Sziasztok! Egy 1932 körüli Érdliget térképen a Nagytétényi HÉV végállomása Érden van feltüntetve és a HÉV vonala Érdligeten a mai Apály utca-Dagály utca vonalon kanyarog. Tud-e róla valaki, hogy ez csak terv volt, vagy meg is valósult a két világháború között?
A villamosok nem érdekeltek akkor még. Az említett vonalszakaszról nem emlékszem sínekre, de arra igen, hogy a Lépcsős utcánál volt egy kb. 3 méteres vágánydarab, erre 8 éves koromból emlékszem. Az útátjárókból a síneket csak tavaly szedték ki. Illetve a 47-es villamos régi, végállomási jelzőjét 1996-ban, vagy 97-ben távolították el, amikor ötödikes voltam.
Milyen érdekes, hogy a szintén megszüntetett, és nagyon szeretett 58-as villamos is volt egykor 43-as. Köszönöm az összefoglalót !
És, hogy a HÉV-ről is legyen szó: a Budafok kocsiszínben fejlesztették ki az MV-ös motorkocsit, és itt gyártották az első két (?) MIX-est is, amik a csepeli vonalon jártak. (Az MV az 1000-es villamos HÉV-es megfelelője.)
Az eszem megáll. És az idesegesítő, hogy akkor 11 éves voltam, tehát még emlékezhetnék is rá, ráadásul nem messze lakom onnan, ahol a kép készült. (A kép kb. a Vágóhíd utcánál készült, Háros vasútállomás mellett.) Csak sajnos akkor még nem érdekeltek a villamosok.
Pár évvel ezelőtt a kezembe került egy régi Érd térkép (talán '50-es/'60-as évek). Ezen jelölve volt egy tervezett(?) HÉV-nyomvonal. A nyomvonal még mindig látható Érdligetnek Nagytéténnyel határos részén, az utcaszerkezet még mindig tükrözi: íme. (A nagy "hullámvonal"-at mintázó utcákon végig és utána a 6-os úttal párhuzamosan egészen a tavaly megszüntetett buszpu-ig rajzolták a nyomvonalat.)
Tián! 92-ben még járt a MUKI szállítás a boros tartálykocsikkal Hárosra. Ez biztos, mert akkor mentünk ki mamámmal vonalbejárásra, és mitadisten épp' jött 2 MUKI, és felvették a pincétől a tartálykocsit.
Sajnos azt nem engedték meg, hogy felszálljunk, de élmény volt látni, ahogy a pince fölött félfelüljáróra felszikráznak. Csupa retek volt a sín, meg a drót is be volt oxidálódva. Alig bírta a két gép a sok bort.
Hároson kulcsos sorompó volt a sínen. Azon túl is megvoltak a sínek. A Vízmű telepi aluljárónál már nem, de azon túl néhol még igen, és a mostani M0 híd után is, majdnem végig.
Ahol a forgós gyalogátjáró volt, ott megvoltak az iparvágányok mind, és a megállóperon is éppen csak gazos volt az apró macskakő közt.
:D
U.I. : talán 96-ban volt az, amikor amerikai túristák nosztalgiamenetet jártak ott dozátor húzta villamossal?
8 éves koromból (1993) emlékszem egy kb. 2-3 méteres vágánydarabra a Lépcsős utcánál. Akkor még csak egy üres mező volt ott, és a Nagytétényi út is keskenyebb volt.
Én az érettebb fejemmel :-) 1991-ben jártam ott először. Akkoriban szedhették fel a síneket, mert frissek voltak a nyomok. Igaz a betonaljak és a talpfák szinte végig a helyükön voltak még, de síneket már elszállították. Amúgy 1996-ig a borkombináthoz járt (villamos)tehervonat.