Azt is hallottam, hogy a nyíri gépek viszonylag jól karban vannak tartva. Meséljetek! Tele vagytok csendes, bivalyerős, huzatmentes Szilikkel? Vagy akadnak nagyon rossz gépek is?
Nem tudom pontosan, de én így ismertem meg. 1106 -Gordon, 1265- Lüszi. Tudomásom szerint a közelmúltban mindkét gép püspökladányi beosztott mozdony volt, vélhetően ott kapták a nevüket.
Érdekelne, hogy amíg volt beó rendszer, addig hogyan mentek a dolgok. A nyíri gépek közül voltak debreceni beók, püspökladányi beók stb? És a fordák hogy néztek ki? Személyforda (IC-forda, egyéb), teherforda?
Nagyon avatatlan vagyok ebben a kérdésben, csak azt látom, hogy mostanság össze-vissza járnak a gépeitek, Gordon (1106) pl. jó ideig a Dunántúlon gazdagította a jó gépek sorát, nem egyszer pedig a 150-es vonalra is eljutnak a nyíri csodák. Országos mozdonyforduló van a javából.
Tedd fel őket, aztán majd vagy válaszolnak rá, vagy nem. De keresgélj vissza a 431;432;433 sorozatú mozdonyoknak szánt topikban is, szerintem számos információt megtalálsz ott is. Persze ha itt van kedved, itt is lehet kérdezni, csak nem biztos, hogy válaszolnak is rá.
Sziasztok kedves nyíregyházi vasutatok és vasútbarátok!
Szeretném, ha kicsit megráznánk magunkat és új életre kelne ez a klassz kis fórum. Tegnap este találtam rá, és visszaolvasva számos információval gazdagodtam.
Elöljáróban annyit magamról, hogy egy Pest megyei vasútbarát vagyok, a nyíri gépek (s köztük is leginkább a Szilik) szerelmese. Tele vagyok kérdésekkel, úgyhogy ha van még itt élet, s adtok életjelet, akkor feltenném őket.
Régebben láttam, hogy remot dácsiát is használnak a nyiregyiek a személykocsik rendezgetéséhez. Mostanában viszont újra bobózás van. Már nincs itt dácsia? Plusz, úgy kb. egy éve láttam egy rakás szöcskét is a fűtőház környékén, egy vagy kettő új fényezésűnek tűnt (csillogtak, mint Salamon töke :) nagyon szépen néztek ki), őket sem használjátok semmire? Vagy nincsenek is itt már?