Igen hallani ilyen rémtörténeteket, de pályafutásom során sosem találkoztam ennyire szar akksival. Régi dácsia, ill. 41-es esetén kopott, kevés kompressziójú motorral viszont igen, de ezeknél csak a hidegindítást lehetetleníti el. Indítómotornál fog-foggal ütközés, sorjás fogaskoszorú viszont előfordult, de ez ahogy az összes többi karbantartási hiányosság (ill. az évtizedek óta folyamatos alkatrész ínség).
Az akkuk és az indítómotorok állapota miatt se mindig érdemes leállítani. Nem egyszer fordult elő hogy leállították aztán le kellett mondani a vonato mert többet nem indult el.
Kiegészítve egy általános beleszarással, ill. hogy soha, senki nem kéri számon a fülüsleges motorjáratást. Egy szóló motornál pl. nyáron 40 fokban, vonatindulás előtt egy órával semmi sem indokolja pl.
Pl. egy 3-as BZ szerelvény mennyi idő alatt ereszti el a levegőt? És mennyi idő alatt termeli fel?
Ha akarnák, akkor a levegő kérdést is meg lehetne oldani pl. úgy, hogy megszüntetik azokat a pontokat ahol ereszt, hogy legalább fél órát bírjon ki kisebb nyomáseséssel. Az akkutöltést meg az előző hozzászólások alapján ahol taglaltuk.
Nyáron utaztam a Veszprém-Győr vonalon(akkor még Zirc-Győr volt a viadukt építése miatti vágányzár miatt). A dácsia álló motorral várta az indulást, előtte néhány perccel indította be a mozdonyvezető. Igaz ott nincs fűtés(nem is kellett 40 fokban), ill. áram se nagyon kellett a kocsikba, de levegő igen.
Nem hiszem el, hogy ne lehetne valami megoldást kitalálni erre. Vagy az egész világon járatják a dízel mozdonyokat feleslegesen? Fejlettebb országokban csak kitaláltak már valamit erre."
HA HA HA komolyabban?
Igen üzemóra számlálót + teljesitmény mérővel.!! Álló helyzetben is taposni a pedáltLE_FEL !
Különben nincs meg a teljesitmény %, kihasztnáltsági fok + az anyja kinja.mutató....
Tehát ha 2000m3 több gázolaj fogy --akkor környezetvédők!
Azért a kollégákból meg magamból kiindulva, az az előfűtés max. indulás előtt 1 órával történt meg. Hát hogy tudna utasítást olvasni az ember egy 1000-es fordulaton dübörgő mozdonyon?! A hagyományos korszak vége felé már leküldtek minket a rendezőbe, hogy ott járassuk alapjáraton.
Ma ismét ez volt Békéscsabán. Csörgő beérkezik Szegedről, körbejár, és a visszaindulásig ordít. Nem gazdasági oldala miatt zavar, hanem a környezetszennyezés és véges kőolajkészlet miatt, felesleges erőforráspazarlás. Hány csillió liter gázolaj lett már így elpazarolva az évtizedek alatt?
De úgy látom, a BZ-ket se állítják le egész nap, bár legalább csak alapjáraton pötyög, nem ordíttatják.. Mikor besüt a nap a kocsikba és majd 25 fok van, miért kell feleslegesen járatni.(már ha a fűtés miatt járatják)
Nem hiszem el, hogy ne lehetne valami megoldást kitalálni erre. Vagy az egész világon járatják a dízel mozdonyokat feleslegesen? Fejlettebb országokban csak kitaláltak már valamit erre.
Az a jó az Államvasútban, hogy napjaink egyik kínzó problémája sem újkeletű és az évtizedes-évszázados galacsinokat görgeti négyes túrban. Úgy 24 éve, megboldogult főiskolás koromban éjszaka hazatérvén az albiba sokszor tapasztaltam, hogy Győr főpályaudvarán, ahol minden peronos vágány villamosítva vagyon, egy vágányra volt beállítva a 10-es és a 11-es vonalra hajnalban induló vonat szerelvénye. Az egyik 2, a másik 3 Bhv kocsiból állt és természetesen csörgő volt a vonógép.
Mindkét csörgő a hatalmas szerelvényeit előfűtötte, azaz egész éjjel emelt fordulaton égette a gázolajat. Győr belvárosában, sűrűn lakott területen, ketten egy villamosított vágányon.
Az, hogy valamiféle előfűtő dugasz legyen a peronokon, űrtechnika. Az viszont, hogy összetolva a két szerelvényt, így összesen öt kocsit egy villamos mozdonnyal előfűteni, csak szervezés kérdése, amely - ismerve az államvasút működését - áthidalhatatlan, meghághatatlan feladat, tehát probléma.
Erről a megfelelő vizsgáról tudnék vitatkozni. A szolnoki járműjavítóban pl. leszarják. Civilben meg középfeszültségű vizsga és/vagy alállomáskezelői kell egy ekkora trafó kezeléséhez. Meg felülvizsgálat a berendezésnek is. A Máv csoport meg sokszor szarik az egészre. Mostmár ez a fasz tudja ki által tulajdonolt jogutód cég is.
Békéscsaba, Szeged is villamosított! Szerintem a szerelvény előfűtéséhez tegyünk a csörgők tetejére egy áramszedőt, főmegszakítót, transzformátort! Csak viccelek!
Nem kell túlmisztifikálni, nem motorköri áramokról beszélünk... A hőntartó teljesítmény igénye gépkönyv szerint 300 W, és egy 10 A-es "Bakony" műves kismegszakító védi.
Ami miatt nem épültek ki ezek a rendszerek, az-az általános, szocialista beleszaromság...
Az sem egyszerű dolog .A 72V DC szép iveket húz , leégeti a ruhát rólad.Tehát a feszültségmentesitettki-be kapcsolást
Kellene használni mint a Fűtési csatlakoztatásnál.
Ráadásul ez kényesebb a feszültségesésre (nagy keresztmetszetű kábel olvadó biztositók, kapcsolok )
S a problémát a 2-3-4---n db mozdony együttes csatlakozása adná! Mert egyformára töltött akkuk nincsenek.(kiegyenlitő áramok kb 3-500A nagyságrendben )
Igy marad a jó magyarmódi ; ha nincs ilyen, nincs probléma se? !
Ezen sokszor elgondolkodtam én is. Ott van a Csörgőkön a 72V-os aljzat. Miért kell a hőntartó használata helyett a gázolajat pazarolni, még a dízelmotorokat gyilkolni?????!!!???
Hát tényleg nem. A selejtezett mozdonyokon a technika már túlhaladt, bár sok helyen azok vannak, és maradnak is még jó ideig. Az újabb állomásrekonstrukciók esetén normális, telepített, erre a célra tervezett előfűtő berendezések vannak (van ahol teljesen fölöslegesen, azóta is kihasználatlanul áll, de valami nyomorult EU-s követelmény miatt kellett...). Egy ilyen kiépítése sok száz milliós tétel, vagy akár milliárdos. A kezelése sem csak úgy van, hogy oda megy a mozdonyvezető oszt kihúzza... Megfelelő oktatás, vizsga, stb. kell hozzá, és ehhez a szagszervezetnek is lenne néhány keresetlen szava...
Ezzel a motorjáratásos problémával oly annyira nem foglalkozott soha senki, hogy még ott sem építettek ki legalább a mozdonyhoz 72 V-os csatlakozást (a hőntartóhoz), ahol évtizedekig 3-4 gép éjszakázott a reggeli első vonatok indulására várva...
Az elmúlt 40-50 év alatt felfoghatatlan mennyiségű gázolajat füstöltek el teljesen értelmetlenül, költséget nem kímélve, a környezetet pusztítva....
Ez nem ilyen egyszerű. A kocsiknak nagyfeszültség (nálunk 1500V váltóáram) kell vonatfűtési kábelen keresztül, néhol ehhez van villamos fűtőgép. (Leselejtezett Leó vagy Szili szokott lenni, előbbit a Déli 1-2. és a Keleti 14. vágányon látni.) A kocsik egyenkénti bekötése a 230V-ra kicsit idétlen lenne, ha egyáltalán lehetséges.
Arra az időre ami jelen esetben közel fél óra volt, megoldás lehetne egy hálózati csatlakozós megoldás. Indulás előtt egy perccel lecsatlakoztatná a mozdonyvezető vagy az aki kopogtatni szokta a fékeket, és már indulhat is. Egy csomó üzemanyag megmaradna, nem beszélve a zaj és környezetterhelésről, és még a csörik motorjának élettartama is kitolódna valamelyest.
Egyre jobban elterjedtek a központi akkumulátortöltős kocsik, amik a feszültséget az 1500V-os fűtési fővezetékről kapják. Ráadásul a "posta" Bhv-k lengőajtói villamos működtetésűek, töltés nélkül gyorsan lemerítené az akkumulátorokat...
Miért kell a csörgőket indulás előtt fél óráig magas fordulaton járatni? Néhány napja a békéscsabai állomáson tapasztaltam ezt, az agyára megy az embernek akkora hangzavar van. Szeretem a csörgők hangját, de inkább csak kigyorsításkor. Nem lehetne alapjáraton hagyni, vagy esetleg leállítani? Gondolom a vonatfűtés miatt nem kell ordíttatni délután 3-kor 25 fokban. Vagy esetleg levegőt termel a kocsikba? Bizonyára van valami oka, nem jókedvében forgatja a mozdonyvezető fülvédőben.:-) A műszaki okaira lennék elsősorban kíváncsi.