Keresés

Részletes keresés

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.23 0 0 802
Istenem!
Előzmény: alexejevics (792)
alexejevics Creative Commons License 2007.01.06 0 0 801

Jó régi hozzászólás, de azért nem vagyok nyugodt, ha nem válaszolok rá.

 

"Az anyagból számomra nem egyértelmű, ezért feltételeznem kell, hogy amikor a villamosról írtok, akkor úgy veszitek, hogy csak villamos van és nincs felszíni buszjárat. Ha jól értem, akkor ez azt jelenti, hogy megszűnik teljes 7-es busz család és a választási lehetőség a 7-es alapjáratok megállókiosztását követő villamos vagy a 4-es metró. Hát nem tudom... egy Bosnyák téri utazáskezdést számolva ez nem biztos, hogy előrelépés."

 

De ez nem a villamos, hanem a funkciójának nem megfelelő metró hibája. Ha ugyanis annak ritkább volna a megállókiosztása, akkor egyértelműen maga mögé utasítaná a 173gy-t. De nem teszi, mert több utas kell rá, s ezért mindenhol megállítják. Ha van négyes metró, akkor ennél jobbat kitalálni sajna nem lehet, mert ha megtartod mondjuk a 7gy-t, az akkor azon nyomban az M4 kerül kilátástalan helyzetbe (20-25%-os kihasználtság a Thököly alatt->arcpirító blama!).

 

"Mert ha a villamos mindenütt megáll Újpalotától a Baross térig, az nem versenyképes és bizonyos tekintetben visszalépés a mai állapotokhoz képest. Ha viszont ezeknek a kiszolgálását busszal képzelitek el, akkor miért nem veszitek figyelembe a tanulmányban, miért nem írtok róla? Hiszen az is kínál egy kapacitást..."

 

Amit mondasz, jól hangzik, de ha kicsit jobban megpiszkáljuk a dolgot, akkor már kiderül, hogy a "lassú" villamos bizony nagyon is versenyképes a mai helyzettel.

Induljunk ki a buszok mai menetidejéből (Újpalota-Baross tér között):

 

73:25 perc

173gy:20 perc

 

Tehát a különbség összesen 5 perc. Amennyiben átgondoljuk a megállókiosztást a 73-as vonalon, máris nyerhető kb. 2 perc. Konkrétan a Cházár András utca megszüntetésére, a Miskolci utca és a Cinkotai út, valamint az Apolló utca és a Madách utca összevonására gondolok, mert ezek a megállók elég közel (200-250 m, ami alig több, mint a Fogas-János kh. távolság az 56-oson) vannak egymáshoz, vagy egy másik, fontosabb megállóhoz. Aztán jobb lámpahangolással további perc(ek)et lehet megtakarítani. Összességében tehát valóban 1-2 perccel lassabban érnének be az újpalotaiak a városba. Csakhogy a villamos által bizotsított nagyobb kapacitás megszüntetné a zsúfoltságot, és ami talán még ennél is fontosabb: a Bosnyák-Hungária krt. szakaszon a villamos zárt pályán haladna, nem állna a dugóban, mint ma a hetesek. Ez viszont jóval nagyobb időnyereséget jelentene, mint az az elvesztett 1-2 perc, tehát a "lassú" villamos nem, hogy nem visszalépés, hanem egyenesen fejlődés volna a mai állapotokhoz képest! Egyébként az említett szakaszon a mai heteseket is lehetne gyorsítani buszsávval, s ezt nem csak én mondom, hanem már a főváros tervei között is évek óta szerepel.

Előzmény: Taip (468)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.09.19 0 0 800
Zoborhegy tér, 2006.09.17.
balint97 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 799
ON :)
Előzmény: balint97 (798)
balint97 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 798
OFF
Szerintem sem jönne jól, ha megszüntetnék az állomásokat. De ha megszüntetnek párat, akkor pl. a Forgách utca sem marad6 ki... de ez már nagyon OFF, és kész... nem is ragozom...
Előzmény: UV 3800 (797)
UV 3800 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 797

Azt én sem értem, hogy hogy jön a Thökölyhez, de mind1

 

OFF

Szerintem a metrómegállók megszüntetésze hülyeség. Ez már a másik véglet. (Mert ugye az "egyik véglet" az "aholmetrómegyottfelülmindentmegkellszüntetni")

 

Ja, és ezek alapján javaslom, hogy szüntessék meg a 2-es metrón az Astoria, és a Blaha Lujza tér állomásokat, mert hát majd a T. utas elmegy a Keletiig, onnan ott a játékmetró, (Kálvin tér => villamossal Astoria; Rákóczi tér => villamossal Blaha)

Na jó, ez már a javasoltnál is durvább lenne ...

ON

Előzmény: balint97 (795)
balint97 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 796
Jaj és ha már megszűntetnél pár metró állomást, a Forgách utcát miért nem? Sőt. A Gyöngyösi utcát is netán... De akkor persze a 4-4GY végállomás mehet fel a Újjpest városkapu állomáshoz.
Előzmény: balint97 (795)
balint97 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 795
Hát nem tudom, mi is lesz, ha annyi lesz a M3 állomásoknak... Azért ez 1 nagyforgalmu metróvonal. Az Üllői, Bajcsy stb. az jó. De most hogyan jön ide ez? Thököly úti része nincsen egyiknek sem.
Előzmény: 5metro (794)
5metro Creative Commons License 2006.09.16 0 0 794
Én igy gondol ez kb meg van ey honapja vagy kettő

14 villamos (meghosszabbított változat)
1. Káposztásmegyer, Megyeri út vá.
2. Bőrfestő utca
3. Bőröndös utca
4. Járműtelep utca
5. Óceánárok utca
6. Atlétikai Stadion
7. Rákospalota-újpest, MÁV-állomás
8. Szülőotthon
9. Szakorvosi rendelő
10. Corvin utca
11. Deák Ferenc utca
12. Szent István tér
13. Újpest-központ
14. Berda József utca
15. Angyalföld forgalmi telep
16. Gyöngyösi utca
17. Rokolya utca
18. Fiastyúk utca
19. Frangepán utca
20. Béke tér
21. Róbert Károly körút
22. Hun utca
23. Dózsa György út
24. Dévai utca
25. Lehel tér
26. Nyugati pályaudvar
27. Nagymező utca
28. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
29. Bazilika
30. Erzsébet tér
31. Madách tér
32. Astoria
33. Kálvin tér
34. Köztelek utca, City Gate Irodaház
35. József krt.
36. Nagy Templom utca
37. Klinikák
38. Ludovika tér, Üllői Office Center
39. Nagyvárad tér
40. Rezső utca
41. Népliget
42. Népliget MÁV állomás
43. Ecseri út
44. Pöttyös utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
45. Száva utca
46. Határ út vá.

20 villamos,
1. Újpest városkapu, MÁV állomás
2. Optima Irodaház
3. Ganz Danubius Irodaház - Metrotech Irodaház, Szobor utca
4. Duna Plaza - Danubius Irodaház, Gyöngyösi utca
5. Reno Udvar A épület, Fiastyúk utca
6. Rákos patak, Vizafogó - Tahi utca
7. BC 99, Forgách utca
8. Dagály utca
9. József Attila tér (Róbert Károly krt.)
10. Átrium Park - Kinnarps House, Véső utca
11. Váci 66 irodaház, Dózsa György út
12. Lőportál utca
13. Lehel tér
14. Westend, Ferdinánd híd
15. Nyugati pályaudvar
16. Nagymező utca
17. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
18. Bazilika
19. Erzsébet tér
20. Madách tér
21. Astoria
22. Kálvin tér
23. Köztelek utca, City Gate Irodaház
24. József krt.
25. Nagy Templom utca
26. Klinikák
27. Ludovika tér, Üllői Office Center
28. Nagyvárad tér
29. Rezső utca
30. Népliget
31. Népliget MÁV állomás
32. Ecseri út
33. Pöttyös utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
34. Száva utca
35. Határ út vá.

20A villamos
1. Újpest Városkapu, MÁV állomás
2. Optima Irodaház
3. Ganz Danubius Irodaház - Metrotech Irodaház, Szobor utca
4. Duna Plaza - Danubius Irodaház, Gyöngyösi utca
5. Reno Udvar A épület, Fiastyúk utca
6. Rákos patak, Vizafogó - Tahi utca
7. BC 99, Forgách utca
8. Dagály utca
9. József Attila tér (Róbert Károly krt.)
10. Átrium Park - Kinnarps House, Véső utca
11. Váci 66 irodaház, Dózsa György út
12. Lőportál utca
13. Lehel tér
14. Westend, Ferdinánd híd
15. Nyugati pályaudvar

47 villamos
1. Nyugati pályaudvar
2. Nagymező utca
3. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
4. Bazilika
5. Erzsébet tér
6. Madách tér
7. Astoria
8. Kálvin tér
9. Fővám tér
10. Szent Gellért tér
11. Bertalan Lajos utca
12. Móricz Zsigmond körtér
13. Október huszonharmadika utca
14. Fővárosi Művelődési Ház
15. Hauszmann Alajos utca
16. Hengermalom út
17. Kalotaszeg utca
18. Galvani utca
19. Albertfalva, kitérő
20. Építész utca
21. Vegyész utca
22. Albertfalva, Forgalmi utca
23. Budafoki elágazás
24. Leányka utcai lakótelep
25. Savoyai Jenő tér
26. Budafok, Városház tér vá.

49 villamos
1. Nyugati pályaudvar
2. Nagymező utca
3. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás)
4. Bazilika
5. Erzsébet tér
6. Madách tér
7. Astoria
8. Kálvin tér
9. Fővám tér
10. Szent Gellért tér
11. Bertalan Lajos utca
12. Móricz Zsigmond körtér
13. Kosztolányi Dezső tér
14. Hamzsabégi út
15. Csóka utca
16. Szent Gellért templom
17. Etele tér, Kelenföldi pu. vá.
Előzmény: balint97 (791)
balint97 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 793
Jó vóna, ha most is lárhatnánk hasonlót... 2-3x több megállóval...
Előzmény: alexejevics (792)
alexejevics Creative Commons License 2006.09.16 0 0 792
Előzmény: 5metro (790)
balint97 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 791
Megoldja a közlekedési problémákat simán, egy 3-as Tátra hosszúságú szerelvény is tele lenne ezen a vonalon (40 és fél méter hosszú). Csak az a gáz, hogy felszedik a használható álapotú síneket is, autópálya lesz a Thökölyből, abból pedig elég nehéz lesz villamosközlekedésre alkalmas helyet csinálni. Ja meg a vonatok feletti híd jelenleg 2 sávos, villlamosözlekedésre hogyan lesz alkalmas?
Egyébként a "legyen villamos a Bajcsy-n és az Üllőin" szerintem ezzel összeköthető. Ez alatt azt értem, hogy 67-es kanyarodhat az Astoriánál északnak, és sokat nem érünk el azzal, hogy csak a Deákig megy. Menjen el a Lehel térig!
Előzmény: 5metro (790)
5metro Creative Commons License 2006.09.15 0 0 790
mármint megálló lista
bár már haladok a kis előadásomal a 44 vonalár kb sikerült rekonstuárlnom =)
(Hűvösvölgy- Újpalota, Erdőkerülő utca: Hűvösvölgy-Moszkva tér a szokásos megállokkal, aztán Moszkva tér-Déli pu.-Mikó utca-Krisztina tér-Dózsa György tér-Döbrentei tér-Március 15. tér-Ferenciek tere-Astoria-Szentkirályi út-Blaha-Luther utca-Keleti Sport Központ-Verseny utca-Dózsa körút-Stefánia út-Hungária körút-Kolumbusz utca-Róna utca-Bosnyák tér-Rákospatak utca-Miskolci utca-Cinkotai út-Molnár Viktor utca-Apolló utca-Madách utca-Zsókavár utca-Páskomligeti utca-Újpalota, Nyírpalota utca-Kőrakás park-Erdőkerülő utca
Ha ez nem old meg közlekedési próblémákat akkor semmi sem...)
Előzmény: balint97 (789)
balint97 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 789
Villamosok.hu-n nincsen?
Előzmény: 5metro (788)
5metro Creative Commons License 2006.09.13 0 0 788
nem tudna valaki megdobni egy 44,25,64,68,69,67,23 anno villamos menetrendel?
Nagy szükségem van rá előre is köszönöm
balint97 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 787
Ja és a 2sávos vonatfölötti híddal mi lesz?
Előzmény: balint97 (786)
balint97 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 786
Hát ja. De - mivel a négyes metró a felszíni közlekedést kiváltani hivatott - nem marad meg se vill, se busz (gondolok itt 77-esre, Pólusra, akár 78-asra (!!) ). Fölszedik a vágányokat, akarom mondani felállítják rajtuk a két irányt elválasztó korlátokat. Aztán belátják, hogy több sebből vérzik a tömegközlekedés. Szépen megígérik, hogy megjavítják. Elkészül a 6-os metró 5 km-rel arrébb. Hát ennél kb. 3 %, hogy jobb lesz.
--------------------------------------------
És ennek van 3% esélye:
Egész jó!!!
Szép kis középperonos módszer kell. Így lehet azt mondani: "minek a sok peron, azért mégse legyen a Thököly sétálóutca!" Kitérő a buszoknak. Az volna a mennyország! Aztán szépen a Baross téren elválnak, metró megy dél-Budának, villamos megy Rákóczi útnak majd Buda középső részének akár külvárosának, busz pediglen a Blahánál lemegy a villamos pályáról és megfordul. És mindenki nyer, tán még az utasok is megmaradnak.
A villamosokkal kapcsolatban: nem kell 2 perces követés a Hűvösvölgyből induló járatoknak, (együttvéve értem) de kell a jobb kapcsolat. Mert a végállomás a Moszkván nagyon gáz.
Előzmény: alexejevics (785)
alexejevics Creative Commons License 2006.09.09 0 0 785

Arról kellene beszélni, hogy amennyiben a 4-es metró és a villamos is megépül, hogyan lehetne Újpalotának gyorsjáratot, és egy alapjárat szerepét átvevő villamost biztosítani? A gond az, hogy amennyiben az M4 nem épülne meg, lehetne egy lassú villamos + gyors busz kombinációt alkalmazni, de ha a megépül, akkor a 3 közül valamelyikre nem marad utas. Ki lehet találni, hogy melyikre gondolok a 3 közül...

Erre már korábban volt is utalás a hogyan javíthatnálban, de nem igazán sikerült a problémát feloldani.

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.08.23 0 0 784
Hát remek. Végig azt képviseltem ebben a topicban _is_, hogy az egész hálózatot kell figyelembe venni és nem csak egy-egy szakaszt önmagáért imádni. Erre a fröcsögést _nekem_ címzed.

Tényleg, van valami a pesti polgárban, ami miatt először szíve szerint próbálna segíteni neki az ember, majd amikor már kellő számban belerúgott és beleharapott az emberbe, inkább hagyja, dögöljön meg, ha ennyire képtelen a saját érdekeit felismerni...

Na nem baj, ami engem illet, megjelent szakcikkben és kétórás élő rádióadásban is elmondtam már a mondandóm, több, mint egy éve. Az kérjen számon, aki ennél többet tett le a főváros közlekedéséért akkora ellenszélben, amekkorában nekem volt részem. A többi meg lesz szíves először önmagába tekinteni.

/a/
Előzmény: Elősiető (783)
Elősiető Creative Commons License 2006.08.23 0 0 783
Mostanában átszoktam a topic olvasására, mintsem inkább bővítésére, sajnos elment a kedvem az egésztől nagyrészt a következők miatt:

1, a metró épül, ez tény, már a Móricz is fel van túrva. Ennek ellenére ti még mindig a viszonylattervekről beszéltek, hogy a 67-es így menne, meg úgy menne, meg ez így, meg az úgy. Nem teljesen mindegy merre menne, ha közben feltépik a síneket és megépítik a metrót?

2, Ezt a fórumot nagy valószínűséggel nem olvassa sem Demszky, sem egyéb döntéshozó, aki meg olvassa, az meg nem döntéshozó, tehát annyira felesleges viszonylatokról beszélni.

3, Ha valóban tenni szeretnétek a Thököly úti villamosért, akkort miért nem tesztek? Rengeteg civil szervezet van ebben a csöppnyi országban, lehet tanulni, lehet kérdezni, megharapni nem fognak.

4, Több út is járható lenne, én személy szerint sokat gondolkodtam, mit lehetne tenni. 5leteim: felvilágosítani a Thököly úti lakosságot a metró előnyeiről, hátrányairól, a villamos előnyeiről, hátrányairól. Felvenni a kapcsolatot a Thököly úton található boltok tulajdonosaival, hiszen az ő bevételüket szintén veszélyezteti a felszíni tömegközlekedés megszűntetése. Weboldal létrehozása, körlevelek küldése, lakossági fórumok szervezése, aláírásgyűjtés, levél a döntéshozóknak, felvenni a kapcsolatot hasonló célokért küzdő szervezetekkel, a zuglói önkormányzattal, tanulmány írása és benyújtása az illetékes szerveknek... és még számtalan út járható lenne.

Végül még annyi, hogy ezt az írásomat utolsó hozzászólásnak szántam, többet nem írok ide, nem fogom olvasni ezt a topicot. Időközben megtaláltam a módját, hogy tegyek valamit a magyar villamosvasútért, és ne csak a számat tépjem, hogy ezt meg azt kellene tenni...
Nem szeretnék 10 év múlva a könnyeimben tipródni, hogy jajajaj nem maradt meg semmi, pedig akkor még tehettem volna valamit.

Remélem az anyázások után belátjátok, hogy viszonylattervezéssel nem lehet segíteni a 67-es (én szerintem nagyon is jó és hasznos) ügyét.

További jó mulatást és remélem még hallok felőletek a rádióban, tv-ben avagy netán a Zugló újság hasábjain...
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (782)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.08.23 0 0 782
Nem volt mostanában alkalmam hozzászólni.

Amikor meg hozzászólhattam volna, nagyon harapós voltam, ami flame-veszélyes, az meg nem hiányzik...

Pedig az itt folyó viszonylattervezgetésről volt véleményem. Csak nem találtam meg a megfelelő kifejezési módot.

Talán próbáljuk meg néhány "ökölszabállyal", amiktől csak igen indokolt esetben lehet -- de legalább lehet -- eltérni.

Az egyik, hogy túl sok vonalat túl nagy hosszon nem tanácsos összerakni. A BB (vagy Moszkva--Déli) típusú max. két-három megállós szakaszok még működnek, de ez inkább a kivétel. Itt a "szamárvezető" az, hogy egy hosszabb vonalszakaszon 1,2,3 v. 2+2 (2 alap+2 betét) viszonylat hangolása általában sikerülhet, de csak akkor, ha ezek egymás közt kiegyensúlyozottak. Ha három viszonylatunk van és ezek követési időközben egymás relatív prímjei, akkor a menetrendszerkesztő vagy kilép, vagy bolondokházába jut, de jó menetrend nem lesz...

A másik, hogy ahogy a belváros szélén _befelé_ tartó viszonylatot végállomással lefejezni bűnnek számít, ugyanígy általában a belvárosi végállomások sem igazán jó megoldások, ha nem is annyira súlyosak.

A harmadik, hogy egy ekkora városban már tanácsos sugaras/átmérős és köríves szerkezetben gondolkodni és megintcsak igen indokolt esetben eltérni ettől. Azaz köríves járatot sugárirányba fordítani csak akkor, ha tényleg semmi már jó megoldás nincs...

A fentiek alapján javaslom, hogy az eddigi viszonylatszervezéseket tessenek átgondolni, aszerint, honnan hova megy és aszerint is, hogy a terheléseket hogyan lehet kiegyensúlyozni, hogy ne hat-hét különböző követésű viszonylattal kelljen számolni...

/a/
Előzmény: balint97 (781)
balint97 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 781
Síri csend...
balint97 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 780
Gondolkodtam egy kicsikét, eszembe jutott ez-az, de olyat nem mondok, hogy konkrét útvonalterv, csak néhány kis ötlet.
-Mi történne, ha a 19-es a Rákóczi úton át a Mexikói úthoz menne? ÍGy mind a három metróval van kapcsolata, a Szentendrei HÉV-vel viszont nincs (az őt leváltani hivatott M5-tel van). Vélemény?
-Mi történne, ha a 28-37 csatlakozna a többi vonalhoz, amit a Rákóczi útra vinnétek?
-Egyébként a 24-es is mehetne a Mexikói útig.

(Ha ez mind hülyeség, akkor meg nem ötlet, amit írok, hanem egy hozzászólás egy 10 napos szünet után . >;oP )
alexejevics Creative Commons License 2006.08.08 0 0 779

Ó, hát ez alapmű:-))))))))))))))))))

Előzmény: UV 3800 (778)
UV 3800 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 778
Ezt még nem is láttam (eddig csak egy másik mesét láttam a "mi kis" játékmetrónkról) :-))
Előzmény: alexejevics (776)
agora136 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 777
Oké ,oké , kezdem érteni!
Előzmény: alexejevics (776)
alexejevics Creative Commons License 2006.08.08 0 0 776
A topik helyett inkább ezt ajánlanám.
Előzmény: agora136 (775)
agora136 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 775
Én elhiszem de nem mondanád meg röviden?pár mondatban!
Előzmény: kozlekedokozeg (774)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.08.08 0 0 774
ajánlott olvasmány: a topik az elejétől és megtudod mi minden baj van a 4-essel... hosszú olvasmány, de ajánlott :)
Előzmény: agora136 (773)
agora136 Creative Commons License 2006.08.07 0 0 773
Mi a bajotok az M4-el?Szerintem az utvonal jo da a villamost tényleg meg kéne hagyni!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!