Egy topic a komoly stratégia játékokat kedvelők részére.
A játék fejlesztője az SPCAMMO group kiadoja a Shrapnel games (http://www.shrapnelgames.com).
A WinSPWW2 egy második világháborús a WinSPMBT egy modern korszakot feldolgozó hexes taktikai játék.
A fent megadott portálon letölthető mindkét játék ingyenes verziója.
Jó játékot!
Artúr.
Gépfegyverrel azért lőnek a tankra, hogy a commander behúzza a fejét (buttoned up). Ekkor ui. sokkal rosszabbul lát a célpont, így a többi tank jobb eséllyel tud küzdeni.
Total war: kipóbálni érdemes, mert sokaknak bejön. (nekem mondjuk nem)
SP: hát nem mindenki szereti az tény.
IRL is lőttek mindennel tankra, ha más nem akkor annyit elértek, hogy leszakadt a lánc, vagy kénytelenek voltak lezárni a nyílásokat (és onnantól kezdve nem látott a legyénség szinte semmit)
Értem akkor nem érdekelnek, csak elsőre jónak tűntek a TW-ok... De nekem nem nagyon jön be még mindig a steel panthers sem... Rájöttem, hogy a harcrendszer miatt, amikor látom, hogy mindennel lőnek a páncélosokra... Érted... Ez nem reális, hogy egy páncélos ütközetben HE lőszert töltsenek a tankba és azzal lőjjenek, mert hatástalan és a gépfegyver az még durvább, az még elmegy, hogy hosszú és pepecselős a játék, de nagyon idegesítő a harc, vagy még mindig ott van az a lehetőség, hogy én vagyok a béna...
Persze, hisz a 57 mm-es ágyú az nagyon jó volt, készítettek pár T-34-es tankvadászt is ilyennel. És a total War sorozatot azt nem ismered? Onnan melyiket érdemes kipróbálni?
Akkor lehet én vagyok a béna... Mondd már el, hogy mivel lősz az ellenre, vagyis mivel kattintasz rá... Egyszerűen csak a megjelenő célkeresztettel egy bal klikk, vagy speckózol azokkal a dolgokkal, amiket pár hozzászólással korábban kérdeztem? Ha be van állítva egy teszem azt 3500-as fire rating akkor az azt jelenti, hogy ellő 3500-ra IS, vagy azt jelenti, hogy az aktuális lövés az 3500-ra megy, tehát a 500m-re lévő ellenséget nem találja el. Bocs, hogy ilyen béna vagyok és sok a kérdés, de idegesít, hogy nem tudom kinyírni az ellenség jóval gyengébb tankjait... Meg persze a panzer lV-eseimet is kilövögetik a SU76-osai és a T-70-esei... Még a Su76-ostól elnézem, mert annak jó a lövege. kösz-kösz mindent, most off. Szerinted melyik europa universalis a legjobb rész?
Eddig nem nagyon fog meg a cucc, pedig tök jó meg minden, de valami miatt, szerintem a béna csaták miatt, valamit elkúrok... Az első tutorialban, amikor jönnek a tigrisek és nem lövik ki elsőre meg másodikra a könnyű orosz T-70-eseket... Kicsit illúzióromboló, hogy elvileg igazából, meg a legtöbb játékban, egy lövésből eltalálta, és ha eltalálta, akkor a 88-as löveg ki is nyírta a tankot, főleg, ha az közepes, vagy könnyű tank... Lehet én vagyok béna és/vagy rosszul állítok be valamit... Meg nem tudok lőni a mortarokkal sem. Ott van előttük egy autó, asszem kubelvagen vagy mi. Az ilyen felderítő autó és csak akkor lőnek, ha az látja? Vagy mit kell nyomni, hogy lőjjenek?
>>>Engem csak az idegesít, de nagyon, hogy minek lőnek a tankok egy >>>páncélozott járműre géppuskával...
nálam ilyen csak akkor van, ha elfogy a lőszer, vagy ha elromlott a főfegyver, úgyhogy passz...
>>>Egy körben hányat lehet lőni egy adott egységgel, annyit amíg >>>el nem fogy a lőszerem?
Az egység állapotától függ! Ha nem kapott támadást, és nem 'pinned' (kábé=tűz alatt tartják és kussol), akkor többet is lehet lőni, akár 5-6 alkalommal is. Ha félnek a tankban (retreating), akkor meg van hogy egyet se.
Jó tudni, hogy ha a lehetőségek közül meghagysz néhányat az ellenfél körére, akkor az ellenfél körében is vissza tudsz lőni.
Továbbá előfordulhat, hogy a csapat nem minden fegyveréből jogosult max lövésre. Pl. gyalogosoknál van, hogy pl. a főfegyver puskából körönként ötször lőhetnek, de puskagránáttal csak kétszer.
>>>Ha egy egységnél beállítom a fire ranget, akkor az utána úgy marad, >>>tehát mondjuk, ha egy akárkinél leveszem 1 hexre, akkor utána végig >>>úgy marad, vagyis a távolabbi célpontokra még akkor sem tüzel, ha látja?
Igy van. Ez csapdaállitásnál és felderitők esetén hasznos, nem fedi fel magát, csak ha muszáj/bejöttek a csapdába.
>>>Ezt lehet egy gépen ketten nyomni, netán neten?
Ajjaj, akkor asszem el kell majd olvasnom a manuálokat... Ez elég komplex ez a cucc. A pnzer generalnál komplexebbnelk tűnik. Engem csak az idegesít, de nagyon, hogy minek lőnek a tankok egy páncélozott járműre géppuskával... Egy körben hányat lehet lőni egy adott egységgel, annyit amíg el nem fogy a lőszerem? Ha egy egységnél beállítom a fire ranget, akkor az utána úgy marad, tehát mondjuk, ha egy akárkinél leveszem 1 hexre, akkor utána végig úgy marad, vagyis a távolabbi célpontokra még akkor sem tüzel, ha látja??Ezt lehet egy gépen ketten nyomni, netán neten?
Előrevetítem, hogy én SP:WW2 és SP:MBT tulajdonos vagyok, az info-k arra vonatkoznak. (bár épp tegnap szedtem le az SP:WaW-ot)
>>>Arra még nagyon nem jöttem rá, hogy a gyalogosokat, hogy a pinába kell >>>beparancsolni a szállítóautóba
Mikor a 'deploy' fázis van: - katt gyalogosra - 'L' gomb - katt a járműre
Mikor már megy a csata: - a teherautóval rá kell állni a gyalogos mezőjére (ehhez nyomva kell tartani a shift gombot!) - a gyalogosra katt - 'L' gomb - katt a jármúre
>>>és esetleg van-e ilyen, hogy formáció vagy minek az >>>állítása a gyalogosoknál,
WaW-ban nemtom, a másik kettőben nincs szerintem.
De ennek ellenére mindig célszerű tartani a formációt!!
A '0' számú egység a szakasz parancsnoka, tőle ne kerüljön 3 mezőnél távolabb senki, mert akkor már csak rádiókapcsolat van, és nem annyira hatékony a buzdítás (rally), mintha hallótávolságban vannak.
Én úgy szoktam, hogy: - középen megy a '0' raj, nála le van véve a tüzelés, hogy ne fedje fel magát ha nem muszáj - előtte két-három mezővel megy két másik raj, ők harcolnak - a parancsnoki raj mögött megy a tartalék raj. Ők vagy cserélnek egy elsővel, ha valamelyik első sok veszteséget szenved, vagy ők fedezik a többieket. - ha van géppuska a szakaszban, akkor az a parancsnok környékén van általában.
>>>neadj isten meglehet-e nekik parancsolni, hogy lefeküdjenek, >>>vagy mindig állnak?
Haladás sebességétől függ! Ha egy mezőt lépsz egy körben, akkor kábé lopakodnak, ha több mezőt, akkor meg sietnek (így őket hamarabb észreveszik, és később szúrják ki a rejtőző ellent.)
>>>Ja és látom, hogy van több rész/verzió, nekem a World at war van meg, >>>valami 8-as verzióban. ez miben különbözik a WinSPWW2-től és a >>>WinSPMBT-től? Mik ezek???? Esetleg melyik a legjobb?
Lényeges különbség szvsz:
- a WaWnak jobb a grafikája - a WaW-ban erősebb a tüzérség (ha beállítod hogy lőjenek, a WW2 és az MBT tüzérsége később tüzel - akár 4-5 kör! - mint a WaW-é) - az MBT modern háborúsdi, a WaW és a WW2 második vh - a WaWban a 'nem nagy' katonai hatalmak katonáin morál büntetés van (románokkal vagy magyarokkal szívás játszani mondjuk orosz, vagy ausztrálokkal japán ellen)
Melyik a jobb? - ha kis országgal akarsz játszani, MBT vagy WW2 - ha nagy országgal, akkor talán a WaW - modern éra meg MBT - ha zavar a tüzérség nehéz használhatósága (meg kell tippelni előre, hogy szerinted hol van ellenfél, illetve ha védelembenv vagy, hol tudod feltartóztatni.) akkor egyértelműen WAW.
>>>Ja és nincsen a Mega Campaign-ban egy egy campaign sem...
Igen így van. A fejlesztő cég teljesen ingyenessé teszi a játékot, ha megveszed tulajdonképp köszönetet mondasz a munkájukért. (egyébként ingyenessége ellenére az egyik legprofibb supportja van, talán a paradox-nak van hasonló) ÉS megkapod a mega campaign-okat.
>>>Mi a különbség az "attack a hex with direct fire", a "fire weapons at target of
>>>current units", a "set direct fire target for current units" és a "set the firing
>>>range for the current units" között??? Firing range az a távolság beállítása, ez
>>>ilyen manuál célzós lövés, vagy mi?
Ebből kizárólag a firing range beállítást szoktam állítani.
- van egy felderítő, aki jól rejtőzködik, de csatában nem ér semmit (1 puskával...), az minek fedje fel magát, leveszem 1-re a távolságot, így nem fedi fel magát amíg nem muszáj
- ha csapdát állítasz mondjuk tankoknak, akkor néha le kell venni a távolságot 4-5 hexre, hogy mikor közel jönnek, csak telitalálatok legyenek :)
>>>Ja és ezek az állat tankok miért lőnek géppuskával páncélozott járműre, lehet
>>>választani, hogy milyen fegyverrel, neadj isten milyen lőszerrel lőjjenek? Nem
>>>igazán lőnék HE lőszerrel tankra:)
választani nem lehet, max kikapcsolod a fegyvert fullra.
(én ágyúknál szoktam kikapcsolni négy csőből egyet vagy kettőt, így több körre elég a lőszer)
Mi a különbség az "attack a hex with direct fire", a "fire weapons at target of current units", a "set direct fire target for current units" és a "set the firing range for the current units" között??? Firing range az a távolság beállítása, ez ilyen manuál célzós lövés, vagy mi? Ja és ezek az állat tankok miért lőnek géppuskával páncélozott járműre, lehet választani, hogy milyen fegyverrel, neadj isten milyen lőszerrel lőjjenek? Nem igazán lőnék HE lőszerrel tankra:)
Köszi Midnite! Már leszedtem a játékot valami helyről. Kicsomagolva 1 giga, létezik ez?:) És egy rövidet nyomultam vele, az első tutorailt. Arra még nagyon nem jöttem rá, hogy a gyalogosokat, hogy a pinába kell beparancsolni a szállítóautóba és esetleg van-e ilyen, hogy formáció vagy minek az állítása a gyalogosoknál, neadj isten meglehet-e nekik parancsolni, hogy lefeküdjenek, vagy mindig állnak? Ja és látom, hogy van több rész/verzió, nekem a World at war van meg, valami 8-as verzióban. ez miben különbözik a WinSPWW2-től és a WinSPMBT-től? Mik ezek???? Esetleg melyik a legjobb?
Zászlóalj/század szintű játék, a legkisebb megvehető formáció a raj. (= minden katona külön látható, egy páncélautó az valóban egy páncélautó a szervezetből)
A menete nagyjából olyan, mint a PG2-é, sorban jönnek a pályák a hadjáratban.
Bizonyos kör alatt kell elfoglalni/megtartani zászlóval jelölt mezőket, mikor letelik az idő, annak arányában lesz győzelem/vereség, hogy mennyi kiemelt mező van a birtokodban.
A PG2-höz képest részletesebb/aprólékosabb, általánosságban több idő egy pálya megnyerése.
Nálam favorit lett a SP, jól mégfér egymás mellett a két játék :)
Van mikor ahhoz van kedvem, hogy egy pályán megcsináljak egy Konrad 2 léptékű műveletet, akkor PG-zem, de van mikor jólesik látni a konkrét kiégett roncsokat, visszavonuló ellenséges rajokat.
Sziasztok! Az a helyzet, hogy nagyon ki szeretném próbálni a steel panthers II: Modern Battles-t, vagy a ss III: brigade commandert esetleg mindkettőt. Ebben kérném segítségeteket, hátha tudok adni egy linket ahonnan tudnám letölteni, mert egyszerűen sehol sem találom őket, megvenni meg ugye már nem lehet egyiket sem, kivéve nagyon ritkán használtan.
Ami a felderítőket illeti, -az én olvasatomban- a motorosok és a lovasok nem klasszikus felderítők. Ugyanis a klasszikus felderítő lapul észrevétlenül és jelenti amit lát. Motorosokkal és lovasokkal ezt észrevétlenül nem lehet megtenni.
Ha gyalogsággal támadok, vagy ha védekezem, akkor elsősorban én is scout team-eket, meg snipereket használok.
Ha gyorsan kell támadni, sok nyílt terület van (olyan blitzkriegre alkalmas pálya), akkor szoktam motorosokat meg lovasokat használni.
Nekem jobban bejön,mint a PSZH, mert egy lovas felderítő csapatot nem lehet kilőni egy AP lövedékkel...
Természetesen amit leírtam főleg ökölszabálynak jó mindig lesz olyan szituáció amikor más út a jó megoldás.
Szeretnék egy a PSZHkról néhány dolgot elmondani. Egy tapasztalt játékos aktuális harccsoportjában nagyon sokszor meglelhető egy "PSZH flotta" Vagy vesz egy PSZHs századot és időnként "kölcsönadják" más egységeknek, vagy eleve külön szakaszokat vesz és igény szerint azok végzik a harcoló rajok szállítását. Nagy térképeken kifejezetten hasznos az alkalmazásuk.
Az, hogy mennyi PSZH-ra van szükség mindig: 1. A térkép nagysága 2. A terep jellegzetessége határozza meg.
Ha nagy térkép van akkor bizony mindenképp szükség van gépesített gyors reagálású egységekre, többek között gyalogosokra is. Őket lehet: 1. A fronton keletkezett rés betömésére 2. Az ellenséges vonal áttörése utáni betörésre/a támadás kiterjesztésére használni.
Guderian mondta, hogy egy harckocsinak ugyanolyan fontos fegyvere a motor mint a löveg. Ugyanúgy a harccsoport gépesítettsége is eldönthet sok mindent. Természetesen akad olyan eset (kis erdős pálya teletömve gyalogosokkal) amikor nem a jelentős PSZH alkalmazás a legcélszerübb.
Ami a felderítőket illeti, -az én olvasatomban- a motorosok és a lovasok nem klasszikus felderítők. Ugyanis a klasszikus felderítő lapul észrevétlenül és jelenti amit lát. Motorosokkal és lovasokkal ezt észrevétlenül nem lehet megtenni. Sok esetben tényleg mégis velük jó felderíteni, illetve ha az ellnség teljesen meg van futamítva az üldözésben is beválhatnak de mindíg kellő óvatossággal, mert egy sunyin megbúvó géppuska véget vethet dicsőséges előretörésüknek.
Mondjuk a pszh-kat én az ajánlásod mellett sem tudom használni... Meg sajnálom rá a pénzt. A gyalogos az gyalogoljon, azért van a lába! :)
Illetve nagyon ritkán felugorhatnak a tankokra, ha nagy gáz van. (illetve az ellenfél ágyúi ellen, ha felfedezem őket, el szoktam küldeni egy szakasz tankot egy szakasz géppisztolyossal)
A tank-gyalogos relációban meg azt tapasztaltam, hogy minimális esélye van az assaultnak. Jobb az, ha van a környéken néhány páncéltörő vagy rohamlöveg... Mondjuk a háború végi panzerschreck vagy bazooka már jó erdőben :D
Felderítők: - A lovasokkal meg motorosokkal néha szoktam üldözni - Az orvlövészeim egy (két hexára leadott) lövés után pozíciót váltanak. (ezeket imádom! Szinte garantált egy kilövés, illetve a suppressed lelkiállapot a lövés után) - a kis csapatok (2-4 fő) meg ritkán harcolnak, de volt olyan, hogy ausztrál géppisztolyos felderítőim kicsinálták az olasz gyalogosokat
Egyébként most a 'stalingrad factories' hadjáratot játszom. Azt kell mondjam, hogy ilyen szakasz szinten a legjobb játék a SP, de ezen belül a városi harc meg zseniális! A legjobb része a játéknak!
Húúú sokáig nem jártam erre, és lám kimaradtam a társalgásból.
Megpróbálok pár kérdésre válaszolni.
1. A WinSPMBT/WinSPWWII-ben nincs beszivárgás(infiltration) funkció.
2. Egy szakasz nem parancsnoki rajait (ven 0-ra végződő egységkód) át lehet irányítani más szakaszhoz ha épp úgy hozza a szükség.
3. A fellelhető jobb hadjáratokat a programozó srácok igyekszenek begyűjteni és berakni az eredeti installációba. Én tudok egy készülő D-napos kampányról amit egy jó ismerősöm-játékostársam készít, ha meglesz az is belekerül majd. Nekem is van a Win SPMBT-ben egy hadjáratom, az African Abattoir. Kicsit rövid de jó nehéz :).
4. A páncélozott szállítójárműveket főleg szállításra érdemes használni. Ha közel a front jobb mint a teherautó mert jobban mozog terepen, távolról ellenáll a kézifegyvereknek és nem közeli találat esetén a tüzérségi lövedékek repeszeinek. Harcra csak nagyon korlátozottan, gyalogsági támogatásra jó mint mobil géppuskafészek ha teljesen megbizonyosodtunk róla, hogy nincs ellenséges páncélelhárítás. Útját gyalogosdokkal kell felderíteni, hogy ne fusson aknára.
5. BT-k ellen kis kaliberü tankelhárító lövegek és páncéltörő puskák teljesen elégslgesek.
6. A gyalogos nagyon veszéhyes a harckocsira ha. a. nincs lefogott(suppressed) állapotban b.fegyverei között van valamelyik ezek közül: molotov koktél, hackocsi akna, satchel charge, lángszóró, panzerfaust, panzerschreck, bazooka, rpg, vagy a modernek közül más kézi tankelhárító fegyver. c. szorosan a hackocsi mellé kerül, annak közvetlen szomszédságába. d. ne assaultot használjon(azaz rámenjen a tankra) hanem a 'fire special weapon' funkciót - W betü. Akkor egy körben többször lőleti veke a harckocsit - ha van elég lőszere. Nyilvénvalóan ez nyílt terepen kevésbé alkalmazható.
7. Sose harcoljatok felderítőkkel. Ők felderítésre valók.
Engem is érdekelne a multi, akár inkább e-mail-ben is, mert nem mindig vagyok. Eddig ezzel a játékkal sosem játszottam multiban, az spwaw 8.4 verzióját használom jelenleg.
Néhány hete egy régi, de számomra új játékot ismertem meg: Command Mission: Barbarossa to Berlin. Aki szerette a SP-t annak szerintem ez is tetszeni fog. :) A keleti hadjáratot dolgozza fel, lehetőség van magyar, német, olasz, román, finn, orosz, jugoszláv partizánok irányítására is. Vagyis az sp-n kívül ez az egyetlen játék amiről tudom hogy felvonultatja az akkori magyar haditechnikát :) (ezzel is szívesen multiznék)
>>>>A Bt-k ellen a legjobb védelem, ha elhelyezel jó pár darab géppuskást, meg kis
>>>>kaliberű páncéltörőt. Ezek olcsók, de ezek ellen a pléh járgányok ellen
>>>>elegendők. A géppuskások leszedik a gyalogosokat, a kis páncéltörők meg a
>>>>Bt-ket. Mondjuk ezek inkább SPWAW-os tapasztalatok, de nagy különbség
>>>>nem lehet.
Hát igen. Mindenesetre ez szerintem nagyon nagy előny az oroszoknak. Kicsit fel is borítja a játékegyensúlyt szerintem.
Mondjuk úgy vettem észre, hogy talán a németekkel legnehezebb nyerni a 'nagy' országok közül.
Mikor én amerikaiakkal voltam, viszonylag könnyen vertem a németeket. bazooka+vadászbombázó tank ellen, a gyalogosokat meg letoltam néhány lángszórós sherman-nel...
Illetve van az a halftruck-ra szerelt páncéltörő ágyú, ócsóért elég hatékony.
>>>Igazából a lényeg, hogy nem szabad nagyon sok drága egységet venni.
>>>Jobb ha sok olcsó van, és néhány jó, akik besegítenek a kritikus pillanatokban.
Mondjuk valahogy így vásároltam eddig is, csak nem tudatosan.
Úgy láttam, hogy a generált térképek simán bejárhatók gyalog is, akkor meg minek költsek teherautókra.
Drága egység mondjuk akad néha, ejtőernyősök (ha az ellenfél várhatóan telerakja aknával a pályát) meg néha valami motorizált gyalogság (beszivárgásra, és az ellenfél ágyúi ellen)
Egyébként fura módon a legtöbb 'veszteségem' mind erdős-mocsaras, mind sivatagos pályán a talaj miatt van.
Egy angol vs. német meccsen kábé 10-12 crusader-em lett immobilized a homokban, és az erdőben sem jobb a helyzet.
>>>Esetleg valaki egy WinSPMBT multit emailben? Sajna a SPWAW nem megy a
>>>géepemen, mert már túl jó a gép, ki dob valami directdraw errorral, ezt a szopást...
A PBEM hogy működik?
Valaki generál egy játékot, és átküldi?
Sosem próbáltam.
Szombat este elképzelhető hogy motiválható vagyok rá, de még nem tudom előre.
(szombat délután nézz be a fórumba)
Hozzátenném, hogy ha akkor nem játszuk végig, akkor egy jó darabig csak melóból tudok netezni, szóval valami kis pálya-kevés egység kombináció kéne.
Már persze az egész úgy értendő, hogy ha nem zavar, hogy bucira fogsz verni. (az MBT megvan, de eddig alig játszottam vele, eddig a WW2 egyszerűbbnek tűnt)
Jó kérdés a SPWAW-ben így volt. gondolom hasonlóan lehet itt is.
A Bt-k ellen a legjobb védelem, ha elhelyezel jó pár darab géppuskást, meg kis kaliberű páncéltörőt. Ezek olcsók, de ezek ellen a pléh járgányok ellen elegendők. A géppuskások leszedik a gyalogosokat, a kis páncéltörők meg a Bt-ket. Mondjuk ezek inkább SPWAW-os tapasztalatok, de nagy különbség nem lehet.
Igazából a lényeg, hogy nem szabad nagyon sok drága egységet venni. Jobb ha sok olcsó van, és néhány jó, akik besegítenek a kritikus pillanatokban.
Esetleg valaki egy WinSPMBT multit emailben? Sajna a SPWAW nem megy a géepemen, mert már túl jó a gép, ki dob valami directdraw errorral, ezt a szopást...
>>>A Fusilier-ek, rangerek, commandósok, partizánok képesek a beszivárgásra. Az
>>>elején beállítod, mint az ejtőernyős ledobásnál, hogy hol jelenjenek meg, az
>>>ellenséges vonalak mögött.
Ez biztos, hogy van SP:WW2-ben?
Hogy kell beállítani? Ott, ahol az ejtőernyősöket lehet, tuti nincs ilyen opció...
Egyébként öcsém rendszeresen bucira ver az oroszokkal :(
Legalábbis addig, amíg szolgál a ruszkíj hadseregben a BT sorozat. elég komoly az a sebesség, amivel kikerüli/körbekeríti a csapataimat ezekkel a szemét BT-kel, meg rajtuk csücsülő gyalogsággal...