Keresés

Részletes keresés

geszthi Creative Commons License 2006.04.05 0 0 40
Nem volt veletlenul olyan az elozo ciklusban, hogy Orban Viktor meg Erdelyben is autopalyat akart epiteni a mi penzunkbol?

(kesobb Medgyo is megprobalta, de az legalabb az EU penzebol rabirni a romanokat...)
Előzmény: Létszámfeletti (35)
Ámokfutó Creative Commons License 2006.04.05 0 0 39
Vegyük az M5-öt is megépítették, amíg ez nem történt meg szinte naponta voltak halálos balesetek a régi ötösön...bizonyára gátat kellett volna építeniük?
Előzmény: Nemezpé (-)
bammargera Creative Commons License 2006.04.05 0 0 38
"Nekem ugyan nem és még sokan elvannak nélküle."
Ostoba hozzáálás.
Előzmény: Nemezpé (6)
facsigafa Creative Commons License 2006.04.05 0 0 37
Időnként vedd be azt a kis bogyócskát amit a doki bácsi adott neked 137 %-os áron !
Előzmény: reális (25)
csg67 Creative Commons License 2006.04.04 0 0 36
Erre magadtól jöttél rá, vagy segítettek?
Előzmény: reális (25)
Létszámfeletti Creative Commons License 2006.04.04 0 0 35

Egy érdekes hír 2001-ből...

Árvizi védekezés autópályakeretből?

2000. április 13. csütörtök 12:34

 

A szocialisták azt javasolják, hogy az árvízzel kapcsolatos kiadások fedezésére az autópálya-építésre szánt 24 milliárdot használják fel - jelentette be az MSZP parlamenti képviselőcsoportjának tájékoztatóján Molnár Albert, a párt jelöltje a székesfehérvári időközi választásokon. Elhangzott: azzal, hogy a kormány más modell szerint, a fejlesztési bank hiteleiből tervezi finanszírozni az autópálya-építést, a költségvetésben erre a célra elkülönített összeg szabad felhasználásúvá vált.

Törölt nick Creative Commons License 2006.04.04 0 0 34
Akarsz repüni a Polidiliről?
Előzmény: Ross Tshont (32)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.04 0 0 33
A Szemlőhegyen volt már árvíz? Gondolom, azért nem sikerült gátat építeni az elvtársaknak...
Ross Tshont Creative Commons License 2006.04.04 0 0 32

Iiiiigen! Mert gáton lehet szarni, de autópályán nem, mert elütnek 200-al!

 

A csajodnak van gátja a pinája meg a segge luka közt! Nem elég?

 

Neked is van gátad, a hülllőagyad és a kisagyad közt! Jaj, de hülye!

Előzmény: Nemezpé (-)
wizes Creative Commons License 2006.04.04 0 0 31

Sashegyen a madárfészket -Cinege utca, hugy mennyi madár?- kifelejtetted!

Ode sem önt fel a wíz!

Előzmény: PuPu (11)
Wic Creative Commons License 2006.04.04 0 0 29

globalice a világon? vagy a fidesz-kormány alatt építettekből? esetleg jelen árvíz alatt?

 

Előzmény: méregkeverő (27)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.04 0 0 28

A Szigetköz teljesen fel van töltődve vízzel.

 

Leülhetsz kisfijam, 1-es.

 

...és éegközelebb olvass újságot.

Előzmény: GuMiSZu (4)
méregkeverő Creative Commons License 2006.04.04 0 0 27
Eddig hány ház dölt össze?
Előzmény: sin x (26)
sin x Creative Commons License 2006.04.04 0 0 26
Emlékezz a korábbi károkra! Mennyi gátat is épített a fütyesz?

A fütyesz kérlekalásan egész pontosan 203 km gátat épített, illetve, annyit adott át. Ezen kívül, újjáépíttetett x db házat (a pontos számot nemtom fejből), amelyek összedőltek az árvíz során.
Na, most te jössz.
Előzmény: Nadzsi (16)
reális Creative Commons License 2006.04.04 0 0 25
A Duna és a Tisza áradó vize elviszi az ügyetlen és korrupt kormányt. Dolgozni nem szerettek, annál jobban mellébeszélni. Velük együtt elúszik a Kusari herceg „kátyus” Demszky, az éretségi vizsgák alatt is Mucuskáért epekedő Magyar Bálint és talán kikerül az EU keretből Kovács Laci az MSZP dicső elnöke aki igazán csak nőügyekben szakértő. Véget ér a korszak, amelyben családi medencét adófillérekből finanszírozó milliárdosok ájtatoskodnak. Aljas módon az előző kormányt vádolták, s közben lenyúltak minden állami pénzt, ld. Kiss Elemér kancellária miniszter saját ügyvédi ügyvédi irodájának adott megbízásai, Baráth-Medgyesi gyerekek 500 milliós megbízása és még számtalan más ügy amiről nem tudunk. A magyaridegen médiumok támogatásában bízva azt hitték szabadon rabolhatnak, az ország dolgaival nem törődve. Sajnos a rossz emléken, meg a nagy államadósságon kívül is itthagynak valamit.

 

A rendszerváltás előtti korszak egy szelekció volt. Kiválasztódtak a jellemtelen, pénzért, beosztásért mindenre kész emberek. Úgy hívták őket, hogy párttagok. Ugy 800 ezer párttag volt, kizárólag jellemtelen, pénzért, beosztásért mindenre kész emberek léptek be a pártba. Jól működő kapcsolati rendszereket építettek ki és használtak. Az igazgatóm (volt párttag, munkásőr) maga mesélte utólag, ha bármit vett (TV, mosógép), előtte felhívta az eladó cég igazgatóját, bemutatkozott, hogy Ő is igazgató és kérte a közbenjárását. Minden volt egyből, pult alól, a legjobb árú olcsón. Persze ezek kis dolgok, rá gondolni is rossz mi ment a nagy játszmákban pl. a privatizáció idején! A kommunisták leszármazottai (fiai, unokái) itt élnek közöttünk, többszázezren vannak. Belőlük kerülnek ki azok akik balról verik itt a billentyűket. Kétségbeesve kapaszkodnak abba amit becstelen őseik, a jellemtelen kommunisták, rájuk hagytak. A kapcsolatokba, a kéz kezet mos-ra épülő kikezdhetetlenségbe. Ők is magyar emberek, de nem jelent nekik semmit az a szó, hogy magyar. Ezek ittmaradnak és velük itt maradnak a korrupció bejáratott utcái, az ügynökké alázott honfitársaink, az idegenszívű ujságírók, az erkölcstelen hivatalnokok. Isten áldja és védje a magyar nemzetet!

nszethi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 24
de meló, meg befektetö az kellene? Igaz a tankokat is át lehet alakitani közúti szállitásra, közlekedésre, csak kicsit lassú lesz.
Előzmény: Nemezpé (6)
nszethi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 23
Minek? Orbánék megépitették a gátakat, elvégre ótópályát az nem nagyon.
Előzmény: Nemezpé (-)
Derek Creative Commons License 2006.04.04 0 0 22

"Lényeg, hogy Sárazsadány és Alcsút biztonságban van árvíztől, belvíztől  "  \\

 

 

 

Nagy dolog ,mivel arrafele mindketto olyan gyakori mint a neger muzsik Sziberiaban.

Előzmény: PuPu (11)
Lazi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 20

A Gőzhajós topicból beidézve:

"Pár szó a szentendrei helyzetről, azért is, hogy a déli végeken tudjátok, mi várható.
A város lakossága szép arányban munkában, diákoktól az 50-esekig, 60-asakokig. Ma este-éjjel kb. 500 "civil" dolgozott a zsáktöltő bázison. A Vizügyet az elmúlt években nagyon leépítették. Ennek most megvan az eredménye. Kb. 5 vizügyest láttam ma. Tőlük várja mindenki az irányítást. Meg is tesznek mindent. Egyik kezükben mobil, másikban homokzsák. Fáradhatatlanul küzdenek. A szakcsapatot erősítették a Szökőár Kft. ipari búvárjai. És hallatlan nagy munkát végeznek a tiszthelyettes iskola hallgatói, egyidőben kb. 150 katona. És természetesen a sok ember semmire se menne a vállalkozók által - úgy hírlik, ingyen - összeterelt komoly géppark nélkül.
A 11-es útra itt-ott kilöttyent már a Duna. Kritikus a helyzet a belvárosban, a Duna korzón. Szép lassan szivárog át a gáton víz. Az őslakosok és a 2002-es védekezésben résztvevők szerint a 2002-es víz betett a gátnak, akkor a külső kövezés is több helyen levált, s azóta senki nem foglalkozott vele.
A legkritikusabb hely a Casino környéke. Itt a töltés koronája felett van már a víz, csak a fóliával bórított zsáksor tartja vissza. A gát mellett kb. 50 méterenként karók vannak, amiket a budapesti vízmércéhez szinteztek. Most, éjjel 3-kor 885 cm-en volt a víz itt. Hogy ezt elmérték, vagy ennyit esik a víz pestig, vagy ott nem igaz, amit mondanak, én most nem tudom végiggondolni. Az biztos, hogy ettől a szinttől még kb. 20 cm-rel feljebb várjuk a tetőzést kedd estére, de lehet, hogy csak szerdára.
A Casinonál az a fő gond, hogy ott van egy derékszögű kiszögellés. Annak környezetében erősen átázik a gát. A túloldali sárban, ázott homokban már az erőgépek is el-elakadnak. Az ukáz szerint 4-5 méteres közökkel 3-4 méter széles, a töltés koronájáig érő bordákat kell építeni a töltés hossztengelyére merőlegesen, majd az alsó végüket egy, a gáttal párhuzamos zsák-fallal összekötni. (Hogy méreteket el tudjátok képzelni: ez a legkritikusabb 200 m-en kb. 2 km-nyi kb 5 méter magas "zsák-gátat" jelent, azaz elképesztő mennyiségű zsákot.) Az így létrejövő medencékben felgyűlik az átszivárgó víz, ellennyomást adva a Duna nyomásával szemben. Hogy bírni fogja-e napokon át? Van olyan szaki, aki szerint igen, s van aki szerint nem. És számomra kérdés, hogy felépül-e időben a nagy "mű".
Szeretnék itt is köszönetet mondani a lelkes hadtápalakulatnak a vízért, szendvicsért, csokiért, főtt ételért. (Beszélik, az egyik gátakra főző vendéglőst ma este elkaszálta az ÁNTSZ. Nyilván nem felelt meg a sártenger az előírásoknak.)
Elnézést, ha hosszú voltam,"

 

 

Ugye még kommentár sem kell hozzá!

 

 

Lazi

kizsgé Creative Commons License 2006.04.04 0 0 19
De még többen nem...
Előzmény: Nemezpé (6)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.04 0 0 18

fidesz 203 km gát-maszop 0-azaz nulla km gát.

ennyi

z3 Creative Commons License 2006.04.04 0 0 17

Kábé annyival többet, mint amennyivel kevesebb autópályát.

 

2002-ban az MSZP azt igérte, hogy 2004-re befejezik a Vásárhelyi tervet.

Ez annyira nem jött össze, hogy újra meg lehetne igérni...

 

Előzmény: Nadzsi (16)
Nadzsi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 16
Emlékezz a korábbi károkra! Mennyi gátat is épített a fütyesz?
Előzmény: sin x (15)
sin x Creative Commons License 2006.04.04 0 0 15
Az is valami, látod? Ha a maszoop csak annyi gátat épített volna, mint Vitykáék, csak annyit fordított volna árvízvédelemre, mint fityeszék, akkor már kisebb gond lenne.
Előzmény: PuPu (11)
LeRoi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 14

felvázolnád itt azt a makroökönómiai modellt, amelyre ezt az állításodat alapozod?!

gondolom van ilyen nálad kéznél

 

1-2 bónuszkérdés:

hány évente van komolyabb árvíz Mo., ami a meglévőnél komolyabb gátrendszert tesz szükségessé?

átlagosan mekkora az éves árvízkár, amelyre a biztosítások nem nyújtanak fedezetet?

az x évente bekövetkező komolyabb árvízkárokkal szemben mekkora többlet GDP-t generál +100km autópálya évente?

hány nálunk fejletebb EU országban okoz problémát a mostani árvízhelyzet?

 

 

Előzmény: Nemezpé (-)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.04 0 0 12

Nem!

Autópályát és gátakat is építeni kellett volna. A gátakat abból a pénzből (km-enként 3 milliárd) amennyit ebből az autópályát építő cégek visszacsorgattak mohó és korrupt megélhetési politikusaink zsebébe.

 

Mint tudjuk az olasz maffia is az autópálya építéseken gazdagodott meg a 60-as években.

Előzmény: Nemezpé (-)
PuPu Creative Commons License 2006.04.04 0 0 11

Lényeg, hogy Sárazsadány és Alcsút biztonságban van árvíztől, belvíztől  - ott aztán nincs hiány sem új építésű gátban, sem belvízelvezetésben...

:O)))))

Nadzsi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 10
Agyad köré?
Előzmény: Nemezpé (-)
sin x Creative Commons License 2006.04.04 0 0 9
Tényleg? Mind az 1000 km-t?
Jól eldugták akkor, hogy senki nem tud róla.
Pojáca majom. Azt hiszi, ez is olyan, mint a dübörgő gazdaság? Szemüveg kérdése?
Én is remélem, hogy belefulladnak.
Előzmény: lanigiroisz (5)
Nemezpé Creative Commons License 2006.04.04 0 0 8
Azt hiszem ez az ár elviszi a kormányt is.
Tökéletesen látszik, hogy nem törődtek az árvizi védekezéssel.
Ugyanúgy egyébként mint az egyszámjegyű főútvonalakkal sem. Meg lehet nézni a 8-ast. Egyszámjegyű út aztán tiszta gödör.
Nem presztizsautópálya kell hanem normális főközlekedési utak!
Normális gátak és védművek!
Előzmény: lanigiroisz (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!