Tíz éve sugároz Debrecenben a Szóla Rádió, de könnyen megeshet, hogy a közösségi adó szeptembertől kénytelen lesz befejezni működését. Az eddigi frekvenciájukra ugyanis lejárt az engedélyük, és hiába pályáztak új, nagyobb hallgatóságot biztosító sávra, azt az ORTT egy alig fél éve létező kft-nek ítélte. A friss cég fő tevékenysége építőanyag nagykereskedelem, társtulajdonosa egy fideszes képviselő, és a testület szerint ők a tapasztaltabb rádiósok.
akkor mindent ertek. mikor en tanultam vezetni, mindig megprobaltam betartani az eloirt sebesseget, az oktatom meg ramformedt: taposs bele, mindenki gyorsabban megy nalunk.
azert szar, mert leir mindenfele szepen hangzo dolgokat, amiket annak idejen egyertelmunek hittek a megalkotoi, aztan minden egyes alkalommal, amikor alkalmazni kell, kiderul, h a torvenyt barhogy lehet ertelmezni, ahogy epp jolesik.
pl ez a pontszamos tortenet: szamtalanszor fordult mar elo, h a dontest lathatoan elobb hoztak meg, a pontszamokat meg ahhoz igazitottak. igy kapnak a sosem sugarzott jelentkezok 10 pontot, a tobb eve folyamatosan radiozok meg harmat. a torveny ugyanis nem ir elo semmilyen objektiv szempontrendszert, amihez igazodni kene a pontok odaitelesekor. emiatt nem is tamadhato az ortt egyetlen ilyen dontese sem.
vedd eszre, h a torveny _betuje_ minden ilyen esetben be lett tartva. mindenki kapott pontot a musorkeszitesi tapasztalatra. azt azonban nem irja elo a torveny, h aki tobb eve sugaroz, az tobb pontot kapjon.
magyarorszagon szemlatomast mindenki szarik a torveny _szellemere_, amennyiben ez szolgalja az erdekeit. nem artana vegre figyelembe venni ezt a torvenyek meghozatalanal. persze egyik garnitura se erolkodik, h rendberakja a mediatorvenyt, mert
a. mind azt hiszik, h a kovetkezo valasztast is ok nyerik, es rabolhatnak tovabb. azaz politikusaink hulyek. v lehet, h b. nem mernek hozzanyulni, mert lehet ugyan, h ha az ellenfel kerul hatalomra, akkor majd o fogja kihasznalni, de ha meg hozzanyulnak, akkor az ellenfel esetleg bosszubol hozzanyul egy masik torvenyhez, aminek a lyukait meg ki szeretnek hasznalni. ez esetben egyfajta politikai kartellrol van szo.
-Na végre van egy ilyen topik is, már épp idelye volt. :)
-A jelenlegi törvény katasztrófa, persze a tisztelt testület is rárak egy lapáttal, amikor saját kedve szerint magyarázgat meg dolgokat, bizonyos határozatok kapcsán. Ami nincs egyértelműen leírva azt majd ők megmondják, hogyan kellett volna, vagy nem odaillő, vagy éppen 1mp-el túllépte.....stb. Szóval úgyis ők nevetnek a végén.
-Tessék eligazodni a törvényben, a módosítások, és az egyéni állásfoglalások tengerében. Mert, hogy ezek egy helyen nem találhatók meg, csak úgy lehet összeollózni a különböző részleteket.......
-Remélem a készülő új törvény, már rugalmasabb, jobb lesz. Csak egy gond lehet vele az ORTT készíti elő..........
Ja, azt tudtátok, hogy az ORTT panaszbizottság elnöke, (egy hölgy) mielőtt az ORTT-hez került, Autó vezető oktató volt (nem tom mi ennek a szakmának a rendes neve, tudjátok, aki tanítja a mazsikat vezetni a közúti forgalomban)
csak egy jellemzo reszlet, a tobbi a belinkelt oldalon:
Az ORTT közleménye szerint a két pályázó az értékelés során ugyanannyi pontot kapott, a többség ezután döntött a kft. támogatása mellett. A pontozás egyik érdekessége, hogy a „tapasztalat” kategóriában a tíz éves múlttal rendelkező Szóla Rádió mindössze három, míg az alig fél éve (2005. március 22. óta) létező, hárommillió forint alaptőkével létrehozott Lokomotív Kft. a maximális nyolc pontot kapta. Ennek okáról, illetve a pontegyenlőség után hozott döntésről szerettük volna megkérdezni az ORTT-t, de ott jelenleg mindenki szabadságon van.
---
ez mar nem az elso ilyen eset, es nem is a masodik. kivancsi vagyok, meddig lehet meg igy jatszadozni az objektivnek szant pontozasos rendszerrel.
ja, es tudtommal az ortt donteseit birosagon nem lehet megvaltoztatni, tagjai se perelhetok torvenysertes cimen.