Keresés

Részletes keresés

van itt ez a kérdés Creative Commons License 2012.11.18 0 0 21917

Kortárs kategóriában (ha lenne ilyen) Babarczy Esztert melyik címletre tartanátok esélyesnek?

(Bár egyesek szerint "túl nagy az arca", de többnyire még azok is elismerik, hogy neki legalább az esze is megvan hozzá.)

 

https://www.facebook.com/NoketaForintra?notif_t=fbpage_fan_invite

 

 

 

Berlusz Móni Creative Commons License 2012.11.09 0 0 21916

Csak nem a genetikai szakértővé avanzsált címadó hölgyemény...? :-D

 

 

Előzmény: van itt ez a kérdés (21915)
van itt ez a kérdés Creative Commons License 2012.11.09 0 0 21915

 

No, kinek a nevével kezdődik a A választói összefogást támogató nyilatkozat?

 

 

 

T.Tanácsos Creative Commons License 2012.10.28 0 0 21914

Duna TV

 

Jajj, Schmidt Mariska a közgazdasági szagértőőő !!

 

:(

T.Tanácsos Creative Commons License 2012.08.21 0 0 21913

Szegény Palibá nem tutta visszafogni magát.

 

:(

Előzmény: van itt ez a kérdés (21912)
van itt ez a kérdés Creative Commons License 2012.08.21 0 0 21912

Félreérthetetlen félreértés?

 "A beszéd csak félreértések forrása. De minden áldott nap egy kicsit közelebb ülhetsz…” (Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg)/

 

"Paul Lendvai: Babarczy zsidói


Babarczy Eszter eszmefuttatásának (Zsidók pedig vannak, ÉS, 2012/32., aug. 10.) példái, hasonlatai és következtetései valahol a Magyar Hírlap és a Heti Válasz közötti színvonalon mozognak.

Azt, amit Bojtár Endre „a növekvő antiszemitizmus állomásaiként” nevez meg, Antallt és Csoórit idézve, Babarczy „visszanézve érdektelennek és ártalmatlannak” tartja. Szerinte az antiszemitizmust „az SZDSZ és az MSZP közé kifeszített antifasiszta koalíció” emelte be a fontos politikai témák közé.

 

Nem a jobboldal, hanem a liberálisok és az MSZP felelősek tehát az antiszemitizmusért.

 

Babarczy „történelmietlennek” nevezi, ha „a Horthy-korszak zsidóellenes indulatait a magyar holokauszt felől értelmezzük”. Pozitívan értékeli Horthyt Friedrich Eberttel szemben, majd a numerus clausust összehasonlítja az antiszemita megkülönböztetéssel az amerikai egyetemeken.

 

Az úgynevezett Romsics-vitában a galamus.hu-n és az ÉS-ben különböző véleményeket lehetett olvasni, de Babarczy cikke, aki arra hivatkozik, hogy az ilyenfajta „történettudományt” egy amerikai egyetemen tanulta, minden határon túl megy. A magyar holokauszt nem egy közlekedési baleset volt, és ez a hang 560 ezer Auschwitzban, a Duna-parton, Ukrajnában a magyar kormány és a magyar közigazgatás segítségével meggyilkolt zsidó – köztük Szerb Antal és Radnóti Miklós, Halász Gábor és Mónus Illés – emlékét mocskolja be. A magyarság és a zsidóság közös tragédiájával még hatvannyolc év után sem szabad felületes nyegleséggel foglalkozni.

 

Babarczy fő üzenete: a magyar politikából akkor tűnik el az antiszemitizmus, ha a zsidók elhallgatnak, és a baloldal elfogadja a Fidesz és Babarczy Eszter vonalát. Ezt nevezte annak idején Weimarról szólva Fritz Stern, a német-amerikai történész „a finom hallgatás”-nak. Az amerikai egyetem után ajánlanék egy posztgraduális kurzust a szerzőnek Deák Istvánnál, Charles Gatinál vagy Randolph Brahamnél (ha nincs elég dollárja, akkor Komoróczy Gézánál Budapesten).

 

(A szerző az Antisemitism without Jews (1972) szerzője)"

 

http://www.es.hu/paul_lendvai;babarczy_zsidoi;2012-08-15.html

nemezis 2 Creative Commons License 2012.08.14 -4 0 21909

Csak tetézi.... :D:D

 

„Lehet, hogy gazdaságilag értelmetlen, sportként mesterséges, de az Olimpia a nemzeti érzés kifejezésének legtisztább formája. A legtöbb ismerősömnek hatalmasat ugrik a szíve, amikor nyerünk. A GB-team körül teljes eufória van Nagy-Britanniában. Ez az a nemzeti összetartozás, amely cáfolja Carl Schmitt tézisét, miszerint a nemzethez ellenség kell. A nemzethez közös hősök kellenek. Pillanatnyilag a sportolóink a hőseink (és persze az edzőik).”

 

Előzmény: T.Tanácsos (21908)
T.Tanácsos Creative Commons License 2012.08.13 0 0 21908

Látjuk-e még Esztert az ATV-n?

nemezis 2 Creative Commons License 2012.08.13 -2 0 21907

Hitted volna, hogy ilyen hamar antiszemita lett?

 

 

Előzmény: Törölt nick (21906)
nemezis 2 Creative Commons License 2012.08.13 -2 0 21904

Kifejezetten értelmes gondolatok vannak a cikkben.

 

Kérdés, hogy meddig marad Eszternek ez az álláspontja.....

Előzmény: T.Tanácsos (21901)
T.Tanácsos Creative Commons License 2012.08.13 0 0 21902
Előzmény: T.Tanácsos (21900)
T.Tanácsos Creative Commons License 2012.08.13 0 1 21901
Előzmény: van itt ez a kérdés (21899)
T.Tanácsos Creative Commons License 2012.08.13 0 0 21900

Az ÉS-ben is kifejtette etémájú nézeteit, mégpedig Lévai Júlia irománya mellé tördelve...

 

Aki majdhogynem sírva vette tudomásul, hogy Romsics nem vette fel a Gerő által az üres medencébe dobott kesztyűt tripla Salto Mortale bemutatása után.

 

Magyarul le se....

Előzmény: van itt ez a kérdés (21899)
van itt ez a kérdés Creative Commons License 2012.07.05 0 1 21899

 

 

"Nagyon kell ez az ütőkártya a baloldalnak?"

 

"Ki antiszemita?

 

Gerő András a Galamuson leantiszemitázta Romsics Ignácot.  A címet és a konklúziót jotunder vincenttárs világosan jellemezte. Aljas.

Magam a tartalmi érvekkel foglalkoznék.

A vád alapja az, hogy Romsics Magyarország huszadik századáról írott cikkeiben és könyvében több ízben is szerepelteti a zsidó jelzőt egyes szereplők jellemzésekor. E szereplők — a Tanácsköztársaság vezetői, valamint a Rákosi rendszert támogató értelmiségiek — megítélése vitatott, többnyire negatív. Gerő szerint a zsidó jelző szerepeltetése ezekben a bekezdésekben a klasszikus magyar antiszemita történelem- és társadalom-értelmezés kifejeződése. Gyáni Gábornak igaza volt, mondja: aki a zsidó jelzőt ilyes környezetben alkalmazza, a szép történelmi hagyományokra visszatekintő magyar antiszemita összekacsintást képviseli.

„Az antiszemitizmus olyan sajátos kép a zsidóságról, amely alkalmas a zsidósággal szembeni gyűlölet kifejezésére. Az antiszemitizmus szóbeli vagy fizikai megnyilvánulási formái irányulhatnak zsidó- vagy nem zsidó emberek ellen, személyes tulajdonuk ellen, valamint zsidó közösség intézményei és vallási létesítmények ellen” – írják az antiszemitizmus.hu, a magyar antiszemita megnyilvánulások monitorozására létrehozott honlap szerkesztői (akik amúgy a Szombat című zsidó kulturális hetilap munkatársai).

Romsics Ignác nem szorul a védelmemre; méltatlan volna még megvédeni is. Ha Romsics antiszemita, akkor ki nem antiszemita? Aki soha nem írja le a „zsidó” jelzőt vagy főnevet?

A Rákosi- és Kádár-korszakokban a zsidó szó tabunak minősült, de Gerő maga több kiváló munkájában alkalmazza a kifejezést. Tekintsük akkor a puszta szó tabusítását meghaladottnak. Marad tehát a következő javaslat: az a történész (vagy író) volna nem-antiszemita, aki minden említéskor kiegészíti a mondatot a  a magyar zsidóság tragédiájának gyors ismertetésével, a numerus clausustól a zsidótörvényeken át a holokausztig, utalva a magyarok, a magyar középosztály, Magyarország és a Horthy-korszak felelősségére. Mintha Gerő — és előtte Gyáni — ezt kívánná meg Romsicstól.

Mi a kötelező kiegészítés? Formalizáltan a következő: (argumentumhely...) között sok zsidó származású volt (prédikátum1),  akik, illetve a magyar zsidóság általában (argumentum2, bonyolítjuk a dolgot) aztán a gázkamrában, a munkatáborokban vagy a Duna-parton végezték, Horthy rendszerének és általában a magyaroknak minimum passzív, de inkább aktív közreműködésével (prédikátum2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).

Ez a kiegészítés egy történeti munkában 1. hosszú, 2. felesleges, 3.  a maga helyén vitatható (és vitatandó), nem a századfordulóról vagy a Tanácsköztársaságról írván. 

A legnagyobb probléma a kívánalommal  az, hogy lehetetlenné teszi a magyar történelem Holokauszt előtti korszakainak értelmezését. Nem az objektív értelmezést (ilyen nincs), hanem bármiféle értelmezést, beleértve a vállaltan baloldalit és anti-antiszemitát is. Az értelmezést ritualizálással helyettesíti, feladja, sőt megtiltja.

Az a tény, hogy a Tanácsköztársaság támogatói és vezetői között sok polgárosodó vagy asszimilálódó zsidó családban született értelmiségi volt, igaz, releváns és nagy jelentőségű. Ki értheti meg enélkül Sinkó Ervint és Móriczot? Amint az is igaz, releváns és jelentős tény, hogy a nyugatos (Nyugat-os) kultúra, azután a modernizmus támogatói között sok asszimilálódó zsidó polgár volt (nem csak Magyarországon egyébként). Ki értheti meg Adyt enélkül? Amint az is, hogy a baloldaliság több magyar hagyományát (nem csak kommunista, hanem szociáldemokrata hagyományokat is) meghatározó csoportokat asszimilálódó zsidó családokból származó értelmiségiek alapították. Ki értheti meg enélkül Lukácsot? Tegyük fel persze, hogy pillanatnyilag Lukácsot — mint a kommunista=zsidó egyenlet túlzottan is kézenfekvő szimbólumát — jobb nem bolygatni a sírban. Ki értheti meg enélkül Jászi Oszkárt? Szabó Ervint? József Attilát? Illyés Gyulát? De mondhatom azt is: Aczél Györgyöt?

A holokauszt kötelező visszavetítése a századfordulóra, a Tanácsköztársaságra és a Horthy-korszakra történelmietlen és téves. A numerus clausus összekötése a holokauszttal csúsztatás — ha egy numerus clausus jellegű politika holokauszthoz vezetne, akkor az Egyesült Államokban ma nem élnének zsidók. Az Egyesült Államok egyetemei ugyanis a századfordulótól a harmincas évek közepéig mindenféle kevéssé elegáns trükkel próbálták a zsidó bevándorlók asszimilálódó gyerekeit kívül rekeszteni az egyetemen és általában a középosztályi létformán. A századfordulótól a harmincas évekig sok nagy nyugati kultúra volt bizonyos fokig antiszemita. Maguk az asszimilálódott zsidók is tettek antiszemita kijelentéseket a "galísi" bevándorló-hullámról. 

Aki nem beszélhet arról, hogyan látták a különféle zsidókat különféle kortársaik, hogyan értelmezi Henry James-t? A nagy Gatsbyt?  És ha már itt tartunk, az angol avantgarde-ot, például a Bloomsbury-csoportot, tehát Virginia Woolfot vagy John Maynard Keynes-t? Hogy ki ne felejtsem Franciaországot, hogyan értelmezzük az impresszionizmus és a posztimpresszionizmus támogatóinak és a dreyfusard-oknak az átfedését? Sartre és de Beauvoir viszonyát? Heidegger és Arendt viszonyát?

A zsidó jelző használata nélkül? Vagy minden bekezdéshez hozzáragasztva a rituális utalást a holokausztra?

Nem. Más kultúrákban és társadalmakban egyáltalán nem zavar bennünket a „zsidó” szó, akkor sem, ha antiszemita értelmezéseket idéz fel. Nem okoz rettenetes dilemmát, hogy a Rotschild-házzal kapcsolatban megemlítsük-e a család zsidóságát, vagy hagyományos zsidó foglalkozásokról beszéljünk. Gyáni logikája szerint viszont ha kijelentjük, hogy a budapesti tőzsde alapításánál túlnyomó részt zsidó nagykereskedők, nagyiparosok és pénzemberek segédkeztek, akkor antiszemiták vagyunk. Elvégre a magyar jobboldal hagyományos antiszemita kliséit (a kapitalizmust a zsidók csinálták, a magyarok megrontásának árán) szolgáljuk ki vele.

Nem egyszerűen a kultúrtörténeti megértést nehezíti Gerő, valamint Gyáni, egyébiránt pedig sok más értelmiségi elvárása a magyar baloldalon, hanem a magyar antiszemitizmus változó tartalmának a megértését is. Ezzel lehetetlenné teszik a magyar holokauszt értelmezését, tehát azt is, hogy a magyar társadalom, amint szintén a baloldal kívánja, szembenézzen cinkosságával vagy cinkossága mértékével.

Vagy–vagy. Vagy elvárjuk a szembenézést, vagy tabusítjuk, illetve rituális kellékekkel látjuk el a zsidó származásra utalást. Gerő kívánalma akadályozza azt a szembenézést (és ezzel meglehetősen sok kortárs gusztustalanság felszámolását), amit a kötelező rituális kiegészítés megkívánna. Ha Romsics (vagy bárki más) nem alkalmazza a rituális klauzulát, akkor megnyit, nem pedig meghatároz egy értelmezési lehetőséget. Nem az antiszemita értelmezést, hanem egy olyan értelmezést, amely a magyar antiszemitizmust végre történelmi kérdéssé tehetné, vagyis kivonná a magyar politikából.

Persze a baloldalon sokan nem látnák ezt szívesen. Az antiszemitizmus kiváló ütőkártya. Egy valódi, igazán undorító antiszemita ellen épp úgy bevethető, mint Romsics Ignác ellen. Az igazi, undorító antiszemita —  akinek szimbóluma lehet. mondjuk, Bayer Zsolt — ezután arra hivatkozik, hogy ő csak annyira antiszemita, mint Romsics Ignác, ezek a baloldali zsidó értelmiségiek nevetségesek és érdektelenek, bár néha ártalmasak. 

Nagyon kell ez az ütőkártya a baloldalnak? Akkor a baloldal nem létezik, nincs mondanivalója, beleragadt a Kádár-korszakba, a Kulturkampfba, a félelemre és történelmi sérelemre épített klientúrahálózatokba, mindenbe, amit állítólag szeretne meghaladni."

 

Babarczy Eszter: Ki antiszemita?

 

reimre Creative Commons License 2012.06.02 0 0 21897

Tudna nekem linkelni valaki egy lapot, ahol B. Eszter úgynevezett közíró egészen pontosan, szájbarágósan kifejti, hogy miért is lett előnyös a fidesz kétharmad?

 

Mi több, kifejezetten előnyös lenne egy kétharmados Fidesz-győzelem.

KuránGergő Creative Commons License 2012.05.07 0 0 21896

Nem igazán nevezném unortodox riporternek ezt a csávót, aki jószerivel nem is csinált mást, mint megnézte [vagy a munkatársai megnézték] a korábbi Babarczy-s videókat és kigyűjtötte[ték] azokból a szóba került témákat, kérdéseket, majd ugyanazokat szóba hozta, megkérdezte a mi Esztikénktől. Bravó! Olyan gennyesek ezek klisék:

 

 

detkiLB 2011.07.01 22:32:47 © (21679)

Rónai Egon: "A ma este második vendége egy hölgy, de hogyha ez nem tiszteletlenség akkor mondhatnám, hogy jó nő...meg mondhatnám, hogy kutató, közíró [stb.]."

 

Persze kedves Egon mondhatnád, csak hát ezt néhány éve más már elsütötte és vannak akik emlékeznek rá, ugye:

 

Verebes István: „… manapság az ön nevét szokták mondani... mert… exteriőrje folytán egy csinos nő… és még ráadásul… [okos is]”.

@

 

Kadarkai Endre: „Intellektusáról annyit, hogy öt diplomája van...és ráadásul még csinos is”.

 

Na kérem, vegyük észre az ívet! Először Verebes nagy-vadkan „hágta meg” ránehezülve Darth Vader-i szuszogással a királyi televízióban, aztán Rónai gyűrte maga alá az ATV rétegtévében, majd ez a pelyhedző nyikhaj próbál pettingezni vele egy kerületi tv-ben. Mi lehet a következő? És még azzal jön itt nekünk Esztike, h a szexuális frusztráltsága az újfasisztáké! Most ez a nő(?) komolyan nem veszi észre, h a riporterek alig leplezetten széttett lábú, faszra éhes prédának tekintik, miközben [praktikusan] az intellektusát dicsőítik? Haj, Dr. Szöszi!

 

 

Előzmény: van itt ez a kérdés (21895)
van itt ez a kérdés Creative Commons License 2012.05.07 0 0 21895

Riporter: Öt diplomája van... ?

Babarczy Eszter: Nem! Ez egy tévedés...

 

Előzmény: KuránGergő (21893)
tepsi kóla Creative Commons License 2012.05.02 0 0 21894

vajon mért

Előzmény: KuránGergő (21893)
KuránGergő Creative Commons License 2012.04.27 0 0 21893

khm...lehet utána kéne nézni Esztike diplomáinak is..

pocaklakó minimanó Creative Commons License 2012.04.08 0 0 21892

Ha már nüanszokat említesz, akkor az Anna név kifejezetten rossz példa - ha érted, mire gondolok.

Előzmény: Törölt nick (21890)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.02 0 0 21890

Eszter névvel nemigen lehet(ne) ma valaki itt  közt.elnök.

A magyar nagyon érzékeny az ilyen kis nuance-okra.

Mondjuk ha Piroska lenne, vagy Anna...

Esetleg Bíborka.

nagyanyo05 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 21887

Télleg, ki jöhetne szóba? Debreczeni, Kóka, Gyurcsány, Konrád, Kertész, Vadai, Csillag, Draskovics? Hadd ne soroljam:DD Vajon melyikükkel nem értene egyet az mszp és az lmp?:D

tepsi kóla Creative Commons License 2012.03.31 0 0 21886

Gergőkém, a kúrán mi volt ?

Előzmény: KuránGergő (21879)
tepsi kóla Creative Commons License 2012.03.31 0 0 21885

Földieknek ALFA. 

Előzmény: Paulus Brain (21877)
Dunit Creative Commons License 2012.03.30 0 0 21884

 Eljött az Eszti ideje ??

KuránGergő Creative Commons License 2012.03.29 0 0 21882

Ismét felcsillanni látszik a remény! Esztikének úgy sincs munkája, és az elnöki szék üresedése is vizionálható. Barátaim, nem várhatunk a Duna befagyásáig! Most kell pajzsunkra emelni a mimikri nagyasszonyát és liberális magyarsággal kiálltani: Eszter Babarczy for President

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.29 0 0 21881

Masnak is jo volna.

Miazhogy!

Nagyonis!

reimre Creative Commons License 2012.01.29 0 0 21880

Várnám az új cikket a hvg-ba, ami megvilágítaná, hogy miért is lett előnyös a fidesz kétharmada:

 

http://hvg.hu/velemeny.publicisztika/20100215_fidesz_ketharmad_valasztas

 

Kedves Eszter ezzel még adós vagy.

KuránGergő Creative Commons License 2012.01.29 0 0 21879

Babarczy Eszter írta :

 

"Ami engem illet, a stratégiám egyszerű: mondj igazat, mert fárasztó folyton hazudni, előbb-utóbb pedig jön a nagy lelepleződés. Hosszabb távon az igazmondás mindig beválik. Nem kell sokat vesződni egy reménytelenül összekuszálódott narratívával sem."

 

Gratulálok a stratégiaváltásához! De téved, az igazmondás igénye olyan erkölcsi premisszákon nyugszik, amiknek semmi közük praktikussági szempontokhoz. Talán ha rendelkezne közvetlen tapasztalattal ezen a téren, akkor autentikusabban nyilatkozna!

KuránGergő Creative Commons License 2012.01.18 0 0 21878

Csak ha elmúltál 18 éves: 

Előzmény: Paulus Brain (21877)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!