A tanszéki adatlapokat a következõk figyelembevételével legyen szíves kitölteni:
- Minden oktató köteles legalább kétszer annyi idõt biztosítani órái beosztásához, mint amennyi az általa tartandó órák óraszáma. Ez az idõintervallum semmilyen esetben sem lehet heti 20 óránál kevesebb. A megadott idõszakok a munkanapok 8.00-18.00 közötti idõszakára vonatkozhatnak.
- Az olyan típusú kéréseket, melyek arra vonatkoznak, hogy az adott oktató óráit csak reggel 8 óránál késõbbi idõponttól kezdõdõen oszthatjuk be, csak nagyon indokolt esetben vesszük figyelembe. Ugyanez igaz azokra a kérésekre, melyek 18.00 elõtti befejezésre vonatkoznak. Amennyiben a kérés nem megfelelõen indokolt, akkor azt automatikusan figyelmen kívül hagyjuk.
- Az olyan típusú kéréseket, melyek arra vonatkoznak, hogy az adott oktató óráit csak reggel 8 óránál késõbbi idõponttól kezdõdõen oszthatjuk be, csak nagyon indokolt esetben vesszük figyelembe. Ugyanez igaz azokra a kérésekre, melyek 18.00 elõtti befejezésre vonatkoznak. Amennyiben a kérés nem megfelelõen indokolt, akkor azt automatikusan figyelmen kívül hagyjuk.
- Egyes órák konkrét idõpontkéréseit csak nagyon indokolt esetben vesszük figyelembe. Amennyiben a kérés nem megfelelõen indokolt, akkor automatikusan figyelmen kívül hagyjuk õket.
- A kéréseket csak akkor vesszük figyelembe, ha azok indoklással is el vannak látva.
- A megadott kérések csak kérésnek minõsülnek. Megpróbáljuk õket teljesíteni, de a teljesítésük nem garantált.
Amennyiben a kérés (nem) teljesitése vitára vezet, kérjük, hogy az illetõ oktató a tanszékvezetõvel, intézetigazgatóval, illetve végsõ soron az oktatási dékánhelyettessel egyeztessen.
Érdekes adat. Csak ebben az esetben az is kellene: lakosságszám, végzettek/képzettek,....vagyis ez százalékban jól mutat, de nem mond semmit. (Emiatt levonták azt a következtetést pl. hogy kevés a mérnök, a matematikus, igy lassan ezekben a szakmákban sem lesz egy közös nyelv...)
Ja és néhány minőségi faktor..., majd némi követő adat, mi kell a vállalatoknak? És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tanárokban van a hiba .... Röhej. Tanárok... akiknek nincs kit tanitani? Ez az SZDSZ MSZP éra mindig olyat akar ami még a kevésbé mondjuk ki, mert igaz, társadalmilag kevésbé érzékeny (és a mérnökök többsége ilyen volt, de csak abban az értelemben, hogy nem depizik ilyeneken, de ahogy tapasztalom, csak EDDIG) rétegket is meg fog mozgatni a lebutitott, szegény, semmire sincs pénz Magyarország modellje ellen.
Igazából azért is hivnám fel a figyelmet erre a cikkre mert amit a Felsőoktatás fejlesztéses koncepciós-topicban már felvetettem, hogy azért nem lehet teljesen egységes a tanári kar, pedagógusok tömege, a reformok elutastásában illetve nincsenek megkérdezve nagyon, véleményem szerint.
Felszin alatt hallgat a mély, mert nincs megkérdezve. csak ilyen is példányszámú újságokban...
sokat nincs mit hozzátenni, a pedagógia - pszichológia képzés az eltés tanárszakokon sz@rt sem ér. egyetlen dolog volt hasznos a 6 tanegységből a számomra. pszichológiából megtanítottak arra, hogyan kell szociometriát csinálni - de ez is egy doktorandusz volt.
A legutóbbi MANCSban a Pedellus mellékletben van egy jóféle cikk, bizonyos Cseörghey Tamás pedagógus tollából, -Elméleti pedagógia, formális nevelés- címmel.
Sajnos nem tudok linket adni hozzá még, mert nem elérhető. (aki meg tudja varázsolni az legyen szives rakja ide , kösz.)
Témája az ELTÉ-n 2003 őszétől müködő Pedagógiai-Pszihológiai Kar, (Pepszi), és az alá tartozó Neveléstudományi Intézet.
A szerző azt kifogásolja hogy az elméleti pedagógia, amit ezen a néven leoktatnak, semmiféle gyakorlati segítséget nem nyújt az átlag pedagógusoknak. Amit ezen a néven tanítanak aza szerző szerint nem más mint bizonyos "egy-egy rangosabb tanár pár éve formába öntött zavaros magánfilozófiája."
Bizonyítékul hozza fel a 'motiváció' meghatározását, Réthy Endrénétől "egy kívánt célállapot elérésére késztető irányító, interaktív tevékenység. A tanulásra mozgósító különböző pedagógiai eljárások összessége, melyekkel a tanításai-tanulási folyamatban felébreszthető a tanulási kedv e kitűzött célok eléréséhez szilárd elhatározás, és hatékony tevékenység váltható ki a tanulókban."
Bábosik Istvántól milyen folyamatok zajlanak a mai magyar iskolákban:
" Ha megkiséreljük most már a nevelési célokra és értékekre konkretizálni és formalizálni a fejleményete, ara jutunk hogy a nevelési modellekben a normatív célfeltételezésektől a nem normatív megfogalmazások felé, az affirmatív cél és értékkinálattól a nem affirmatív helyzet elé, az értékcentrikus feladatorientációtol az értékrelativisztikus-értéksemleges feladatértelmezések felé tartó mozgásirányok írhatók le.."
A tábláról azt tudhatjuk meg az oktatástechnológia szerint " a taneszközök első nemzedékében tartozó háromdimenziós tanári demonstrációs eszköz."
Nos ha valaki már szigorlatozott a pedagógia-pszihológiából, vagy az oktatástechnológián rágta már keresztül magát, (mint én) az, az bizonyára megérti a szerzőt.
Aki pedig már tanított akár még képesítés nélkül, akár már régóta gyakorló pedagógus, az egyöntetüen állította hogy ez semmit sem ér a valóságban.
2005. április 11-én hétfőn 14 órától az ELTE egyetemi tanácsa ülésezik a Szerb utcában. A TTK leépítéséről lesz szó (a tanáraitok, és más alkalmazottak elbocsátásáról: a Tudományfilozófia tanszék és az Idegennyelvi Központ esetleges megszüntetéséről). Ez a tanácskozás nyílt, bárki részt vehet rajta, de hozzászólási joga csak a meghívottaknak van.
A rendezvényt egy nagyobb méretű diákmegmozdulás is kísérni fogja1. Hétfőn 11 órától gyülekezünk az ELTE-TTK északi tömbje előtt (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A). Tájékozódhatsz még a plakátokról (több egyetemen is vannak plakátok). Elmegyünk a BME, a Közgáz és az ELTE-BTK előtt, onnan is csatlakozni fognak néhányan. A BTK-n, szintén tanszékmegszüntetéseket tervezgetnek, tehát onnan több emberre számítunk.
Valószínűleg összesen 200-nál is többen leszünk. A délelőtt folyamán a leglelkesebb, legkarizmatikusabb és legbátrabb szervezők az előadókat is körbe fogják járni a Lágymányosi Kampuszon, és kihirdetik az igét.
A vonulás hatóságilag engedélyezett (az engedély már most megvan).
"Nevek leirasa nelkul, van olyan tanszek az ELTEn, ahol 2 adjunktus, 2 tud fomunktaras, 1 tud tanacsado, 1 prof emeritus es egy olyan tanarseged akad akik nem is igazan tanitanak, es az elmult 4 evben nem jelent meg publikaciojuk..."
Elolvastam a topicindítót. Szeretnék szavazást indítani abban a kérdésben, hogy évente hány tudományfilozófusra van szüksége e lángoktól ölelt kis országnak.
Szerintem kb. 1-2 főre. Így is (30 éves szakmai pályafutással számolva) 30-60 tudományfilozófus és tudománytörténész lesz kishazánkban. Sztem megleszünk valahogy.
Ilyen "tartalekok" most is vannak. Nevek leirasa nelkul, van olyan tanszek az ELTEn, ahol 2 adjunktus, 2 tud fomunktaras, 1 tud tanacsado, 1 prof emeritus es egy olyan tanarseged akad akik nem is igazan tanitanak, es az elmult 4 evben nem jelent meg publikaciojuk...
Normatívaemelés: Magyar válasza az ELTE-nek 2005. március 21. 15:48
MNO Közel kétezer egyetemi hallgató és több mint kétszáz oktató írta alá azt a petíciót, amelyben a természettudományos képzési normatíva emelését és a két év alatt kivont források visszaadását követelik.
A legfőbb közjogi méltóságoknak és a szakminiszternek eljuttatott petícióban az Eötvös Loránd Egyetem hallgatói és dolgozói többek között azt kérik, hogy emeljék a hallgatói normatívát.
Az oktatási miniszter szerint a normatíván év közben nem lehet változtatni. Magyar Bálint elmondta, az elfogadott költségvetésben is csak átcsoportosítással lehetne máshonnan pénzt elvonni. Hozzátette: vannak olyan egyetemek, amelyeknek a belső struktúrája meglehetősen korszerűtlen, részben ilyen az ELTE is.
A jó édes .... .....-ját azoknak, akik miatt nekem annyi ösztöndíjat kellett kapnom még 2002-ben is, mint amennyit 95-ben osztogattak...
Azt hiszem cirka 7 éven át nem emelkedett számottevően a normatíva. Amikor a mostani kormány megemelte, természetesen akkor is szaroztak egy kicsit, hogy ne szeptembertől, csak januártól kapjunk többet.
5 ev alatt, amig hallgato voltam, kevesebb, mint 10%-kal nott az osztondijam, pedig az atlagom nem valtozott. vagyis a vegere szinte csak a felet erte. tanulmanyaim nagy resze az Orban-kormany idejere esett, vagyis a tandij eltorleset a jo tanulokkal (tobbek kozott) "fizettettek" meg.
en tudok idevago statisztikat: evente kiadott muszaki/termeszettudomanyi diplomak a 25-29 eves nepesseg szazalekaban: Magyarorszag: 3,7 % EU 15: 11,3 % Nagy-Britannia: 19,6 % emellett a tendencia minden EU-orszagban emelkedo, kivetel Ciprus es Magyarorszag, ahol jelenleg romlik ez az arany.
Akkor nincs semmi baj! Elküldik ezt a pár léhűtőt, és minden a legnagyobb rendben! -Ugye ezt mondtad a hozzászólásoddal?
Azt azért megmagyarázhatnád, hogy miért "van szükség" a nagyon csekélyke leépítésre egyáltalán!? Ha ugyanúgy nem emlékszel magyarázatra, mint az ígéretekkel kapcsolatban, arról én nem tehetek.
_____________
Annak meg légyszíves erőst fuss neki, hogyaszondja: "egy fideszes pártpropagandista" - ha nem akarod, hogy nagyon kiröhögjelek. ;)
Most azonkivül, hogy én nem vagyok egyetemi oktató, meg kell jegyeznem, hogy igen vicces, hogy egy fideszes pártpropagandista nem tudja, hogy az oktatók és a kutatók azért Orbán kormányának köszönhetik a jelenlegi relatíve jó helyzetüket a közalkalmazottakon belül. Ráadásul Orbánék ugyanúgy beigérték a további fizetésemelést 2002-ben, mint Medgyessyék. A jelenlegi "megszorítás" azt jelenti, hogy pár százalékos leépítésre van szükség. Nem tíz, nem húsz, hanem mondjuk oktatói létszámon belül 3.
Azonkívül, hogy megértem a problémádat, vagy egyáltalán tízen együttéreznek veled, szerinted mi várható? Ha nem tűnik fel, elmondom: MSZP-SZDSZ 'szakértői kormány' van. Ami nagyrészt azért is van, mert az egyetemi oktatók sem látnak tovább a tyúkszemüknél, és a beígért pénz homályossá tette a látásukat.
Addig jók voltak a nagyurak, amíg emeltek a fizetésen. Aztán már nem annyira, amikor a pályázatokat kezdték részben vagy egyáltalán nem kifizetni. Most meg, amikor bekövetkezett az elkerülhetetlen, azaz a 'válságmenedzselés' megszorítása (mert el kell bocsájtani egy pár akárkit) rögtön kitör a rinyálás.
Teccett volna átgondolni szavazás előtt, 2002-ben.
________________
Attól még igazad volna abban, hogy az egyetem egy óriási érték, nemzeti kincs, de ha beleszakadsz, akkor sincs pénz. Köszönhetően az általános hozzá nem értésnek a politikán belül és rajta kívül.
ui: Ennek meg fuss neki mégegyszer: "baromira nem érdekelnek a magadfajta politikai élősködők hülyeségei". Mert ha fenntartod, akkor bárki bemondhatja neked - jogosan - hogy baromira nem érdeklik EG nikk egyetemen élősködő problémái.
persze fogalmad nincs kikről van szó, egy UCLA professzort és egy Harvard Emeritust is felsoroltam. a "jobbos" és "balos" kifejezést én elrettentésül szoktam használni. baromira nem érdekelnek a magadfajta politikai élősködők hülyeségei.
még nem voltam húsz éves, amikor Laczkovich Miklós specijén megtanultam, hogy miért van az, hogy egy tipikus folytonos függvény sehol sem differenciálható, és Sós Verától azt, hogy miért van elég nagy k színnel színezett teljes gráfban n csúcsú monokromatikus teljes részgráf és álmomból felkeltve bizonyítom be ma is. tudom mit jelent tíz napon keresztül napi 16 órát küzdeni 10 rohadt Schweitzer példáért. nekem ezt adta az ELTE, és én ezt soha nem fogom elfelejteni.
ez az egyetem egy óriási érték, és ezt jó lenne ha egy Magyar Bálint fel tudná fogni. az ELTE egy Grand École lehetne, egy nemzeti kincs, ahogy persze a BME, vagy a szegedi egyetem is. és ma is nagyszerű emberek dolgoznak a tudományegyetemeken, Debrecenben, Szegeden, Budapesten, és nincsenek rászorulva arra, hogy cuclib vagy fityeszes helyettes államtitkárok okoskodjanak velük. de nincs affinitásom az egyetempolitikához, és nem szólok bele.
azt szeretném, ha nem okoznának kárt a HSP tanszék megszüntetésével. ennyi.
Ugyan, egyáltalán miért "akar" az ELTE TTK döntést hozni? Nem azt mondtam, hogy az említett jobbos párt egy szent volt, sőt tudom az akkori helyzetet. De ha azt mondod, most jobb a helyzet, körberöhöglek.
Irónikusan mindössze azt firtattam, a nagyon tudósok számolnak-e azzal a várható helyzettel, hogy kirakják őket is. Már abban a humoros helyzetben, ha tovább lelkendeznek egyesek közülük a most hatalomban levő politikai pártoknak.
Egy közgazdász kari ismerősöm mondta a 47 helyet. Szóval inkább neki hiszek, ha nem haragszol - meg magamnak, ui. két és féléves ny-európai meg egy kétéves USA-beli munkám során szinte kizárólag olyan nem-természettudományos szakon végzett diplomás magyarral találkoztam, akik házastársként az orvos/biológus/vegyész/mérnök-típusú munkát végző és diplomájú férjük/feleségük mellett voltak ott. Kivéve a követségi lebzselőket, persze.
Ez nem az ész nélküli politikai acsarkodás topikja. A természettudományos normatívát egyébként a FIDESZ kormányzása alatt csökkentették, de itt még erről sincs szó. Arról van szó, hogy egy rossz lépést akar hozni az ELTE TTK.
Hogy egy kicsit politizáljunk is, az olyan kiváló elmék, mint Szegedy Maszák, Romsics, Szelényi, Kornai, Steiger Kornél vajon kiszámolták-e, hogy a jóléti kormánynak meddig kell még maradnia ahhoz, hogy a 'kötelező' fizuemelések és rendszeres megszorítások következtében mikor kerül rájuk a sor?
Akár grafikonon is lehetne ábrázolni, hogy hány jóléti rendszerváltozás kell még, hogy nulla darabszámú egyetemi oktató maradjon. Majd söprögetnek, ...ha addigra a közterületnek marad erre pénze.