Visszajöttünk - ohajod parancs! :) Megertem Tapsi hapsit, hogy nem irunk belsö, (talan szemelyes dolgokrol). Persze megtisztelö levelet varom azota is...
"Hogy mi is tulajdonképpen a cél, hogy minél több ezo könyvet olvassunk, vagy hogy legjobb tudásunk szerint, a lehetô legegyszerübben éljük meg az életet."
Nagyon jol kerdezel. Szerintem mintha e kettö nem zarna ki egymast... Az olvasas
a keresesböl fakad. Egy idö utan az olvasas atmegy megalositasba. Fokozatosan,
finoman. Persze az ezo irodalom nem minden darabja ugyanolyan fanak a gyümölcse - hogy finoman fejezzem ki magam.
Keresesünkböl fakadnak kerdeseink. Kerdeseink mindig a belsö allapotunkat tükrözik, azt mutatjak meg: "annal okosabbat nem tudok kerdezni, mint amilyen vagyok :)" A kerdeseinkre pedig az annak megfelelö valasz erkezik. Ha en pl.
(nem igy van, de tegyük fel) mindent a csillagoknak tulajdonitok, es az asztrologiaba
vetem hitem, lam: MINDENT le tudok vezetni belölük - legalabbis azt hiszem -
es latszolag megoldhato minden kerdes az asztrologia modszereivel.
"összeegyeztethetô e a gnózis jelenléte az egyszerü hétköznapok megélésével."
Ez nagyon szep kerdes. Tulajdonkeppen ez lenne a cel: beepiteni magunkba,
helyet adni magunkban, eletünkben a gnozisnak. Maga ez a szo semmi rejtelyest nem jelöl (irom ezt azoknak, akik esetleg mas összefüggesben talakoztak csak ezzel). A legtöbb vilagvallas ugy tartja, Isten mindent körülölel, körülöttünk "van",
megnyilvanul ereje altal: BENNÜNK IS MEGNYILVANUL(HAT)! Ha hagyjuk.
Ennek a felismerese ez a belsö tudas, melyet a görög gnoszisz (tudas, ismeret) szoval jelöltek. De erröl szol a tao (ut), es a dharma (törveny) is.
"En vagyok az Ut, az Igazsag es az Elet."
"Elvesz az en nepem, mivelhogy ismeret nelkül valo."
A hetköznapokat mindenki a SAJAT tudati szintjen eli meg. Amit megeltünk igazabol csak az a mienk! Az összes többi csak filozofia, elmelet. Epp ezert valaminek a megletenek, vagy hianyanak a legszebb bizonyiteka (pl. a tudatossagnak, gnozisnak, stb.) az ELETÜNK. A sajat eletünk, hogy ott mit ertünk el, mit valositottunk meg "vallasunkbol", hitünkböl, stb.
Csodas kerdesek ezek, nem is lehet valaszolni igy, par mondatban ezekre. Majd beszelgetünk :) Minden jot, Üdv!
kár hogy megállt a beszélgetés, engemet is érdekeltek volna az itt felmerülô témák. Az például, hogy összeegyeztethetô e a gnózis jelenléte az egyszerü hétköznapok megélésével. Hogy mi is tulajdonképpen a cél, hogy minél több ezo könyvet olvassunk, vagy hogy legjobb tudásunk szerint, a lehetô legegyszerübben éljük meg az életet. Ilyesmik érdekeltek volna. Remélem visszajöttök........
"nem kötöttem a rózsakeresztes hagyományokhoz a gyógyító(jobbító) technikákat,"
OK, csak közvetetten ugy tünt, hogy hozzajuk kapcsoltad, mert volt egy kerdes, thghg nicktöl, hogy az AMORC-nal milyen technikakat tanultok. Erre irtad, amit irtal.
Nagyon bölcs, ha nem kötünk huzzajuk ilyeneket:)
Szep dolog, hogy energetikailag gyogyitasz masokat. Keletröl milyen "segitseget" kapsz, es kitöl kersz? (Ha nem szeretnel valaszolni, nem muszaly.)
Reikibe 10 eve, gimis koromban en is "beavatodtam" (csakrak megnyitasa, stb.)
Azutan par evig erdekelt a dolog (prana gyogyitas, ilyesmik). Csak azert irom ezeket, hogy lasd nem "kivülröl" beszelek ezekröl a dolgokrol.
De ezek kapcsan sok nagyon fontos dologrol kell beszelni. A kerdeseim Hozzad:
1. Milyen az az energia, amit hasznalsz, mit gondolsz rola?
2. Az AMORC hogyan viszonyul ezekhez a technikakhoz? (Mint rozsakeresztes
Kedves Mirdad,nem kötöttem a rózsakeresztes hagyományokhoz a gyógyító(jobbító) technikákat,legalábbis nem állt szándékomban,csak érzékeltetni akartam hogy mikor ott a feladat előttem,akkor nem latolgatok hogy ezt honnan származtassam,azt honnan hanem legjobb tudásom szerint teszem a dolgom.A Rend nem is szorúl rá. Jelenleg egy súlyos agykárosodott,mozgásképtelen nénin igyekszem segíteni Reiki-ene rgiát(mentálist) küldök a távszimbólum segítségével,egy előre közölt időpontban napi rendszerességgel.Nagyon szeretném ha javúlna az állapota,egyenlőre hazaadták a kór házból hogy ök ennyit tudtak tenni,én természetesen INGYEN kűldöm az egyetemes energiát mivel magamat csak egy eszköznek tartom a Teremtö "kezében". Keletről a kellő tisztelet és üdvözlés hangján is szoktam kérni és kapni energiát,van amikor azt használom mert azt tartom célszerűnek,nos ez a régi Mesterek gyógyító ereje,amit a Rend is magáénak vall,de némi elkötelezettséget és illő alázatot feltételez. Várom megtisztelő véleményeteket.
Ezek komoly könyvek, kösz a felsorolast! :) Szamomra ebböl mindössze Yates,
Fonagy Magia könyve, es a cseh Bohumil Vurm "Europa titkos törtenete" (3 kötetes)
volt ismert. Ez utobbi amolyan összefoglalo jellegü, "mindenes" könyv, de erdekes.
Ez tehat az elmeleti resz egy resze ... Volt mar esetleg, hogy eltünödtel: "hatha megvalosithato dolgok ezek a miszteriumok? Mert egy dolog a filozofia, a tudomany, es egy masik a leirtak megvalositasa." Amikor beavatasrol olvastal, nem volt Benned valami egetö kivancsisag, "hogy mifele beavatas az", es "mibe avat be", stb.?
Biztos volt mar ilyen Veled is. Mert akkor pedig mar tulleptel a leirtakon, az objektiv "tudomanyon" ... Üdv!
A szellemgyogyaszat müködik: energetizalas, csakra-harmonizalas, es egyeb finomfizikai tevekenysegek.
De ezeket a rozsakeresztes hagyomanyhoz kötni...a finomfizikai jelensegek önmagukban is letezö dolgok. Egy kicsit olyan ez, mintha a prana-gyogyitasrol azt mondanank, hogy a buddhizmus resze...pedig nem. A prana-gyogyitas is letezik, a buddhizmus hagyomanyai is. De külön-külön. Ez egy keleti parhuzam a lenyeg erzekeltetesere.
A közepkori rozsakeresztesseg a regi gnosztikus-hermetikus bölcsesseg talajan fejlödött ki. Gnosztikus megszabadulastan, kereszteny miszterium, belsö-vallas, tapasztalat-vallas - több elnevezest is lehet itt hasznalni. Valoban több, mint
filozofia: az utrol itt is, csakugy, mint keleten, nem eleg beszelni: el kell indulni rajta,
csak akkor lesz hiteles, elsö kezböl szarmazo ismeretünk rola!
A rozsakereszt miszteriuma, mint kereszteny beavatas letezett, letezik: MEGVALOSITHATO. Csakugy, mint a Szentiras minden sora, mely az üdvözülesre, az isteni megvalositasara vonatkozik: az Irast sem remelni, kell hanem ELNI...:)
Erröl a belsö alkimiarol, erröl a belsö megvalositasrol szol jelkepekben a hires
Rozsakereszt Krisztian Alkemiai Mennyegzöje c. csodas törtenet. Ez azon
irodalmi müvek köze tartozik, melyek un. beavatasi törtenetet meselnek el, szimbolumokban, melyek pontos jelentese azoknak a bensöjeben tarul csak fel, akik mar kellöen ranemesedtek azok megertesere. (Johann Valentin Andrae-nak tulajdonitjak az Alchimische Hochzeit des Christian Rosenkreuz c. magasztos müvet.)
Ez a legismertebb mü, de leteznek mas hermetikus irasok, melyek a nyugati beavatasok, miszteriumok fontos iratai, es a rozsakeresztesek is hasznaltak öket egykoron - es ma... Ilyenek pl. a Hermesz Triszmegisztosznak tulajdonitott müvek, mint a Corpus Hermeticum, stb. Üdv!
Tisztelt topiktársam én tényleg sokféle módszert megtanúltam a test energetizálása terén,mert azt gondolom ha hallottál a csakrákról amelyek mint örvénylő színes energia kerekek gondoskodnak a test megfelelő energiaháztartásáról,ha ezekben zavar támad akkor megbetegszünk.Ezt próbálom én rendezni,visszaállítani,természetesen ezt már ösztönösen cselekszem,nem latolgatok csak az acél lebeg a szemem előtt hogy a rászorúló embernek segítsek.Én nem gyógyítok senkit,csak élhetőbbé teszem a napjait, hogy ne szenvedéssel,kínnal küszködve egy rossz életminőségben teljenek,és ezt természetesnek fogadja el,beletörődve.A jelenlegi ilyen jellegű aktuális tevékenységem ről szívesen tájékoztatlak(név és cím nélkűl) egy e-mailben csupán tapasztalatmegosz- tás céljából.Azt hiszem ez így korrekt.Van mns- esem,skypém,ha érdekel tényleg..... akkor megtalálsz.
Aminah,érdekes az AMORC tanítási módszere,mindíg számontartják,hogy hol tartasz a tananyagban,mivel egymásra épűl az a tudásanyag amit az adott fokozatban megtanúl hatsz.Csak rajtad múlik hogy mennyire sajátítod el,és még egy fontos dolog rózsakere- tesként kell gondolkodnod,másként csak jótanulóként elsajátítod az írott anyagot. A beavatás sem nem ördöngősség,sem valami csoda,megkapod a forgatókönyvet és végigcsinálod a Santunod(oltárod) kintüntetett helyén a szobádnak.A santunod arra való szmélyes hely ahol tanúlsz,meditálsz és védelmet élvezel a mentális és asztrális támadásoktól.Mély, teljestest meditációnál könnyen sebezhetővé válhatsz. "A meditációm alatt A Rózsa ésKersz oltalma alatt állok! Csak pozitív élményei lehetnek!"
Mindet nem tudom fölsorolni, de a legutóbbiakat, amik eszembe jutnak, talán. Ezek általában foglalkoznak a rózsakeresztes testvériséggel is:
Churton, Tobias: The golden builders. Alchemists, rociscrucians, first freemasons
Fónagy Iván: A mágia és a titkos társaságok története
Gould, Robert Freke: A library of freemasonry
Hall, Manly P.: The secret teachings of all ages
Heckethorn, Ch. W.: Secret societies of all ages and countries
Jacob, Margaret C.: The origins of freemasonry
Kőszeghy Miklós: Salamon, avagy a történet vége
Mackey, Albert: The history of freemasonry. Its legendary origins
MacNulty, W. Kirk: Freemasonry. A journey through ritual and symbol
Millar, Angel: Freemasonry. A history
Naudon, Paul: The secret history of freemasonry. Its origins and connection to the knight templars
Piatigorsky, Alexander: Freemasonry. A study of a phenomenon
Robinson, John J.: Born in blood. The lost secrets of freemasonry
Stevenson, David: The origins of freemasonry. Scotland’s century 1590–1710
Vurm, Bohumil: Európa titkos története
Yates, Frances: The rosicrucian enlightenment
Örülök, hogy itt talallak...:) A Guenon-fele beavatast pont nem pozitiv ertelemben emlitettem, s pont nem a rozsakeris topikban...
Kerlek ismet, figyelj jobban: megeri :)
S hogy reszeltezzem:
A tradicionalista Rene Guenon-rol szolo topikban irtam (valfil forum), mivel ott sokmindenröl irnak - aki beleolvas lathatja - csak a lenyegröl nem.
Jelesül: mit is ert Guenon, es a tradicionalistak beavatas alatt. Mivel ez nagyon fontos
kerdes, s e topik nyitojat is erdekli, had irjam le Guenon felfogasat.
Guenon az un. "beavatasi lancolatra" esküszik, tehat hogy igazabol csak azoktol SZEMELYESEN lehetne elnyerni a beavatast, akik mar beavatodtak.
Tehat egymastol, es szemelyesen. S itt a nagy elteres: amidön a miszterium-vallasok beavatasairol beszelünk (es a rozsakeresztes rejtelyekröl is), annak semmi köze ehhez az elmelethez!
Tehat nincs "öngol", csak alaposabban kellene olvasni, legalabb azt, amiröl velemenyt mondunk...
Szerintem inkabb arrol kellene irnunk, micsoda miszteriumokrol szolnak a miszterium-vallasok, es OTT hogyan avatodtak be, stb.
Nekünk magyaroknak is van hozza közünk, leven Pannoniaban is letesült nehany maig meglevö szentely, amik a romai kori kultuszok beavato helyei voltak.
Ezek pedig: 1. Soproni Izisz-szentely, 2. Mithrasz-szentelyek Fertörakoson, es Aquincumban. (Csak erdekessegkent.)
Te miket olvastal? Erdekelne hogyan közelited meg a dolgot. Vagy barki mas, aki
lesz olyan kedves, es együtt gondolkodik velünk. Üdv!
Csak kérdezek, mert itt mindenki dodogma meg gerezd, nekem üdvöt ez szerez, holott itt piros rózsa meg minden szinezet keresztezéséről, meg oltása a rózsafáknak, ami ennek a mozgalomnak az eredete, na mag az 1920 - ss nyemecországba, igen igen elterjedt volt a rózsa keresztezések?
Tegnap este hallottam, hogy a rózsakeresztezők, a földallattiakkal is kapcsolatba kerültek, s onnan is van nagyon sok rózsaszin, sőt az óriás rózsák, meg eredetileg páfrányok s minden ami óriási, szóval igaz hogy föladallati kapcsolatokkal is rendelkeznek?
Ahogy mondom, akik rózsát kereszteznek, meg én meg sültcsirke comb, azaz olyan fát akarok keresztezni a csibékkel, hogy most a sültcsirke fán terem, s maga rózsa keresztezés, biztos láttatok óriási PINK rózsákat, meg rózsafelhők az égen? Most azt hiszik egyesek, hogy nem vagyok komoly, pedig a kérdés, van e, földallatti kapcsolatuk, mikor azt állitják, mindenki a fölben, a föld allatt van? vagy hogy szagolhatnánk a rózsa illatát?
Kedves Mirdad, ezzel a Guénon-féle beavatással már a másik rózsakeresztes topikban is rúgtál egy öngólt, amikor fölemlegetted a nevét azt cáfolandó, hogy a beavatás egy szervezetbe (társaságba) való felvételt jelent. Márpedig Guénon általad is emlegetett könyve éppen ennek bizonyításáról szól.
Az ingázást,azért tanúltam meg mert nekem rögtön sikerélményt nyújtott:egy társa- ságban körbe ülve az asztalt az előadó demostrálni akarta a "varázspálca"működését, így 3 féle pohár vizet tett mindenki elé,a pohár alatt lefordítva ott volt egy papíron a víz megnevezése.Pi-víz,csap-víz,Alia-víz,nos sorba mindeki rámért és megnevezte az általa gondolt eredmény,majd megnézhette a papíron mennyire egyezik.Elég nagy volt a szórodás,de nekem mind a három ült.Olyan tisztelettel néztek rám hogy az már zavaró volt számomra,de végig a tanfolyam alatt is a maximumot kellett hoznom,mert szinte elvárták,elég kellemetlen volt.Akkor gondoltam arra hogy érdemes jó kapcsola- tot kiépítenem az ingával,mert sok gyakorlás után már nem csak a szerencse lesz mellettem,hanem az inga is,ami szerintem praktikusabb mint a varázspálca.de ez ízlés kérdése.Minden eszköz,csak eszköz nincs kiváló és rossz eszköz,lehet az egy darab rozsdás drót,lehet 24kr.arany,vagy drágakő az számít mennyire érzékeny az ember aki lóbálja,hadonászik vele,hogy neki mit "mond"az eszköz.Én saját magam repertoár- jának kibővítésére tanúltam meg a radiesztéziát is,hogy ellenőrizni tudjam az ingaered ményeimet,kerssek valakinek vízet,ha kútat fúratni szeretne,vagy csak egy számára kedves fát elültetni a kertben.Okosan,röviden,lényegretörően kell kérdezni és akkor megjön a válasz is,de mindenkinek saját nyelvet kell kialakítani a kezében tartott eszközzel,és soha nem fétisként kezelni,misztikus ködbe burkolni,inkább tapasztalni gyakorolni,a hibákból tanúlni,mert a tévedések és kudarcok is a tanulás részei.
Nem "baj" ha van mar ilyen topik - lenne bar több...:)
A topiknyito gondolom az AMORC-ra gondol. Annal van egy "melyrehatobb
rozsakeresztes" közösseg is...
Nagyon helyesen irtatok, hogy van a filozofia, es van a "tudatos megvalositas", meg hogy minden vallasnak megvannak az ezoterikus (belsö) iranyzataik.
Erröl magam is szeretek irni :)
A miszterium-vallasok nagyon izgalmas kerdes:
azok is belsö-vallasoknak tekinthetök. Mi ez a "belsö" dolog? Irtatok itt a "beavatasrol" is. Nezzük mit ert Rene Guenon a beavatas alatt. (Ö a tradicionalistak vezeralakja: hozza hasonlo "felvilagosult" szerzök meg: Massimo Scaligero, Julis Evola.)
Emlekezetböl irom, mert ez a Guenon-könyv mar nincs meg nekem (Megjegyzesek a beavatasrol). Röviden: Guenon fontosnak tartja, hogy megmutassa:
jelenlegi formajukban a vallasok sokat veszitettek valamikori "eredeti" spiritualis
töltesükböl. Az "erö", amitöl igazan vallasok voltak elveszett, helyükre ritule,
formalitas, szokasok, teologia, dogmatika lepett. Ez a tendencia keletre, nyugatra egyarant igaz, keleten sem allt meg az idö! :)
Emlekezzünk a vallas szo jelentesere: a religo a religare, (latin: ujraegyesülni) szobol szarmazik. Tehat lathato milyen komoly feladatot ertettek egykoron vallas alatt! Guenon szerint ezek a mai "külsö" vallasok az embert igazabol nem akarjak "megvaltoztatni": ugyanabban az allapotaban tartjak, latjak, mint amilyen.
Abban az alapotaban igernek neki "mennyorszagot", stb. amiben van...
Ez a lenyeges különbseg a belsö-vallasossag eseten: ahol a vallast igazi ertelmeben "gyakoroljak" (religare:ujraegyesülni), ott hogyan is tekithetnenek el az ember megtisztitasatol, ALAPVETÖ MEGVALTOZTATASATOL!
Ezert szükseges a "beavatas", s itt tekintsünk el a szora rakodott negativ, misztikus jelentesektöl. A beavatas szo latinul is, es az indo-europai nyelveken is
azt jelenti: bevonodas valamibe.
A miszterium-vallasok kapcsan tehat a beavatas a miszteriumokba valo bevonodast jelenti. Amitöl valoban MAS, TÖBB leszek, mint azelött voltam! Ami több, mint szent-szövegek olvasasa, külsö tanulmanyok folytatasa (dogmatika, teologia).
Miszterium (rejtely)-vallasok voltak a törtenem folyaman pl. a görög beavatasi iskolak, (Delphoi), vagy a nalunk, Pannoniaban is letezett Mithrasz-kultusz.
A rozsakeresztes miszteriumokba valo beavatast is ilyen ertelemben kell latnunk.
Azonban azok közepkori hagyomanyait nem eleg csak ujraolvasni.
Mint belsö, "megelendö" utat jarni kell! A gazdag hermetikus-gnosztikus szellemi aramlatba illeszkedö rozsakeresztes ut semmiben sem különbözik a belsö-vallasok,
miszterium-iskolak utjatol. Mas idök, mas elnevezes, mas iranyzatok.
De a forman tul a LENYEG, a gnozis, a megszabadito tudas minden korban ugyanazt jelentette: felebreszteni a minden ember melyen szunnyado istenit. Hisz: "Isten orszaga mibennünk van." (Majd kifejtünk mindent.) Üdv!
Ne haragudj, hogy eltűntem, de ritkán jutok a számítógép közelébe.
Olvastam egy cikket a rózsakeresztesekről, ami felkeltette az érdeklődésemet: egy interjú Bartha Katalinnal, a magyarországi rózsakeresztes központ vezetőjével.
Ő azt mondta, hogy ez nem egy szekta, hanem egy misztikus társaság.
A tagdíjon kívül (mennyi a tagdíj?) semmilyen anyagi áldozatot nem kell vállalni, mindenki akkor lép ki és be amikor akar, a családi és társadami kapcsolatokat nem kell megszakítani, sőt, épp az ellenkezőjére ösztönzik a tagokat. Valamint azt is említette, hogy a rend teljesen üzlet és politikamentes.
Ez igaz?
Azt mondta, abban támogatják az embereket, hogy jobban megismerjék a természet törvényeit és eszerint éljenek. Lehet tanulni még régi okult tanításokat, pszichológiát, fizikát, kémiát, biológiát, csillagászatot, az ókori Egyiptom misztériumiskoláinak tanait.
Ezek már csak érdekesség szintjén is nagyon érdekelnének, szívesen tanulnék ilyesmit.
De gondolom azért többről van szó, mint távoktatásról. Arra lennék kíváncsi, hogy mi az a több. Miből áll pl. a beavatás?
Az rajtunk nem segit.....:) Van a filozofia, es van a tudatos megvalositas.
Aki beteve tudja a filozofiat, törtenelmi nyalanksagokat, meg SEMMIT nem ert el
az uton! Ezert hasznosabb, fontosabb inkabb sajatmagunkrol kerdeseket feltenni, mint tettek ezt evezredek ota a beavato helyeken, miszterium-iskolakban:
"Ki vagyok, Honnan jöttem, Hova megyek".
Az ilyen kerdesekre mindig a sajat szintünknek megfelelö valasz erkezik magunktol: pl. "En egy üzletember vagyok /gondolja ö magarol:)/, es az a eletcelom, hogy
itt boldoguljak, gyarapodjak, stb....."
Meg aztan leteznek a keresök valaszai, akik mar nem azonositjak magukat a földi celjaikkal, okossagaikkal. Az ember mindig több annal, mint amit itt bemagolt, felepitett, megvasarolt, "tönkretett", stb. A lenyeg mindig rejtett. --------