ja, csak a F35 valszeg igen kényes egy jószág, azt ha van valami, akkor oda a kopakodó ügyessége...
az integrációkról annyit,h -valszeg- itthon is vannak olyan emberkék, akik meg tudják csinálni az integrációt, vagy fontos szálak fűzik 40°-on kimosott hazánkhoz, akik szép pénzért ezt el is végzik. Csakhogy ha félő , h kiderül róuk vmi nagyon csúnya, pl. sokszor félrekeféltek, sikkasztottak, biztos olcsón elvégzik ezt... És a hackerek közt is van egy-két emberke aki nagy a szoftverekben, és a szabadságáért meg is csinálna. Ha két ije hackert szerezünk, már nyert ügyünk van...
Mit is tehetne mást az ember szabadidejében (magamra is értem) mint, hogy feleslegesen pörgeti az agyát. De meg kell hagyni szórakoztatóbb, mint TV-t nézni.
Az „összeválogatott” vadászgépnek minimum egy hibája lenne. Mégpedig az irreálisan magas ár. A különböző rendszerek integrációjának magas költségét velünk fizettetnék meg, akár a Gripennél. Én megfelelőnek tartom a svéd gépet arra a feladatra, amire nálunk általában használni fogják. Más kérdés, hogy nem tetszik a finanszírozás, bár nem látom át az egészet. Egyébként gépvágynak jó, amit írtál. Én az F35-öst favorizálnám, ha semmi sem drága, de valahogy így nem tudok gondolkodni.
Ha már akkora jómódban élnénk, hogy egy légtérellenőrzőre is futja akkor a Malév 762-eit kéne átvenni az államnak és átalakítani utántöltő, szállító és valamiféle légtérellenőrző gépé. Bár tudom ilyen még nincs, de biztos nem lehetetlen.
-1db friss mig-35 (mig-29OVT)kasztni, saját gyári tolóerő vektor baszkurákós hajtóműveivel
-1db hard core fedélzeti radar(Super Tomcet-ből)
-egy garnitúra mig-29K futómű
-a jólbevált 00-ás K-36-os katápultűlés
-F-15K pilótafülke+fedélzeti elektronika
-gripen magyar verzójának túlélő készlete
-két Vulcan gépágyú ezer-ezer lőszerrel, ijen például az A-10 ben van(ez csak az együlésesbe, aké tülésesbe egy se kell, meg be se férne...)
vélemények?, ja a képen van a mig-35-ös...
a teherszállításhoz annyit, hogy nem lehet, h jók ezek az ancsák, csak mondjuk egy ezred kéne belőlőlük, vagy tán kettő?
de kéne még mésfajta járgány is...
vegyes dandárba kéne szervezni pl.:egy-két tanker a biztonság kedvéért, meg a svádek csoda AEW-je se ártana, mi-9 esek, és néhány elktronikai zavaró mi-17...
sztem mindenképpen heliket kéne nyomni, mindjuk mi-24-eseket, és mi-17 eseket (meg még egy-két mi-9-est, ha már más légi harcálláspontra nem futtya...( ) állítólag még jópár évig használhatók lesznek ezek... amúgy állítólag fontolóra vették KA-50 esek rendszeresítését
Korrigálok, inkább négy kutató-mentő változatra lenne szükség. Kettő Pápán állomásozna kettő pedig Szolnokon. Természetesen számításba vehetők lennének a polgári mentőszolgálat szempontjából is. Valamennyi gép ugyanolyan elektronikus eszközökkel rendelkezne és a fegyverzet bekötési pontok szintén megtalálhatok lennének mindegyiken. Ez nagyfokú rugalmasságot jelentene.
A Mi-8/17 családból gyártanak a mai napig újat, állítólag korszerűsítve. Magával a vassal szerintem nincsen baj, ami még az ameriaknak is megfelel Afganisztánban, az jó lesz nekünk is. Szerintem a kérdést (ha nem Magyarországon lennénk) az dönti el, hogy mennyi megvenni és integrálni a Minyóba a nekünk kellő cuccokat. Mert más gép akkor tud befutó lenni, ha az ára magában foglal mindent, hiszen a Minyónak Magyarországon komoly üzemeltetési háttere van, nagyjavítási képességgel, amit persze most szétzavartak... CSatahelikoptert szerintem belátható időn belül nem vesz a honvédség, szerintem a Mi-35-öt (amit a csehek is vettek) egy-két extrával (éjjeli cuccok, esetleg egy lézeres rakéta, mint az izraeli Spike) lehetetlen megverni árban, főleg ha adósság is van még rá. Persze mindezt felülírhatja a soha többet orosz vasat szemlélet...
És vajon a Mi-8asok, Mi-24esek mekkora üzemidő tartalékokkal rendelkeznek? Bár valószínűleg e két típust a Mi-8as (esetleg Mi-17/171) és a Mi-24es tudná a legjobban pótolni, leváltani, felváltani, stb. később mégis csak más gépek után kell nézni. Itt most a szegénységben meggárgyult ember felsorolása következhetne a vágyott és számba vehető típusokról. Például így: NH-90; Tiger; AH-1 XYZ; AH-64; UH-60; S-92; EC-150; AB-412; Mi-38; Ka-50; stb. De reálisabb lenne a megközelítés, ha abból indulunk ki, hogy nálunk csak a minimálisan szükséges és már elodázhatatlan fejlesztések valósulnak meg és azok is csak egy bizonyos színvonalon. Nos, olcsóbb akkor lesz a leendő forgószárnyas armada, ha a két típust egy váltja fel. Avagy a két funkciónak egy típussal próbálnak a lehető legjobban megfelelni. Az ország fenyegetettségi szintjén a szállítási képesség a fontosabb. De annak a szállító helinek kellő mozgékonysággal kéne rendelkeznie, hogy olyan harci képességeknek is jól megfeleljen, mint a harckocsi elhárítás vagy a kutató-mentő tevékenység és nem utolsó sorban magát is kellő mértékben meg tudja védeni. Én úgy látom, hogy ehhez egy „könnyebb” gépre lenne szükség. Max. 12-15 utasférőhely (6-8 deszantos). Legyen (Ámen) például az AS 565UB Panther. Nagyon jó - éjszakai bevethetőséget - biztosító műszerezettséggel. Talán 6-8 szállításra optimalizált (csörlő, stb.), 6-8 rakétás, gépágyús és 2 SAR elég is lenne.
Persze, mert amikor ez a dísztök el akart repülni valahova, mindig alátoltak egy első osztályú repülőjegyet, minek nekünk jelentős légiszállítási kapacitás. A mindenhova felajánlott "gyorsreagálású" százlóaljat majd felültetjük a vonatra. Vagy tudok jobbat, fel kell adni UPS-re vagy DHL-re.
Juhász Ferenc honvédelmi miniszter és Havril András vezérezredes, a HM Honvéd Vezérkar főnöke részvételével sajtóbeszélgetésre került sor november 22-én, ...
.. Juhász Ferenc hangsúlyozta: az átszervezésekkel semmilyen katonai kultúrát nem szüntettek meg, csupán más katonai szervezetekhez csoportosították át. Példaként hozta fel a harckocsi-zászlóaljat és a Mistral légvédelmi ütegeket. A honvédelmi miniszter arról is szólt, hogy a Magyar Honvédség belátható időn belül nem fog rendelkezni jelentős légi szállító képességgel, hiszen mindezt a nemzetközi érdekek nem indokolják.
ő tudott volna állítólag An-72-t is szerezni annyiért, amennyiért az ancsát(26) vettük..
Állitólag én is tudok :-)
Jó, jó a Mi-17 de pár UH-60 nem ártana...
Nincs értelme szaporítani az üzemeltetendő típusokat, így sincs pénz alkatrészre, szemályzetre. A Mi-17 is modernizálható, mindenféléket csinálnak hozzá főleg éppen éjszakai,SAR és Medevac bevetésekre. (Az Aranysasban valamikor ezévben volt róla szó) CSAR meg nem kell, nem akarunk mi háborúzni :-)
nos, akkor ki tudja, hogy a RUM-pknak hány darab is van?
Amúgy Afganisztánban is repültek, SpecOps müveletben deszantoltak róluk...
szerintetek akkor melyik legirőnek van nagyobb presztizse US?
Szerintem igenis kell ekkora, eltartaj magát részben (NATO meg a z ENSZ azért utólag fizet, ezzel jó kalkulálni) de egalább NATO géppel szereznének rep.időt a pilótáink, akik volágszinvonalon maradhatnának így. Ja, és ha magyar szd-ot kell afganiba vinni - hozni , nem túraht le minket a gép(ünk)ről néhány német VIP katona.
Majd inkább fordítva!!!!
:o)
De ez (is) álom, édes álom.
"Kis"gép
Tegnap beszéltem valakivel, aki egykor igen jó kleti kapcsolatokkal rendelkezet, meg a MH-ben s 8mivel korábban 3-3 csillag is nyomta a vállát) és ő tudott volna állítólag An-72-t is szerezni annyiért, amennyiért az ancsát(26) vettük..
Nos, szerinttek mégis melyik üzlet köttetett meg, és miért????
Helikopter
Jó, jó a Mi-17 de pár UH-60 nem ártana...azaz MH-60G vagy UH-60Q - és akkor megint van egy értékes képességünk viszonlag kis ráfordítással (SAR, Medevac)
Egyetértünk. Csak míg a vadászoknál az igazán kiforott technika az csak az F-16 volt (miután a szintén kiforott Mirage, F-18, Szu-27 objektív okoból nem jött számításba) addig egyéb téren (kicsi szállítógép, helikopter, gyakorló-jet) kategóriában van más kiforott típus is, ezért ott az amerikai előny ilyen szempontból elvész.
A kédés szerintem nem az, hogy miből mi lehet, hanem az, hogy Magyarország, a rendelkezésére álló erőforrásokkal megengedheti-e, hogy rulettezzen.
Szvsz nem.
Egy teljesen új típusba beleöljük-e az egyébként szűkös erőforrásokat, vagy vegyünk meg egy már bizonyított (vagy biztos jövővel rendelkező új) típust.