A mai napig nem értem, hogy sikerült az Orbán-kormánynak négy esztendó alatt mindössze 7 km autópályát átadnia. Először szoci propagandának hittem a dolgot, de utánanéztem, és valóban igaz. A szocik ideje alatt csak 28 km olyan autópályát adtak át, amit még Orbán alatt kezdtek építeni. Egyszerűen nem értem, hogyan csinálták. Emlékeim szerint akkoriban voltak a legnagyobb mutyiközbeszerzések (pályáztatás nélküli útépítés). Ideje felfrissítenünk a fütyeszesek memóriáját!
A mai napig nem értem, hogy sikerült az Orbán-kormánynak négy esztendó alatt mindössze 7 km autópályát átadnia. Először szoci propagandának hittem a dolgot, de utánanéztem, és valóban igaz. "
Tényleg?:)))))))))))))))))))
Na, akkor sorold fel, az 1998 júniusától kezdve, 1998 végéig átadott autópálya kilométereket...:)))))))))))))))))))))
És rendben van, én elismerem, ezeket még a Horn-kormány készitette elő , viszont Orbánék adták át... Ugyanúgy, ahogyan a 2002 júniusa utáni átadásokat már Orbánék készitették elő és Medgyessyék adták át...
De az nem megy, hogy az MSZP és kapcsolt részei az elsőt , az 1998-ast még a Hornékhoz "számolják", az utóbbit, a 2002-est meg a Medgyessyékhez, majd büszkén, óriásplakátokon és egész oldalas hirdetésekben hazudják a 7 kilométert...:)))))))))
Nem hiszem, hogy én lennék az egyetlen, aki vitatná az autópályák hasznát! Ezért kicsit erős az az állításod, hogy sehol Európában nem vitatják. Nem abból kell kiindulni, hogy autót használó enberek számára mennyivel előnyösebb autópályán közlekedni, ha nagy távolságra utaznak, hanem abból, hogy mennyire káros az országon áthúzódó, drága pénzen létrehozott betoncsík, a rajtuk száguldozó, égéstermékeket okádó járművekről nem is beszélve! Micsoda felfordulást okoz évente többször is a Romániába, Szerbiába haza- és onnan Nyugat-Európába visszatérő autók áradata! Az autópályákra fordított milliárdokból normálist vasútat kellene létrehozni!
Én nem azt kérdeztem, hogy használják-e az autópályákat, hanem azt, hogy mi a hasznuk? Szerintem, sokkal több kárral jár, mint haszonnal. Sokkal jobban járna az ország jól kiépített nagysebességű vasúthálózattal a távolsági forgalomban, tiszta vagonokkal, normálisan működő mellékhálózattal és természetesen jól karbantartott úthálózattal. Ki a francot érdekelne, hogy az eddig rajtunk áthaladó őrült kamionforgalom vasútra terelése miatt szívják a fogukat a nemzetközi fuvarozók?
Az autópályák hasznát sehol Európában nem vitatják. Egyrészt a teherforgalom elvezetése miatt nagyon fontos. Olcsóbb (kevesebb üzemanyagfogyasztás) és gyorsabb az áruszállítók számára. Erre persze mondhatod, hogy a többség ennek ellenére az ingyenes autóutakat használja. Viszont ez folyamatosan csökkeni fog, tekintve, hogy egyre több kistelepülésről tiltják ki a nehézgépkocsikat, valamint hogy egyre inkább megéri matricát venni (négynapos matricák, egységes tarifák az egész autópályahálózaton), mint a gázolajfaló, balesetveszélyes mellékutakon zötykölődni.
Mondjuk a városi személyautóközlekedésnek én sem látom sok értelmét. Dugók, környezetszennyezés. A tömegközlekedés és az úthálózat fejlődése lehet a megoldás. Viszont a távolsági közlekedésben a személyautóknak nagy szerepe van. Ezért az autópálya nem pénzkidobás. Főleg a turizmus miatt. A horvátok is azért építettek sztrádát az Adriáig, mert tudták, hogy a külföldiek ki fogják használni. És igazuk lett.
Magyarázd már el nekem, hogy mi a haszna az autópályáknak! Nekem semmi, mert én (koszos és lassú) vonaton, villamoson, autóbuszon utazom. És így tesz a lakosság többsége, mert nincs autója és fenn sem tudná tartani. Pár milliós kisebbség miatt milliárdokat költeni, az ország egészségét tönkretenni értelmetlen dolog.
akkor sok százezer ember válik munkanélkülivé és olyanok akik egyszerűen csak ehhez értenek, tudom, hogy az áram a konnektorból jön és a szar spanyol saláta ugyanolyan jó némelyeknek mint a magyar, de én azért maradok a hazai termelők hazai áruinál, mint sok ország teszi ezt európában is, mégha dotálva is. a magyar csirkét itthoni vágóhídról ma is megveszem. idegen csirkét nem vennék meg.