Nagytétényi út is keskenyebb volt.
Előzmény: TIÁN (16)
TIÁN Creative Commons License 2006.11.05 0 0 16

Én az érettebb fejemmel :-) 1991-ben jártam ott először. Akkoriban szedhették fel a síneket, mert frissek voltak a nyomok. Igaz a betonaljak és a talpfák szinte végig a helyükön voltak még, de síneket már elszállították. Amúgy 1996-ig a borkombináthoz járt (villamos)tehervonat.

2003-as állapot:

Előzmény: pébégáz (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!