Újabb forduló: (érdemes megfigyelni, hogy a balliberális VG mennyire zavartan adja közre a hírt) Strabag-ügy: Egyre ingoványosabb a talaj
2006-09-22 11:39:43
Egy 2005-ös faxon található aláírás bizonyítja, hogy Alexander Zach osztrák liberális képviselőjelölt részt vett cége, az Eurocontact ügyleteiben az M5-ös autópálya építésével kapcsán.
Zach saját maga írta alá a Strabagnak elküldött számlát 2005 április 21-én - állítja a botrányt kirobbantó Hans-Peter Martin független EP-képviselő az osztrák Die Presse mai számában.
Puch László MSZP-s politikus nevével kapcsolatban újabb mondatok láttak napvilágot, amelyek szerint "továbbra is lehetőség van rá, hogy a pénz egy részét közvetlenül a pártoknak utaljuk" - idéz a napilap.
A Die Presse rámutat arra az egybeesésre is, hogy körülbelül a jutalékok 2004-es kifizetésével egy időben vásárolta meg a magyar állam az M5-öst működtető autópálya-kezelő vállalat egy részét. VGO
Alexander Zachnak, az októberi parlamenti választásokon az SPÖ egyik kéviselő-jelöltjének a cáfolata csütörtökön a Die Presse című osztrák napilapban jelent meg. A konzervatív újság arról adott hírt, hogy Hans-Peter Martin független képviselőjelölt olyan provokatív váddal állt elő, amely szerint Zach képviselőjelölt 2004-ben a Strabag építőipari konszerntől kapott jutalékot továbbutalta a Magyar Szocialista Pártnak. Konkrétan az M5-ös autópálya építésével kapcsolatos 15,2 millió euró összegről van szó, amelyet Zach cégén, az Eurocontacton keresztül fizettek ki - állítja Martin. A Die Presse szerint a Strabag elismerte, hogy a 15 millió eurós jutalékot ötéves időszak alatt végzett tervezői, szakértői és akvizíciós tevékenységért fizette ki az Eurocontactnak. Hans-Peter Haselsteinernek, a Strabag tulajdonosának a kifejezett kívánsága pedig az volt, hogy az Eurocontact a honoráriumának egy részét "a magyarországi politikai demokrácia támogatása érdekében pártközeli egyesületeknek és intézményeknek adományozza". A Strabag szóvivője szerint nem lehet tudni, mekkora összeget kapott a magyar címzett. Zach az osztrák lapnak elmondta, hogy a kormányzó magyar szociáldemokratáknak nem adtak adományt, hanem csak a magyar liberális pártnak, és azt is csupán 150-200 ezer euró közötti nagyságrendben. A képviselőjelölt, aki 2005 végéig az Eurocontact egyik társtulajdonosa és ügyvezetője volt, semmi közelebbit nem tud, mert nem volt részese az ügyletnek. A Die Presse szerint a cáfolat ellenére a liberális Zach továbbutalta a pénzeket a Magyar Szocialista Pártnak. Legalábbis ilyen címmel jelentette meg írását a lap azon az oldalán, amelyen a magyarországi rendzavarásokról számolt be. Ennek az oldalnak Magyarország: most inog a kormány a címe, és itt közölnek interjút Orbán Viktorral "Gyurcsány antidemokrata és reformdiktátor" címmel.
Névtelen adomány nem jöhet
A magyar pártfinanszírozási szabályok egyébként alapvetően megengedően viszonyulnak a magánadományokhoz, miközben költségvetési szervtől, állami vállalattól, állami részvétellel működő gazdasági társaságtól, költségvetési támogatásban részesülő alapítványtól viszont nem fogadhatnak el adományt. A törvényben sem a magánszemélyre, sem a gazdasági szervezetekre nem fogalmaztak meg adományozási korlátokat. Tehát bárki bármennyivel támogathatja a pártokat, amelyek azonban névtelen adományokat nem fogadhatnak el. Így ha valóban adott pénzt az Eurocontact az egyik vagy mindkét parlamenti pártnak, akkor azt ők csak úgy fogadhatták el, hogy tudniuk kellett, kitől származik a pénz. Az SZDSZ honlapján nincs nyoma
Az SZDSZ 2004-es gazdálkodásáról készített számvevőszéki jelentés szerint a pártnak 2004-ben 136,977 millió forintnyi adományból és egyéb hozzájárulásból származó bevétele volt. A jelentés leszögezi: a párt "névtelen vagyoni hozzájárulást nem fogadott el". Az SZDSZ honlapján ugyanakkor az Eurocontact szóra nem kaptunk találatot, a Strabag nevére is csak két, sztrádaépítéssel kapcsolatos hírt.
Az osztrák szociáldemokraták egyik képviselőjelöltje cáfolta, hogy egykori cége pénzt adományozott a kormányzó magyar szocialistáknak. Azt ugyanakkor elismerte, hogy a Strabagtól kapott pénzek egy részét az SZDSZ-nek utalta át.
Mintha a Fidesz is azt pedzegette volna, hogy autópályák helyett az olcsóbb megoldásokat kéne forszírozni. De sebaj, a haldokló nyugdíjast, aki nem tudta fizetni a vizitdíjat, majd autópályán viszik. A temetőbe.
Volt TV riport is erről épp tegnap. Autópálya építések lefékezve sőt esetleg leállítva, helyettük ahol szükséges 2/2 sávos gyorsforgalmi utak, és külön kiemelve, hogy ebben elsőbbséget kap a 44-es út Békéscsabára. Rögtön kérdeztem is az oldalbordámat, hogy tud valami befolyásos békés megyei szocit? Rá is vágta, hogy persze, Veress József Békés megyei MSZP-s elnök, szeghalmi országyűlési képviselő. Az az előző időszakpan EU-s pénzeket (is) felügyelő MEH államtitkár. Egyedül az M6-os maradna és azt fel is gyórsítanák PÉcsig.
Félig OFF
A szoci frakció egy az egyben ellenzi a KÓka által bejelentett és az SZDSZ által óhajtott állami vállalatok privatizálását. (MVM, SZerencse-RT, Volán, stb) MÁr a Kossuthon is hallottam, ma.
Az MSZP frakciója nem tervezi a stratégiai fontosságú és jól működő állami vállalatok privatizációját - mondta sajtótájékoztatóján Podolák György, a képviselőcsoport gazdasági munkacsoportjának vezetője.
Eszerint nem adnák el a Magyar Villamos Műveket, a Magyar Postát, a Szerencsejáték Rt-t és a Tokaj Kereskedőház Rt-t sem. Podolák György hozzátette: a frakció a Volán-társaságok magánosítását sem tartja aktuálisnak.
Tavaly nyáron hozott döntést a parlament arról, hogy mely vállalatok maradjanak hosszútávon állami tulajdonban – emlékeztetett Podolák György, aki hozzátette, a frakciónak továbbra is változatlan a véleménye: következetesen és határozottan nem támogatja és nem tervezi stratégiai fontosságú, valamint jól működő nemzeti vállalatok privatizációját.
- Úgy emlékszem, hogy elég sokan vagyunk a parlamentben, több mint 180-an, és ennek a véleményünknek kellő súllyal tudunk hangot adni - folytatta Podolák György. - Jelen pillanatban nincs napirenden a szocialista frakcióban, hogy a privatizációs törvény ezen mellékletén érdemi változtatásokat hajtson végre. Még csak nem is vitázunk ezen koalíciós partnerünkkel. Ők mondtak egy véleményt, nekünk pedig ez az álláspontunk.
A szocialista politikus ugyanakkor nem zárta ki, hogy egyeztetés lesz az eltérő véleményekről, de a döntést csak a parlament változtathatja meg.
Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője reményét fejezte ki, hogy az MSZP következetes lesz abban, hogy ne privatizálják az állami cégeket. Ebben a Fidesz támogatni fogja az MSZP-t - tette hozzá.
Pedig Kóka azért dobta vissza a tendereredményt, mert bizonyos elvetemült pályázók utólagos munkákba reménykedtek. Most, hogy megvan a győztes, ilyen pótmunka már biztos nem fog előfordulni.
"A gazdasági és közlekedési miniszter döntését azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, emellett nem zárható ki, hogy bizonyos jelentkezők azért kínáltak kedvező árat, mert utólagos megrendelésékre számítottak."
Ez volt augusztus 9-én, ezzel indokolta Kóka azt a döntését, hogy megvétozza a Nemzeti Autópálya Zrt által lefolytatott pályázat eredményhírdetését.
Namármost: a helyzet semmivel sem lett jobb az akkorinál, nem indult több versenyző a sztrádaépítésért, sőt, egy újabbat is kizártak (amely cég egyébként olcsóbb ajánlatot tett a most kihírdetett győztesnél).
Kérdés: mire jó ez az egész versenyeztetési cirkusz, ha Kóka egymaga eldöntheti, hogy ki nyerjen?!
Az első körben legdrágább ajánlatot tett konzorcium építheti az M7-est
(2006. szeptember 7. 14 óra 39 perc)
A Porr-Viadom-Terra-Asdaq konzorciuma (PVT-M7) nyerte az M7-es utolsó, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszára kiírt közbeszerzési eljárást. Az osztrák-magyar konzorcium az első körben még a legdrágább ajánlatot tette, a másodikra azonban csökkentette árait. Egyébként pedig ő volt az egyetlen, melyet nem zártak ki a versenyből, így nem volt nehéz dolga.
Mint az Index beszámolt róla, a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között 35,5 kilométer megépítésére kiírt közbeszerzési eljárás győztese az első körben még 49,9 milliárd forintos ajánlatot tett. A második körre azonban a pályázók többsége csökkentette az árait, így a Porr-Viadom-Terra-Asdaq konzorcium is 43 milliárd forintra. A legolcsóbban egyébként a Vegyépszer-Betonút építette volna az autópályát: 41,4 milliárd forintért.
Kizártak azonban mindenkit a most nyertes konzorciumon kívül. Először a hat pályázóból négyet, mire Kóka János gazdasági miniszter vizsgálatot kért az ügyben. Az újra lefolytatott eljárásban aztán már öten estek ki. Azt egyelőre nem tudni, hogy a vesztesek megtámadják-e a döntést, mivel erről sem a Vegyépszer, sem a Betonút nem nyilatkozott a lapnak.
Az M7-es utolsó szakaszának építési költsége tehát kilométerenként feltehetően 1,21 milliárd forint lesz, aminél olcsóbban folyóáron 2003 óta nem épült autópálya. A tervek szerint a konzorcium 2008. május 31-ig adja át az utat, bár az eredeti tervek szerint még ez év végéig kellet volna végezniük az építéssel.
A hat induló közül az első fordulóban négyet kizártak, maradtak ketten a versenyben. E kettő közül az Állami Autópálya Kezelő Rt a Vegyépszert hírdette ki győztesnek. Ezt az eredményt megvétózta Kóka, többek között arra hivatkozva, hogy túl sok pályázót zártak ki az első fordulóban. Erre most jön az újbóli eredményhírdetés - még egy pályázót kizárva...
......."Így a hat pályázóból öt a kizárás sorsára jutott."
Hm, ez érdekes!- Hatból csak egy felelt meg? ..s a többi? - a többi mind zöldfülű, nyeretlen kezdő?!- vagy netán úgy volt kiírva az a pályázat, hogy csak az az egy tudja "JÓL" elkészíteni?
Már érdektelen, hiszen tegnap egérjancsi kijelentette, hogy nem az autósztrádák a fontosak, hanem az egyéb utak! Lásd idevonatkozó, ma nyitott, friss, harmatos topicomat!:)
A "hír" és annak tálalása jellemző a ballib média elvtelen működésére, itt azonban nem csak a jellemző csúsztatás, hanem egy direkt hazugság - nem a Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorciumot javasolták korábban nyertesnek a pályázat elbírálói - is tetten érhető.
Ez azonban a lap információi szerint a végső eredményt nem befolyásolja, mivel egyedül a korábban nyertesnek javasolt ajánlattevő, az osztrák-magyar Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorcium maradt állva.
Befejezték az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának építésére kiírt tenderrel kapcsolatos vizsgálatot a közbeszerzési jogi és műszaki szakértők, akik jogszerűnek találták a bírálóbizottság szigorú lépéseit - értesült a Világgazdaság. Sőt, még szigorúbbnak bizonyultak, ugyanis az értékelőtestület által kizártak számát eggyel meg is toldották. Így a hat pályázóból öt a kizárás sorsára jutott.
mac.m! Remélem jól utaztál és te is láttad az épülő pályát. Itt egy jellemző kedves kis töltés az új M35-ön (Hajdúböszörmény előtt itt találkozik a régi 35-össel. A régi 35-ös nem alatta, hanem felette fog elmenni mielőtt valaki azt mondaná, hogy azért ilyen magas mert jön egy felüljáró.
A Keleti főcsatorna töltése egy kicsit magasabb...
Viszont az útépítés jelentősen befolyásolta a környék "vízrajzát". Ez a terület eddig mindig száraz volt, most viszont a vizimadarak paradicsoma lett...
Az eredeti kérdés az lett volna, hogy miért ilyen magas a pálya töltése, de kicsit figyelmesebben megnézve az építkezést én is találtam néhány magyarázatot: 1. A terep ugyan sík, de azért néhány méteres hullámzása azért van, és a töltés sem egyforma magas mindenütt. 2. Jócskán vezetnek át alatta aluljárók (gondolom vadaknak, patakoknak, stb.), ami miatt nyílván magasan kell mennie.
Azt hallottátok, hogy kész a négyes metró? Én is csak most tudtam meg a főpolgármester nyilatkozatából:
Demszky Gábor elmondása szerint az új csapatra azért van szükség, mert a feladatok egy része is új lesz. „Városfejlesztési korszakhatáron vagyunk. A közművek cseréje, metróépítés és útfelújítások után feljöhetünk a föld alól a föld fölé” – hangsúlyozta a főpolgármester. Hozzátette: a föld alatti és feletti infrastruktúra megteremtése után azok tartalommal való megtöltése a fő célkitűzése.