Csehországban várhatóan a jövő héten írják alá az emlékeztető dokumentumot arról, hogy a dél-koreai Hyundai járműipari csoport egymilliárd eurós beruházással új üzemet épít az országban. Az eredetileg Szlovákiába tervezett, de onnan elkerölő beruházásról Magyarország is tárgyalt.
A dél-koreai Hyundai Motor Co. közel áll egymilliárd eurós beruházási tervének véglegesítéséhez a Cseh Köztársaságban. Gerry Dorizas a Hyundai európai alelnöke a Reuters hírügynökséggel közölte, hogy a cseh helyszín kiválasztása szinte véglegesnek tekinthető, utalva ezzel azokra a sajtóértesülésekre, amelyek Magyarországot, konkrétan Budapestet is megemlítették lehetséges helyszínként. A Hyundai egymilliárd eurót tervez befektetni évi 300 ezer autó gyártására 2008-tól. A szerződés aláírására az értesülések szerint márciusban kerül sor, ezt azonban Dorizas nem erősítette meg. A cseh kormány számításai szerint a Hyundai befektetése 1,1-1,2 százalékkal növelné az ország gazdasági növekedését.
Hogy is mondta Gyurcsány - kutyasintér - Ferenc?
"Magyarország első számú gazdasági prioritása, hogy legyen egy modern, versenyképes ipara" (Gyurcsány Ferenc, 2006. február 18, MSZP-kongresszus)
A Moody's hiteminősítő stabilról negatívra rontotta Magyarország A1-es besorolásának kilátását. A lépés nyomán a délelőtti zuhanást éppen kiheverő forint óriásit gyengült, délután 5 óra előtt 254,10 forintnál járt az euró árfolyama.
Minél nehezebb a feladat, annál látványosabb terveket lehet készíteni. Vizionálni a jövőről. Eljön a földi menyország!
Ha szebb, nagyobb a terv, az már fél győzelem.
Hogy minél heroikusabban lehessen azt felépíteni. Gyurcsány és az MSZP nem szereti az egyszerű feladatokat. Nekik a megoldhatatlan kell, ők azt is meg tudják csinálni.
A francia PSA Peugeot-Citroen autógyár szerdán bejelentette, hogy a szlovákiai Trnavában (Nagyszombaton) építi fel kisautóinak összeszerelésére létesítendő új közép-európai üzemét.
2003.01.15 11:17 MTI
A beruházásért korábban Lengyelország, Csehország és Magyarország is versengett. A beruházásra 700 millió eurót szánnak, a kapacitást évi 300 ezer kocsi összeszerelésére tervezik.
A termelést 2006-ban akarják kezdeni, 3500 dolgozóval.
Medgyessy Péter jónak érzékelte Magyarország esélyeit a Lengyelországgal, Csehországgal és Szlovákiával a Peugeot-Citroen háromezer főt foglalkoztató összeszerelő üzeméért folyó versenyben.
A miniszterelnök felajánlotta Jean-Martin Folz-nak, a Peugeot-Citroen elnök-vezérigazgatójának, hogy a magyar kormány infrastrukturálisan jól ellátott területet biztosít az üzem számára, átvállalja a képzési költségek egy részét, és minden olyan kedvezményt megad az üzemnek, amit az uniós szabályok lehetővé tesznek.
A miniszterelnök szerint a gyár felépülhetne Dunaújvárosban, Komlón, Pécsett, Gyöngyösön és Tatabányán is, de személy szerint úgy véli, hogy Tatabányának van a legnagyobb esélye a beruházás elnyerésére.
"Gyurcsány Ferenc kijelentette: "nemcsak beszélni kell az állam felelősségéről, hanem világos fejlesztési célokat kell kitűzni, meg kell mondani, hogy mi az a két-három terület, ahol az ország a legjobb lehet a térségben".
Magyarország első számú gazdasági prioritása, hogy legyen egy modern, versenyképes ipara"
Kéne már egy leltár, mert a 15 éve tartó repülésben az eddigi pilóták, másodpilóták, navigátorok és ismerőseik ellopták a műszereket, székeket, pilótafülkét, most a szárnyakat fűrészelik és közben azt mondják, hogy nem süllyedünk...
Ha a bőröndben spontánprivatizálós szálakból szőtt személyes szociális háló van behajtogatva, akkor ernyő nélkül nem nagy bravúr kiugrani. S Gyurcsány is csak pszeudo-kamikázepilóta, s hősnek már csak azért sem nevezhető, mert nem robbanóanyagot visz magával - az ellenség nyakába -, hanem utasokat, öt-öt milliót az utastér két-két oldalán, és a szárnyakon is sokan gubbasztanak. S nagyon görcsösen markolja a kormányt. Nem igazán tudja, merre halad. Köd veszi körül, egyre sűrűbb.
A Catch22 c. opuszt alapul véve ejtőernyő nincs a fedélzeten. Nem tudom, a szivacsszőnyeg segít-e ilyen estben. De miért pont az lenne alattunk, mikor már Mária is levette rólunk a kezét, a pilóta szerint!