A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
1250 gs adventurehoz vettem Aludobozt használtan es szeretnem a zarbetetet a kulcsomhoz igazítani, viszont az előző kulcs nagyon más lamellakat kívánt így az enyémhez az 1-es szamubol 18db kellene. Van valakinek ötlete hogy hol tudom ezt kulon beszerezni? Sajnos csak olyan hirdeteseket talalok ami zarbetetet is tartalmaz de nem szeretnek ezért 6 db zarbetetet is venni
Közben a neten találtam infót, amiben még plusszban tömítik az érintő felület szélét.
" Az érintőképernyő szélének tömítése a következő gyenge pontok megerősítésére: Hosszan tartó kültéri használat esetén homok és por gyűlik fel a ház és az érintőképernyő széle között, ami az érintőképernyő hibás működését okozza ( a BMW Motorrad Navigator VI különösen sérülékeny, mivel nyitott érintőképernyő széle)."
kétféle kijelző típus van, először mindenképpen nézd meg, hogy neked melyik kell a naviba.
A régebbi kijelző sokkal drágább. Én aliexpressről vettem 28e forint volt postával együtt. Ez szerintem nem új, hanem valamilyen eljárással javított kijelző, teljesen fóliázott, karc mentes, de nem hiszem, hogy 0 km-es..
Csal a kép, mert oldalsztenderen van és kb. derékmagasságból van fotózva. Tanpályán le tudom tolni aszfaltig, de csak szándékosan. Normál manőver közben, közúton még nem ért le, pedig ez gyárilag alacsonyított változat. Ha hullámosabb úton vadulnak a cimborák, akkor feljebb emelem ESA-val, de csak a lelki nyugalmam miatt, mert láttam már (vagy inkább hallottam) előttem menő GS-t odaverni a bukócsövet. Nagyot döntve, hullámos úton amikor felüt a futómű, előfordulhat extrém helyzetben.
Ott nekem (már esőben) nem sikerült. Sőt, azt gondoltam, hogy tud valami hegyi bicajos utat (az sincs), mert én kurvára átmentem volna bármi hegyi keskeny kerékpárúton is, a 17 km (légvonalban) helyett a 250 km körbe, nem tűnt alternatívának. Ott nyomkodtuk (meg a haver külön a saját telefonját), nem igen láttuk merre visz pontosan, de a vasúti felszállóhely előtt, neki irányított a hegynek, és egyre szűkebb, de betonozott úton szépen haladtunk talán 2 km-t, majd egyszer csak elmentünk keresztezte az út a vasutat, azaz a vonat már egy felüljárón ment felettünk 10m-re, na ott benyögte a gmaps, hogy most szállj át vonatra... Élmény volt ! :)
Persze lehet csak mi nem nagyítottuk végig, amikor ott nekiálltam megint terveztetni, akkor már volt figyelmeztetés, hogy közúton nem közelíthető meg a szállás, vonatra kell szállni. Előtte nem láttam. (de annyira hinni akartam neki, hogy van ott út, mikor garmin mondta a magáét :D )
Ami a nagy előnye a gmaps és waze, stb navigációknak, az a hátránya is számomra. Ez pedig az állandó újratervezése, ami jó, ha a végcél elérését nézzük, de néha meg kifejezetten rossz a hogyan megvalósításában.
Egyébként augusztusban a gmaps kegyetlenül megszívatott. Valahol Mühldorf közelében elkapott az eső, a szállásunk Bad Gasteinben volt. Nem volt hajlandó, csak a vasúton keresztül tervezni, azt, hogy körbe menjen, nem ismerte. A hegy alatt csak vonat megy, kb 10 perc alatt visz át, még kerékpár út sincs!!!
Személy szerint megelepődtem, hogy egy Bp - Prága - Amsterdam - Párizs - Fekete erdő - Bp útvonal esetében a MoogleMaps csupán azzal, hogy Prága után a fizetős utakat kitiltottam, milyen utakra vezényelt. A cseh szakaszig mentünk pályán, utána kerültük a sztrádákat, és már cseh határ utáni német szakaszon csodás helyekre vezetett (itt még "segítettem" neki, mik volnának a kívánatos köztes pontok), Párizs után meg egyenesen szuper utakat mutatott. A Fekete erdőt (itt azért nem bíztam a véletlenre) követő hazaúton szántók, erdőfoltok, nevenics kis "falvak" között vitt nagyon is élvezetes, kanyargós, látványos utakon. Az osztrák szakaszon nyilván nehezebb hibázni, ha nem pályázik az ember.
Máig csodálkozom, hogy adta ezt ki (na ja, nyilván a guglimapsz kosoabb, mint egy ötödikes :-) )
Szóval nekem meglepően élvezetes utat mutatott a GogleMaps ezen a körön.
De ez spontán út volt, csupán Amsterdam, Párisz és Budapest voltak a fix pontok.
Ezek után elgondolkoztam, kell-e egy GPS masina, hiszen valahányszor útra keltünk akár autóval, akár motorral, csak pár fix pont volt lefixálva.És a GoogleMaps megy offline is, ha úgy adódik, vagy úgy allítom be.
Persze ha valaki egy konkrét útvonalat akar lejárni - akár szólóban, főleg csapatban -, ahhoz kell egy olyan gép, amin sok-sok köztes ponttal lehet útvonalat tervezni.
Navigációról beszéltünk. Nem feldélzeti rendszerről.
Tudod, egy olyan rendszerről, ami segít eljutni A-ból B-be.
Amit leírsz annak semmi köze a navigációhoz.
Azt mond meg légyszíves, hogy a prémium navigáció, -ami nem "kendácsolva" van- mennyivel navigál jobban mondjuk Záhonyból Sopronba, mint a Waze, vagy a Google Maps?
De ezek nekem ott vannak a műszerfalon, jó nagyban (kivéve, hogy bezártam-e, de hát ha azt elfelejtem, akkor megnézni is elfelejtem). Miért nézegetném egy appban?
A telemetria meg hát, ott van a hátsó gumin. De ha csak kicsit is akarom, ott van a telefonomon is, és nem csak a vizeseknél, hanem a régebbieknél is.
Még olyan alap dolgokat sem tudsz megnézni vele a telefonon, hogy meddig van a tank, mikor esedékes a következő szerviz vagy bezártad-e az autót. A telematikai szolgáltatásokba és a platform képességeibe (pl. hogy az assistance távolról ki tudja olvasni a DTC-ket az összes vezérlőből) most nem mennék bele, mert akkor itt alszunk.