Gyurcsány remélem kezdeményezi az országgyűlési képviselők, a miniszeterek, polgármesterek, képviselők számla nélküli "költségtérítésének" adóztatását és járulékfizetését!
Mivel ez egy-egy "törvényenkívüli" esetén töbszázezer forint tiszta jövedelem.
A szeme láttára. Saját zsebükben.
Na lássuk! Egyenlő jogok vonatkoznak mindenkire, vagy vannak egyenlőbbek?
Mennyit „keres” egy európai képviselő? Kevesen tudják a választ és még kevesebben azt, hogy 2011 március 3-án az Európai Néppárt (aminek miniszterelnökünk az egyik alelnöke) az Európai Szocialisták Pártjával együtt egy 1,500 EUR juttatásemelést (havonta) szavazott meg az európai képviselők számára. Érdekes megjegyezni, hogy már tavaly is volt egy hasonló 1,500 EUR havi juttatásemelés, a jelenlegivel tehát tavaly óta havi 3,000 EUR-óval emelkedett az EP-képviselő juttatása. Most tehát, így néz ki egy EP-képviselő bére és juttatása:
Havi fizetés: 7,957 EUR, azaz jelenleg kb 2,172,000 Ft. Ez évente kb 26,067,000 Ft.
Ehhez még hozzájön 304 EUR naponta, ha a képviselő jelen van a plenáris ülésen (ami nem kötelező...), azaz naponta plusz 83,000 Ft. Mivel évente 60 plénáris ülés van, ez 4,980,000 Ft.
Havi juttatás asszisztensek alkalmazására (4 asszisztensre van lehetőség): 19,709 EUR, azaz 5,380,000 Ft. Ez évente 64,567,000 Ft.
Évi juttatás utazási költségekre: 60,000 EUR, azaz 16,380,000 Ft.
Végkielégítés az 5 éves mandátum után (ezt „nyugdíjnak” hívják hívatalosan): 394,000 EUR, azaz 107,560,000 Ft.
Ha mindezt összeadjuk, az 5 éves mandátum végén 786,000 EUR, azaz 214,578,000 Ft a kis summa (270 Ft/EUR árfolyamon), amit felvehet egy európai képviselő juttatásaival együtt és ebben még nincs is benne a napi 304 EUR (azaz 83,000 Ft), ami „jár” minden napi jelenlét után a plenáris üléseken, de a többihez képest, ez már ugye aprópénz. Persze, a magyar EP képviselő fizetése adóköteles Magyarországon (a juttatások már nem), de a nemrég bevezetett egykulcsos 16%-os szja adó aligha jelent többet, mint egy szunyogharapást ilyen kaliberű jövedelem számára. Mindezzel szemben, Magyarországon a felmérések szerint 3 millió ember él szegénységben, vagyis, a magyar társadalom egy harmada. De akár 3.5-4 millióról is beszélhetünk, ha ebbe a körbe soroljuk azokat is, akik a nyomor közvetlen fenyegetettségében élnek. Másfél millióra becsülhető ebből a csoportból azoknak a száma akik mélyszegénységben élnek, vagyis másfél millió ember ma Magyarországon a teljes kilátástalanság állapotába került és gyakran éhezik.
Az idén nem csak a képviselők havi juttatása emelkedett több mint 400 ezer forinttal (ami végre meghaladja a havi 5 milliót), hanem növekedett az éves keret is, amiből a képviselő elkényeztetheti magát a kimerítő munka után. Ugyanis, immár közel egy milliárd forint az a -tavaly még csak 700 milliós- évi keret, amiből a képviselő és családtagjai egészségügyi és fitnessz szolgáltatásokat igényelhetnek. Létezik az EP képviselők számára egy „Practical Guide to the Reimbursement of Medical Expenses” (vagyis „gyakorlati útmutató az egészségügyi költségek visszatérítéséhez”), amely bizalmas dokumentumnak számított ameddig most ki nem borította a bilit egy brit nemzeti képviselő. Eszerint, az EP képviselők és hozzátartozóik olyan szolgáltatásokat vehetnek igénybe grátisz, mint: plasztikai sebészet, fogyasztó, alakformáló és fiatalító kezelések, „limfatikus drenázsok” (méregtelenítő masszázsok) vagy akár termálfürdő látogatások. Emellett –sírni vagy nevetni?- a női képviselő férje számára az impotencia kezelése, valamint a Viagra költségei is téríthetők…
Vajon még hány ilyen titkos EP költségvetési keret létezik különböző egzotikus természetbeli juttatásokra? Bizonyára van még, hiszen például nemrég arra is fény derült, hogy 2009-ben közel egy milliárd forintba került az európai adófizetőnek az EP képviselők számára bérelt brüsszelli limuzinok. Van-e egyáltalán valami Brüsszelben, amit az EP képviselőnek a keservesen megkeresett gázsiből (jelenleg havi 2 millió és valamennyi) kell fizetnie és nem plusz juttatás formában kap meg? Hát nem egy csodavilágban élünk? Legalábbis persze, ami az EP képviselőket illeti.
A Fidesz első intézkedése a XVIII. kerületben - milliós fizetések
[Nemzetgazdaság] 2010.10.20 18:41
Október 14-én tartotta első ülését Pestszentlőrinc-Pestszentimre új képviselő testülete, amely a polgármester javaslatára sokszázezres fizetéseket szavazott meg saját embereinek. Ughy Attila polgármester - aki egyben országgyűlési képviselő, fővárosi képviselő, fővárosi tanácsnok, sőt még másodállásban üzletember is - ezáltal azonnali hatállyal átalakította az önkormányzat vállalatainak irányítását és 50 milliós kiadásba hajszolta az önkormányzatot - ezt állítja Kőrös Péter, az MSZP XVIII. kerületi szervezetének frakcióvezetője.
A fideszes többség ismételten létrehozta a Vagyon 18 Zrt. korábban takarékossági okok miatt megszüntetett igazgatóságát. Ide a FIDESZ két pártkatonát delegált jelentős tiszteletdíj mellett. Werner Péter havonta 195 ezer forintot kap a munkájáért amely összesen 250 ezer 575 forint kiadást okoz a kerületnek. Emellett Dr. Nemeskéri Kutlán Endre és Banyár László 150 ezer – 150 ezer forintban részesül havonta, ami 192 750 forintjába kerül a kerületi adófizetőknek.
Az MSZP szerint a magabiztos többség tudatában megkezdett vérlázító pazarlás a kerület saját vállalatainál folytatódott. A fideszes képviselők a kerület valamennyi vállalatába társ-ügyvezetőt delegáltak, ami azt jelenti, hogy minden vállalatvezető mellé saját pártkatonáját ültette a jobboldali párt. A Városüzemeltető Kht.-ba kinevezett Péntek Tamás havonta 550 ezer ezer forint fizetést kap havonta (ez 706 ezer 750 forintjába kerül a kerületnek). A Bókay Kert Kft.-be Csempesz Ivánt nevezte nevezték ki a FIDESZ a meglévő igazgató mellé, havonta 480 ezer forintos fizetéssel (ez 616 ezer 800 forint plusz kiadást jelent az adófizetőknek). A sort a Műszak 18 Kft.-vel folytatták, ahová dr. Tóth Tibor Józsefet neveztette ki Ughy Attila havi 500 ezer forintos fizetéssel (ez 642 ezer 500 forintot vesz ki a kerület kasszájából havonta).
Ughy és frakciója, ezzel a döntéssel törvényt sértett, hisz a hatályos jogszabályok értelmében minden vállalatvezetői állást pályáztatni kellett volna.
A FIDESZ által megszavazott döntések eredményeként havonta 2 millió 602 ezer 125 forinttal több költsége lesz a kerületnek. Ebben az összegben még nincsenek benne a kinevezett személyeknek járó különféle juttatások és költségtérítések, amelyek évente összességében mintegy 50 millió forint többlet kiadást jelentenek a XVIII. kerületi adófizetőknek.
Az előterjesztéssel kapcsolatban a Magyar Szocialista Párt XVIII. kerületi Szervezete az alábbi kérdéseket teszi fel Ughy Attilának:
- Tekintettel arra, hogy korábban Ughy Attila és pártja is megszavazta a Vagyon 18 ZRt. igazgatóságának megszüntetését, most miért változott meg Ughy Attila és a FIDESZ véleménye?
- Hol van a fedezete a költségvetésben a közel 50 milliós többlet kiadásnak?
- Kívánnak-e további pártkatonákat ültetni az önkormányzat cég és intézmény rendszerére?
- Milyen további többlet kiadásokkal kívánják a közeljövőben a kerületi adófizetőket terhelni?
- Milyen forrásból kívánják fedezni a többletkiadásokat?
- Igaz-e, hogy a kerületi oktatási intézmények gazdálkodásának iskolabezárásokkal akarják pótolni az általuk megnövelt kiadásokat?
Ismét emelkedik a képviselők pénze. Pedig nem is emelik maguknak. "Csak" törvényt módosítanak ismét....És lám, ismét százezrekkel nő a pénzük.... Először felbruttósították (alaposan) a "költségtérítésüket", majd most csökkentik az adókulcsot. De nem csökkentik ennek megfelelően a "szorzójukat"...
Az új adó növeli a költségtérítést 2010-10-21 04:02:00 Igazi „aranybánya" az országgyűlési képviselőknek az egykulcsos adórendszer bevezetése
BUDAPEST — Újra a költségtérítéssel hízik a képviselők bukszája! A Blikk megírta, évi több mint 600 millió forintot hagy az országgyűlési képviselők zsebében a jövő évi adócsökkentés, vagyis fejenként havonta átlag 140 ezerrel számíthatnak jövőre többre. Ezt főleg az okozza, hogy a honatyák akár havi 742 ezer forintot is kaszálhatnak a költségtérítésen, s jövőre már nem 32 százalékos személyi jövedelemadót (szja) kell fizetniük.
A költségtérítéssel az utóbbi években többször is bűvészkedtek a honatyák. Idén januárig adómentesen járt nekik a pénz, aminek a mértéke attól függött, hogy az adott képviselő választókerülete vagy megyéje milyen messze volt a fővárostól.
2010-től változott a szabályozás, a politikusok választhatnak: vagy számlával bizonyítják, hogy költségeik valósak, vagy leadózzák a bevételt. Ez egyértelműen veszteséggel járt volna számukra, ezért jelentősen meg is emelték a költségtérítést.
Az új összegeket úgy kalkulálták ki, hogy a 32 százalékos szja mellett azok se járjanak rosszabbul, akik lusták számlákat gyűjteni. A jövő évi adócsökkentéssel viszont a tavalyi emelés haszonélvezői lesznek a képviselők, mivel az akkori pluszpénz a 32 százalékos adó miatt „csak" szinten tartotta a pénzüket, a mostani adócsökkentéssel viszont rengeteget nyernek. Ahhoz, hogy a nettó bérük ne emelkedjen, csökkenteniük kellene a fizetésüket vagy költségtérítésüket, ez azonban, úgy tűnik, eszük ágában sincs.
Tavaly egy fővárosi képviselő havi nettó 162 ezret kasszírozott a költségtérítéssel. Ez idén 278 ezerre nőtt, amiből 134 ezer mindenképpen megmaradt még az adózás után is. Az adócsökkentés után viszont azoknál a budapesti politikusoknál sem maradhat 184 ezernél kevesebb, akik fütyülnek a számlagyűjtésre.
– Fel fogjuk hívni a frakció tagjainak figyelmét arra, hogy igyekezzenek többet jótékonykodni abból a pénzből, ami az egykulcsos adó bevezetése után náluk többletként megmarad – mondta a Blikknek Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője.
– A képviselők egyénileg dönthetik el, hogy mire költik az egykulcsos adó bevezetése után maradó többletpénzt, már ha egyáltalán lesz ilyen, mivel ezek a szabályok még nem voltak a parlament előtt – mondták a Blikknek az MSZP-frakcióban.
Hát átment! Valóban. Megtörtént, megszavazták teljes egyetértésben a saját javadalmazásukról a népszavazás kijátszását. A megszavazott norma szerint az a képviselő, aki számlát hoz a költségeiről, az ezt az összeget levonhatja (az eddigi alap képviselői díj helyett) a teljes, a pótlékokal megnövelt juttatásából és csak a fennmaradó összeg után kell adóznia.
Ezzel csak az az egy probléma, hogy a számlahozatal CSAK lehetőség maradt és NEM kötelezettség. Pedig a népszavazási kezdeményezés megfogalmazása alapján a képviselőknek KÖTELEZŐ lett volna a számla. Hát most csak lehetőségként került megfogalmazásra, mindennemű kötelezettség nélkül. Vagyis a képviselőknek az új törvény alapján továbbra sem lesz kötelező számlát benyújtani.
Ezért jogi véleményem szerint ez az elfogadott törvényi előírás nem fedi le a népszavazási kezdeményezés keretében megfogalmazottakat. Remélem, hogy az Alkotmánybíróság észlelni fogja ezt a látszólag csak nűansznyi, de valójában nagyon is lényeges különbséget.
Tényleg szörnyű ez a belpolitikai helyzet. Azzal a felkiáltással, hogy ne kelljen a népszavazásra kidobni kb. 5 milliárdot, megalkotják az új normát, miközben és valójában (nemtelen módon) kijátszották a népszavazási kérdést. Hát ez finoman szólva is politikai pofátlanság. És akkor arról nem is beszélve, hogy amit a népszavazással megspóroltak költséget, azt valójában kiosztották önön maguk között. Nem véletlenül lett több, majdnem minden képviselőnek a nettója. Ügyes!
Na, a tegnapi afrikai népüldözés is elterelte a figyelmet a hazai képviselők disznóságairól, szemétségéről. Végülis a szegény emberek népnyúzása idején 2-6-szorosára emelni "járandóságukat" egy hasznos és jó ötlet, semmi más. Az meg kit érdekel, hogy nincs demokrácia?
Túllőttek mohóságukban... Senki észre sem vette volna, ha "csak" meg akarták volna tartani a számlamentes idők pénzét. De az ország katasztrofális helyzetében ők kétszer-háromszor annyi pénzt akartak kaszálni.... Mi nem együtt sírunk ezekkel a társadalmon kívüli droidokkal. Takarodjanak valóban mindannyaian!
Ezeknek az embereknek rinocéroszbőr van a képükön, hogy ezt meg merik tenni.
Ekkor a pofátlanságot..
Vagy 386 képviselő hülye hogy senki nem vette észre, ami nem valószinü a de a köztársasági elnökünk is megéri a pénzét a csapnivaló munkájáért. vagy olvasni nem tud ?
Kivétel nélkül kellene kizárni a választáskor aki eddig ott ült és teljesen uj összetételü parlamentet létrehozni. CSAK egyéni listán és visszahivhatóan szaband választani.
Göndör et. az imént magyarázkodott a két-háromszorosára emelt képviselői juttatások miatt.... Az ATV-n. Elképesztő ez az ország. Mit meg nem mernek tenni a hatalomban lévők....
Együttműködött az egész parlament. Megváltoztatták az Alkotmányt és:
"Megemelték bérüket a képviselők
Csaknem 70 képviselő a dupláját, az „átlagos” honatyák pedig a másfélszeresét vihetik haza a jelenlegi költségtérítésüknek a hétfőn elfogadott törvény alapján - írja a Népszava. Az úgynevezett benzinpénz helyett járó választókerületi pótlék ugyanis bár adóköteles, akkor is több marad a képviselők zsebében, ha az összegből levonják a 32 százalékos szja-t és a 15,5 százalékos tb-járulékot.
A lap úgy számol: minél fontosabb pozíciót tölt be egy képviselő, annál jobban jár majd. A törvénymódosítás előtt például Szili Katalin házelnök a több mint másfél millió forintos tiszteletdíja mellett 301 470 forint nem adóköteles költségtérítést kapott. Az új számítási módszer szerint utóbbi összeg 1,808 millió forintra emelkedik, amiből akkor is nettó 900 ezer forint megmarad, ha a házelnök egyetlen számlát sem tud bemutatni az APEH-nek. Hasonlóan jól jár Lezsák Sándor fideszes parlamenti alelnök is, aki a májusi 266 685 forintos költségtérítése helyett az adózás után is 973 980 forintot vihet haza, változatlan tiszteletdíj mellett. Orbán Viktor a Fidesz, és Lendvai Ildikó, az MSZP elnöke ugyanakkor kevesebbet kap, mivel nem bizottsági tagok és frakciótisztségük sincs. Ők az alapdíjat, vagyis 231 900 forintot kapnak.
A képviselők 80 százaléka nem jár olyan jól, mint a tisztségviselők, de attól függően, hogy milyen messze van a választókerületük, átlagosan 53-55 százalékkal magasabb pótlékot kapnak ők is a mai költségtérítésüknél.
Szóval "alapbéresítették" a képviselőknek azokat a pénzeket, amiket eddig bemondásra fizettek ki. És ezután adózni kell szegényeknek. Mármint ha nem gyűjtenek számlákat. Mert akkor leírhatják a jövedelmükből a költségeiket.
Gratulálok! Hamarosan bizonyára a gyári melósok is leírjatják adóalapjukból a lakbért, családi autó tankolását...
Nem fogok csodálkozni, ha 20% fölött lesz a Jobbik :-(
2005-ben nyitottam a topic-ot. Összegyűlt 5-600 ezer aláírás (rekord). Mégsem történt semmi.... A képviselők még mindig - tönkretett országban, amiért ők is felelősek - lopják a pénzt. Azaz nem fizetnek adót.
Elképesztő pofátlanságot találtak ki gyorcsányék. Háromszorosára emelnék a hazai gazdasági tönkhelyzetben azok bérét, akik felelősek az ország tönkretételéért....
A kormány megszorító intézkedéseit megértettem, azokat magam is elfogadtam. És az is egyértelművé vált a számomra, hogy ebben mindannyiuknak részt kell vállalni, a terheket mindannyiuknak kell viselni. Ismétlem: mindannyiunknak. Kivétel nélkül. (Szó szerint értettem a kivétel nélküliséget.) Ha már mindannyian kivettük részünket a jólétből. Bár egyesek jobban. Az átlagnál is jobban.
És most ledöbbenve látom, hallom, tapasztalom, hogy azok, akik az átlagnál is jobban még egyenlőbbek voltak az egyenlőbbekhez képest, azok akarják magukat a legjobban távoltartani magukat a terhekben való osztozkodástól. És valahogy ebben már nem akarnak egyenlőbbek lenni az egyenlők között.
Annak idején meghozták az üvegzsebtörvényt azzal a céllal, hogy a közpénz útját, felhasználását az első betűtől az utolsóig nyomon lehessen követni, dokumentált legyen és ellenőrizni lehessen. Mert mégiscsak abszurdum - mondták ők a törvény parlamenti vitájában -, hogy aki a közpénzt kapja, az továbbadja alvállakozóknak és onnan követhetetlen a pénz útja, felhasználása. A közpénz felhasználásának követhetőnek kell lennie, lévén az mindannyiunk pénze. Jól hangzott. Nagyon jól. Annyira, hogy akár demagógiának is tűnhetett volna, ha nem a Parlamentben, szakmai vita keretében hangzott volna el egy törvényjavaslat kapcsán. És akkor arra gondoltam, hogy ezt nézetet, szemléletet, felfogást nagyon is komolyan gondolják. Olyannyira, hogy ezt még önön maguk vonatkozásában érvényesnek tartják.
Aztán a miniszterelnök bejelentése kapcsán ezt a reményemet és hitemet nagyon hamar lelohasztották. A fénysebesség nem tud ilyen gyors lenni. Óh, te naiv állampolgár, aki ezen a földön élsz, csak nem képzeled, hogy....? Mit is? Hát hogy a közpénz szabad, ellenőrizetlen és mértéktelen elfolyásának nem fognak szabad utat adni saját maguk vonatkozásában sem. Ehelyett mi derült ki? Hogy csak a saját "mértékletességük" és szeégyenérzetük (ezek után van nekik olyan?) szab mindennek határt. Gondolkodtam is rajta: vajon miért "csak" 18 millát vettek fel költségtérítés címén, ha mindez csak bemondásra ment. Hiszen kérhettek volna 100 milliót is, vagy ezret. Vagy akár a teljes költségvetést. Hiszen nem érdekelte őket a társadalmi vélekedés, ebből kifolyólag az ország helyzete sem érdekelte őket.
Szeretném világossá és egyértelművé tenni, hogy az állami kötelezettségek vonatkozásában nem - ismétlem: NEM - a képviselők finanszírozása áll az első helyen. Bár így - szövegszerűen - a költségvetés nem alkalmazza a fontossági sorrendet, de azért egészéből, szóhasználatából azért kiderül, hogy az anyagi kielégítésben nem a képviselők állnak az első helyen. Éppen ezért nem is tanúsíthatnának olyan hozzáállást, hogy minden mást csak azt követően finaszírozunk, ha saját magunk zsebét már rendeztük.
Én azt tudnám javasolni - tudom, ez sem tökéletes megoldás - hogy a képviselők bárminemű javadalmazásáról közvetlenül magában az Alkotmányban rendelkezzenek a legszigorúbb elszámolás mellett, amelyet a legvégső felhasználásig a legkisebb részletet is illetően az Állami Számvevőszék ellenőrizzen, másrészt e tárgykörben az Alkotmány e tekintetben történő módosításakor regnáló aktuális Országgyűlés csak az őt követő következő ciklusra vonatkozóan rendelkezhessen. Tehát saját magukra vonatkozóan egyik Országgyűlés se hozhasson döntést. Bármilyen összetételű is az éppen aktuális Parlament. Harmadrészt ez az elszámolás mindenki, a teljes társadalom számára publikus legyen.
Tudom, ez utópia, de ha azt akarják a képviselők, hogy a társadalom bizalmi indexe növekedjen, akkor bizony ezt realitássa kellene tenni. Mert a szemük előtt kellene, hogy lebegjen, hogy ők szolgálják a társadalmat és nem uralkodnak rajta.
Szegény képviselők. Panszkodtak, hogy nagyon kevés a fizetésük (220 ezer alap). Erre jóságos gyurcsányi felajánlott nekik 800 ezret. Úgy felháborodtak, megsértődtek, hogy majdnem lemondtak a képviselőségről.... (mivel ugrott volna a számla és adómentes költségtérítés...., ugye milyen előnyös nem fizetni semmit?)
Gyurcsány befenyítette őket, a képviselők felháborodtak, visszavágtak és ma Gyurcsány már arról szájalt, hogy keveset keresnek a presztizsüket teljesen elvesztett parlamenti képviselők. Magyarul a számlás rendszer (az egyenlő jog és mérce) bevezetésére a fizetésemelés lenne a kompenzáció. Már hangolják a közvéleményt. Nehéz lesz nekik meggyőzni az elnyomorított embereket....
Igen, ezt én is így gondolom, mi polgárok nem tehetünk semmit? Példáu, követeljük, juttassák vissza, amit bemondásra felvettek (vagy legalább vegyenek számlát(!).
Hogy oda ne rohanjak, mindjárt elkezdek zokogni itt a gép előtt...
Lehet, hogy felveszem kisegítőnek, ha jól beszél-ír németül, ért az excelhez, elvezeti a kisteherautót (pakol is), menetközben tud üzletet kötni, mindezekért tudnék 70 nettót + jutalék a megszerzett üzletek után. (jó, meg kaphat egy telefont is, havi 7e költségkerettel, és ha költözik, elviheti a kisteherautót, feltéve, ha nem nullázza le - ergo, bútort nem pakolhat vele, csak kisebb személyes holmikat...)
Ezeknek fogalmuk nincs arról, hogy mihez kell itt falun érteni, hogy ne dögöljön éhen az ember meg a családja (vadorzás, falopás, pálinkafőzés, terepjárós üldözés alapfeltételek)
Az 5%, a listás pártvezetők, a kontrollálatlan felsőbbrendűség, a morál hiánya, meg a hazudozás. Többek között. Ezek jellemzik őket. Ma például Szili is védte (ki nem védi közülük, pártállásra való tekintet nélkül) a védhetetlent. Mond egy állítást: a legalacsonyabbak közés tartoznak a képviselői FIZETÉSEK nálunk. Igaz. Nade, ha dupláját kapják a netto fizetésnek adó és járulékmentesen, akkor az háromszoros pénz a zsebben... Arról viszont nem beszélnek...
Persze előttük a még nagyobb tolvajok vannak példaként. A kapcsolati tőkéről nem is beszéltünk még....
én évek óta emlegetem ezt a dolgot. Akinek nem inge, ne vegye magára, be kell vezetni a szigorú költségelszámolást (listás helyeket megszüntetni, létszámot csökkenteni, 5% küszöböt csökkenteni) Legyen itt is verseny (és nemcsak az ellopható pénz miatt)
Magammal beszélgetve nagyon ciki, hogy senki sem reagál. A képviselők gyalázatos dolgot követtek el, eljátszották bizalmunkat. Ha én csinálom, ezt büntetik. Egyik ezükkel az adózásról szavaznak, a másikkal szabadon vehetnek ki pénzt az adónkból? Hol van a képviselők válasza kédéseinkre?