2003. július 8. (168 Óra) felteszi a kérdést:- Orbán közlekedési minisztereként ön is tárgyalt a négyes metróról. Ha akkor ügyesebb...
- Akkor már folyna az építkezés.Nem rajtam múlott. Sajnos a főpolgármester és a miniszterelnök képtelen volt együttműködni - ezen feneklett meg az ügy. Igaz ez? Mindig így gondollta ő?
Igazságtalanok vagytok. OV emberei azért vannak ott, ahol vannak, mert bármikor hajlandók a Vezér egy füttyszavára segget csinálni a szájukból. L. pl Mikola et. Aki erre nem hajlandó, az repül, márpedig a Fideszből 2002 óta nemigen lehet jó helyre repülni.
Ezt te mondod, én azt mondtam, "odaát", alatta meg egy link egy másik weblapra. Nem pörögted túl egy kicsit?
Viszont ismét itt egy tanulságos cikk, a végét beidézem, a többit a linken el lehet olvasni:
"Mindegyik politikai oldal egyetért abban, hogy szükség van a négyes metróra, és ezzel szentesítik azt is, hogy minden egyébtől el lehet vonni a pénzt. Félnek kimondani, hogy meztelen a király, és a négyes metró terve úgy rossz, ahogy van."
Azaz amíg a hívek verekednek, a nagy "szembenállók" nyugodtan zsebelhetik ki a ruhatárat, csak időnként vissza kell szaladni tovább hergelni a népet, nehogy feltűnjön, mennyire egy nótát fúj itt jobb is, bal is...
Én és még velem együtt kb. 100 ezer ember Érd, Törökbálint, Diósd, Biatorbágy, Etyek Bicske felől jön be a városba. Vagy vonattal )kevesek) vagy busszal (többek).
A buszok egy része a budaörsi úton jön be és úgy megy vissza az etele térre, a másik része az egérúton megy. Ha el akarjuk érni a metrót, így is úgy is végig kell állni a busznak a dugót..... A vonatra ülők jó része bemegy a délibe....
De nagyon sokan pld a budaörsi úton járó buszokkal megyünk, mert onnan sokkal jobb buszkapcsolat van a déli felé vagy a Móricz felé, és az autópályan gyorsabban halad a busz a dugóban, mint az egérúton...
Rajtunk a metró nem sokat segít... max azokon, aki tényleg pest túlsó végére járnak...
"Ki mit tud a 4-es METRÓ építésével kapcsolatban? Mi is az igazság???"
Az "igazság"?:))))))))))))))))))))))))))) Itt az egyik kedvencem:
BUDAPEST FELSZABADULÁSA UTÁN RÖGTÖN INDUL A METRÓ
Tételesen cáfolta a városházi Fidesz-frakció egy nappal korábbi, a közlekedéssel kapcsolatos kritikáit
MTI/MSZP Internetszerkesztőség 2002. február 07. 14:20
Májustól, Budapest felszabadulása után azonnal megkezdődhet a 4-es metró építése — jelentette ki Vajda Pál azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amin tételesen cáfolta a városházi Fidesz-frakció egy nappal korábbi, a közlekedéssel kapcsolatos kritikáit.
A főpolgármester-helyettes elmondta: az MSZP fővárosi közlekedési programjának megfelelően úgy készítik elő a Bartók Béla út felújítását, hogy „a történelem egyik legádázabban Budapest-ellenes kormányának távozása után” megkezdhessék a metró építését.
Álságosnak tartotta a fideszeseknek a főváros közlekedéspolitikájáról mondott kritikáját. Miközben ugyanis parlamenti és kormányzati szinten is mindent megtesznek a fővárosi önkormányzat ellehetetlenítéséért, szónokolnak az olimpia megrendezéséről, és párhuzamosan „megfúrják” ami az olimpiához és a főváros közlekedésének fejlesztéséhez is nélkülözhetetlen metró építését — közölte.
Utalt arra, hogy az önkormányzat szorult helyzete ellenére évek óta jelentős összegeket fordít a közlekedési rendszer működtetésére, fejlesztésére — az idén például 50 milliárd forintot.
A főpolgármester-helyettes részletezte az idei közlekedési beruházásokat, és kiemelte, hogy 30 kilométernyi utat újítanak fel. Megkezdik a kelet-nyugati metró felújítását is, amire három év alatt 22 milliárd forintot szánnak.
Amint az MSZP hozzáfog közlekedésfejlesztési programjának megvalósításához, rövid időn belül két új Duna-hídra számíthatunk. Tovább épül — immár autópályaként — az M0-ás, és új villamosokat, trolibuszokat is vesznek. Vajda Pál hangsúlyozta: kiemelten fontosnak tartják, hogy ne romoljon az Európában egyedülállóan jó budapesti tömegközlekedés. ****
Hát, Budapest ugyan "felszabadult"...Szólhatna már valaki az MSZP-nek... Igaz, Demszky még mindig Orbánnal kel és fekszik... )
Nos Én mint az ilyen esetek egyik szakértője,nála elméjében kihagyásra mernék gondollni. Ez viszont külön minősített helyzet,hogy ezek után kampányol,pontossan azzal,amit annak idején is elmeháborodottsága révén "intézett el"
Katona kálmán valóban hiteltelen így. A nyilatkozatokat most olvastam amit eddig tett és biozny egyértelmű, de erre emlékezhetünk, hogy katívan részese volt a főváros tömegközlekedésének ellehetetlenítésében, így most a közlekedéssel kampányolni részéről, több is mint etikátlan. Kit néz ez hülyének vagy szenilisnek?
Katona Kálmán nyilatkozatai a 4-es metróval és a városi közlekedéssel kapcsolatban (1998-2006)
1998. szeptember 16. (Népszabadság)
"A kormány támogatja a metróépítést, de meg akarja vizsgálni, milyen ütemezésben készül el" - jelentette ki Katona Kálmán, közlekedési miniszter tegnap, miután megbeszélést folytatott Latorcai János főpolgármester-jelölttel.
1998. november 9. (Népszabadság)
"A jelenlegi költségvetési helyzetben újra kell gondolni a metróépítést. A beruházás a főváros lakosságának pluszterheket jelentene."
1998. december 9. (Világgazdaság)
"A metróberuházásban ilyen finanszírozási feltételekkel nem élvezi a kormány támogatását"
1999. május 12. (Népszabadság)
"Úgy gondolom, egyelőre a tömegközlekedés olcsóbb fejlesztési lehetőségeit kell megpróbálni. Előbb-utóbb pedig új metró is lesz, legfeljebb nem négyesnek, hanem, mondjuk, ötösnek hívjuk."
1999. október 21. (Magyar Hírlap)
"Már jövőre törvényben szabályozzák a nagyvárosi tömegközlekedés, így a BKV működtetését is, ám a cég működtetését a fővárosnak kell állnia".
"Nem a kormány feladata a BKV megsegítése. A főváros vagyonának fedeznie kell a tömegközlekedés költségeit".
"Szabályozni kellene végre, hogy a nagyvárosoknak milyen kötelezettségük van a tömegközlekedés működését illetően. Ez azonban nem jelenti azt, hogy visszaállítanák a normatív támogatás rendszerét."
"Vannak olyan járatok, amelyek el tudják látni ugyanazt a feladatot, mint a 4-es metró, de nem kerülnek annyiba. Igaz, a tárca nem végzett vizsgálatokat más megoldásokról."
1999. október 22. (Magyar Hírlap)
"Kifizeti a 96 milliárd forintot a kormány a 4-es metróra, ha a bíróság a fővárosi önkormányzatnak ad igazat a metróperben."
"Demszky Gábor nemrég azt mondta, van annyi pénze a fővárosnak, hogy elkezdjék a 4-es metró építését. Ez az összeg bizonyosan elegendő a Margit-hídra. Nem hiszem, hogy a kormánynak részt kellene vennie a városi hidak felújításában. Ha jut pénz hidakra, azt az MO-ás hídra fordítjuk."
2002. szeptember 14. (Magyar Hírlap)
Katona Kálmán, az ellenzék fővárosi listavezetője azt reméli: tempóváltás lesz, s végre új utak és hidak épülhetnek. Fontosnak tartja a 4-es metró mielőbbi építését lehetővé tevő finanszírozási megállapodást.
2002. szeptember 25. (Magyar Nemzet)
"Metró kell. Elgondolkodtató, hogy a főváros vezetése tizenkét év alatt, három kormánnyal sem tudott megállapodni ebben a kérdésben. A metróra a Horn-kormány sem tett félre pénzt, csupán egy szándéknyilatkozatot írt alá a fővárossal. Nem biztos tehát, hogy a kormányok a hibásak ebben az ügyben. A metró túlpolitizálódott az elmúlt években. Mostanra elvesztette a politikai jelentőségét, éppen ideje tehát végre hozzálátni az építéshez. "
2003. július 8. (168 Óra)
- Orbán közlekedési minisztereként ön is tárgyalt a négyes metróról. Ha akkor ügyesebb... - Akkor már folyna az építkezés. Nem rajtam múlott. Sajnos a főpolgármester és a miniszterelnök képtelen volt együttműködni - ezen feneklett meg az ügy.
"A kormány támogatja a metróépítést, de meg akarja vizsgálni, milyen ütemezésben készül el" - jelentette ki Katona Kálmán, közlekedési miniszter tegnap, miután megbeszélést folytatott Latorcai János főpolgármester-jelölttel.
Ki mit tud a 4-es METRÓ építésével kapcsolatban? Mi is az igazság???