Jól tudom, hogy van már PSA topic, de ott AX-ről nemigen esik szó. Szert tettem sokadik autónak egy 1992-es 1,4 4x4-re. Várom a többi AX-es jelentkezését.
Sziasztok,... Olyan problémám lenne,hogy keresek egy Bosch MP 3.1 ecut,nincs valakinek esetleg???Citroen ax Gti hez keresek:((( Valaki nem tudja honnan tudnék szerezni AX GTI hez bal első kerék ív szelesítést???(Mert lel lopták) :((
Van egy eladó ax ha valakit esetleg érdekelne,MK-1 dízel papyrokkal,de most 1,4 benzines motorral ketyeg,mivel a dizelem meghalt, friss müszakival,friss zöldkártyával ...üzembentatóival is adom ha valakit esetleg mégis érdekelne:D Tudom kicsit necces.....de jó a kocsi motorikusan,váltó s a futomű is felújítva. kb 70 ezer az írányára. Vannak még alkatrészek is axek hez ha kell... megbeszéljük:)
Sziasztok,vannak ax alkatrészeim,1,1 és 4x4 pár alkatrészek,sok sok karosszériám is akad ha érdekel. Csak gondoltam eldobom mielött összevágom a 4x4 ax et s leviszem a mélybe.akad még xantia alaktrész is:) hívjatok bátran nyugodtan:)) 06 30 87 85 83 0
Szaisztok, olyan szerelőt keresek Dunakeszi környékén, aki a 91-es karubrátoros AX 1.0-ám 10! literes fogyasztását vissza tudja a gyári érték közelébe varázsolni.
két személlyel(+240kiló) dombon felfelé 185-öt mentünk......egyenesben talán 195 körül lehet a vége... na sikerült gyári chipet beletenni és most már 10mp-et megy 200m-en.....170lóerős Celicát elvertem egy autóval, 106 Gti 1.6 16V 120 lovas Peugeot szintén egy autóval.....Na milyen a kicsikém??? (kuplungot kell cseréltetnem sajna, mert hát már el el csúszik....(ja a hengerfejemet leszedték 1,2-vel a kopáshatárig....iszonyatos a kompresszióm)
Már eldőlt a kérdés 165/65R13-as Dayton D110-es gumik kerültek az autóra. Kicsit fel kellett hajtani a peremet hátul, mert beleért a gumiba, de ez is azért volt, mert kicsit más az alu ET száma, kicsit kijjebb lóg. De így már jó! Valamivel nehezebb a kormány, de jóval stabilabb az auto! :) Nem érzem hogy visszafogná az 1.4 dízel motort.
Halihó! Az enyémnek 165/65R13 a télije és nagyon kis pörgős volt vele a gép. A nyárim, amivel vettem 185/60, de szerintem kicsit visszafogja az autót-bár gyorsulásra használom és azért érzem így- ezért szeretném én is a 175/60-at kipróbálni, mert az csak 1milliméterrel kissebb, mint a téli....kíváncsi leszek rá!
Valaki nem akar venni egy 92-es 4x4-es járgányt? akitől vettem az enyém az árulja....aztán fog még egy 93-as GTi-t árulni ABS-szel, meg minden....a 4x4-et 360-ért lehet elvinni...
És sáros úton próbáltad? Ha 50:50% a hajtás, az király, mert elméletileg ez felér az L200-as hajtásláncával, (elező, és hasmagasság leszámítva), ami elég jó dolgokra teszik képessé. Nem terepezésre gondolok, hanem sáros földutak, havas emelkedők! :) Ja, és a téli közlekedés! :) Bár nekem új Dunlop télik voltak fent most télen, 155-ös méretben, és eléggé meggyőzően ment így is! :) Havas emelkedőkön nagyon simán felment, miközben mások kersztben csúsztak le róla! :) Hát még ha megtoldjuk a hátsó val! :)
Elég ritka darab, bár az utóbbi időben 4 db-ot találtam a használtauto.hu-n! :)
Gumimiéret: megy a para, mert vettem egy alufelnit rá, kicsit más az ET száma mint a gyári elninek, így most megy a sakkozás, hogy milyen gumit tegyek rá. Eredetileg 186/60R13-at akartam, de most már örülnék a 165/65R13-nak is, ha beférne. A 175/60at próbáltam, de az beleér a kasztniba. Így jövő héten felpróbálok egy 165/65-öt. Ha jó hátul is, irány a gumis, aztán 4 új nyári, piross fékek :))) áhhhh :)
A lehető legkevesebbet módosítottak, a váltó hátsó felén van egy kihajtás, hátul a csomagtér padlólemeze alá csavarozva a hátsó difi (így a pótkerék a csomagtérbe költözött). A váltó és a h. difi közé egy csőtengely van csavarozva, ebben van belül! csapágyazva a kardántengely, tehát kívülről nem látod, nem sérül, nem kell a kardáncsuklókat kenni. A hátsó futómű a lengőkarok és a h. kerékagyak kivételével megegyezik az elsőkerekesével, csak a torziós rugó van magasabbra állítva. Az első futómű féltengelyestől az 1,4 75Le benzinesé, a rugók hosszabbak csak kb. 5 cm-rel. Különbség még, hogy a kipufogócső, és főleg a hátsó dob eltérő. A többi dolog megegyezik a normál kivitelekkel, így utángyártottként és gyáriban is korlátlanul kapható minden. Az összkereket gázelvétel mellett bármilyen sebességfokozatban és sebességnél ki- és bekapcsolhatod, DE CSAK EGYENES HALADÁS MELLETT. Központi difi ugyanis nincs. Ezért csak havon, sárban, jégen szabad használni, illetve ívmenetben ki kell kapcsolni. A nyomaték elosztása 50-50%. Nekem igen megbízhatónak tűnik, a mostani nagy havakban gyönyörűen ment vele az autó.
Én is Ax tulaj vagyok. 1.4D :) Kellemes gyorsulás, 4Literes fogyasztás, kényelmes rugózás.
Viszont most töröm a fejem, hogy vegyek egy 4x4-es Ax-et. A négykerékhajtásra egyyenlőre csak kalandozásokra lenne szükségem, de hoszú távon napi hasznlatba állna.
Akinek van ilyen, mi a véleménye róla? Igazából a 4x4-es rendszer érdekel. Megbizhatóság, működés, használhatóság? Alapból az elsőket hajtja, gombnyomásra bekapcsolja a hátsót is? Fixen, 50:50% lesz az első-hátsó tengelyek között?
A vezérműtengelyéről beszéltem, nem arról, hogy a Webereket kéne feltenni a hengerenkénti befecskendezés helyett. Ez a tengely mélyebben és hosszabban nyit. Teljesítmény: hogy a forgalmiban mi van, az egy dolog. Ha pontosan akarod tudni, akkor olvasd le a vezérlőegységen lévő Bosch cikkszámot (pl: 0 261 200 772, ez az 1,4 központi befecskendezés, 75 Le), írd ide, és megmondom, hogy gyárilag hány lóerős.
ez hengerenkénti injektor, akkor azt nem cserélem dupla wéberre....meg hát próbálom olcsón megúszni a változtatásokat....még egy direkt szűrő.....Nagyon tetszik még a kocsim váltójának az áttétele.... amikor kérdezik, hogy hogy megy, akkor csak annyit szoktam mondani, hogy az az igazi "redná-rendá-redná--reeeeeee.....szóval nem gondoltam volna, hogy a francia ilyet tud:-) A 205 GTi gyerek korom óta az álmom volt, az is egy gyönyörű kis szerkezet. (de ugye az 1.6,meg 1.9-es....na az enyém csak 1.4..hát itt van a kutya elesve:-) ha jól tudom, akkor AX GTi-ből 3 féle lóerővel gyártottak: 90,94 és 100valemennyi......az enyém forgalmi szerint 66Kw,ami ugye a 90-es..azt nem értem, hogy hogy lehetett 106Le chip nélkül? mondom:csak a hátsó dob,metabond a váltóban,motorban és öko mágnes az üa csövön....ennyit jelentenének?