Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
emlegettem itt mar regebben hogy mivel a motor nekem kint all telen a szabad eg alatt (illetve itt a haz mellett az udvaron, leponyvazva), k. nehezen indul telente, sot leginkabb sehogy, csak leszivja a frissen toltott akksit, aztan talan masodik ratoltesre hajlando indulni. ez az akksinak se jo.
nem a reklam helye, nem fizetnek nekem azert hogy reklamozzam, DE:
ugy behuzta a motort hogy csak neztem, pedig megint csinalta hogy nyogve-nyelve indult volna amugy, leginkabb sehogy. kivittem a feszultsegmeromet, es megneztem hogy 16.3V-ot (!) ad neki 30 mp-ig, vagy amig a motort be nem indidod. mar az AC pumpa hangjan, a fenyeken es az onindito hangjan is hallottam hogy nagyobb feszultsegen van az egesz motor, de pocc-roff es indult! utana mar az akksirol is beindul persze.
mikozben ra van ez a cucc kotve, hallatszik hogy kattog, probal feszultseget kitalalni hogy mit adjon a motornak, de hihetetlen mit muvel.
asszem ilyen hidegebb idokben ez elvalaszthatatlan tarsam lesz, hordani fogom a hatso dobozban. plusz, rendeltem egy kivezeto kabelszettet ami a jelenlegi procharger 4000-es toltomhoz van, igy majd meg tudom oldani hogy nem kell mindig leszedni a takarolemezt az akksihoz.
ez egy nagyon jo cucc, tenyleg ajanlom mindenkinek akinek hasonlo problemaja van. autohoz is jo, 12V-os rendszereket tud bikazni.
az ECUs problemam ugyeben meg kene egy emailt irnom a yamahanak, hatha megszannak.
Megjottem, motor nagyszervizelve, az elfaradt lancfeszito okozta a csorgest.
Csakhogy kozben utanamentem egy masik problemanak is ami mar regota a fejemben/begyemben volt a motorral kapcsolatosan, es a kovetkezo derult ki: ez az FJR (alvazszam alapjan) 2008-tol visszahivasos volt, ECU csere. Az oka az hogy rossz a program a regiekben es magas levegon fulladozik azaz elmegy az ereje ami pl egy szerpentinen kanyarban kihuzataskor nagyon kellemetlen es ijeszto.
A problema az, hogy 5 evig volt a visszahivas amibol en kifutottam. Az oem-parts-on az ECU (ami csak rendelheto) 480 000.- Ft, alternativakent pedig azt tehetem hogy keresek bontottan. Ha viszont bontottat szerzek, akkor kell ecu, immo es komplett uj kulcskeszlet, mivel az egesz egyben cserelheto. Az meg ugy nem biztos hogy olcsobb.
Most az van a fejemben hogy irok a yamahanak hogy szanjanak meg egy ecuval, csak meg nem jutottam oda. Az uj ecu ara egy ilyen koru motornal oriasi beruhazas, szoval ha valakinek van otlete, szivesen veszem. :)
Bevittem tegnap az MF motorshoz hogy csak a hangjat hallgassak meg hogy merjem-e hasznalni, erre ott pont nem volt hangja. Pedig azelott milyen traktor hangja volt bemelegedve ...
A sracok aszontak hogy ezek a lancfeszitok olyanok hogy van rajta egy retesz, ami ha a lanc lazul (nyulik), kijjebb ugrik es ujra jol feszit: mutattak is egy olyan lancfeszitot, volt naluk. Nemtom hogy az enyem vajon ilyen-e, de ha igen akkor ezek azert okos dolgok.
80ezernel, kb 4ezer km mulva amugyis esedekes lesz a szelepallitas (ha jol tudom), ugyhogy ha addig birja akkor megyek vele.
A feszitot nem lehet valahogy utanallitani, esetleg valami csavar amihez nem kell nagyobb bontas?
Mennyi idonkent szoktak lancot cserelni amugy ezekben a motorokban?
Mar azon is gondolkodtam hogy a lancfeszito azt nem szereti hogy huzni huzom neki, utana meg visszavaltogatva lassitok ugy hogy lefele valtasnal rahuzok a gazra, hogy a kuplung kiengedesnel kb fordulatszamon legyen. Ez lehet kimeli a kuplungot, de pont a lanc feszitot pofozna ki?
Fontos (szamomra) kerdes: 76000 fele kozeledek, es a motoromnak bal oldalrol lanchangja kezd lenni. Vagyis nem tudom pontosan kivenni, de szerintem lanc, lehet szelephang is.
Alapjaraton van, kicsit felporgetve elmulik.
Angol forumokon azt irjak hogy cam chain tensioner csere (lancfeszito), de irnak olyat is hogy lanc csere, es ha mar lanc csere akkor annak a fogaskerekeit is kell cserelni mert az uj lanc a regi fogaskerekkel nem jatszik jol egyutt.
Köszönöm szépen!Akkor fejidom le.A himba karbantartásához már van infó bőven,még most a télen nekiugrok.Tűgörgők,szimeringek már úton vannak.Olvastam hogy speckó zsírral kenik meg./Mobilgrease XHP-222/. Vagy elég neki a hagyományos is??
Azt a mozgóműanyag dugót vajon esztergályos tud csinálni?? Mert a gyári 2000/db.Kell belőle egy halom...
10W vagy 15W olajat szoktunk használni. én pl Motult
a szélvédő lötyögést a csúszósínekben mozgóműanyag "dugó" kopása okozza, és vagy a kitámasztó karok forgáspontjainak a kopása. már a hiba feltárása is a fejidom leszerelésével jár...
a lengővilla himba sajnos nem ad hangot akkor sem ha berohadt valamelyik görgősor, viszont észrevehető javulással jár ha rendben van.
sajnos ahhoz hogy kiszereld még a középállványt is le kell bontani, aminek a csavarját a kipu leömlő nem igazán akarja kiengedni.
javaslat,
ha kivetted a himbát akkor a sok bontást igénylő csavartengelynél fúrjál bele egy zsírzógombot a későbbi egyszerű karbantartáshoz
összeszereléskor a sztender vállas csavarjait fordítva szoktam visszarakni, így ha nem magamnak, akkor a következő "műtősnek" már csökken a szívásfaktor.
Még annyit kérdeznék,hogy:Van-e valakinek Wilbers rugó,és a vele járó olaj a motorban.Valóban elég hozzá az 5W olaj,vahgy ez is specifikus,,mittoomén,pilóta,utas súly,,,stb.Köszi!
Sziasztok.Nos nem tudom hogy van-e itt valaki aki a FB-os FJR-es csoportba is fent van.Az láthatta hogy én is motortváltottam,és egy 2007-es évjáratú szépség mellett döntöttem.Végigbogarásztam már majdnem az egész topicot,infók után.Sajnos csodák nincsennek,mint mondotta egyik csoporttag,,,a hátsó lengéscsillapító nálam is gatya/az elözö tulaj szerintem figyelembe se vette hogy ott is karban kellene tartani a motort.Amugy összességében odafigyeltek a motorra,/kormánycsapágy,hütöfolyadék,gyertya,olaj-szürök,szöghajtás olaj,fékbetétek,szivosor takaritás,szinkron megvolt a motornál 89000-nél.Most 93000 van benne/ha minden igaz.../Amugy nagyon szép a hangja,nincs csörgés-zörgés.sebességeket is szépen veszi.Ahogy észrevettem a karbantart´s alatt készült képeken,nem a "pöttyös" vez.lánc feszítö van benne/valószínüleg cserélték már./én azért megrendeltem hozzá a pöttyöst.tömítéssel sikerült 36.000-ért cakk pakk szállítással.A hátsó lengéscsillapító meg megy a Déczi mühelybe felujjításra.A himbarendszert hátul szétkapom még a télen.Remélhetöleg nincs berohadva semmi,mert minden mellékhang nélkül rugózik a motor.Nagy túraplexi van rajta,10 cm-el magasabb a gyárinál.A motoron ülve megmozgatom elöre-hátra akkor mozog2-3 cm-t. Gondolom ez nem természetes lógás.Ha valaki járt már így ossza már meg legyenszives hoghy hol keressem a hibát.Köszi!A kép persze túl nagy,,nem engedi.No majd variálok rajta.
az akksi viszonylag uj (iden tavasszal lett cserelve, de 2 evente ugy latszik egyebkent is kell), plusz frissen huztam le a toltorol mielott mentem motorozni.
teljesen random amugy, nem tudom hova tenni a dolgot.
kerdeznem a mesterembereket es a tulajokat, hogy az normalis-e hogy 2007-es FJR-nel inditaskor a kijelzo kikapcsol majd inditas utan jon vissza? Nem mindig, azt hittem hogy akksi toltottseg fuggo, de nem igazan mert fullos akksival is van hogy csinalja, meg van hogy nem.
Van erre valami magyarazat? Vagy, mik a tapasztalaok masnal?
Egy 1500 km-es túra után lemonstam a motort, majd beindítottam ès beálltam a garázsba. Egy hét múlva be akartam indítani, pöffent párat, majd leállt. Utána nem indult be, de az önindító jóval gyorsabban forgatta a motort. Az ac nyom, szikra van. Kompressziót mèrtünk, ami 2-3 bár hengerekènt.
Van aki azt mondja, hogy átugroott a vezèrlőlánc, vagy beázott a levegőt szabályzó szenzor, ès így nincs mit sűríteni a motornak.