Ez a kokpogás téma már nem először szivat meg mindíg olyan hangja van mintha stab pálca lenne oda. A multkorában torony csapágy volt most meg már persze az egyik lengés csillapító is döglődik(szép lassan új lesz az eleje :) ). Melyik márkák amik most jó ezekhez? Valami atom fasza márkájú érdekelene ami jópár évig kiszolgálna...
Egy lényegeset elfelejtettem kérdezni a multkorában. Az mennyire bajos ha az adblue tartályban leállítás után vákum van? Kupakot levettem és akkor vettem észre(de lehet nyomás ha rosszul hallottam, de volt hangja :) )? Az újabb kupak van rajta mint kitárgyaltuk már. Ennek így kellene működnie vagy pánikszerűen dobjam el és vegyek egy másikat? Ha igen honnan tudnék pánikszerűen beszerezni egy újat? Neten persze ha lehet...
Levettem a kis fehér kupakját, de sokmindent nem láttam rajta hibát. Forgott a közepében azt annyi...
"Na ez az rádugták, de nem lett jó szóval csak elvileg mutatta meg ezek szerint. "
Az, hogy rádugják, nyilván nem oldja meg a problémát. Aztán az sem mindegy, hogy aki kezeli, tudja-e, hogy mit csinál vagy csak kódokat olvasgat vele. Egy diaggal lehet tesztelni pl. a féklámpakapcsolót is, igaz, nem csodaszer a diag sem, de az biztos, hogy legalább irányt tud mutatni, hogy merre keresgéljen a szaki. (már aki tudja is értelmezni, stb. ;-) )
Na ez az rádugták, de nem lett jó szóval csak elvileg mutatta meg ezek szerint. Megfujkáltam kicsit a kapcsolót és szarabb lett szóval ott valahol van a baj. De aztán kapcsoltam tökmindegy milyet vesz az ember az elődbe is cseréltem és amit kaptam került bele és semmi baj nem volt vele évekig, de szerintem még most is az van benne...
Az biztos én megmondtam ezek a régiek poros nyomába nem érnek az garantált. Egy kalap sz.r az egész... Ez az elektronika tönkre vágja a történetet. Ja persze jó az ha van csak az a baj addig jó ameddig jó az meg nem valami sokáig...
Üdv van egy 2012 es 1.6 vti motoros Citroen berlingom és az lenne a kérdésem, hogy járt e már valaki úgy ,hogy komplett vezérlés csere után zsjosabb lett a motor? A motor láncos vezérlésű! A jelenség pedig az, hogy gáz visszaengedésnél csörgő olykor kopogó hang hallatszik. Válaszukat előre is köszönöm.
Szerintem ne találgass, főleg ne cserélgess alkatrészeket "ad hoc", hanem keress valakit, aki diagolni tudja, mert lehet, hogy nem is a fék miatt írja be , ha meg igen, akkor az a diagon az is látszik elvileg.
Utángyártottban meg majdnem mindegyik kapcsoló ugyanolyan, legalábbis én nem vettem észre különbséget közöttük. (kivéve, ha esetleg létezik pl. Bosch belőle vagy más nagyobb márka, talán! az jobb lehet. Ezeken kívül meg : gyári. :-( )
Oda volt szervízen ez a szaros Berlingo vezérlés egyebek.... Visszajött nem volt ASR/ESP vagy mi a tököm hibakód jópár napig. Most ismér elkezdte mikor milyen kedve van. Azt észre vettem ha rálépek a fékre általában ha kissé erősebben, határozotabban akkor szinte egyből benyomja a hibát. Majd gondol egyet mikor mennyi idő mulva meg eltűnik. Kiszedtem a féklámpa kapcsolót, de sokminden baj nem volt vele még szinte új kinézete van. De veszeszek bele egy másikat csak a fő kérdés milyen márkájút lenne érdemes. Mondja már 3 kb. legjobb fajta gyártót.? Gépre dugták ezek, de nem derült ki nem mondták mi volt a gondja...
+ Esetleg mi lehet még a probléma ha rálépek a fékre akkor szarakszik. Olyan sokminden cucc nincs ott azért ami így szivasson. De mégis... :)
Azért örömmel látom még mindíg vannak benne bakik. Masterünkhöz például olyan váltó olajat ír ami már nincs csak az utódja. Engem is a Berlingo váltó olajával jó átvágott annó. Nem tudom már merjek-e hinni neki...
Az, hogy eszi, az egy dolog, attól még nem kell bele másmilyen olaj, mint a gyári előírás. (és a viszkozitása az egyik adat, de fontos még az előírt teljesítményszint is)
Itt meg tudod nézni pontosan milyen való abba a motorba. (lesz a fő ajánlás és lesz alternatíva is, azt használhatod nyugodtan )
A prohadver jobban megy ennél így ide írom nem mailben mert az a mulkor is elveszett vagy nem tudom mi lett vele. Véletlenül nem tudnál szerezni egy olyan kis motor takaró burkolatot "pici" pénzért az a kárpit darab szerűt a Berlingónkra? A 2 kis pöcs felfogatója ott van azt annyi. Errefele egyszerűen lehetetlen ilyet beszerezni a citroennél meg sokkot nem akarok kapni az árától. :) Holnap megy vezérlés cserére 150000km benne van remélem nem barmolják össze ez már nem a szakszervíz lesz. Bár igaz ott is össz baromlták szóval elválik...
Sziasztok. Van egy 2022-es 1.2-es Berlingom, amiben csak félig látni a biztosíték táblát, de még arró is hiányos a használati útmutató. Valaki tudna képet, leírást róla, hogy melyik bizti micsoda?
Sziasztok! Segítség, ötlet kéne, hogy merre induljak a problémámmal. Adott egy 2004es Berlingo 1.9D motorral szerelve. Az autó korához képest jó állapotú, motorja szépen járt, hidegen melegen egy fordulatra indult. Volt egy olyan problémám ebben a nagy melegben, hogy a vízhőfokom felment 90 fölé (90 és a piros közötti fehér vonalig) a városban, de a hűtő nem kapcsolt be. Nem volt gond, kikecmeregtem a városból és a menetszéltől visszahűlt. Idegesített a dolog, tegnap üzemmeleg motornál hagytam ketyegni, hogy beindul e, vagy sem. Felment ugyan erre a fehér vonalra, elkezdett ezen is túlmenni, gondoltam itt már be kellett volna kapcsolni, szóval nem kínzom tovább, leállítom. Nagy meglepetésemre megelőzött, leállt magától, mintha én fordítottam volna el a kulcsot. A Stopp felirat világított és sípolt néhányat. Azt hittem saját magát védi mert túlmelegedett. Vártam egy kicsit, indítanám, de csak teker... Ami furcsa volt, hogy visszarakom gyújtásra, minden ugyan az, mint volt, üzemanyag szintjelző felmegy az aktuálisra, stb, viszont a vízhőfok nem, az lent fekszik, pedig akkor még meleg volt a víz. Gondoltam elszállhatott a hőmérséklet érzékelő és emiatt nem akar indulni sem, mert nem kap adatot. (Francia, ki tudja mit hogy kötöttek...) Vettem egy másik jeladót, kicseréltem, de nincs változás... Teker, de nem indul be. Ez egy fura összefüggés lehet csak és ígyis úgyis megállt volna? Holnap megpróbáljuk kiolvasni, hátha az mond valamit, de eddig probléma nélkül használtam az autót, semmi előjele nem volt, hogy gond lenne bármivel. Ha esetleg valakinek van valami tippje esetleg járt hasonlóképp, megköszönném a segítséget.
Adott két Jaeger műszeregység, egyikben a kilométer óra nem jó, a másikban a fordulatszám mérő. A két műszer cikkszáma egy számban eltérő. Össze lehet házasítani a kettőt, hogy kapjak egy működőt?
Győzelem , magam megoldottam ...a szinkron gyűrű kissebbik kerekének egyik fogából egy kis darabka letört .
Ami vagy beékelődött vagy egyszerűen nem tudott kiesni ,mert csak akkor esett ki amikor levettem és megfordítottam .
Gondolom ez akadályozta , hogy sebességbe lehessen tenni ..... természetesen úgy mentem neki hogy volt alkatrész előkészítve ....kicseréltem a komplett szinkrongyűrűt ....bár szerintem még az eredeti is tovább szolgált volna ..és végre gyönyörűen működik.... pár nap múlva ha továbbra is probléma mentes lesz , kap friss váltó olajat és kész . :-))
Lehetséges hogy mindkét cikkszám alatt ugyan arról az alkatrészről van szó...? Mert találtam ilyen utalást is ...
Aztán most már odáig jutottam a hiba keresésben , hogy lehet egy "laprugó" töréséről lehet szó ami rögzíti a váltórudazatot+ villát a megfelelő helyzetben ....