Vegyük az M5-öt is megépítették, amíg ez nem történt meg szinte naponta voltak halálos balesetek a régi ötösön...bizonyára gátat kellett volna építeniük?
A szocialisták azt javasolják, hogy az árvízzel kapcsolatos kiadások fedezésére az autópálya-építésre szánt 24 milliárdot használják fel - jelentette be az MSZP parlamenti képviselőcsoportjának tájékoztatóján Molnár Albert, a párt jelöltje a székesfehérvári időközi választásokon. Elhangzott: azzal, hogy a kormány más modell szerint, a fejlesztési bank hiteleiből tervezi finanszírozni az autópálya-építést, a költségvetésben erre a célra elkülönített összeg szabad felhasználásúvá vált.
Emlékezz a korábbi károkra! Mennyi gátat is épített a fütyesz?
A fütyesz kérlekalásan egész pontosan 203 km gátat épített, illetve, annyit adott át. Ezen kívül, újjáépíttetett x db házat (a pontos számot nemtom fejből), amelyek összedőltek az árvíz során. Na, most te jössz.
A Duna és a Tisza áradó vize elviszi az ügyetlen és korrupt kormányt. Dolgozni nem szerettek, annál jobban mellébeszélni. Velük együtt elúszik a Kusari herceg „kátyus” Demszky, az éretségi vizsgák alatt is Mucuskáért epekedő Magyar Bálint és talán kikerül az EU keretből Kovács Laci az MSZP dicső elnöke aki igazán csak nőügyekben szakértő. Véget ér a korszak, amelyben családi medencét adófillérekből finanszírozó milliárdosok ájtatoskodnak. Aljas módon az előző kormányt vádolták, s közben lenyúltak minden állami pénzt, ld. Kiss Elemér kancellária miniszter saját ügyvédi ügyvédi irodájának adott megbízásai, Baráth-Medgyesi gyerekek 500 milliós megbízása és még számtalan más ügy amiről nem tudunk. A magyaridegen médiumok támogatásában bízva azt hitték szabadon rabolhatnak, az ország dolgaival nem törődve. Sajnos a rossz emléken, meg a nagy államadósságon kívül is itthagynak valamit.
A rendszerváltás előtti korszak egy szelekció volt. Kiválasztódtak a jellemtelen, pénzért, beosztásért mindenre kész emberek. Úgy hívták őket, hogy párttagok. Ugy 800 ezer párttag volt, kizárólag jellemtelen, pénzért, beosztásért mindenre kész emberek léptek be a pártba. Jól működő kapcsolati rendszereket építettek ki és használtak. Az igazgatóm (volt párttag, munkásőr) maga mesélte utólag, ha bármit vett (TV, mosógép), előtte felhívta az eladó cég igazgatóját, bemutatkozott, hogy Ő is igazgató és kérte a közbenjárását. Minden volt egyből, pult alól, a legjobb árú olcsón. Persze ezek kis dolgok, rá gondolni is rossz mi ment a nagy játszmákban pl. a privatizáció idején! A kommunisták leszármazottai (fiai, unokái) itt élnek közöttünk, többszázezren vannak. Belőlük kerülnek ki azok akik balról verik itt a billentyűket. Kétségbeesve kapaszkodnak abba amit becstelen őseik, a jellemtelen kommunisták, rájuk hagytak. A kapcsolatokba, a kéz kezet mos-ra épülő kikezdhetetlenségbe. Ők is magyar emberek, de nem jelent nekik semmit az a szó, hogy magyar. Ezek ittmaradnak és velük itt maradnak a korrupció bejáratott utcái, az ügynökké alázott honfitársaink, az idegenszívű ujságírók, az erkölcstelen hivatalnokok. Isten áldja és védje a magyar nemzetet!
"Pár szó a szentendrei helyzetről, azért is, hogy a déli végeken tudjátok, mi várható. A város lakossága szép arányban munkában, diákoktól az 50-esekig, 60-asakokig. Ma este-éjjel kb. 500 "civil" dolgozott a zsáktöltő bázison. A Vizügyet az elmúlt években nagyon leépítették. Ennek most megvan az eredménye. Kb. 5 vizügyest láttam ma. Tőlük várja mindenki az irányítást. Meg is tesznek mindent. Egyik kezükben mobil, másikban homokzsák. Fáradhatatlanul küzdenek. A szakcsapatot erősítették a Szökőár Kft. ipari búvárjai. És hallatlan nagy munkát végeznek a tiszthelyettes iskola hallgatói, egyidőben kb. 150 katona. És természetesen a sok ember semmire se menne a vállalkozók által - úgy hírlik, ingyen - összeterelt komoly géppark nélkül. A 11-es útra itt-ott kilöttyent már a Duna. Kritikus a helyzet a belvárosban, a Duna korzón. Szép lassan szivárog át a gáton víz. Az őslakosok és a 2002-es védekezésben résztvevők szerint a 2002-es víz betett a gátnak, akkor a külső kövezés is több helyen levált, s azóta senki nem foglalkozott vele. A legkritikusabb hely a Casino környéke. Itt a töltés koronája felett van már a víz, csak a fóliával bórított zsáksor tartja vissza. A gát mellett kb. 50 méterenként karók vannak, amiket a budapesti vízmércéhez szinteztek. Most, éjjel 3-kor 885 cm-en volt a víz itt. Hogy ezt elmérték, vagy ennyit esik a víz pestig, vagy ott nem igaz, amit mondanak, én most nem tudom végiggondolni. Az biztos, hogy ettől a szinttől még kb. 20 cm-rel feljebb várjuk a tetőzést kedd estére, de lehet, hogy csak szerdára. A Casinonál az a fő gond, hogy ott van egy derékszögű kiszögellés. Annak környezetében erősen átázik a gát. A túloldali sárban, ázott homokban már az erőgépek is el-elakadnak. Az ukáz szerint 4-5 méteres közökkel 3-4 méter széles, a töltés koronájáig érő bordákat kell építeni a töltés hossztengelyére merőlegesen, majd az alsó végüket egy, a gáttal párhuzamos zsák-fallal összekötni. (Hogy méreteket el tudjátok képzelni: ez a legkritikusabb 200 m-en kb. 2 km-nyi kb 5 méter magas "zsák-gátat" jelent, azaz elképesztő mennyiségű zsákot.) Az így létrejövő medencékben felgyűlik az átszivárgó víz, ellennyomást adva a Duna nyomásával szemben. Hogy bírni fogja-e napokon át? Van olyan szaki, aki szerint igen, s van aki szerint nem. És számomra kérdés, hogy felépül-e időben a nagy "mű". Szeretnék itt is köszönetet mondani a lelkes hadtápalakulatnak a vízért, szendvicsért, csokiért, főtt ételért. (Beszélik, az egyik gátakra főző vendéglőst ma este elkaszálta az ÁNTSZ. Nyilván nem felelt meg a sártenger az előírásoknak.) Elnézést, ha hosszú voltam,"
Az is valami, látod? Ha a maszoop csak annyi gátat épített volna, mint Vitykáék, csak annyit fordított volna árvízvédelemre, mint fityeszék, akkor már kisebb gond lenne.
Autópályát és gátakat is építeni kellett volna. A gátakat abból a pénzből (km-enként 3 milliárd) amennyit ebből az autópályát építő cégek visszacsorgattak mohó és korrupt megélhetési politikusaink zsebébe.
Mint tudjuk az olasz maffia is az autópálya építéseken gazdagodott meg a 60-as években.
Tényleg? Mind az 1000 km-t? Jól eldugták akkor, hogy senki nem tud róla. Pojáca majom. Azt hiszi, ez is olyan, mint a dübörgő gazdaság? Szemüveg kérdése? Én is remélem, hogy belefulladnak.
Azt hiszem ez az ár elviszi a kormányt is. Tökéletesen látszik, hogy nem törődtek az árvizi védekezéssel. Ugyanúgy egyébként mint az egyszámjegyű főútvonalakkal sem. Meg lehet nézni a 8-ast. Egyszámjegyű út aztán tiszta gödör. Nem presztizsautópálya kell hanem normális főközlekedési utak! Normális gátak és védművek!