Jó régi hozzászólás, de azért nem vagyok nyugodt, ha nem válaszolok rá.
"Az anyagból számomra nem egyértelmű, ezért feltételeznem kell, hogy amikor a villamosról írtok, akkor úgy veszitek, hogy csak villamos van és nincs felszíni buszjárat. Ha jól értem, akkor ez azt jelenti, hogy megszűnik teljes 7-es busz család és a választási lehetőség a 7-es alapjáratok megállókiosztását követő villamos vagy a 4-es metró. Hát nem tudom... egy Bosnyák téri utazáskezdést számolva ez nem biztos, hogy előrelépés."
De ez nem a villamos, hanem a funkciójának nem megfelelő metró hibája. Ha ugyanis annak ritkább volna a megállókiosztása, akkor egyértelműen maga mögé utasítaná a 173gy-t. De nem teszi, mert több utas kell rá, s ezért mindenhol megállítják. Ha van négyes metró, akkor ennél jobbat kitalálni sajna nem lehet, mert ha megtartod mondjuk a 7gy-t, az akkor azon nyomban az M4 kerül kilátástalan helyzetbe (20-25%-os kihasználtság a Thököly alatt->arcpirító blama!).
"Mert ha a villamos mindenütt megáll Újpalotától a Baross térig, az nem versenyképes és bizonyos tekintetben visszalépés a mai állapotokhoz képest. Ha viszont ezeknek a kiszolgálását busszal képzelitek el, akkor miért nem veszitek figyelembe a tanulmányban, miért nem írtok róla? Hiszen az is kínál egy kapacitást..."
Amit mondasz, jól hangzik, de ha kicsit jobban megpiszkáljuk a dolgot, akkor már kiderül, hogy a "lassú" villamos bizony nagyon is versenyképes a mai helyzettel.
Induljunk ki a buszok mai menetidejéből (Újpalota-Baross tér között):
73:25 perc
173gy:20 perc
Tehát a különbség összesen 5 perc. Amennyiben átgondoljuk a megállókiosztást a 73-as vonalon, máris nyerhető kb. 2 perc. Konkrétan a Cházár András utca megszüntetésére, a Miskolci utca és a Cinkotai út, valamint az Apolló utca és a Madách utca összevonására gondolok, mert ezek a megállók elég közel (200-250 m, ami alig több, mint a Fogas-János kh. távolság az 56-oson) vannak egymáshoz, vagy egy másik, fontosabb megállóhoz. Aztán jobb lámpahangolással további perc(ek)et lehet megtakarítani. Összességében tehát valóban 1-2 perccel lassabban érnének be az újpalotaiak a városba. Csakhogy a villamos által bizotsított nagyobb kapacitás megszüntetné a zsúfoltságot, és ami talán még ennél is fontosabb: a Bosnyák-Hungária krt. szakaszon a villamos zárt pályán haladna, nem állna a dugóban, mint ma a hetesek. Ez viszont jóval nagyobb időnyereséget jelentene, mint az az elvesztett 1-2 perc, tehát a "lassú" villamos nem, hogy nem visszalépés, hanem egyenesen fejlődés volna a mai állapotokhoz képest! Egyébként az említett szakaszon a mai heteseket is lehetne gyorsítani buszsávval, s ezt nem csak én mondom, hanem már a főváros tervei között is évek óta szerepel.
OFF Szerintem sem jönne jól, ha megszüntetnék az állomásokat. De ha megszüntetnek párat, akkor pl. a Forgách utca sem marad6 ki... de ez már nagyon OFF, és kész... nem is ragozom...
Azt én sem értem, hogy hogy jön a Thökölyhez, de mind1
OFF
Szerintem a metrómegállók megszüntetésze hülyeség. Ez már a másik véglet. (Mert ugye az "egyik véglet" az "aholmetrómegyottfelülmindentmegkellszüntetni")
Ja, és ezek alapján javaslom, hogy szüntessék meg a 2-es metrón az Astoria, és a Blaha Lujza tér állomásokat, mert hát majd a T. utas elmegy a Keletiig, onnan ott a játékmetró, (Kálvin tér => villamossal Astoria; Rákóczi tér => villamossal Blaha)
Jaj és ha már megszűntetnél pár metró állomást, a Forgách utcát miért nem? Sőt. A Gyöngyösi utcát is netán... De akkor persze a 4-4GY végállomás mehet fel a Újjpest városkapu állomáshoz.
Hát nem tudom, mi is lesz, ha annyi lesz a M3 állomásoknak... Azért ez 1 nagyforgalmu metróvonal. Az Üllői, Bajcsy stb. az jó. De most hogyan jön ide ez? Thököly úti része nincsen egyiknek sem.
14 villamos (meghosszabbított változat) 1. Káposztásmegyer, Megyeri út vá. 2. Bőrfestő utca 3. Bőröndös utca 4. Járműtelep utca 5. Óceánárok utca 6. Atlétikai Stadion 7. Rákospalota-újpest, MÁV-állomás 8. Szülőotthon 9. Szakorvosi rendelő 10. Corvin utca 11. Deák Ferenc utca 12. Szent István tér 13. Újpest-központ 14. Berda József utca 15. Angyalföld forgalmi telep 16. Gyöngyösi utca 17. Rokolya utca 18. Fiastyúk utca 19. Frangepán utca 20. Béke tér 21. Róbert Károly körút 22. Hun utca 23. Dózsa György út 24. Dévai utca 25. Lehel tér 26. Nyugati pályaudvar 27. Nagymező utca 28. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 29. Bazilika 30. Erzsébet tér 31. Madách tér 32. Astoria 33. Kálvin tér 34. Köztelek utca, City Gate Irodaház 35. József krt. 36. Nagy Templom utca 37. Klinikák 38. Ludovika tér, Üllői Office Center 39. Nagyvárad tér 40. Rezső utca 41. Népliget 42. Népliget MÁV állomás 43. Ecseri út 44. Pöttyös utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 45. Száva utca 46. Határ út vá.
20 villamos, 1. Újpest városkapu, MÁV állomás 2. Optima Irodaház 3. Ganz Danubius Irodaház - Metrotech Irodaház, Szobor utca 4. Duna Plaza - Danubius Irodaház, Gyöngyösi utca 5. Reno Udvar A épület, Fiastyúk utca 6. Rákos patak, Vizafogó - Tahi utca 7. BC 99, Forgách utca 8. Dagály utca 9. József Attila tér (Róbert Károly krt.) 10. Átrium Park - Kinnarps House, Véső utca 11. Váci 66 irodaház, Dózsa György út 12. Lőportál utca 13. Lehel tér 14. Westend, Ferdinánd híd 15. Nyugati pályaudvar 16. Nagymező utca 17. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 18. Bazilika 19. Erzsébet tér 20. Madách tér 21. Astoria 22. Kálvin tér 23. Köztelek utca, City Gate Irodaház 24. József krt. 25. Nagy Templom utca 26. Klinikák 27. Ludovika tér, Üllői Office Center 28. Nagyvárad tér 29. Rezső utca 30. Népliget 31. Népliget MÁV állomás 32. Ecseri út 33. Pöttyös utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 34. Száva utca 35. Határ út vá.
20A villamos 1. Újpest Városkapu, MÁV állomás 2. Optima Irodaház 3. Ganz Danubius Irodaház - Metrotech Irodaház, Szobor utca 4. Duna Plaza - Danubius Irodaház, Gyöngyösi utca 5. Reno Udvar A épület, Fiastyúk utca 6. Rákos patak, Vizafogó - Tahi utca 7. BC 99, Forgách utca 8. Dagály utca 9. József Attila tér (Róbert Károly krt.) 10. Átrium Park - Kinnarps House, Véső utca 11. Váci 66 irodaház, Dózsa György út 12. Lőportál utca 13. Lehel tér 14. Westend, Ferdinánd híd 15. Nyugati pályaudvar
47 villamos 1. Nyugati pályaudvar 2. Nagymező utca 3. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 4. Bazilika 5. Erzsébet tér 6. Madách tér 7. Astoria 8. Kálvin tér 9. Fővám tér 10. Szent Gellért tér 11. Bertalan Lajos utca 12. Móricz Zsigmond körtér 13. Október huszonharmadika utca 14. Fővárosi Művelődési Ház 15. Hauszmann Alajos utca 16. Hengermalom út 17. Kalotaszeg utca 18. Galvani utca 19. Albertfalva, kitérő 20. Építész utca 21. Vegyész utca 22. Albertfalva, Forgalmi utca 23. Budafoki elágazás 24. Leányka utcai lakótelep 25. Savoyai Jenő tér 26. Budafok, Városház tér vá.
49 villamos 1. Nyugati pályaudvar 2. Nagymező utca 3. Arany János utca (ezáltal megszűnik ez a M3 állomás) 4. Bazilika 5. Erzsébet tér 6. Madách tér 7. Astoria 8. Kálvin tér 9. Fővám tér 10. Szent Gellért tér 11. Bertalan Lajos utca 12. Móricz Zsigmond körtér 13. Kosztolányi Dezső tér 14. Hamzsabégi út 15. Csóka utca 16. Szent Gellért templom 17. Etele tér, Kelenföldi pu. vá.
Megoldja a közlekedési problémákat simán, egy 3-as Tátra hosszúságú szerelvény is tele lenne ezen a vonalon (40 és fél méter hosszú). Csak az a gáz, hogy felszedik a használható álapotú síneket is, autópálya lesz a Thökölyből, abból pedig elég nehéz lesz villamosközlekedésre alkalmas helyet csinálni. Ja meg a vonatok feletti híd jelenleg 2 sávos, villlamosözlekedésre hogyan lesz alkalmas? Egyébként a "legyen villamos a Bajcsy-n és az Üllőin" szerintem ezzel összeköthető. Ez alatt azt értem, hogy 67-es kanyarodhat az Astoriánál északnak, és sokat nem érünk el azzal, hogy csak a Deákig megy. Menjen el a Lehel térig!
mármint megálló lista bár már haladok a kis előadásomal a 44 vonalár kb sikerült rekonstuárlnom =) (Hűvösvölgy- Újpalota, Erdőkerülő utca: Hűvösvölgy-Moszkva tér a szokásos megállokkal, aztán Moszkva tér-Déli pu.-Mikó utca-Krisztina tér-Dózsa György tér-Döbrentei tér-Március 15. tér-Ferenciek tere-Astoria-Szentkirályi út-Blaha-Luther utca-Keleti Sport Központ-Verseny utca-Dózsa körút-Stefánia út-Hungária körút-Kolumbusz utca-Róna utca-Bosnyák tér-Rákospatak utca-Miskolci utca-Cinkotai út-Molnár Viktor utca-Apolló utca-Madách utca-Zsókavár utca-Páskomligeti utca-Újpalota, Nyírpalota utca-Kőrakás park-Erdőkerülő utca Ha ez nem old meg közlekedési próblémákat akkor semmi sem...)
Hát ja. De - mivel a négyes metró a felszíni közlekedést kiváltani hivatott - nem marad meg se vill, se busz (gondolok itt 77-esre, Pólusra, akár 78-asra (!!) ). Fölszedik a vágányokat, akarom mondani felállítják rajtuk a két irányt elválasztó korlátokat. Aztán belátják, hogy több sebből vérzik a tömegközlekedés. Szépen megígérik, hogy megjavítják. Elkészül a 6-os metró 5 km-rel arrébb. Hát ennél kb. 3 %, hogy jobb lesz. -------------------------------------------- És ennek van 3% esélye: Egész jó!!! Szép kis középperonos módszer kell. Így lehet azt mondani: "minek a sok peron, azért mégse legyen a Thököly sétálóutca!" Kitérő a buszoknak. Az volna a mennyország! Aztán szépen a Baross téren elválnak, metró megy dél-Budának, villamos megy Rákóczi útnak majd Buda középső részének akár külvárosának, busz pediglen a Blahánál lemegy a villamos pályáról és megfordul. És mindenki nyer, tán még az utasok is megmaradnak. A villamosokkal kapcsolatban: nem kell 2 perces követés a Hűvösvölgyből induló járatoknak, (együttvéve értem) de kell a jobb kapcsolat. Mert a végállomás a Moszkván nagyon gáz.
Arról kellene beszélni, hogy amennyiben a 4-es metró és a villamos is megépül, hogyan lehetne Újpalotának gyorsjáratot, és egy alapjárat szerepét átvevő villamost biztosítani? A gond az, hogy amennyiben az M4 nem épülne meg, lehetne egy lassú villamos + gyors busz kombinációt alkalmazni, de ha a megépül, akkor a 3 közül valamelyikre nem marad utas. Ki lehet találni, hogy melyikre gondolok a 3 közül...
Erre már korábban volt is utalás a hogyan javíthatnálban, de nem igazán sikerült a problémát feloldani.
Hát remek. Végig azt képviseltem ebben a topicban _is_, hogy az egész hálózatot kell figyelembe venni és nem csak egy-egy szakaszt önmagáért imádni. Erre a fröcsögést _nekem_ címzed.
Tényleg, van valami a pesti polgárban, ami miatt először szíve szerint próbálna segíteni neki az ember, majd amikor már kellő számban belerúgott és beleharapott az emberbe, inkább hagyja, dögöljön meg, ha ennyire képtelen a saját érdekeit felismerni...
Na nem baj, ami engem illet, megjelent szakcikkben és kétórás élő rádióadásban is elmondtam már a mondandóm, több, mint egy éve. Az kérjen számon, aki ennél többet tett le a főváros közlekedéséért akkora ellenszélben, amekkorában nekem volt részem. A többi meg lesz szíves először önmagába tekinteni.
Mostanában átszoktam a topic olvasására, mintsem inkább bővítésére, sajnos elment a kedvem az egésztől nagyrészt a következők miatt:
1, a metró épül, ez tény, már a Móricz is fel van túrva. Ennek ellenére ti még mindig a viszonylattervekről beszéltek, hogy a 67-es így menne, meg úgy menne, meg ez így, meg az úgy. Nem teljesen mindegy merre menne, ha közben feltépik a síneket és megépítik a metrót?
2, Ezt a fórumot nagy valószínűséggel nem olvassa sem Demszky, sem egyéb döntéshozó, aki meg olvassa, az meg nem döntéshozó, tehát annyira felesleges viszonylatokról beszélni.
3, Ha valóban tenni szeretnétek a Thököly úti villamosért, akkort miért nem tesztek? Rengeteg civil szervezet van ebben a csöppnyi országban, lehet tanulni, lehet kérdezni, megharapni nem fognak.
4, Több út is járható lenne, én személy szerint sokat gondolkodtam, mit lehetne tenni. 5leteim: felvilágosítani a Thököly úti lakosságot a metró előnyeiről, hátrányairól, a villamos előnyeiről, hátrányairól. Felvenni a kapcsolatot a Thököly úton található boltok tulajdonosaival, hiszen az ő bevételüket szintén veszélyezteti a felszíni tömegközlekedés megszűntetése. Weboldal létrehozása, körlevelek küldése, lakossági fórumok szervezése, aláírásgyűjtés, levél a döntéshozóknak, felvenni a kapcsolatot hasonló célokért küzdő szervezetekkel, a zuglói önkormányzattal, tanulmány írása és benyújtása az illetékes szerveknek... és még számtalan út járható lenne.
Végül még annyi, hogy ezt az írásomat utolsó hozzászólásnak szántam, többet nem írok ide, nem fogom olvasni ezt a topicot. Időközben megtaláltam a módját, hogy tegyek valamit a magyar villamosvasútért, és ne csak a számat tépjem, hogy ezt meg azt kellene tenni... Nem szeretnék 10 év múlva a könnyeimben tipródni, hogy jajajaj nem maradt meg semmi, pedig akkor még tehettem volna valamit.
Remélem az anyázások után belátjátok, hogy viszonylattervezéssel nem lehet segíteni a 67-es (én szerintem nagyon is jó és hasznos) ügyét.
További jó mulatást és remélem még hallok felőletek a rádióban, tv-ben avagy netán a Zugló újság hasábjain...
Amikor meg hozzászólhattam volna, nagyon harapós voltam, ami flame-veszélyes, az meg nem hiányzik...
Pedig az itt folyó viszonylattervezgetésről volt véleményem. Csak nem találtam meg a megfelelő kifejezési módot.
Talán próbáljuk meg néhány "ökölszabállyal", amiktől csak igen indokolt esetben lehet -- de legalább lehet -- eltérni.
Az egyik, hogy túl sok vonalat túl nagy hosszon nem tanácsos összerakni. A BB (vagy Moszkva--Déli) típusú max. két-három megállós szakaszok még működnek, de ez inkább a kivétel. Itt a "szamárvezető" az, hogy egy hosszabb vonalszakaszon 1,2,3 v. 2+2 (2 alap+2 betét) viszonylat hangolása általában sikerülhet, de csak akkor, ha ezek egymás közt kiegyensúlyozottak. Ha három viszonylatunk van és ezek követési időközben egymás relatív prímjei, akkor a menetrendszerkesztő vagy kilép, vagy bolondokházába jut, de jó menetrend nem lesz...
A másik, hogy ahogy a belváros szélén _befelé_ tartó viszonylatot végállomással lefejezni bűnnek számít, ugyanígy általában a belvárosi végállomások sem igazán jó megoldások, ha nem is annyira súlyosak.
A harmadik, hogy egy ekkora városban már tanácsos sugaras/átmérős és köríves szerkezetben gondolkodni és megintcsak igen indokolt esetben eltérni ettől. Azaz köríves járatot sugárirányba fordítani csak akkor, ha tényleg semmi már jó megoldás nincs...
A fentiek alapján javaslom, hogy az eddigi viszonylatszervezéseket tessenek átgondolni, aszerint, honnan hova megy és aszerint is, hogy a terheléseket hogyan lehet kiegyensúlyozni, hogy ne hat-hét különböző követésű viszonylattal kelljen számolni...
Gondolkodtam egy kicsikét, eszembe jutott ez-az, de olyat nem mondok, hogy konkrét útvonalterv, csak néhány kis ötlet. -Mi történne, ha a 19-es a Rákóczi úton át a Mexikói úthoz menne? ÍGy mind a három metróval van kapcsolata, a Szentendrei HÉV-vel viszont nincs (az őt leváltani hivatott M5-tel van). Vélemény? -Mi történne, ha a 28-37 csatlakozna a többi vonalhoz, amit a Rákóczi útra vinnétek? -Egyébként a 24-es is mehetne a Mexikói útig.
(Ha ez mind hülyeség, akkor meg nem ötlet, amit írok, hanem egy hozzászólás egy 10 napos szünet után . >;oP )