Mivel +lehetősen ritkán járok Bp.-re,azonban érdekelnek az ottani fejlemények ezért nyitottam eme topikot. Ide várunk híreket, képeket Bp.vasúti életéről minden mennyiségben! úgy gonolom van létjogosultsága ennek a topiknak.
Egyébként ez az első topiknyitási akcióm:-)
Jakab András vagyok. Érdekelne, tudnak-e segíteni, hogy emellett a régebben működő raktár mellett, közvetlenül régebben működő könyvesboltnak, ahol parkolnak, mi volt a teljes neve, lenne kívülről kép és az üzletbelsőről, amiket, hogyha lenne, esetleg másolatban fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Ez a raktár és könyvesbolt régebben különben a Ferdinánd hídnál volt.
Még azt szeretném kérdezni, hogy a Nyugati pályaudvartól régebben néhány méternyire, a Teréz körúton működő Boszorkánykonyha üzlet külső részéről és belsejéről is hogyha esetleg lenne még néhány kép a 90-es es évekből és a 2000-es évek elejéről és másolatban azokat a képeket is fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Minden segítséget előre is megköszönnék.
Látom, nem nagyon pörög a topik, de azért megpróbálom:
Esetleg nem tud nekem valaki segíteni fényképekkel, hogy hogyan nézett ki Zugló vasútállomás 1995 környékén? Főleg a feliratok (állomásnév tábla) és egyéb apróságok érdekelnének.
De a teherforgalmi funkció már a kinézetéből is megállapítható:
előtte nagy, teherautók megfordulására is alkalmas tér, egy egészen kicsi lépcsős feljárat, viszont nagyon hosszú, magas rámpa, stb.
Engem a "konkrét funkció" érdekelne.
Nam tudonm ugyanis "hová tenni" a három fura (kifelé nyíló ajtós) pénztárféleséget, valamint a nagy, esőtetővel védett peronszerűséget. Leginkább valami vámkezelő létesítményre tippelnék, de ennek ellentmond az, hogy nyoma sincs akárcsak lebontott raktárhelységnek sem. Még hely sem igazán látszik, ahol esetleg lehetett, márpedig a vámkezelendő árúkat valahol tárolni kellett.
Egy másik fórumon már próbáltam (sikertelen) szerencsét. Meg tudná "mondani" nekem valaki, hogy a Keleti/Nyugati-pu. utascsarnoka milyen főbb paraméterekkel rendelkeznek? Magasság, szélasség, körülbelül mennyi vagon fér el a fogadó vágányon.... stb. Segítséget előre is köszi! Üdve!
Nemcsak rémlik, létezik is. Amikor a Millenáris még Ganz Villamossági Művek volt, komoly méretű (és terheléső szerelvények jártak a Déli pu.-Moszkva tér-Kisrókus utca útvonalon. Például ez a kép, a Daciák már lerakták terhüket (vagy épp mennek érte?).
Úgy rémlik, a mellékelt képen látható csík a kapu és az 59-61-es pályája között egy ilyen vágány(maradvány). De kétlem, hogy elbírna mozdonyt, legalábbis a Bécsi úton kiállított példányt tréleren vitték (oda és el egyaránt).
Az önnállósága a kilencvenes évek végén szűnt meg, majd összevonták Fc-vel. Később megszűnt a javító és karbantartó tevékenység is, végül a mozdonyokat és a személyzetüket áthelyezték Fc-be.