Sziasztok,
Tegnap este megtörtem egy kb. 2 éves suzuki swiftet, egy erős fékezés során megcsúszott, s megpördült a jégen, az utca mindkét oldalán nekivágódott egy-egy betonoszlopnak, s szinte minden eleme sérült :
-első lökhárító leszakadt,
-bal első lámpa kiesett,
-bal hátsó lemez horpadt,
-hátsó lökhárító erősen sérült,
-hátsó ablak betört.
A kocsi az apám nevén van, s az adott CASCO szerződési feltételek nem engedik meg 35 évnél fiatalabb személynek a kocsi vezetését. Ez tehát a probléma. Jómagam jóval fiatalabb vagyok, s a kárt csak úgy tudnám az AXAnál rendezni, hogy ha apámt megkérem, hogy vállalja be helyettem az esetet. Az volna a kérdésem, hogy nagyobb károknál van -e vmiféle személyes kihallgatás/kikérdezés attól a személytől, aki -papíron- a kocsit vezette? Továbbá kiszáll -e a biztosító a megjelölt helyszínre ellenőrízni a terepet, tereptárgyak sérülését? Apám sosem járt ott, ahol én a kocsit összetörtem (Kiskunság), ellenben mindketten ismerünk olyan hegyi utat, ahol az esemény ugyanúgy bekövetkezhetett volna, csak betonoszlopok helyett fák vannak az út szélén. Apám becsületes, konzervatív ember, aki szerintem életében nem hazudott, s egy kikérdezés során megtörne, s ellentmondásokba kerülne.
Kérdésem az, hogy megkockáztathatom -e, hogy apám magára vállalja az esetet (ez biztosítási csalás), s 200-400 ezer lenne az önrész nagyságrendileg, viszont, ha lebukunk, akkor az igen kínos, vagy hagyjam a francba, s nézzek szembe egy esetleges 1 millió forintos kárral saját zsebből (nagyon-nagyon fájna).
Mit javasoltok, volt már vki hasonló helyzetben?
rántotta
Új kocsi részletre + Casco a nyakamba. Mondták nekem is nyugi, ha a kocsi kb. 75%-a (1-2 év) ki lesz fizetve dobhatom a Casco-t. Másik topikban elcsippentett vki egy apró infót a szerződésből. Vettem a fáradságot és végig nyaltam a papírt.
Pofára esés a köbön!!
Hogy nekem mi kötelező és milyen szankciókkal abból vagy ezer pont. Fordítva? SEMMI! Itt döbbentem rá, hogy a vállalt (5év) futamidő elött akarok szabadulni a Casco-ból, akkor egyszerűen a bankkal kell megalkudnom...! Persze szerződés módosítás, akkor xx ezer forint a zsebből.
Ha bontom a casco, akkor a biztosító köpi az infót a banknak, az meg az én fülemet citálja...
Így már én is jártam ! Röhögtem egy jót, kb. küldött még a bizositó 3-4 ejnye-bejnye levelet ami ment az "irattárba"(kuka), aztán megunták. Én meg levontam a tanulságot, soha az életben nem kötök semmire cascot. Ez arra jó, hogy ilyenkor még ugye járna vissza casco bonus (ha nem történik semmi kár) na azt szépen lenyúlják.
Csatlakoznék az előttem szólókhoz a casco nem kötelező,akkor mondod fel amikor éppen akarod.
Én eddig bármikor akartam fel is mondtam az érvényes szerződést,csupán annyit kértek,hogy írjam le nekik egy lapra ugyan miért teszem ezt velük.
Mivel általában autóeladás miatt történik a dolog,így sosem volt semminemű probléma velük.De tavaly év elején is simán lemondtam pedig az autó még jó darabig kereskedőnél állt eladásra várva,azonban már cascot nem voltam hajlandó rá fizetni.
Megtehetnék, hogy perelnek, de nem teszik sose. Tényleg tudni lehet, hogy casco-t évfordulóra lehet fölmondani csak, vagy ha eladod, ilyesmi :-)
Semmi köze a casco-nak a kötelezőhöz. Ez nem az a világ, ahol egyikért a másik helyen büntetnek meg :)
Én már mondtam fel úgy casco-t - év közben -, hogy indoklás: flottásítás miatt. Mármint én ezzel indokoltam - épp azok is AH-sak voltak, simán megszüntették.
Azért nem hagynak békén, mert sokan egy próbálkozásra simán fizetnek, évente ez sok zsét jelent nekik egy levél befektetéssel. Ennyit megér, nem?
Ha kiheverted a "traumát", akkor néha benézhetnél mihozzánk is. Nem tudok eleget kötözködni így ;-))))
Semmi gáz, díjnemfizetéssel megszűnik, nincs retorzió. Ezt a sok "jaj most mi lesz, inkább fizetek" típusú emberre találták ki, hátha bejön. Ha évent tíz beijed, akkor már milliós a tétel...
Hasonlo cipöben jártam én is, nem fizettem tovább, dijnemfizetéssel megszünt a casco, más retorzio nincs, esetleg ha legközelebb ugyanennél a cégnél akarsz cascot kötni, morcosak lesznek. Feketelista ilyen esetben nincs, mivel ez nem kötelezö, hanem választott, más lenne a tészta ha még lenne hitel a kocsin, akkor a hitelintézet szerzödésszegés cimen perelhet ( a hitel idöszakára KÖTELEZÖ casco). No para.
Na, egy rossz történet jön, örömmel köszönök minden ötletet vagy korábbi tapasztalatot.
Vettem egy új kocsit tavaly, idén pedig visszafizettem a teljes árát, le lett zárva a részletfizetés. Ezek után úgy gondoltam, a Casco-ra semmi szükség nincs, negyedéves hatvansokezer forintot jobban is el tudom költeni, mint az AE... biztosító hölgyeinek és urainak zsebébe dugjam.
Anno autóátvetelkor-szerződéskötéskor mondták, hogy 1 év minimum kell, ezt végig is fizettem, majd miután ez letelt, a következő csekket már nem fizettem be. Azt hittem, ez letudva. Karácsony előtt jött a felszólítólevél, hogy elmaradásom van. Bementem a helyi irodába, ahol azt mondták, hogy írjak egy felmondási kérelmet. Ezt gyorsan megtettem ott helyben, ők lepecsételték, és ezután el is küldték faxon a központjukba. Kérdezem, van-e több teendő, mondták nincs.
Ehhez képest ma jött egy levél a központból, miszerint a felmondást elutasítják, mert a felmondani csak a szerződés évkezdetekor lehet, és ezt azelőtt 30 napon belül írásban jelezni kell. Mást nem írtak benne, ennyi jött.
Namost utólag kiderült, ezen a határéven kb 5 héttel túlcsúsztam. 1 év plusz casco olyan 280e forint, ami nagy pénz-e vagy sem nézőpont kérdése, de kidobni a semmibe nem nagy öröm.
Meg volt adva a levél végén az ügyfélszolgálat telefonszáma. Ezt ma reggel felhívtam, végigküzdöttem magam a géphangon, jött az ügyfélszolgálatos hölgy élőben. Mondom neki, mi a helyzet, nézi a gépét, igen, igen, a határnap meg a feldmondólevél dátuma. Kérdezem, mit lehetne tenni ezzel, a szolgáltatásra nincs szükségem. Mondja, ne fizessem be a díjat, és akkor a szerződés megszűnik. Kérdezem, nem fognak ezután szerződésszegésért beperelni még nagyobb pénzre? Mondja, nem, fogok kapni még értesítést, hogy elmaradásom van, de ha nem fizetek, a szerződés megszűnik 3 hónap múlva. Az eddigiek alapján hitetlenkedve még legalább 3x megkérdeztem, hogy ez tényleg ennyi-e, beperelés, végrehajtás, stb., de udvariasan kitartott amellett, hogy ez ennyi, ne fizessek, és készen van a dolog. (Ezt oké, elmondta, de nyilván nem adta írásba...)
Namost: a szerződésben (legalább 15 sűrű, kisbetűs oldal) benne van ez a pont a felmondás bejelentéséről, amire hivatkoznak, és ami alapján felmondani nem lehet. De az is benne van, hogy "a biztosítási díj, ill. díjrészlet esedékességétől számított 30. nap elteltével a szerződés és ezzel együtt a Biztosító kockázatviselése is megszűnik, ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg." Ez így egy külön pontja a szövegnek.
De ha ez ennyi, nem fizetek, megszűnik, akkor meg minek nem hagynak békén? Mi a különbség a felmondás és a díjnemfizetés, mint megszűnés között? Ha esetleg olvassa valaki, aki ért a joghoz (vagy van tippje, hogy hol kérhetek tanácsot), esetleg speciálisan ezekhez a szerződésekhez, nagyon köszönném, ha írna valamit.
A biztosító beperelhet-e? Ha díjnemfizetés miatt szűnik meg a szerződés, akkor rákerülök-e valami központi biztosítós feketelistára, mint rossz ügyfél, és pl "kötelező felelősségbiztosítás" terén törlesztenek, még akkor is, ha biztosítót váltanék?
És végszó. Igen, én vagyok a hülye. Elém tették a ötvenöt papírt, ezer adatlapot, meg a tizenvalahányoldalas szerződést a szalonban. De ugye mindannyian tudjuk, ezt ott nem lehet végigolvasni autóátvételkor, rakják eléd a millió papírt, koncentrálsz, próbálsz figyelni a millió adat helyességére, de a Casco-, kötelező-, banki-, stb. szerződések összesen többtucat oldalát pontról pontra elolvasni és átlátni nyilván képtelenség. Ezt ügyvédek sokasága rakja össze, akár hónapokon át trükkösen fogalmazva. De ha így is lenne, a nyomtatott szerződés akkor is tény, egy diktátum, amit elédtesznek. Átlapoztam és szóban megkérdeztem akkor biztosítós üzletkötőt, hogy foglalja össze a Casco-szerződés lényegét, de pontról pontra nem mentünk végig, az ilyen rejtett trükköket pedig öt átolvasás után is el lehetne nézni. Ezt ők cinikusan nevezhetik hibának, de a szituációban ez tudjuk, nincs benne.
Borzasztó etikátlannak érzem, hogy ilyen mértékben ráakaszkodnak a pénztárcára és közben azt merik mondani magukról, hogy "személyreszabott szolgáltatás". A jó k....a a....k legyen így személyreszabott. :(
A pénzt ki tudom persze fizetni, segélykoncertet nem kell szerveznetek, de rettentően bosszant a dolog, ezért várnék esetleg valami tippet. A többieknek meg legyen tanulság.
G.