Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2024.11.05 0 0 82918

Igen hallani ilyen rémtörténeteket, de pályafutásom során sosem találkoztam ennyire szar akksival. Régi dácsia, ill. 41-es esetén kopott, kevés kompressziójú motorral viszont igen, de ezeknél csak a hidegindítást lehetetleníti el. Indítómotornál fog-foggal ütközés, sorjás fogaskoszorú viszont előfordult, de ez ahogy az összes többi karbantartási hiányosság (ill. az évtizedek óta folyamatos alkatrész ínség).

Előzmény: C50 (82917)
C50 Creative Commons License 2024.11.03 0 0 82917

Az akkuk és az indítómotorok állapota miatt se mindig érdemes leállítani. Nem egyszer fordult elő hogy leállították aztán le kellett mondani a vonato mert többet nem indult el.

Előzmény: tom sawyer (82915)
r1232 Creative Commons License 2024.11.03 -1 0 82916

Egy szóló motornál pl. nyáron 40 fokban, vonatindulás előtt egy órával semmi sem indokolja pl.

 

Azt valóban nem, kivéve, ha klímás a jármű. Viszont ha már vonat előkészítés van, indokolt a járatás.

Annyit még hozzátennék, hogy vonat után ajánlott kicsit vissza hűteni a motort terhelés nélkül, nem 90 fokosan leállítani..

Előzmény: tom sawyer (82915)
tom sawyer Creative Commons License 2024.11.03 -1 2 82915

Kiegészítve egy általános beleszarással, ill. hogy soha, senki nem kéri számon a fülüsleges motorjáratást. Egy szóló motornál pl. nyáron 40 fokban, vonatindulás előtt egy órával semmi sem indokolja pl.

Előzmény: r1232 (82912)
r1232 Creative Commons License 2024.11.03 -4 0 82914

egy 3-as BZ szerelvény mennyi idő alatt ereszti el a levegőt?

 

10-30 perc lehet. A feltöltéshez motor alapjáraton 5-10 perc is kellhet. Kicsi a légtartály és a kompresszor is.

A Dácsia más, ott van elég levegő készlet és azoknak a kocsiknak a féken kívül nem kell levegő.

A Bézé alapjárati fogyasztása nem oszt, nem szoroz, 10-20 percekre nem éri meg leállítani még nyáron sem.

Előzmény: kacagógerle (82913)
kacagógerle Creative Commons License 2024.11.03 -1 2 82913

Pl. egy 3-as BZ szerelvény mennyi idő alatt ereszti el a levegőt? És mennyi idő alatt termeli fel?

Ha akarnák, akkor a levegő kérdést is meg lehetne oldani pl. úgy, hogy megszüntetik azokat a pontokat ahol ereszt, hogy legalább fél órát bírjon ki kisebb nyomáseséssel. Az akkutöltést meg az előző hozzászólások alapján ahol taglaltuk.

Nyáron utaztam a Veszprém-Győr vonalon(akkor még Zirc-Győr volt a viadukt építése miatti vágányzár miatt).
A dácsia álló motorral várta az indulást, előtte néhány perccel indította be a mozdonyvezető. Igaz ott nincs fűtés(nem is kellett 40 fokban), ill. áram se nagyon kellett a kocsikba, de levegő igen.

Előzmény: r1232 (82912)
r1232 Creative Commons License 2024.11.02 -2 1 82912

De úgy látom, a BZ-ket se állítják le egész nap,

 

Ezek nem autók, nem úgy megy, hogy indulás előtt beindítod és mész. Levegő termelés akkutöltés, mellékocsiké is! a motorról megy.

 

Vagy az egész világon járatják a dízel mozdonyokat feleslegesen?

 

Igen, ahol energiát kell szolgáltatni, ergo nem feleslegesen.

 

 

Előzmény: kacagógerle (82908)
Atis57 Creative Commons License 2024.11.02 -3 0 82911

Szia!

 

"

Nem hiszem el, hogy ne lehetne valami megoldást kitalálni erre. Vagy az egész világon járatják a dízel mozdonyokat feleslegesen? Fejlettebb országokban csak kitaláltak már valamit erre."

 

HA HA HA      komolyabban?

 

Igen üzemóra számlálót + teljesitmény mérővel.!!  Álló helyzetben is taposni a pedáltLE_FEL  !

Különben nincs meg a teljesitmény %, kihasztnáltsági fok  + az anyja kinja.mutató....

 

Tehát ha 2000m3 több gázolaj fogy --akkor környezetvédők!

Előzmény: kacagógerle (82908)
V63-017 Creative Commons License 2024.11.02 0 1 82910

Azért a kollégákból meg magamból kiindulva, az az előfűtés max. indulás előtt 1 órával történt meg. Hát hogy tudna utasítást olvasni az ember egy 1000-es fordulaton dübörgő mozdonyon?!
A hagyományos korszak vége felé már leküldtek minket a rendezőbe, hogy ott járassuk alapjáraton. 

Előzmény: HBweb hu (82904)
V63-017 Creative Commons License 2024.11.02 0 0 82909

miért kell feleslegesen járatni.(már ha a fűtés miatt járatják)

 

A régi vasaknál az az általános műszaki állapot, hogy nem biztos, hogy újra beindulna egy leállítás után.

Előzmény: kacagógerle (82908)
kacagógerle Creative Commons License 2024.11.02 -1 1 82908

Ma ismét ez volt Békéscsabán. Csörgő beérkezik Szegedről, körbejár, és a visszaindulásig ordít. Nem gazdasági oldala miatt zavar, hanem a környezetszennyezés és véges kőolajkészlet miatt, felesleges erőforráspazarlás. Hány csillió liter gázolaj lett már így elpazarolva az évtizedek alatt?

De úgy látom, a BZ-ket se állítják le egész nap, bár legalább csak alapjáraton pötyög, nem ordíttatják.. Mikor besüt a nap a kocsikba és majd 25 fok van, miért kell feleslegesen járatni.(már ha a fűtés miatt járatják)

Nem hiszem el, hogy ne lehetne valami megoldást kitalálni erre. Vagy az egész világon járatják a dízel mozdonyokat feleslegesen? Fejlettebb országokban csak kitaláltak már valamit erre.

Előzmény: HBweb hu (82904)
tom sawyer Creative Commons License 2024.11.02 0 0 82907

Azoknál elvileg a kezelő szekrények zárhatók.

 

Elvileg...

 

A gyakorlatban pedig...

Előzmény: r1232 (82906)
r1232 Creative Commons License 2024.11.02 -1 1 82906

Budapesti fejpályaudvarok? De úgy emlékszem Nagykanizsán is ott van az előfűtési kapcsolat az induló vágányokon..

Előzmény: Atis57 (82905)
Atis57 Creative Commons License 2024.11.02 -2 0 82905

Szia!

 Pedig igy biz'a szabálos!

Mert az Utazóközönség álltal látogatott területen nem lehet semmiféle villamos /kapcsoló berendezés lakatolás-kerités miegymás nélkül!

 

Hasonló szövegeket a villanyszerelő könyvek irnak a tehénistálló esetén!

 

Mi itt a probléma? : ((  (nevető fej , mert megjeleniteni? )

Előzmény: HBweb hu (82904)
HBweb hu Creative Commons License 2024.11.02 -3 3 82904

Az a jó az Államvasútban, hogy napjaink egyik kínzó problémája sem újkeletű és az évtizedes-évszázados galacsinokat görgeti négyes túrban.
Úgy 24 éve, megboldogult főiskolás koromban éjszaka hazatérvén az albiba sokszor tapasztaltam, hogy Győr főpályaudvarán, ahol minden peronos vágány villamosítva vagyon, egy vágányra volt beállítva a 10-es és a 11-es vonalra hajnalban induló vonat szerelvénye. Az egyik 2, a másik 3 Bhv kocsiból állt és természetesen csörgő volt a vonógép. 

Mindkét csörgő a hatalmas szerelvényeit előfűtötte, azaz egész éjjel emelt fordulaton égette a gázolajat. Győr belvárosában, sűrűn lakott területen, ketten egy villamosított vágányon. 

Az, hogy valamiféle előfűtő dugasz legyen a peronokon, űrtechnika. Az viszont, hogy összetolva a két szerelvényt, így összesen öt kocsit egy villamos mozdonnyal előfűteni, csak szervezés kérdése, amely - ismerve az államvasút működését - áthidalhatatlan, meghághatatlan feladat, tehát probléma. 

Előzmény: V63-017 (82900)
turntable Creative Commons License 2024.11.01 0 3 82903

Erről a megfelelő vizsgáról tudnék vitatkozni. A szolnoki járműjavítóban pl. leszarják. Civilben meg középfeszültségű vizsga és/vagy alállomáskezelői kell egy ekkora trafó kezeléséhez. Meg felülvizsgálat a berendezésnek is. A Máv csoport meg sokszor szarik az egészre. Mostmár ez a fasz tudja ki által tulajdonolt jogutód cég is. 

Előzmény: tom sawyer (82895)
Gurgyula Creative Commons License 2024.11.01 0 1 82902

Géptér - B oldal- keresztfolyosó- KAT  kapcsoló

Előzmény: EMD sound is music (82901)
EMD sound is music Creative Commons License 2024.10.31 0 0 82901

Ez inkább a hőntartó táp választókapcsolójának tűnik..

 

Előzmény: r1232 (82899)
V63-017 Creative Commons License 2024.10.31 0 0 82900

Békéscsaba, Szeged is villamosított! Szerintem a szerelvény előfűtéséhez tegyünk a csörgők tetejére egy áramszedőt, főmegszakítót, transzformátort! Csak viccelek!

Előzmény: r1232 (82899)
r1232 Creative Commons License 2024.10.31 -2 1 82899

Jól rémlik, hogy a hagyományos Csörgő akku főkapcsolójának van egy külső áramforrás állása és ehhez volt csatlakozó is a gêpeken?

Nem nagyon szoktuk azt piszkálni, azért vagyok bizonytalan ebben..

Előzmény: tom sawyer (82898)
tom sawyer Creative Commons License 2024.10.31 0 2 82898

Nem kell túlmisztifikálni, nem motorköri áramokról beszélünk... A hőntartó teljesítmény igénye gépkönyv szerint 300 W, és egy 10 A-es "Bakony" műves kismegszakító védi. 

 

Ami miatt nem épültek ki ezek a rendszerek, az-az általános, szocialista beleszaromság...

Előzmény: Atis57 (82897)
Atis57 Creative Commons License 2024.10.31 -1 1 82897

Szia!

 Az sem egyszerű dolog .A 72V DC szép iveket húz , leégeti a ruhát rólad.Tehát a feszültségmentesitettki-be  kapcsolást

Kellene használni mint a Fűtési csatlakoztatásnál.

 

Ráadásul ez kényesebb a feszültségesésre (nagy keresztmetszetű kábel  olvadó biztositók, kapcsolok )

 

S a problémát a 2-3-4---n db mozdony együttes csatlakozása adná!  Mert egyformára töltött akkuk nincsenek.(kiegyenlitő áramok kb 3-500A nagyságrendben )

 

Igy marad a jó magyarmódi ; ha nincs ilyen, nincs probléma se? ! 

Előzmény: EMD sound is music (82896)
EMD sound is music Creative Commons License 2024.10.31 0 0 82896

Ezen sokszor elgondolkodtam én is. Ott van a Csörgőkön a 72V-os aljzat. Miért kell a hőntartó használata helyett a gázolajat pazarolni, még a dízelmotorokat gyilkolni?????!!!???

Előzmény: tom sawyer (82895)
tom sawyer Creative Commons License 2024.10.31 0 6 82895

Hát tényleg nem. A selejtezett mozdonyokon a technika már túlhaladt, bár sok helyen azok vannak, és maradnak is még jó ideig. Az újabb állomásrekonstrukciók esetén normális, telepített, erre a célra tervezett előfűtő berendezések vannak (van ahol teljesen fölöslegesen, azóta is kihasználatlanul áll, de valami nyomorult EU-s követelmény miatt kellett...). Egy ilyen kiépítése sok száz milliós tétel, vagy akár milliárdos. A kezelése sem csak úgy van, hogy oda megy a mozdonyvezető oszt kihúzza... Megfelelő oktatás, vizsga, stb. kell hozzá, és ehhez a szagszervezetnek is lenne néhány keresetlen szava...

 

Ezzel a motorjáratásos problémával oly annyira nem foglalkozott soha senki, hogy még ott sem építettek ki legalább a mozdonyhoz 72 V-os csatlakozást (a hőntartóhoz), ahol évtizedekig 3-4 gép éjszakázott a reggeli első vonatok indulására várva... 

 

Az elmúlt 40-50 év alatt felfoghatatlan mennyiségű gázolajat füstöltek el teljesen értelmetlenül, költséget nem kímélve, a környezetet pusztítva....

Előzmény: Tractron (82894)
Tractron Creative Commons License 2024.10.30 0 0 82894

Ez nem ilyen egyszerű.
A kocsiknak nagyfeszültség (nálunk 1500V váltóáram) kell vonatfűtési kábelen keresztül, néhol ehhez van villamos fűtőgép. (Leselejtezett Leó vagy Szili szokott lenni, előbbit a Déli 1-2. és a Keleti 14. vágányon látni.)
A kocsik egyenkénti bekötése a 230V-ra kicsit idétlen lenne, ha egyáltalán lehetséges.

Előzmény: kacagógerle (82893)
kacagógerle Creative Commons License 2024.10.30 -5 1 82893

Arra az időre ami jelen esetben közel fél óra volt, megoldás lehetne egy hálózati csatlakozós megoldás. Indulás előtt egy perccel lecsatlakoztatná a mozdonyvezető vagy az aki kopogtatni szokta a fékeket, és már indulhat is.
Egy csomó üzemanyag megmaradna, nem beszélve a zaj és környezetterhelésről, és még a csörik motorjának élettartama is kitolódna valamelyest.

Előzmény: V63-017 (82891)
C50 Creative Commons License 2024.10.30 0 2 82892

A pár darap retro kocsin kívül már csak posta Bhv van úgyhogy a fűtésnek állandóan mennie kell.

Előzmény: V63-017 (82891)
V63-017 Creative Commons License 2024.10.29 -1 4 82891

Egyre jobban elterjedtek a központi akkumulátortöltős kocsik, amik a feszültséget az 1500V-os fűtési fővezetékről kapják. Ráadásul a "posta" Bhv-k lengőajtói villamos működtetésűek, töltés nélkül gyorsan lemerítené az akkumulátorokat...

Előzmény: kacagógerle (82890)
kacagógerle Creative Commons License 2024.10.29 -2 1 82890

Sziasztok!

Miért kell a csörgőket indulás előtt fél óráig magas fordulaton járatni? Néhány napja a békéscsabai állomáson tapasztaltam ezt, az agyára megy az embernek akkora hangzavar van. Szeretem a csörgők hangját, de inkább csak kigyorsításkor. Nem lehetne alapjáraton hagyni, vagy esetleg leállítani? Gondolom a vonatfűtés miatt nem kell ordíttatni délután 3-kor 25 fokban. Vagy esetleg levegőt termel a kocsikba?
Bizonyára van valami oka, nem jókedvében forgatja a mozdonyvezető fülvédőben.:-) A műszaki okaira lennék elsősorban kíváncsi.

Köszi!

MTU-890 Creative Commons License 2024.10.28 0 3 82889

Süveges László írása a Vasútgépészet 2024/2. számából, 50 éves az M41-es:

 

http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/vasutgepeszet_2024_2_belivek_suveges_teljes_WEB-0909.pdf

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!