Tudom, sokan felhorkannak e szóösszetételt olvasva. De még mielőtt nekiesne a billentyűzetnek, hogy kijavítsa "gyarló" tévedésünket, gondolja végig miért nem lép föl ugyanilyen vehemensen azon kerékpározásra szánt, de csak igen nagy jóindulattal, vagy szinte sehogy sem használható biciklis-járdák (=biciglijárda) építése ellen, melyek országunkban egyre inkább szaporodnak, s használatuk kötelezővé tételével lehetetlenítik el – vagy teszik túlélőtúrává - a kerékpáros közlekedők ezreinek életét.
E topik a hasonló című oldal vitafórumaként jött létre!
A digitális képet nem magyon szokták elfogadni, mert könnyen manipulálható. Filmes géppel mehetne, de ott az előhívás is költséges, meg a feljelentés is pénzbe kerül. Ha van időd, telefonálj be a helyi rendőrkapitányságra, és várd meg, amíg kiérnek. Az abszolut bizonyító erejű, feltéve, ha addig ott marad a renitens.
Totál elegem van a kerékpárúton parkoló kocsikból, azt a kevés utat ami van simán parkolónak nézik, még a megállni tilos sem riasztje el őket. Úgy döntöttem elkezdem fényképezni a renitenseket természetesen rendszámmal.
vidéken lakom és következő "fejlemény" állt elő :D
mivel sok mamika rohangál kis városomba bringával a környező falvakból, no meg ott vannnak a fiatal bringások, az önkor. kitalálta h kiépit egy város-falu kerékpárút hálózatot ami 3 falut kötne össze a városommal és mintegy 15-20kmet tenne ki...ez dícséretes, de állitolag a költségek és karbantartás miatt térkőből :DDDd
végül is igazuk van, a térkövek közé vidéki utakon ugysem nő gaz, nem nyomja felőket az utmenti fák gyökere, nem lopják el őket és még kényelmes is rajtuk 20km végigrázkódni...az urológusok már sztrájkolni akarnak mert igy egy veseköves betegük sem marad :D
Ha a képet megnézzük, jól látható, hogy a fényképezés irányából biztonságosan nem lehet - elvben - rákanyarodni a gy-kútra (nincs zebra, vagy olyan kialakítás, mely a kerekes biztonságos besorolását segítené). A háttérben pedig egy körforgalom figyel, tehát egyértelmű, hogy abból való kitiltás volt a cél.
Kérdem én: miért kell minden kerekest kitiltani egy körforgalomból, mikor bizonyított tény, hogy könnyebb, biztonságosabb és egyszerűbb, tisztább szituációk keletkeznek akkor, ha egyazon közlekedési partnernek tekíntik és kezelik a kerekest?
Ilyen és hasonló szituációkban (ha ismerem a terepet) én is figyelmen kívül hagyom a táblát, hiszen csak veszélybe sodor azzal, hogy át kell sorolnom a másik oldalra. Ezenkívűl számtalan morális kérdést is fölvet jogossága...
Csak úgy eszembe jutott erről a biciglijárdáról: megy a biciglikormánybiztos, biztosan fogja a biciglikormányt, és méri fel a biciglijárdákat, hosszában, keresztben, kátyúszámban-mélységben, útban az Eu-ba, mert kormány nélkül, biciglikormány nélkül nehéz kormányozni a biciglijárdán, úgyhogy kell egy biztoskézzel biciglit kormányzó biciglikormánybiztos, aki megmondja a biciglijárdán mere, minek, hogy kell biciglizni... vagy parkolni, vagy sétálni mert "sétálunk, sétálunk egy kocsmába lecsücsülünk, fröccs!"... csak a bicigliút mellé támasztott bicigliket el ne lopja, tolja addig senki... világítósbiciglismellényben vagy anélkül... hukk! :))
Vitát erről nem akarok gerjeszteni, mert ugyanolyan terméketlen, mint az utakról folytatott...
A mondatod első részével teljes mértékben egyetértek, de a második részével már nem! Tudiillik, ha nem mondjuk el a véleményünket, akkor azt fogják hinni a tisztelt tervezők és megrendelők, hogy mondjuk 1,6m széles kétirányú kerékpárút teljesen elegendő két 1 méter széles kerékpáros számára. Pedig tudjuk jól, hogy nem.
Megjegyzem már értünk el sikereket, és még "csak" 4 hónapja dolgozunk intenzíven!
(Csak zárójelben kérdem meg, hogy tegnap este voltál e az A38-as hajón tartott kerékpáros beszámolón? Mert, ha lettél volna, vagy ha figyeltél volna rájöhettél arra, hogy csak ha nagy szánk van és hangosak vagyunk, akkor tudunk elérni eredményeket ebben a hatalmas bürokratikus államaparátusban.)
Terméketlen pedig mindaz, amit azzá teszünk, de egy vita soha nem lehet terméketlen, hiszen mindegyik fél megismerheti a másik oldal gondolatát, véleményét, sőt akát az eredeti elképzelését is módosíthatja, hogy mindegyik fél részére megfelelő megoldás keletkezzen. Nem azt mondom, hogy mindaz, amit képviselek, összeszedtem és megfogalmaztam tökéletes! Mert ha az lenne akkor most nem lenne ez a fórum, nem lenne vita, mert "minden nagyonjó, minden nagyon szép" lenne.
De mint mondtam, hasznos emberek kellenek, nem pedig partvonalbeliek, akiknek csak a zajuk nagy, de persze minden egyéb pozítiv eredményt szívesen fogadnak.
Figyelmedbe ajánlom ismét:
Gondold végig, hogy ezt az energiát, melyet a szó elleni hadjáratba fektetsz, azt hasznosba is adhatod, hogy normálisan közlekedni tudjunk, ne legyen túlélőtúra egy-egy kerékpározás egyesek nemtörödömsége miatt. Ajánlom gondold végig, aztán ragadj csak klaviatúrát.
Még attól, hogy így írod, nem lesz jobb állapotú a biciklisáv, -út, vagy amit akarsz. Lehet, hogy nem ez a lényeg, de akikre célzol, média, ők is így gondolják, hogy mit számít e'. Ez ugyanaz a hanyagság, slendriánság (nyelvben), mint egyéb helyeken, pld. az (kerékpár)útépítéseknél. Amivel egyébként semmit nem tudsz tenni (ha fognak is építeni 1-2 év alatt tönkre megy), de a saját nyelvhasználatoddal igen. Vitát erről nem akarok gerjeszteni, mert ugyanolyan terméketlen, mint az utakról folytatott...
A topik nyitás célja nem a nyelvi kérdések megvitatása, miszerint jó e vagy sem ez a szó, hanem a kerékpáros-létesítmények értelmetlen és veszélyes megoldásai ellen való fellépés, a jó és rossz példák fölhozására, azok megvitatására szolgálna.
Ha nem tetszik ne látogasd, DE ugyanazzal az akkurátussal felléphetnél te is az értelmetlen és veszélyes megoldások ellen, minthogy erről egy értelmetlen vitát nyissál.
És ha te személyes célnak érzed azt, hogy föllépek/föllépünk ezen megoldások ellen, és a jó és használható, továbbá biztonságos megoldásokat preferáljuk, akkor kicsit mélyedj el önön magdban, hogy magamnak akarok e használható kerékpárutakat építeni, vagy netaláltán Neked, és a többi kérósnak. Gondolom Te is sokkal jobban szeretsz jól átgondolt értelmes nyomvonalú, biztonságos útvonalakaon tekerni, mit a gyalogosok között kolicálni, netalántán a lépcsősorokon le föl cipelni a gépedet. Ha esetleg ezeket mind szereted, és élvezed, akkor én kérek tűled elnézést, ellenkező esetben segítsd a munkánkat, hogy Neked is jobb legyen!
Csendben megjegyzem, hogy miért nem írsz vezércikkeket a magyar nyelvet megcsúfoló reklám- és médiaipar ellen. Csak pár ötlet: kisnagy; Valentin-nap; tiszticsa az orrot; stb.
Egy igéretet azért adhatok: abban a pillanatban abbahagyom a szó használatát, mihelyt megszünnek országunkban a biciglijárdák.
Thpt: értjük (már máshol kifejtett) érveidet ezen írásmód mellett, de értsd meg hogy a nyelv nem személyes használatra teremtődött, szabályait minden értelmes embernek be kell(ene) tartani. Humorból, kifejezésbeli nyomatékoításból lehet éppen ilyet kiötleni, de azért túlzás topikot is nyitni neki.
azt hittem először, hogy a biciKlit írtad direkt biciglinek:-DDD kiderült, hogy a kerékpárt akartad biciklinek írni, csak bicigli lett belőle. sebaj, már úgyis bejegyezted a honlapot:-DDDDDDDD
Lehet, hogy mégsem elírás? "Van, akiben egyből megmozdul a nyelvőr is: hiszen csak az iskolázatlan, magára sem adó tanyasi ember mondja biciglinek az emberi erővel hajtott kétkerekű közlekedési eszközt, a byciclet!"
Majd mindenki biciglinek mondja, aki a "biciklit" ki akarja mondani, a hasonulás miatt.:-)