Sziasztok.Nekem volt Continental gumi a bringán.A 8-9ezres kategória símán elmegy 6000 km-et.Viszont 5000 km után már gyakori a defekt.Dupla a defektvedelem itt is.Viszont itt a futófelület az egyik!
Sziasztok.Aki jó gumit akar venni az a schwable maraton plust válassza.28'-as méretben 12-13 ezer ft./db.Viszont dupla defektvédelem, hosszú futás teljesítmény!Azt mondják lassabb a mintázat miatt,de én nem éreztem.Azt írják kb 8-10 ezer km-telmegy.Nálam ment már 6000-et.a minta még kb.50%.A véleményem szubjektív,de akit érdekel nézzen utánna.
Az alábbi témában szeretnék tanácsot kérni - immár a megfelelő topicban... :)
Nemrég áttértem MTB-ról cross trekkingre, és hogy megmaradjon a "bármin átmehetek" érzés feltettem egy pár Smart Sam külsőt. Ugyan nem lehet vele olyan jól hasítani, mint keskenyebb és tapadósabb társaival, de abszolút hozza az átmeneti életérzést. :) Az egyetlen, nem kis gond viszont, hogy rohadt gyorsan kopik betonon, van benne eddig kb 600 km, de a kopás alapján max mégegyszer ennyi...
Következőnek olyan köpenyt keresek, ami nem drágább a Smart Sam-nél (6ezer/darab), sokkal jobban bírja a betont, és "ballonosabb" fajta - utóbbi elég fontos, mert sajnos rossz a derekam, és kell, ami elnyeli a rázkódásokat. És hogy azért le lehessen kicsit hágni vele az aszfaltról, ha az embernek olyan kedve van.
A konkrét bringát nem ismerve a leírtak alapján én erre vmilyen negatív mintázatú (sima futófelület és bemélyesztett minták vannak rajta) defektvédett kb. 1.5"-1.75" széles gumit tennék (ha a felni szélessége megengedi). Ha aggódsz a súly miatt, a szimplafalú felnit duplára lehet cserélni és a menetes hátsó agyat kazettásra, ami azt jeleni, hogy vszleg egyszerűbb venni egy másik hátsó kereket racsnival, de a gumicsere ezt nem feltétlenül teszi kötelezővé, csak ha nagyon keskeny gumit szeretnél, amihez keskenyebb felni is kell (és vszleg a gyerek nem fogja megköszönni a szélesebb gumik után, mert rázni fog). Egyébként ha eddig terepen kibírta a súlyodat a hátsó kerék, akkor aszfalton is vszleg bírja a gyerek plusz súlyát, ha nem kátyúzol túl sokat és elég keményre van fújva, hogy ne üssön fel. A gumik teherbírása a gyártók honlapján általában fent van (ez egy gumira vonatkozik nem a kettőre együtt), azzal lehet tervezni súlyra is, de ilyenkor hozzá kell adni a bringa súlyát és a várható csomagokat a tervezett összsúlyhoz. Számítani is lehetne a hátsó kerék pontos terhelését, de megmérni egyszerűbb, ráállsz vele egy személymérlegre és megnézed mennyit mutat (ráül, egyik fék behúz, másik kéz falhoz támaszt).
Nem akarok konkrét gumit ajánlani, mert nem tudom mennyit szánnál rá és mik az egyéb preferenciáid, de pár példát berakok (abból indulok ki, hogy 26-os a kerék és elbírja a 1.5" szélességet).
Tanácsot szeretnék kérni Van egy mountain bike-om, amit még 7-8 éve vettem. Most igazi terepgumik vannak rajta, bár már elkoptak. Megváltoztak a biciklizési szokásaim (terepen minimális, inkább aszfalton, kerékpárúton) ráadásul a gyerekemet cipelem szinte mindig, hosszabb utakra is, ezért a tanácsotokat kérném, hogy milyen gumit vegyek a bringára, illetve mit ajánlanátok. A gumiválasztást befolyásolja, hogy nagyobb súly esik a hátsó kerekekre (én 90, + gyerek 17-18 kg)? Felnicserében lehet ilyenkor gondolkodni?
Természetesen nem "hibás" és nem tettek fel rá rossz méretű gumit, a 44-es az általános gyakorlat szerint jó erre a felnire (ez kb. az alsó határ szélességben a 25-ösre ráadásul, még csak nem is a felső), de a gyakorlatban én úgy látom, hogy eltérő gumik picit eltérő módon viselkednek ua felnin az eltérő falvastagság és eltérő merevség miatt. Nekem conti ecocontactom van és nekem is nagyon keskenynek tűnt, mikor felraktam, a futófelülete pedig eléggé ívelt, így a kerék külső átmérője lett picit nagyobb, a tapadó felület pedig kisebb aminek én személy szerint örültem, mert így sokkal jobban gördült a bringám, mint előtte a kendával, aminek azonos méret mellett (26"x1,75", 47-559) szélesebbnek és laposabb tűnt a futófelülete, mint a continak, a kenda vhogy lágyabbnak is tűnt anyagában és hetente defektet kaptam vele. Sajnos nem mértem meg pontosan, annyira nem érdekelt, és most sincs nálam subler, de majd egyszer megnézem, hogy a 47-es gumi nálam hány mm széles a gyakorlatban.
Már gondoltam erre én is, de minmden helyen ahol lehet kapni max 5-700 ft az eltérés.
3500 4200 ig kapható, ez még a régebbi modell, nem az új Contact II.
Ráadásul egy régi megbízható boltból vettem, úgyhogy valószínűleg a gyár hibázott.. sosem voltam egy nagy weben rendelő, de most már biztos hogy semmit nem fogok a kerékpárhoz rendelni.. inkább elautózok 2-3 ezer ft üzemanyagot, de legalább azt kapom amit akarok.
Elvileg az tényleg a 42 mm szélességet jelöli, de az, hogy milyen széles lesz egy külső a felniden, az a felni szélességétől is függ, vszleg nagyon keskeny a felnid, esetleg érdemes itt a fórumon szakembert megkérdezni, hogy egyáltalán biztonságos-e az adott felnire felrakni az adott szélességű gumit. Milyen szélességet mértél a felnid két pereme között belülről (mm)?
Kis segítség kellene olyan embertől aki használ Continental Contact trekkingre való gumit.
A problémám: Vettem egy pár contact 42-622 méretű gumit. Ha jól tájékozódtam, akkor a méret jelölésnél a 42 az a gumi szélességét jelzi mm-ben. És itt a gond, ugyanis felrakva felnire olyan furcsán vékonynak tűnt, megmértem, és csak 37mm széles... a gumin a jelölés 42-622..
Inkább a ballonosabb külsőt szeretem, eddig Schwalbe smart sam volt fent, 44-622 méretben,
de ott telljesen rendbe volt a méret, 44mm a szélesség megmérve..
Ahogy csökken a szélesség, úgy csökken a komfort, mert a vékonyabb gumit nagyobb nyomáson használjuk. Cserébe viszont haladósabb, gyorsabb lesz a bringa, mert kisebb lesz a gumi gördülési ellenállása. Ennek a folyamatnak a vége az országúti bringa, ahol 20 vagy 23mm a gumi szélessége, és 8-10 barra kell fújni.
Külső gumi cserén gondolkozom trekking bringámon (A jelenlegi méretem: 700-40C).
A típus igazából meglenne Continental Contact II. Csak a mérettel vagyok megakadva.
28-622 , 32-622 , 37-622 , 42-622 méretekben létezik. Szeretnék vékonyabb gumit választani ,csak nem igazán tudom hogy az mit változtat a menet tulejdonságokon.Igazából a kérdésem az lenne: hogy melyik méret milyen területre való,miben különbözik a vékonyabb gumi a vastagabbtól?A válaszokért elöre is köszi!
Nem meglepő módon külső gumit keresek. Vidéki kisvárosban lakom, de az utóbbi években nagy lett az átmenő forgalom, ezért lekényszerülök a főutakról. Jelenlegi külsőm Conti Sport Contact. Amúgy országútiról váltottam cross keróra, rögtön cserélve a külsőket erre, nem szerettem volna tempót veszteni az új biciklivel az outi után. Kellet még a régi fíling. Ez nagyjából be is jött, de ma már csak 50% a jó minőségű aszfalt a többi martaszfalt, földút minden. Olyasmi külső kellene, ami aszfalton komfortos, csendes, haladós. Irányítható marad poros aszfalton, földesen, itt kapaszkodnia is tudni kéne. Vagy legalább ne riszáljon már mindenfele. Mindezt 28-as méretben, természetesen defekt állóan. Schwalbe Marathon tipusokat nézegettem, rohadt sok van. Marathon Plus, Marathon Dureme, Marathon Racer ezekre szűkítettem. Árban is még ippeg belefér. Vagy valami egészen más?
Mecedes 124; 190-re való 15colos lemezfelni gyári dísztárcsával 50% Pirelli winter gumival eladó. Gumi nélkül a felni 5000/db dísztárcsa 2500/db 50% téli gumi 3500/db egyben az egész szett 33750 Ft.-
Na, ezt most jól megmondtad nekem, hogy hol...:)) Futottam már lyukra majdnem, hogy egyik helyen valami 750 Ft volt, a másiknál ugyanaz 2500 Ft. Ez már azért jópár száz....
Én azt a meglepő taktikát választottam, hogy (egy idegesítő defekttől indíttatva) bementem a melóhelyem melletti első bicajboltba, nézegettem 10-20 percig a kínálatot és vettem gumit... :)
Semperit TopLife nevezetű (Continental) cucc 2200/db áron volt, jó kis városjáró, imádom. Pár százast biztos le lehetett volna faragni némi utánajárással meg utazgatással, de momentán én erre lusta vagyok.