Itt szeretném összegyűjteni a kezdő vállalkozók kérdéseit és a gyakorlott vállalkozók tapasztalatait. Hogyan kell BT-t alapítani, előnyei, hátrányai, mire kell figyelni a működtetés során?
Kedves Nálam Okosabb Fórumozók! Szeretnék egy, sokak számára egyszerű, számomra megfejthetetlenül bonyolult kérdést feltenni. Munkahelyemen a státuszomat megszüntetik, tevékenységi körömet ezentúl számlára kell ugyanott végeznem. Marad a vacillálás, hogy bt, vagy egyéni vállalkozó legyek. (ráadásul teljes TB-terhekkel sújtva). Mi van most a "7-es" adószámmal? Szeretnék olyan egyszerű formában "számlás" lenni, ami még az én egyszerű agyamnak is megfejthető, és nem jár aktakupacokkal. Van erre megoldás?
A Bt ami jelenleg a nevem alatt van inkasszós, adószámot felfüggesztették, sok tartozással van... szeretnék új céget csinálni...lehet újra Bt-t a nevemre, vagy Kft-t alapítani???
"Kérdem én: létezik valamilyen megoldás arra, hogy ne kelljen járulékot fizetnem magam után. Pl ha alkalmazok valakit, akinek van bejelentett munkaviszonya, netán én apíron kültagként szerepelek stb."
Valamilyen formában mindenképpen kell TB-t fizetni. Ha nem a Bt. beltagjaként, akkor máshogy - hacsak nem mész el munkanélkülire. Az alkalmazottat semmi esetre sem javaslom, annak további költségei vannak, ráadásul ha nem akar kiszállni, elég nehéz megszabadulni tőle. Kültagként még a bankból is elhajtanak, az meg azért macera.
A közeljövőben szeretnék egy internetes szolgáltatással foglalkozó vállalkozást indítani, amellyel kapcsolatban lenne pár kérdésem.
A működés jellege miatt, és mert számolok a legrosszabbal az a legnagyobb problémám, hogy ez a fajta szolgáltatás nem biztos, hogy állandó forgalommal fog rendelkezni, eleinte biztos, hogy nem.
Nekem jelenleg nincs bejelentett 8 órás munkaviszonyom, de megélek. Nulla forgalom esetén is ugye állandóan jelentkezne a magam után fizetendő járulékok havi kiadása, ami hosszabb kihagyások és a kezdeti fellendülés idején nem túl biztató.
Kérdem én: létezik valamilyen megoldás arra, hogy ne kelljen járulékot fizetnem magam után. Pl ha alkalmazok valakit, akinek van bejelentett munkaviszonya, netán én apíron kültagként szerepelek stb.
Azt szeretném elérni, hogyha nincs forgalma a szolgáltatásnak, akkor ne termeljen nekem ilyen minuszokat, hanem nullszaldóval alhasson téli álmot. Van valami törvényes ötletük?
Apeh felé be kell jelenteni a megfelelő nyomtatványom az uj teáor-okat. (Már nem fontos, hogy ezek a teáorok a cégkivonatban is benne legyenek, szóval nem kell ügyvéd).
Sziasztok, Vállalkozás indításában vannak kérdéseim, hátha jár még erre valaki, aki tud segíteni.
Értelmiségi pár vagyunk, egyikünk iskolában tanított, most 7 éves - szülések miatti -kihagyás után szeretne visszatérni dolgozni. Időközben a fővárosból az aglomerációba költöztünk, ezért sem tud visszatérni egykori munkahelyére. Jelenleg a civil szektorban egy egyesületnél vezet pályázatokon alapuló projekteket. Arra nincs mód, hogy az egyesületnél állást kapjon, még a pályázatok terhére sem határozott időre, ezért kényszerből vállalkozás indításán törjük a fejünket.
A vállalkozás nem profitorientált lenne, alapvetően a bérből és fizetésből élés szintjét szeretnénk belőle biztosítani, az egyesület pályázataiból, továbbá oktatás, tudományos tevékenységek, szervezés (kulturális, környezetvédelmi pl.) révén, ekkor persze mindkettőnk munkájával.
A férfinek van heti 40 órás állása, Bt alapítása esetén úgy gondoljuk, nekem lenne célszerűbb beltagnak lenni, neki pedig kültagnak.
Kérdésünk, hogy milyen formában érdemes így vállalkozásba fognunk? Rövid távon elképzelhetőnek tartjuk, hogy az állásban lévő váltja csak ki az egyéni vállalkozóit, csak nem tudjuk, az eddigi bevétele kábé kétszereződése nem jelent-e adózásból túl nagy hátrányt, és azt sem tudjuk, az "állástalan" TBje, és nyugdíjbefizetése így miként rendezhető. Több helyen úgy olvastuk, Bt alapítása kicsivel könnyebb mint egy Kfté, de majdnem ugyanannyiba kerül, és nagyobb veszélynek vagyunk kitéve, mivel teljes vagyonunkkal felelünk érte. Kft alapításakor kérdéses, hogy egy- vagy kétszemélyes-e a jobb, és végképp nem tudjuk, ebben a formában miként gazdaságos bérszerű jövedelemhez jutni havi rendszereséggel. És persze kérdéses, melyik formával vesztünk többet járulékok, adók révén egy-egy hónapban abban az esetben, ha éppen nem lenne bevétele a vállalkozásnak.
Hát olyat nem valószínű, hogy találsz ahol Neked személyre szabottan leírják, de van egy alapítvány, ahol vállalkozás ELŐTTI felkészítéssel foglalkoznak. www.usefa.hu Hátha segítenek...
Üdv mindenkinek BT- KFT - EV. De mit csinálok , jó lenne pontosítani? És ahhoz mit is kellene, vagy mit váltsak ki ? Mennyibe fog az kerülni manapság stb. Leírom a jelent és szeretnék segítséget a jövőre nézve , csak azt nem tudom van e egy olyan topik, hogy .........mivé is legyek.........mert nem találom Egy linket ha lehetne ? És már írom is Köszönöm Latya
Ha a költségek csökkentése a cél és a bevétel növelése, valamint némi plusz anyagi lehetőség akkor nem feltétlenül a Bt. alapítás lehet a megoldás. Küld egy e-mailt, hogy felvehessük a kapcsolatot. Rossz döntés előtt beszéljük át mi lehet most a hiba.
BT alapitáson gondolkozok,de elöbb kikérném a véleményeteket.
Nekem is és Fateromnak is van egy-egy számtech boltja, mind a ketten egyéni vállalkozok vagyunk ( ö már nyugdijas), sajnos nem ugy megy a boltom ahogy szeretném, kb 0 ra jövök ki mindig, ezért elgondolkoztam,hogy miért fizetjük ketten a járulékokat amikor ezen lehetne egyszerűsíteni és legalább maradna egy kis pénzem. Elképzelésem:
Létrehozni egy BT-t ahol fater a beltag, én kültag. A BT ben mint családi segítő dolgoznék , pénzt nem kérek. Ezért megúsznám a járulék fizetést és végre keresnék is a boltból valamit....
Na most, faternak az egyéni vállalkozását be kellene-e fejeznie, ( szerintem nem akarja) vagy lehet e beltag mint nyugdíjas, egyéni vállalkozó?
Ha ő mint beltag nem állna munkaviszonyba, és én se mint kültag viszont mint családi segitő lennék olyankor mi van? A BT -nek kell egy alkalmazott mindenképp? ( hisz a boltombol jönnének, mennének a számlák tehát ott dolgozik valaki)
Ha kell alkalmazott akkor viszont a nyugdíjas, egyéni vállalkozó, beltag faterom lehet-e? ( gondolom járulék fizetés nem növekedne)
Esetleg, ha egyszerűbb megoldást tudtok szóljatok. :) Én sajnos csak erre jutottam, ami legális és talán kivitelezhető. Minden infot elfogadok, és hogy hol a hiba az elképzelésemben. :)
Visszafelé kezdem! A Bt is előbb a cég vagyonával felel, azután jön a magánvagyon. A Kft-nél sem tudsz büntetlenül 500 e, Ft törzstőkével 20 Mó Ft adósságot csinálni. Nehezen bírnám elképzelni, hogy ha én intézem és szervezem a cégem ügyeit, én gazdálkodom a pénzével, úgy megyek tönkre, hogy közben észre sem vettem... Innentől mindegy, hogy melyik vállalkozási forma. Attól függ mennyi pénz kíván az indulás maga (nem csak a cégalapítás, hanem még egy csomó minden).
Egy társaság alapításnál már csak egy főtevékenységet kell megjelölni, a többit csupán egy nyomtatvány kitöltésével az apehnál kell bejelenteni. Már nem kellenek a cégbírósági módosítások drága pénzen, csak ha személyi - ,vagy címváltozás történik.
Csak egy röpke szakmai észrevétel részemről a két család közös cégalapításával kapcsolatban. Muszáj? Szeretitek egymást? Biztos, hogy a cég működtetés mindennapi taposómalma ki fogja bírni? Amíg nincs pénz, addig nem szokott gond lenni, de miután mindenki jól szeretne járni, óhatatlan, hogy nem egyformán szeretnék a pénzt elkölteni. Pláne ha a vállalkozás mindössze a pénzkeresetre korlátozódik. Nem ártana megtervezni a konkrét havi működést úgy, hogy mennyibe kerül akkor is ha egy fillér bevétel sincs. Ez nem könyvelői dolog, ezt gazdálkodásnak hívjuk... Ha már ezt meg tudnátok tenni, látnátok, hogy havonta / naponta mennyi bevétel kellene csak a kiadásokra.
Na én most már tényleg nem tudom alapítsak-e Bt-t?? Nos én olyat hallottam,hogy Bt-nél több tevékenységi kört is megjelölhetsz az alapításkor,(akár 10-t is.)Míg Kft esetében erre nincs lehetőséged. Mi családi vállalkozásban gondolkozunk de sok mindennel szeretnénk foglalkozni egyszerre.Pl.:üzletet nyitnánk amolyan vegyeskereskedést,kis és nagyker,személyszállítás,bizományi értékesítés. Ezeket a tevékenységeket egy cégen belül szeretnénk végezni, ráadásul két család tenné össze a pénzét.Mindenképpen szeretnénk rögzíteni ki mit vitt be a cégbe stb. Ezenkívül mindent amit el lehet számolni,elszámolni. Ami visszaigényelhető azt visszaigényelni. Bár tény egy Kft szimpatikusabb lenne, hogy csak a bevitt tőke erejéig+a cég ingó és ingatlan vagyonával felel az esetleges tartozásaiért,a tagok magánvagyonukkal nem felelnek. Most akkor melyik lenne jobb nekünk??
A kérdéseidre lejjebb megtalálod a válaszokat. Én például egy EVÁs bt-t szeretnék eladni, amelynek előnye hogy általánnyal adózik, tehát azoknak előnyös akiknek nulla vagy minimális a költségük, vagy legalábbis a (tervezett) bevételükhöz képest semmi kiadásuk nem lesz. Mivel evás nem lehet csak úgy a bt, (feltételei vannak) ezért nem szeretném ingyen átadni, 60 ezer lenne az ára.
Az általatok kinézett bt. tuti hogy nem evás, mert ha nem volt forgalma egy éven át, akkor kiesett az eva körből (ha egyáltalán benne volt). Mindezt csak azért bigyesztettem ide, hogy kicsit bonyolitsam a választást:)))
Sziasztok, tudnátok-e segíteni? Páromnak hamarosan utilaput kötnek a talpára a munkahelyén. Lenne pár olyan tevékenység, amit csinálni tudnák együtt (személyi szolgáltatások, felnőttképzés, művészeti szolgáltatás, esetleg szakmai tanácsadás).
Egy ismerősöm BT-je két év óta nem végez tevékenységet (férje meghalt, ő nem viszi tovább az ipart), átadná szívesen. Nem kér érte pénzt, csak az átíratás költségeit kellene állnunk. Kérdeznék: - mit is jelent ez az átírás, azaz ha belemegyünk, mik leszünk (kültag, beltag stb.), - kb. mennyi lehet ennek a költsége? - ha a mostani tevékenységi körben nincs benne az, amit csinálnánk, ezzel az egy aktussal (azaz egy ügyvédi költséggel) bele lehet-e venni? - a legfontosabb: amíg még mindkettőnknek van munkája, addig milyen rendszeres havi költséggel kell számolnunk (a folyószámlavezetés, könyvelői költség, bérterhek, adók stb.) BT esetében? - milyen költségeket írhat le egy BT működése közben a bevételeiből - azaz egyáltalán marad nekünk valami...?
Gondolom, ha már csak ez lesz a főállása páromnak (2010-től), akkor ezek persze nőni fognak, meg addig milliószor változnak a szabályok, de jó lenne nagyjából (nagyságrendileg) ezt is ismerni.
Azt már láttam, hogy más és más a vélemény a BT alapításának és "vételének" előnyeiről és hátrányairól, de jó lenne tisztán látni.
Szeretnék egy bt-t alapítani. Internetes eladással foglalkoznék. Webshop-ot szeretnék és elég bő tevékenységi körel; pc alkatrészektől kezdve elektronika, szaniter-ig bezárólag. Kérdésem az lenne, hogy milyen végzetség kellene ehhez? Van valami kikötés? Ilyenkor kit érdemes kültagnak választani?
És egyébként a megszüntetésnek mi a menete? Gondolom először a könyvelőnek le kell zárnia a könyvelést. Aztán még az ügyvéd költsége és ennyi? vagy van még más is? Köszi
El lehet adni, de egy pár kivételtől eltekintve nem érdemes venni. Ez nagyon behatárolja a lehetőségedet. Keddtől kötelező az elektronikus cégeljárás. Az alapítás költsége (ügyvéd, illeték, közzététel) ugyanannyi, mint vásárlás során. Akkor mi az üzlet a vevő részéről?
Igaz, hogy elektronikusan olcsóbbak az illetékek, de azt te nem tudod megcsinálni magadnak, ehhez is kell ügyvéd. Ő meg lehet hogy azt mondja, hogy akkor is elkér egy fix összeget, és ő elintézi ezeket a dolgokat belőle. Így sem biztos, hogy olcsóbb. Fiktív dolgaink nincsenek, a bt azért jött létre, mert a páromnak a munkahelyén számlaképesnek kellett lennie, és egy "kedves" könyvelő azt javasolta, hogy abt-t alapítani jobban megéri, mint egyéni vállalkozónak lenni. Mi meg beleugrottunk. A havi bevétel maximum 150 ezer forint szokott lenni, mínusz a járulékok, üzemanyag-elszámolás, meg pár apró tétel. Ezért nincs nyereségünk. Úgy gondoltuk, mi is jobban járnánk, ha el tudnánk adni a bt-t, mintha megszüntetnénk. A tevékenységi körök módosítását meg egyszerűen csak be kell jelenteni, az nem macera. Csak az ügyvéd meg a könyvelő. De szereinted akkor mit csináljunk, ha eladni nem lehet?
Vagy nem. Az ügyvédet meg tudod sporolni? Nem, mert a társasági szerződést modosítani kell, alárási címpéldányokat készíteni, stb.
Egy vétel mindig rizikós, éppen ezért mintaszerződés alkalmazása nem lehetséges (ha mégis, az életveszély), azaz egyedi körmönfontabb szerződés kell, éppen ezért drágább. Közzéteteli díjat sem úszod meg, stb. Ritka ha minden maradhat a régiben (tevékenységek, stb.) azaz sokfele sokmindent át kell nézni, a dolgokat át kell írni, a változásokat be kell jelenteni, macera.
Egy új Bt. alapítása mintaszerződéssel esetén - az elektronikus forma miatt - az illeték minimális. Rizikó csak az amit az új bt tevékenysége jelent (tiszta lap).
Ami macerásabb talán, hogy a könyvelőnek a szabályzatokat el kell készítenie és itt emgnyomhatja a tollat. De ezt meg a másik módon sem úszható meg (legalábbi én a vevő helyében saját könyvelővel/könyvvizsgálóval ellenőriztetném megvétel előtt egy ismeretlen cég könyvelését, tekintettel arra, hogy a következmények alapvetően a vevőt fogják terhelni.
Egy bt vétele két esetben lehetne nyerő: Nagy, de a vagyoni hozzájárulásokkal fedezett veszetség (jelentős negatív eredménytartalék, korrekt könyvelés mellett - nincsenek "fiktív" dolgok), és/vagy értékes ügyfékör (feltéve, hogy nem pártol el). Utóbbi esetben pedig a régi tulajdonosok esetleges válalkozás-újraalapítását is korlátozni kellene (amit vagy megengednek, vagy nem).
Nem ellened írom mindezt, csak a pontosabb kép miatt.