Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2 napja 0 0 50948

Foglalkozik itt valaki mopedautó átépítéssel, elektromossá??

 

Nekem van egy elektromossá átépített , javításra váró mopedautóm amitől olcsón megválnék . Részletek privátban .

oma57 Creative Commons License 3 napja 0 0 50947

Üdv!

Foglalkozik itt valaki mopedautó átépítéssel, elektromossá??

ívfény Creative Commons License 2024.12.16 -4 1 50946

tiltsad, akinek nem tetszik a dumája! abban  nagy vagy!!ev mopedekröl volt szo leginkább ,csak volt kis kitérő, kedves probamodi...

 

Előzmény: kiggyo (50945)
kiggyo Creative Commons License 2024.12.16 -2 0 50945

Megtennétek hogy nem cseszitek szét a moped autós topicot offolással? Köszi!

I_have_a_dream Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50944

Nyomul az olajlobbi ezerrel. 

ívfény Creative Commons License 2024.12.16 -4 0 50943

hátt ja!!

 

de mindez nem számit és az akkuk kigyuladási esélye sem, a fanok nézőszögéből! és egyáltalán semmisem, ami negativum a témakörben! nem tarom rosz dolognak az ev autózást, mert, akkor énsem használmám őket!, de!! azt állandoan nehezményezem, hogy a rosz oldaluk, nincsen szoba hozva soha!! mintha nemis léteznének!? ha valaki szoba is hozza, vagy rámutat a fekete foltokra a témában, eretneknek számít és, máglyára vele!!!szerintem sajnos ez az egész mára csak ott tart, hogy lehetne egy jo hajtáslánc, elektromosan, de, ezer sebből vérzik a használata és, nincs még itt igazán a használatuknak az ideje! legalábbis nagy tömegben. persze értem én, hogy a haladás utját végig kell járni, de akkor ne hirdessék egy foszilis járgánnyal egyenértékűnek, mert nagyon nem az!!!

Előzmény: oljeg12 (50942)
oljeg12 Creative Commons License 2024.12.16 -5 2 50942

Ezt a cikket találtam a "környezetkímélő" energia termelésről.

Az akkumulátorok nem termelnek áramot, a máshol termelt villamos energiát tárolják, különösen szén erőművek vagy dízelüzemű generátorok révén.Tehát egyáltalán nem igaz az állítás, hogy az elektromos autó zéró kibocsátású jármű, hiszen a megtermelt villamos energia erőművekből származik, és a többségük szenet vagy gázt éget.Szóval a mai közúti elektromos autók jórésze szénalapúak.De ez még nem minden.Aki izgatott az elektromos autók és a zöld forradalom miatt, érdemes közelebbről is szemügyre vennie az akkumulátorokat, de a szélerőműveket és a napelemeket is.Egy tipikus elektromos autó akkumulátor 450 kg, körülbelül akkora, mint egy bőrönd. 11 kg lítium, 27 kg nikkel, 20 kg mangán, 14 kg kobalt, 90 kg réz és 180 kg alumínium, acél és műanyag tartalmaz. Több mint 6000 egyéni lítium-ion sejt van benne.Minden BEV akkumulátor elkészítéséhez 11 000 kg sót kell feldolgoznod lítiumhoz, 15 000 kg ásványi anyagot a kobalthoz, 2270 kg gyantát a nikkelhez és 11 000 kg réz ásványi anyagot.Összesen 225 000 kilogramm földet kell szállítani egy akkumulátorért.A legnagyobb probléma a naprendszerekkel a szilikátot a panelekhez használt kavicsos kavicská alakítására használt vegyszerek jelentik.Ahhoz, hogy elegendő tiszta szilícium álljon elő, sósavval, kénsavval, fluoriddal, triklóretánnal és acetonnal kell kezelni.Továbbá szükség van a szintén erősen mérgező galiumra, arzenidre, réz-indio-gálium-diszelenidre és kadmium-telluridra is.A szilikonpor veszélyt jelent a dolgozókra, a csempét nem lehet újrahasznosítani.A szélturbinák költség- és környezetpusztítás szempontjából nem plussz-ultra.Minden szélmalom súlya 1,688 tonna (23 ház súlyának felel meg) és tartalmaz 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üveggyapot és a nehezen beszerezhető Neodímiumot, Praseodímiumot és Dypróziumot.A három lapát mindegyike 40 000 kg, élettartama 15-20 év, majd pótolni kell őket. Nem tudjuk újrahasznosítani a használt rotor lapátokat.Lehet, hogy ezeknek a technológiáknak megvan a helye, de túl kell tekintenünk az ingyenesen közvetíthető mítoszokon. A „Zöldülés” utópisztikus ideálnak tűnhet, de ha reálisan, pártatlan módon nézzük a rejtett és beágyazott költségeket, rájövünk, hogy a „Going Green” ma több kárt okoz a Föld környezetében, mint amilyennek látszik.Nem vagyok a kisebb , de csakis városban rövid távon használható elektromos járművek, a szélenergia és a napenergia ellen. De a valóság nem annyira ideális, mint ahogyan azt sokan gondolják.

 

És a cikkíró még nem is említi a sok káros anyag ártalmatlanítást, és annak költségét.

XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 -1 0 50941

Sőt! Ha még mindig fafűtéses gőzgépekkel közlekednénk, BMW se égett volna le többszáz. Legfeljebb kazánrobbanással riogatnának az ICE fanok.

By!

Előzmény: ívfény (50940)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50940

hajrá! nyomjad!, ilyenkor jön a fanok összekapaszkodása, ami már látszodik is! megjelent kiggyo úr is a témában, márcsak woodoo hiányzik! biztos, jobban érezné magát az ember akinek leégtek a dolgai, ha olvasná amiket irsz, irogattok,  egy a biztos!, ha nem lett volna elektromos a video beli bringa, akkor az 1000%, hogy nem égetett volna le semmit! 2 nickem meg nincs, de higgy amit akarsz!

XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 -1 0 50939

Leégett. Ha már demagógia: hány száz vagy ezer ICE BMW égett porig?

Hány száz millió kis vellanybringa, roller van az utcákon? Leégett egy! Skandallum! Abcug EV! Sőt! idén egy villanyhajó is leégett a kikötőben állva. Az elektromos rendszer hitványsága miatt.

Egy másik topikban egy más nick pont evvel a betűtévesztéssel fikázta az akkukat. De nem ez a lényeg.

A jövőben Magyarország is nagy gyártója lesz ezeknek az időzített gyújtóbombáknak. Rettegjünk!

A jó kis 52kWó-s ZOE-m is potenciális gyilkos. Vagy nem?

 

Előzmény: ívfény (50938)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50938

hát részemről elirás, nem kell többet belegondolni, mint ami... persze, ha már nincs észérv, azok ellen amiket soroltam, bele kell kötni egy elirásba, vagy a helyesirásba, mert a fanok már csak ilyenek? mindenképpen védeni kell a mundért??, mégha, nincs is igaza a fannak, akkoris? hajrá!, nyomjátok!, de ettől, még leégett egy elektromos hajtásu közlekedési eszköz, azaz mégegy!, és elvileg nem valami kokányolt vacak, hanem gyári cucc, persze itt is lehet keresni a kákán a csomot, fanos hozzáállással!

Előzmény: XANTIi (50937)
XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 -1 0 50937

A téves denTrit kifejezés egy másik nickről ismerős. Pont ezt mantrázza régen.

Előzmény: kiggyo (50936)
kiggyo Creative Commons License 2024.12.16 -1 0 50936

Több mint 40 millió EV fut az utakon, 2023-ban 14 millió darabot adtak el.

Erre most jön az "úristen, kigyullad" mantrával.

 

Pont olyan mint amikor már mindenki automata mosógépet használt de a szomszéd még magyarázta hogy a keverőtárcsás a legjobb mert az automata tönkreteszi a ruhákat....

Előzmény: XANTIi (50934)
XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50935

Dentrit nem létezik. Dendrit igen. Az sem a semmiből lesz. Megfelelő alapanyag tisztasággal, technológiával és betartva az üzemeltetési határokat kézben tartható. Ahogy egy fogaskeréknek sem törik ki a foga csak úgy magától. Vagy szelep sem esik be a motorba ok nélkül.

Előzmény: ívfény (50933)
XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50934

Ne általánosítgass. Az ICE autókat is lehetne a kigyulladó BMW-k példájával illusztrálni. Marhaság.

A világ már megtanult igazán megbízható akkucellákat gyártani. Személyeskedés nélkül is elgondolkodhatnál, hogy a 10 és 100 millió akkucellát gyártó mind gazember-e? Vagy beragadtál egy 15 évvel ezelőtti mantrába.

Egy nem közeli példabeszéd: az áram alattomos gyilkos! Mióta kitalálták a hálózatokat, emberek 10ezrei haltak meg áramütésben. Akkor el kell vetni? Nem. Ahogy megtanultunk bánni a vezetékes gázzal, úgy mára elmondhatjuk, hogy kézben tudjuk tartani az Amperek irányítgatását. Is.

 

Előzmény: ívfény (50932)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50933

halottál már a dentritekről???

a nem hebrákolt, és kotványolt akkukban is jelen van a jelenség!! ez szélsőséges esetben, okozhat, durva cellazárlatot és, olyankor, összeugranak az amperok egymás ellen, azaz zárlat lehet a cellákban, ami megintcsak melegágya az auto tűznek! erről a témárol sem halottam tőletek egy tollvonásnyit sem!! csak a jo, meg a occso, meg a nincs szervizigény megy ezerrel, mindig!

Előzmény: XANTIi (50929)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50932

bocsi!, de én nem fikázok!, csak kész tényekről beszélek, amiket a magadfajta titkol, félre probál magyarázni és elbagatelizálni! nem is értem, miért jo ez nektek?? aztán, ha meggyözött kolléga vesz egy ilyen kiskocsit és neagyisten kigyulad és leég minden, széttárt karokkal fogjátok azt mondani, hogy, ja!, bocsika, csak ez az egy ég, a többi köszöni jol van?? jol meglesz vigazstalva a kolléga!!  én a legtöbb mopedautoban, pont a "b grade" akkucellákat sejtek!! ami mégjobban feltételezi az esetleges kigyulladás veszélyét adott körűlmények közt.

Előzmény: XANTIi (50930)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50931

ja és mégegy fontos adalék a témához!, az egyik mopedemnek a használatijában le is van irva, sok, sok felkiáltojellel nyomatékositva, hogy,+40fokos hömérséklet felett, szigoruan tilos tölteni a járgányt!tehát a kigyulladás veszélyét a gyárto is burkoltan, tudja és valosnak tartja.de mi van ilyenkor??vár az ember, mig nem lesz olyan időjárás, ami 40 fok alatti?, vagy beviszi a kiskocsit egy klimatizált helyiségbe??, vagy ??tehát megint egy negativum, az ev moped használatában. és mielőtt megindul a vita!! nem a 40 fokos akkupakk hömérséklet a veszélyes, hanem, hogy alapbol 40 fokrol fog indulni a töltés és közbeni melegedése a pakknak és, juthat el a veszélyes hömérséklet tartományba, amikor már, időzitett bomba lehet az akkupakk...arrol már megintcsak nem szolva, hogy, ha nulla fok alatt tölt az ember, bizony, sok, sok, ciklusrol lemondhat, tehát nem franko ez igy, és csak az akkukrol beszéltem. a foszilis hajtásuaknál, joval kisebb problémák kiderűlésénél visszahivják a kocsikat, az ev-ék legalább felét is vissza lehetne hivni ezen okán... megy a lobbi az ev-ék terén és a fanok, meg butitják a népeket, a negativumokrol nem beszélve, vagy a szönyeg alá söpörve elfogultan...

XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50930

Vannak igen hitvány kínai szarok, a legalsó ár kategóriában. Rollerek és bringák. Valóban azokba betesznek B-s vagy még rosszabb cellákat. Cella balansz nélkül.

Az nem mértékadó.

De vettem már magyar boltban olyan "benzinálló" üzemanyag csövet, ami 1 hét után kezdett feloldódni. Mégsem fikázom a benyás autókat.....

XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50929

Nekem meg több éve van "igazi" EV-m és nem rettegek. A sok tízmillió autóstársammal együtt.

Nyilván nem a hebrákolt, kendácsolt sufni villanyosításról beszélünk. A normálisan, a szabályoknak megfelelően épített EV vagy moped semmivel nem veszélyesebb mint bármelyik ICE gépjármű.

Vagy az egész EV világ suicid bolondok gyűjteménye? Ugyan kérem......

Akkor az egész akkuipar és EV ipar zsákutca? Tudják ezt az erre most ráforduló országunk vezetői is?

 

Előzmény: ívfény (50928)
ívfény Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50928

"köszönik jól vannak"

ez a bringa is köszönte jol volt, mig ki nem gyuladt saját magátol! ebben nem volt semmiféle hűtés-fűtés, mint a legtöbb elektromos mopedautoban sem! ráadásul,, ha neagyisten van egy ev mopeded és kigyulad, fog vigasztalni, hogy másé nem gyuladt ki?, ebben a videoban egyértelműen kiderűl, hogy az ev hajtáshoz szükséges akkupakk miatt volt a tűz, tehát az ev hajtás minenképpen + riziko, egy tragédia létrejöttében, adott esetben viszi a házat és emberéleteket is, akár...ha nem engedte volna be a birtokra a ficko az elektromos kerékpárját, valoszinűleg, megvan még a lakoautoja és a széfben tárolt péz is és egyebek... mindenképpen elgondolkodtato történés, amit a videoban láthattunk! ez az ev mopedezés, vagy autozás semmiképpen nemcsak arrol szol, mint ahogy itt is néha elő van adva, hogy , milyen jo, meg szép, meg minimális szervizigény és egyebek, bla,bla,bla.az árnyoldalait és negativumai, nincsenek prolongálva, mondom mindezt ugy, hogy 3 ev mopedet is használok! nem fotelhuszárként irok!

Előzmény: XANTIi (50927)
XANTIi Creative Commons License 2024.12.16 0 0 50927

Csak a moped? Vagy a világ minden EV-je? Ennyire azért nem szögletes a világ! Százezrével szaladgálnak olyan EV-k amikben nincs akku fűtés, hűtés. Vidáman. Priusok, a Trió tagjai és még sokan mások. Pedig a korai cellák nagyon sokkal kényesebbek voltak. Az akku menedzsment is sokat fejlődött.

Szegény kínai sok millió számra gyárt a mopedhez hasonló mini autócskákat és köszönik jól vannak.

Előzmény: ívfény (50925)
ívfény Creative Commons License 2024.12.15 0 0 50925

csakhogy a negativumok is szoba kerűljenek, elektromos járműveknél!

 

"Szerintem nem igazán a járműtűz az elektromos autózás ellensége"

 

https://www.youtube.com/watch?v=b7ii8DlLK5I

hagyd ott valahol az elektromos mopeded a napon, és aztán, vagy hazamész vele, vagy nem!?

de otthon is, bármikor elérhető a kritikus akku hőmérséklet, ha rosz helyen van tárolva! föleg a manapság 40 fok feletti nyarak miatt...

Előzmény: Bakancs4 (50901)
WooDoo Creative Commons License 2024.12.06 0 0 50924

Nekem elektromos a fűtés, sajnos nem hőszivattyús, hanem PTC elemes, 2-es fokozaton 4 kW körül van a teljesítménye. Gyorsan befűti a buszt, az biztos.

 

Megfordult a fejemben, hogy beépítek egy diesel fűtést, de nem szívesen használnék foszilis energiát a fűtéshez. Egy pellet káhyha jobban tetszene :)

Most egy inverteres klímán agyalok, az párszáz W-ból befűtené a buszt...

Előzmény: kiggyo (50922)
WooDoo Creative Commons License 2024.12.06 0 0 50923

Vannak államok, ahol már adóztatják az elektromos autókat is. Általában valami fix éves díjat kell fizetni, nem az áramra teszik az adót, mint a benzinnél. Nehéz is lenne megakadályozni, hogy saját napelememről töltsék az emberek a kocsijukat, nem lehet leplombálni minden invertert.

 

A jövőkutatók azt mondják, hogy a jövőben az egyéni közlekedés luxus lesz. Az átlag embernek marad a bicikli, a tömegközlekedés vagy az autómegosztók. Minket ez még nem fog ériteni, de az unokáinkat annál inkább. De ahogy látom, a mai fiatalokat már annyira nem is hozza lázba a saját autó gondolata...

Előzmény: XANTIi (50921)
kiggyo Creative Commons License 2024.12.04 0 0 50922

Még az eredeti DC motor van benne, aztán majd látjuk idővel...

 

A napelemem 10 éves elmúlt, "megdolgozta" az árát.

De a legdrágább lakossági 70Ft-os árammal is 560Ft/100km az üzemanyagköltség, szóval nem sok.

 

Nemrég belekerült a dízel állófűtés is (Eredeti kínai 2kW-os), baromi jó, alig fogyaszt valamit és meleg van.

Még a rosszabb fűtésű dízel mopedautókba is ajánlom, nagyon jól fűt. Nagyobb járgányba van 8kW-os is.

 

30eFt volt Black Friday alatt:

 

https://eur.vevor.com/diesel-heater-c_10321/12v-2kw-diesel-air-heater-tank-muffler-for-suv-caravan-truck-motorhome-lcd-10l-p_010198386270

 

Előzmény: WooDoo (50920)
XANTIi Creative Commons License 2024.12.04 0 0 50921

Ha a csapvizet használnád üzemanyagnak, arra is kellene jövedéki adót fizetni. Ezért volt pampogás a háztartási PB használata ellen is.

Előzmény: WooDoo (50920)
WooDoo Creative Commons License 2024.12.04 0 0 50920

Még az eredeti motor van a Revában, vagy tettél bele egy modernebbet?

 

188 Ft/km, kb 3 deciliter benzin...

Mondjuk a napelemes rendszer se volt ingyen, de gondolom azt akkor is megcsináltattad volna, ha nincs elektromos autód.

 

Benzin vagy diesel motoros autóval, maximum csak akkor lehetne hasonló áron közlekedni, ha saját magunk megtermelnénk az üzemanyagot. Gondolom nem tilos repcét termeszteni és olajat sajtolni, de gyanítom az már bűncselekmény, ha az üzemanyagtartályba beletöltjük. Mondjuk a repce termesztés sincs ingyen és el is lehetne adni, ami elmaradt bevétel.

A 2. világháború végén/után fát is használtak az autók meghajtására, nem tudom egy ilyen megoldáshoz mit szólna a NAV. Na meg arra lennék még kíváncsi a Közlekedési Hatóság milyen képet vágna hozzá...

 

Előzmény: kiggyo (50916)
WooDoo Creative Commons License 2024.12.04 -1 0 50919

Nálam nagy a szórás az áram díjánál.

Debrecenben tudnék ingyen is tölteni, de lustaságból inkább 70 Ft-os árammal töltök a garázsból. Ezzel kb. annyiért tudok közlekedni a 9 személyes busszal, mintha 3 liter gázolajat fogyasztana, ami vicces egy ekkora kocsinál.

De inkább hosszabb utakra használjuk a buszt, ilyenkor roaming kártyával töltök, így 125 Ft-ba kerül 1 kWh áram. Ezzel már kb 6 literes fogyasztás "jön" ki, ami vállalható kategória egy busznál.

Amíg nem volt roaming kártyám, előfordult, hogy 300 Ft-ot is kifizettem 1 kWh áramért, az viszont már 14 literes gázolaj fogyasztásnak felel meg.

 

Októberben 3 hétig csavarogtunk a Maxussal, az egész havi töltés számla 48e Ft volt. A disel motoros lakóautóval 2x ennyibe került volna a kirándulás, mert még egy palack gáz is biztosan elfogyott volna. A Maxusban minden áramról megy, a fűtés, a vízmelegítő, a főzőlap, mikró, stb, ezeknek a fogyasztása is benne van a töltés számlában.

Voltunk Szekszárdon is, felmentünk a Bati kereszt kilátóhoz, mert láttam a képeken, hogy vannak tűzrakó helyek és grillezni akartunk. A gyerekfej méretű terméskövekből kirakott úton, szép lassan felmásztunk a 3,5 tonnás busszal. Sokkal jobb volt az elektromos busszal felmenni, mert nem kellett kínozni a kuplungot és a váltót, mint egy diesel motoros kocsinál. Lejönni macerásabb volt, mert a gödrös úton nem mertem olyan gyorsan gurulni, hogy bekapcsoljon a motorfék, a hidraulikus féket kellett taposnom, amíg ki nem értünk az aszfaltozott útra. Gondoltam, hogy megkérdezem, megaludhatunk-e Doromláson, de aztán inkább továbbmentünk Bajára.

 

Előzmény: Bakancs4 (50918)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.12.03 0 0 50918

Ez a megtérülés számítgatás valóban furcsa dolog , de valamit számolni csak kell . A régi könyvelős vicc* is erről szól -- mindenki arra jut , amire szeretne , így aztán számolással alátámasztottan vesz új autót , néhány éveset , ősöreget , dízelt , benzinest , hitelre vagy készpénzre , lízingel vagy bérel ...

Ezt a számítást a 11 milliós aksira nem én végeztem , nekem is úgy mondták . Ha jól belegondolok a legdrágább járműveimet használom a legkevesebbet , sőt , jószerivel nem is (napi) közlekedési célt szolgálnak .

 

A nagy Honda 3 éve van meg , alig 5 ezer km-t mentem vele ezalatt , pedig azzal lehetne haladni , hamar jönnének a kilométerek .  Kis CB50-es Hondát 2015-ben vettem , az első 7 évben alig több mint 700 km-t tettünk bele , mostanra már átlépte (éppenhogy ) az ezret , de idén (2024-ben ) csak egyetlen egyszer ment ki az utcából , akkor olyan bő 30 km-t gyűrhettem bele . A kvad volt a legdrágább a fentiek közül , tavaly szeptemberben vásároltam , mostanra olyan bő 800 km került bele . Az Isigo még nincs berendszámozva , de az éves futásteljesítménye annak is gyaníthatóan néhány száz km lesz csak . Ezeknél a járműveknél nyilván és se foglalkoztam valamiféle megtérüléssel , ez a járműbuzéria a legfőbb hobbim , sokféle járművem van , van ilyen is .

     Az elektromos kocsinál se nagyon mérlegeltem , úgy döntöttek kipróbálok egy ilyet , így amikor kedvező lehetőség nyílt rá akkor megvettem -- annyiféle gép van a háznál , legyen egy ilyen is . Magam részéről olyan bő 30 km-t hatótávot már elegendőnek ítéltem a napi mozgásokhoz ( azon felül  általában van lehetőségem napközben rátölteni ) , az meg csak összehozható . Végül a dolog -- kényszerűen --kedvezőbben alakult , így messze elegendő lett hatótáv , a helyi autókázásból teljesen kiszorította a dízeleket , azok csak akkor mozdulnak ha cipekedni kell ( az elektromosnak minimális a csomagtere , nem véletlenül írtam pár éve , hogy a Twizyvel nem lehet horgászni menni -- meg bevásárolni se ) , a munkahelyre nem is tudom mikor mentem utoljára a JDM-mel . 

    Az elektromos járgány nagyon sokaknak tetszik , bár amikor az árát megtudják akkor többnyire meghűl a vér a lelkendezőkben . A távrekordja a sóstói túra volt , előtte mentem egy tesztet a környéken , bár azt már korábban is tudtam , hogy a 100 km-t lazán összehozza a városban . Töltöttség kijelzőm gyakorlatilag nincs , teljes töltésnél mindig nullázom a napi számlálót . A találkozó előtti teszt nagyon kedvezően néz ki , bár a teljes igazsághoz tartozik , hogy a km számláló ( jó kínai szokás szerint ) 10 %-ot csal , illetve ezzel annyira ki volt facsarva az aksi hogy alig vonszolta magát a végén a járgány , és maga a teszttáv is kímélő pedálkezeléssel lett megtéve . Bár egyébként is takarékosan vezetek . Ez volt a töltés megkezdése előtt , az utolsó töltés óta :

 

Egyébként kb. egy év alatt mentem 5000 km-t , és ehhez 400 kWó áram kellett . Gyakorlatilag az is drágább , ha gyalogolok .

 

Mindent arra kell használni, amire való,

 

Ez valóban így van . Rengeteget hallgatom én  is , amikor a formabontó járgányaimat nézik ,hogy miért nem jó . Az értelmesebbek pontosabban fogalmaznak : hogy NEKIK miért nem lenne jó . Ilyenkor meg szoktam nyugtatni őket , hogy csak semmi pánik , ezt a masinát nem nekik vettem , hanem magamnak .

 

És ha már felmerült a (normál , dízel ) mopedautók hatótávja . Szerintem ez is  erősen szubjektív . Nekem a napi távrekordom olyan 450 km volt ( tkp. 2x220 , délelőtt oda , délután vissza )  , de 300 fölötti út volt több is . Erre persze kérdezték , hogy bírok annyit ülni , ilyenkor visszakérdezek : te még nem vezettél 4 órát egyhuzamban ? Dehogynem . Akkor miről beszélünk ? Abban mi az elviselhetetlen probléma , hogy én 4 óra alatt 200 km-t teszek meg a mopeddel , te pedig 300-at ? Ugyanazt , ugyanúgy csinálod : ülsz és vezetsz . Ritkán járok messzire , azért félóra-óra menetidő nyereményért , amit évente 1-2 alkalommal használok ki ; nem fogok fenntartani egy normál gépkocsit is .

Az egyik mopedautós , aki szokott jönni a találkozókra az évente 17.000 km-t megy az Aixamjével .

A kerékpáros könyvben olvastam , Angliában külön túraklubjuk van a tricikliseknek , akik azért szeretnek triciklivel járni , mert a biciklit túl gyorsnak találják ...

 

 

 

*Állásinterjún kérdezik a könyvelő-jelöltektől , hogy mennyi hétszer nyolc ? A sikeres jelölt visszakérdez : mennyi legyen ?

 

 

Előzmény: WooDoo (50908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!