A Panasonic GH2 magasan veri a mezőnyt, mert nagy felbontásból indul ki (16MP), és a mintavételezési szabályokat betartva a leméretezés előtt digitális úton végez AA szűrést. Felette az AG-AF100 azonos gyártó, azonos évjárat, és $5000. Csak ennek natív felbontása fullHD körül van, így látható a Moire. A 7D a nagy felbontás ellenére a szörnyű leméretezési módszere miatt adja be a kulcsot (ez amúgy főleg 720p-n látszik nagyon, saját tapasztalat), talán majd kijön hozzá egyszer egy firmware. A GH2-ben viszont minden megvan: nagy felbontás, és célorientált processzor kifejezetten a videó műveletekhez, és az ezt kihasználó firmware.
Sikerult vasarolnom egy Sigma SD9-et es ez az elso napom a vesztesegmentesen tomoritett kepek vilagaban. A nyers RAW-ok korrekciojara ket programot szeretnek hasznalni. A Sigma Photo Pro (3)-t es a Photoshop-ot, de az a problemam, hogy egyszerre csak egyet tudok. Egyiksem menti a beallitasokat kozvetlenul az .X3F fileba. A Photo Pro ezt sehogy nem oldja meg, hiaba jelolom be a "Save settings to source X3F files" negyzetet, a Photoshop pedig ugy, hogy letehoz egy sajat file-t, ami a modositasokat tartalmazza. Azt szeretnem megoldani valahogy, hogy a Photo Pro-val beallitott RAW-ot, tovabb lehessen finomítani Photoshop segitsegevel (fontos a sorrend), de sehogy sem jon ossze (a Photo Pro beallitasait nem tudom atvinni Photoshop-ra).
Ha erre van megoldas, nagyon orulnek neki, ha valaki megosztana velem.
A kérdés tökéletes, fingom sincs. :) De komolyan... talán úgy lehet megoldani, hogy 2 Summing Well elektróda van oszloponként, nem egymás után, hanem egymás mellett. Egy oszlopban csak 2 szín van. (így nyilván más az órajel az SW-n) A merőleges regiszterben pedig lehet 3 SW, hiszen ott már van hely.
De ez csak találgatás, még nem olvastam utána, hogy lehet-e bayer-en Pixel-Binning-ezni.
Tetszenek ezek az írások. A RAW-t taglaló oldalt olvasva gondoltam, hogy olyan témájú eszmecseréknél lesz már érthető és magyar nyelvű irodalom, amire lehet hivatkozni.
Most a madgie által linkelt érzékelőtípusos oldallal kapcsolatban egy OFF kérdés, de végülis itt jelent meg a hivatkozás: a CCD-s pixel-binninget milyen trükkel oldják meg Bayer-szűrős CCD-ken, hiszen a sorfolytonos pixelek már felváltva más és más színinformációt adnak, így a kiolvasó előtti sorfolytonos összegzés a színinformációt tüntetné el.
Az ng-xim programmal a RAW formátumú fotók is kezelhetők. Érdemes megnézni a "képek gyűjteménybe rendezése" és a "táblázat mód" lehetőséget, mert ennek segítségvel a nagy gyűjtemények is könnyen rendezhetők és áttekinthetők. Ha pl. a nagyméretű képeket CD/DVD-re mentjük, akkor ezek kisebb méretű változatait képgyűjteményként a winchesteren tárolhatjuk, és a gyűjteményhez tartozó adatbázis egyik oszlopába beírva a CD/DVD lemez sorszámát könnyen találhatók meg a képek.
Tudna valaki pár szót mondani a C1-el készített képek archiválásáról. Mármint, a RAW-ok beállítással együtt való DVD-re írásáról. Meg, hogy mi is pontosan az a sok fájl(C1W,C1P) amit a RAW-os mappámba pakol? Előre is köszi!
Ha RAW konvert közben a PS-ben picit melegebb hatásúra veszed a színhőmérsékletet, majd élesítesz (leginkább a konvertálás után UnSharp Mask-al), akkor ilyesmit, vagy ennél jobbat kapsz végeredményül:
Köszi! a helyzet az, hogy próbáltam már a csúszkákat (végigjátszottam velük jóformán minden lehetségest, végső elkeseredésemben írtam ide) de valahogy meg sem közelíti a végeredmény a saját konverterével készültet!
próbáltam feltölteni képet de nem jött össze ... szóval akkor ennyi, majd játszadozom amivel lehet :) köszi szépen mégegyszer!
- a gyári konverter alapvetően a saját gépedre van hangolva. Az ACR (PS rawkonverter) nem annyira
- az ACR alapbeállításban "belepiszkít" a képekbe, szt onnan tudod, hogy az "exposure", "shadows" stb csúszkák feletti négyzet ki van pipálva. Ez sokszor jó kiindulásnak, de én inkább le szoktam kapcsolni. Ctrl+U-val kikapcsolhatod (aztán ha nem is akarod többé a "segítségét", akkor Save new settings a jobb felső nyílnál lévő menüben)
De a legfontosabb, hogy azért van raw-od, hogy használd azokat a csúszkákat.
Fátyolos, szürke alapból? Kontrasztot neki
Színtelen? Saturation
Életlen? Sharpness
Annyiféleképpen el lehet szórakozni az ACR-el, hogy szörnyű. Csak türelmesen kell állítgatni...
üdv mindenkinek! volna egy (amatőr?) kérdésem. nem vagyok nagy guru úgyhogy bocsi ha hülye kérdés... Mi az oka annak, hogy ha a raw képeimet a photoshop cs2-ben megnyitva, mindenféle manipulálást mellozve elmentemakkor a kapott kép fátyolos, életlen, színtelen lesz? Akárhogy mentem el (tiff, jpg stb). Sot (!!!) már a behívásnál is így jelenik meg! Acd see-ben, vagy más képnézegetoben az eredeti raw file sokkal szebb és ha a gépem (fuji s5500) gyári raw konverterével átalakítomtiffé akkor az eredeti minoségu képet kapom, viszont így már nem tudom a raw lehetoségeit kihasználni (wb, expozíció stb. állítása)Mit csinálok rosszul? ...vagy ez ilyen és leül, elhallgat...?
Ha egyáltalán nem lehetne találni, akkor is a veszteségmentes tömörítési eljárásokat fel lehet ismerni. (Huffman, LZW, stb.) Kísérletezéssel (képek készítésével és a RAW tanulmányozásával) bármit meg lehet fejteni.
De szerintem kicsit alaposabb utánanézéssel lehet találni.