Keresés

Részletes keresés

fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 47
a grippen sztem is nagyon jó gép, de kevés még kéne min. 3x-er ennyi...
Előzmény: OKdoki (45)
fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 46

ja, csak a F35 valszeg igen kényes egy jószág, azt ha van valami, akkor oda a kopakodó ügyessége...

az integrációkról annyit,h -valszeg- itthon is vannak olyan emberkék, akik meg tudják csinálni az integrációt, vagy fontos szálak fűzik 40°-on kimosott hazánkhoz, akik szép pénzért ezt el is végzik. Csakhogy ha félő , h kiderül róuk vmi nagyon csúnya, pl. sokszor félrekeféltek, sikkasztottak, biztos olcsón elvégzik ezt... És a hackerek közt is van egy-két emberke aki nagy a szoftverekben, és a szabadságáért meg is csinálna. Ha két ije hackert szerezünk, már nyert ügyünk van...

 

Előzmény: OKdoki (45)
OKdoki Creative Commons License 2006.03.09 0 0 45
Mit is tehetne mást az ember szabadidejében (magamra is értem) mint, hogy feleslegesen pörgeti az agyát. De meg kell hagyni szórakoztatóbb, mint TV-t nézni.

Az „összeválogatott” vadászgépnek minimum egy hibája lenne. Mégpedig az irreálisan magas ár. A különböző rendszerek integrációjának magas költségét velünk fizettetnék meg, akár a Gripennél. Én megfelelőnek tartom a svéd gépet arra a feladatra, amire nálunk általában használni fogják. Más kérdés, hogy nem tetszik a finanszírozás, bár nem látom át az egészet. Egyébként gépvágynak jó, amit írtál. Én az F35-öst favorizálnám, ha semmi sem drága, de valahogy így nem tudok gondolkodni.

Ha már akkora jómódban élnénk, hogy egy légtérellenőrzőre is futja akkor a Malév 762-eit kéne átvenni az államnak és átalakítani utántöltő, szállító és valamiféle légtérellenőrző gépé. Bár tudom ilyen még nincs, de biztos nem lehetetlen.

Előzmény: fulcrum69 (43)
fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 44

nem megy a képfeltöltés...

akit érdekel kerssen rá

fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 43
na, ez a mig -35 Super Fulcrum
fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.09 0 0 42

vadásznak kitaláltam vmit:

 

hozzávalok egy járműre:

-1db friss mig-35 (mig-29OVT)kasztni, saját gyári tolóerő vektor baszkurákós hajtóműveivel

-1db hard core fedélzeti radar(Super Tomcet-ből)

-egy garnitúra mig-29K futómű

-a jólbevált 00-ás K-36-os katápultűlés

-F-15K pilótafülke+fedélzeti elektronika

-gripen magyar verzójának túlélő készlete

-két Vulcan gépágyú ezer-ezer lőszerrel, ijen például az A-10 ben van(ez csak az együlésesbe, aké tülésesbe egy se kell, meg be se férne...)

 

 

vélemények?, ja a képen van a mig-35-ös...

a teherszállításhoz annyit, hogy nem lehet, h jók ezek az ancsák, csak mondjuk egy ezred kéne belőlőlük, vagy tán kettő?

 de kéne még mésfajta járgány is...

vegyes dandárba kéne szervezni pl.:egy-két tanker a biztonság kedvéért, meg a svádek csoda AEW-je se ártana, mi-9 esek, és néhány elktronikai zavaró mi-17...

fulcrum69 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 41
sztem mindenképpen heliket kéne nyomni, mindjuk mi-24-eseket, és mi-17 eseket (meg még egy-két mi-9-est, ha már  más légi harcálláspontra nem futtya...( ) állítólag még jópár évig használhatók lesznek ezek... amúgy állítólag fontolóra vették KA-50 esek rendszeresítését
OKdoki Creative Commons License 2006.01.29 0 0 40
Korrigálok, inkább négy kutató-mentő változatra lenne szükség. Kettő Pápán állomásozna kettő pedig Szolnokon. Természetesen számításba vehetők lennének a polgári mentőszolgálat szempontjából is. Valamennyi gép ugyanolyan elektronikus eszközökkel rendelkezne és a fegyverzet bekötési pontok szintén megtalálhatok lennének mindegyiken. Ez nagyfokú rugalmasságot jelentene.      

Előzmény: OKdoki (38)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.01.28 0 0 39
A Mi-8/17 családból gyártanak a mai napig újat, állítólag korszerűsítve. Magával a vassal szerintem nincsen baj, ami még az ameriaknak is megfelel Afganisztánban, az jó lesz nekünk is. Szerintem a kérdést (ha nem Magyarországon lennénk) az dönti el, hogy mennyi megvenni és integrálni a Minyóba a nekünk kellő cuccokat. Mert más gép akkor tud befutó lenni, ha az ára magában foglal mindent, hiszen a Minyónak Magyarországon komoly üzemeltetési háttere van, nagyjavítási képességgel, amit persze most szétzavartak...
CSatahelikoptert szerintem belátható időn belül nem vesz a honvédség, szerintem a Mi-35-öt (amit a csehek is vettek) egy-két extrával (éjjeli cuccok, esetleg egy lézeres rakéta, mint az izraeli Spike) lehetetlen megverni árban, főleg ha adósság is van még rá.
Persze mindezt felülírhatja a soha többet orosz vasat szemlélet...
Előzmény: OKdoki (38)
OKdoki Creative Commons License 2006.01.28 0 0 38
És vajon a Mi-8asok, Mi-24esek mekkora üzemidő tartalékokkal rendelkeznek? Bár valószínűleg e két típust a Mi-8as (esetleg Mi-17/171) és a Mi-24es tudná a legjobban pótolni, leváltani, felváltani, stb. később mégis csak más gépek után kell nézni. Itt most a szegénységben meggárgyult ember felsorolása következhetne a vágyott és számba vehető típusokról. Például így: NH-90; Tiger; AH-1 XYZ; AH-64; UH-60; S-92; EC-150; AB-412; Mi-38; Ka-50; stb. De reálisabb lenne a megközelítés, ha abból indulunk ki, hogy nálunk csak a minimálisan szükséges és már elodázhatatlan fejlesztések valósulnak meg és azok is csak egy bizonyos színvonalon. Nos, olcsóbb akkor lesz a leendő forgószárnyas armada, ha a két típust egy váltja fel. Avagy a két funkciónak egy típussal próbálnak a lehető legjobban megfelelni. Az ország fenyegetettségi szintjén a szállítási képesség a fontosabb. De annak a szállító helinek kellő mozgékonysággal kéne rendelkeznie, hogy olyan harci képességeknek is jól megfeleljen, mint a harckocsi elhárítás vagy a kutató-mentő tevékenység és nem utolsó sorban magát is kellő mértékben meg tudja védeni. Én úgy látom, hogy ehhez egy „könnyebb” gépre lenne szükség. Max. 12-15 utasférőhely (6-8 deszantos). Legyen (Ámen) például az AS 565UB Panther. Nagyon jó - éjszakai bevethetőséget - biztosító műszerezettséggel. Talán 6-8 szállításra optimalizált (csörlő, stb.), 6-8 rakétás, gépágyús és 2 SAR elég is lenne.                  

Csaba5 Creative Commons License 2006.01.28 0 0 37

A gyártási idejüket Baluxx a 14 szám alatt már leírta.

/1975+40 év/

Megadják a javításközi és az össz üzemidőt pl. évben, repültórában, leszállásszámban (az a döntő amelyik hamarabb bekövetkezik).

Gyártáskor az An-26 össz.naptárija még 20 év volt.

De az üzemeltetési tapasztalatok, egyéb vizsgálatok alapján a gyárak általában hosszabbítanak.

Előzmény: Égensétáló Lukács (36)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.01.28 0 0 36
Az mit jelent? Gyártáskor adtak rá negyven évet, vagy még ennyi van bennük? Illetve konkrétan a magyar vasakban mennyi van?
Előzmény: Csaba5 (35)
Csaba5 Creative Commons License 2006.01.28 0 0 35

Ha jó az infóm, jelenleg 40 év a naptári üzemideje. Az avionika meg "frissíthető".

Egyébként minden "csak" elhatározás s pénz kérdése. 

Előzmény: Égensétáló Lukács (34)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.01.28 0 0 34
Te ilyen tájékozottas gyerek vagy :-) Nem tudod mennyi üzemidő van még az ancsákban? Gondolkodott már bárki a cserén?
Előzmény: Törölt nick (33)
t-bird Creative Commons License 2005.11.29 0 0 32
Persze, mert amikor ez a dísztök el akart repülni valahova, mindig alátoltak egy első osztályú repülőjegyet, minek nekünk jelentős légiszállítási kapacitás. A mindenhova felajánlott "gyorsreagálású" százlóaljat majd felültetjük a vonatra. Vagy tudok jobbat, fel kell adni UPS-re vagy DHL-re.
Előzmény: Csaba5 (31)
Csaba5 Creative Commons License 2005.11.28 0 0 31

A honvedelem pont hu-ról idézet:

 

Tények és számok tükrében

Juhász Ferenc honvédelmi miniszter és Havril András vezérezredes, a
HM Honvéd Vezérkar főnöke részvételével sajtóbeszélgetésre került
sor november 22-én, ...

.. Juhász Ferenc hangsúlyozta: az átszervezésekkel semmilyen katonai kultúrát nem
szüntettek meg, csupán más katonai szervezetekhez csoportosították át. Példaként hozta fel a harckocsi-zászlóaljat és a Mistral légvédelmi ütegeket. A honvédelmi
miniszter arról is szólt, hogy a Magyar Honvédség belátható időn belül nem fog rendelkezni jelentős légi szállító képességgel, hiszen mindezt a nemzetközi
érdekek nem indokolják.


:-((

Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.11.22 0 0 30
up
Tiger205 Creative Commons License 2005.11.15 0 0 29

Török-tatárt dúlta,

Habsburgok is dulta,

mindenki feldúlta- - -

csak ő nem szaladt el!

 

(Markos-Nádas - szegény illyés kristóf(nem is így hívták)  balladája )

 

ebben volt még:

Segítség, segítség, gyorsan siessenek,

szegény testvérnéném varrás mentén reped!

 

...pandúrokat látott, nem is egyet, TÍÍÍzet.

Lapjával feküdtek, mind ahányan vóótak,

márványsajtot ettek, amíg meg nem hóótak!

 

TGR

Előzmény: Égensétáló Lukács (28)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.11.14 0 0 28
Majd szanaszéjjel futottál, ki merre lát :-)
Előzmény: Vgyuri (27)
Vgyuri Creative Commons License 2005.11.14 0 0 27

Igen, rögtön írtam is egy gyalázkodó levelet a török szultánnak :-)

 

Előzmény: Égensétáló Lukács (26)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.11.14 0 0 26
Akkor feszült viszonyban állhatsz a török légierővel :-)
Előzmény: Vgyuri (25)
Vgyuri Creative Commons License 2005.11.14 0 0 25

Röhögni fogsz, az vagyok. Tavaly nyáron az oroszországi hőlégballonversenyen kentek fel tiszteletbeli kozák atamánnak az ukránok:-)

 

Tényleg, nem küldték el a fotókat, pedig milyen jót röhögnénk rajta :-)

 

 

Előzmény: Tiger205 (23)
Tiger205 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 24

nekem igenis kell a CSAR capacity!

 

(mondta a kismalac)

Előzmény: Vgyuri (22)
Tiger205 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 23

és pl. te is tisztelebeli kozák atamán vagy?

 

TGR

 

Előzmény: Vgyuri (22)
Vgyuri Creative Commons License 2005.11.14 0 0 22

ő tudott volna állítólag An-72-t is szerezni annyiért, amennyiért az ancsát(26)  vettük..

 

Állitólag én is tudok :-)

 

Jó, jó  a Mi-17 de pár UH-60 nem ártana...

 

Nincs értelme szaporítani az üzemeltetendő típusokat, így sincs pénz alkatrészre, szemályzetre. A Mi-17 is modernizálható, mindenféléket csinálnak hozzá főleg éppen éjszakai,SAR és Medevac bevetésekre. (Az Aranysasban valamikor ezévben volt róla szó) CSAR meg nem kell, nem akarunk mi háborúzni :-)

 

Előzmény: Tiger205 (20)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.11.14 0 0 21
up
Tiger205 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 20

Herkules.

nos, akkor ki tudja, hogy a RUM-pknak hány darab is van?

Amúgy Afganisztánban is repültek, SpecOps müveletben deszantoltak róluk...

szerintetek akkor melyik legirőnek van nagyobb presztizse US?

 

Szerintem igenis kell ekkora, eltartaj magát részben (NATO meg a z ENSZ azért utólag fizet, ezzel jó kalkulálni) de egalább NATO géppel szereznének rep.időt a pilótáink, akik volágszinvonalon maradhatnának így. Ja, és ha magyar szd-ot kell afganiba vinni - hozni , nem túraht le minket a gép(ünk)ről néhány német VIP katona.

Majd inkább fordítva!!!!

:o)

 

De ez (is) álom, édes álom.

 

"Kis"gép

Tegnap beszéltem valakivel, aki egykor igen jó kleti kapcsolatokkal rendelkezet, meg a MH-ben s 8mivel korábban 3-3 csillag is nyomta a vállát) és ő tudott volna állítólag An-72-t is szerezni annyiért, amennyiért az ancsát(26)  vettük..

Nos, szerinttek mégis melyik üzlet köttetett meg, és miért????

 

Helikopter

Jó, jó  a Mi-17 de pár UH-60 nem ártana...azaz  MH-60G vagy UH-60Q - és akkor megint van egy értékes képességünk viszonlag kis ráfordítással  (SAR, Medevac)

 

TGR

Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.11.13 0 0 19
Egyetértünk. Csak míg a vadászoknál az igazán kiforott technika az csak az F-16 volt (miután a szintén kiforott Mirage, F-18, Szu-27 objektív okoból nem jött számításba) addig egyéb téren (kicsi szállítógép, helikopter, gyakorló-jet) kategóriában van más kiforott típus is, ezért ott az amerikai előny ilyen szempontból elvész.
Előzmény: Ramius (18)
Ramius Creative Commons License 2005.11.13 0 0 18

A kédés szerintem nem az, hogy miből mi lehet, hanem az, hogy Magyarország, a rendelkezésére álló erőforrásokkal megengedheti-e, hogy rulettezzen.

 

Szvsz nem.

 

Egy teljesen új típusba beleöljük-e az egyébként szűkös erőforrásokat, vagy vegyünk meg egy már bizonyított (vagy biztos jövővel rendelkező új) típust.

 

 

Előzmény: Égensétáló Lukács (16)
Ramius Creative Commons License 2005.11.13 0 0 17

Szép elmélet, és szép álmok.

(Szerintem: Ezeknek az elméleteknek és álmoknak a valóságalapja meglehetősen vékonyka.)

 

Amit leírtam, az a szigorú tények száraz világa.

 

Ez egy kézzel fogható, elérhető, megfizethető, fenntartható lehetőség volt.

Mi elcsesztük.

Ott meg működik.

 

 

Előzmény: Törölt nick (14)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!