Üdv! Érdklődnék, hogy az Indóház korábbi lapszámai csak a kiadónál vásárolható meg? Vagy van esetleg más bolt is Budapesten, ahol kapható az Indóház magazin?
A 2023 agusztus-szeptember indóházban a 19.oldalon lévő Források címszó alatt Felek Ferenc.A MÁV TVa osztályú,MÁV 376 sorozatú gőzmozdonyainak története 2023. Bárdos Imre,dr Bory Endre és Nagy Tibor adatközlése.Ezt a könyvet hiába keresem,seholsem lehet megvásárolni,kapni.Ezért szeretném megkérdezni,hogy ezt a könyvet,hol lehet kapni,illetve megvásárolni.
A távvezérléses szerelvény üzemállapota nem egy kocsi kormányszelepe utáni féknyomástól kell függjön, hanem a vezetőállásról kiadott parancstól, és a teljes szerelvény üzemkészségét meghatározó üzemi paraméterektől, amelyek közé értelemszerűen beletartozik a főlégtartály nyomása is.
Azaz: nem barkácsolni kell: ha itt nem jó a nyomáskapcsoló. átteszem oda ....!
Hanem: tudni kell, hogy a használt fékrendszer kimeríthető-e, vagy nem-kimerithető; és ennek megfelelően mikor van kivezérelve levegős fékezés?
És ez még nem is függhet a vezetői fékszeleptől (más okból is bekövetkezhet fékezés (vészfék szelep, vagy akár nyitott ajtó ....)).
Volt még egy baj: a villamos-fék nem működött, nem is írja aq cikkiró (akinek neve nem szerepel a cikkben).
Amikor nyilt nap volt Cinkotán, megpróbáltam végignézni, hogy az MIX elektromos, azaz hajtás-rendszerében van-e levegővel működő kontaktor vagy más kapcsoló-szerkezet. Nem találtam.
Viszont a villamosfék mégsem működott: konstrukciós hiba miatt!
Ezt az információt a "Magyar Narancs"-cikk nyilván nem hozta, de Danka Miklós könyve igen! Ugyanis: a túlfékezés elkerülésére a légfék működése blokkolta a villamosfék használatát: de hogyan? Egy nyomáskapcsolóval! Azaz: ha a közvetett fék (KNORR-VI. azaz Knorr-Lambertsen) fékvezetékében nincs nyomás, akkor légfék fékezési állapotát feltételezi. De ez csak akkor igaz, ha a fővezetékben üzemi nyomás van, és a kormányszelepek a féktartályokban levő nyomással kivezérlik a fékezést! De kimerült féknél ez nem igaz!
Tehát: az volt a hiba, hogy nem differenciál-nyomásérzékelő nyomáskapcsolót alkalmaztak!
Következmény: az összes szerelvényt átépítették KNORR-KE fékre, de ott is akkor van fékezett állapot, ha a főlégtartály-vezeték és a fékvezeték között nyomáskülönbség van!
Ez az, amit a cikk szerint nem mertek beismerni, de ez nem az NDK-ból vett villamos-berendezés hibája ....
Néhány pontosítás a Boráros téri balesetről szóló cikkhez: 1. 1952-ben Buda Császárfürdőn a balesetet nem váltóhiba, hanem hibás váltóállítás okozta. 2. A cikkben megnevezett hölgy átvehette a szerelvényt a revízióról délelőtt, de délután már nem ő érkezett meg a vonattal a csepeli végállomásra, hanem egy férfi kollégája. Ő jelezte az ügyeletes – betanított - villanyszerelőnek, hogy a 852 sz. motorkocsi (Csepel felé ez volt elől) gyorskapcsolója többször leoldott. 3. A villanyszerelő vezetékneve nem Soma volt, bár hasonlított erre. 4. Miután a hiba okát a 852 sz. motorkocsin nem sikerült megállapítani, a leváltó motorvezető és a villanyszerelő átmentek a szerelvény túlsó végére, a 854 sz. motorkocsiba. Itt vették észre a léghiányt és azt, hogy ennek a kocsinak a gyorskapcsolója is leoldott. A később elítélt fiatal motorvezető ekkor bekapcsolta az akkumulátorról üzemelő segédlégsűrítőt, melynek hatására a légnyomás megemelkedett és vissza tudta állítani a gyorskapcsolót. (A segédlégsűrítő a fékrendszert nem tölti, csak a segédüzemhez – pl. az áramszedők működtetése - termel levegőt.) 5. A légsűrítők nem elektromos hiba, hanem a gyorskapcsolók kioldása miatti nem működtek. 6. A második megállónál – Tanácsház tér – nem megcsúszott a vonat, hanem túlcsúszott rajta, vagyis a kijelölt helyen nem tudott megállni. 7. Innen már csak úgy tudtak tovább indulni, hogy a fiatal kolléga segítségére siető tapasztalt motorvezető „belenyúlt” a levegős rendszerbe, így a sorozatosan kioldó gyorskapcsolót sikerült visszaállítani.
Én mondjuk spec. pont a címlap miatt vettem meg, mert számítottam rá, hogy kapunk valami betekintést néhány, Magyarországon kevésbé taglalt vasútról is, erre lett mindebből kemény 4 oldalnyi stockfotó, melyekhez tartozik egy fél bekezdés az adott téma Wikipedia oldaláról kiollózva. Ennek alapján viszont szerintem se kellett volna, hogy egy efféle, kénytelen-kelletlen módon megírt tölteléktéma adja az ihletet a címlapfotóhoz.
Lehet őszinte véleményt írni? Hátha még olvassa valaki a szerkesztőségből: az aktuális magazin beköszönő írása kinek az ötlete volt? Építő jelleggel: ne züllesszétek már le még jobban az újság színvonalát, könyörgöm! Folyton megy a sajnálkozás, hogy nincsen olvasó, és kevesen veszik a lapot. Olyan nyitó írás után, ami a mostaniban van, ne csodálkozzatok. A címlap valami förmedvény. 2 hónap alatt nem volt egyetlen olyan magyar, vagy környékbeli aktuális téma, amit ki lehetett volna oda tenni?
Ezután a megjelenés után nehéz lenne bármi pozitívat írni, és egyre inkább az a meggyőződésem, hogy az Extrát kellett volna megtartani ehelyett. Természetesen a 2 havi periodika miatt nem lehet aktualitásról beszélni, de így ennek ebben a formában sok értelme nincsen, bármennyire is fájó.
Csatlakozom a korábban szólókhoz, én is befejeztem az Indóház vásárlását. Az elmúlt 2-3 évben egy igénytelen fos lett, néha 1-1 elfogadható cikkel. És ami a legrosszabb, a MÁV szócsöve lett, már nemcsak hirdetésekkel és PR cikkekkel támogatták a vasúttársaságot, de szerzőként is egyre többször tűntek fel a MÁV jelenlegi vezetői, hogy szépen dícsérjék a saját munkájukat, de az újság hasábjain egy büdös szót sem lehetett olvasni a MÁV-val kapcsolatos negatív hírekről. Értem én, hogy a hirdetőért és a pénzéért sokmindent meg kell tenni, na de ez a szint már vállalhatatlan. A honlapról és a Facebook oldalról már nem is szólok, annyira vállalhatatlanok lettek. Már tavaly le akartam állni a vásárlásával, de a feleségem a születésnapomra meglepett egy egyéves előfizetéssel, na az most járt le. Számomra itt a vége.
"Nekem az nem tetszik,hogy egy tipp-topp gép elkerül ,mondjuk Fehérvérról az ország tulsó végébe.Nincs semmi gondja,hetek múlva meglaposítva kerül haza,a műhely meg szentségel."
Ez így van vica-versa,ezért sincs régóta jelentősége az állomásításnak.