Tudtok ajánlani szép, vadregényes erdei utakat elsősorban Magyarország, Erdély, Felvidék és Ausztia területén? Nekem nagyon tetszik a Hór völgyi meg a Sejcei út, hol vannak még ilyen szép kilátású, vadregényes erdei út amit nem szabad kihagyni?
Amúgy arrafelé én a Zsámbéki-medence, és a Gerecse útjait szeretem nagyon. Többnyire nem a legszélesebb, és legjobb minőségű utak, de változatosak. Például egy Tokod-Tatabánya ilyen. Nagy kanyarral felérsz a dombtetőre ahol Bajna van, utána jön még egy szerpentin, aminek a teteje után már ereszkedsz is a hegység közepén lévő a Héreg-Tarjáni medencébe. És a végén Tatabányára pedig sűrű erdőn át érsz le. A forgalom Bajnáig, és Tarjántól közepes, a kettő között gyenge.
Ott van aztán a Bikol-patak völgyében menő út is, sajnos elég rossz minőségű. Múlt évben egy árvíz is megkóstolta, de úgy tudom azóta már járható.
Egyszer egy 256.74-essel és egyszer egy 260.32-essel mentem végig ezen a Tab-Szorosad szakaszon. Egyik környékbéli ismerősöm csak egyszerűen krumplisztrádának hívja a környék útjait.
Látom te jól ismered a térség útjait, útvonalait.
:$ Somogyországnak több, mint a 2/3-át körbebuszoztam már a menetrend szerinti járatokkal. :$ :)
A 61-es út Nagykanizsa-Iharosberény szakaszát szívesen ajánlom. A Zalai-dombság fokozatosan elsimuló lankái szépek nagyon. :)
A 66-os út említett szakaszát már írták előttem, nem akartam ismételni. :) Mikor először jártam arra - mint utas, busszal - csak bámultam, gyönyörű. :)
Még egy szép útvonal: Biatorbágy-Bicske a "kertek alatt", a biai horgásztavak mentén. Bicskéről Biára tartva elég veszélyes az egyik kanyar, mert ráállsz az ívre, aztán hirtelen élesebbé válik. Mindezt enyhe lejtőn.
Azért a Tab-Szorosad még egy Ik256.44-es utasaként is élvezhetőnek bizonyult, pedig nem volt lánctalpa. :-)
Látom te jól ismered a térség útjait, útvonalait. Érdemes elmenni a 61-es Nagykanizsa felőli szakaszára? Vagy a 66-os Sásd és Kaposvár közötti részére? Ezeket néztem ki, hogy valamikor jó lenne útbaejteni, akár busszal, akár autózva.
Kevéssé ismerem a Dél-Dunántúlt, még kevesebbet vezettem is itt, egy útvonalra emlékszem, ami különösen tetszett: A Szálkai-víztározó melletti út. Ha valaki Szekszárdról tart Bonyhád felé, és éppen nem siet, érdemes kipróbálni. (Az 56-os főútról Szekszárdtól délre kell letérni, és Mőcsényen át a 6-os út és a Bonyhád központjába vezető út csomópontjába érkezel.)
Én legtöbbet a Dél-Dunántúlon tekergek, elsősorban innen egy pár szép útvonal:
1. A Kőröshegyi völgyhídhoz tartozó autópályafelhajtó - és utána még tovább Bálványos felé, a dombtetőre vezető út. A kilátás lélegzet elállító, belátni a Balaton egy jókora részét. Félre is lehet állni, van pihenőhely is.
2. A 65-ös utat a Szántód-Kaposvár úttal összekötő út, ami keresztülvezet Tabon. A burkolata somogyi viszonylatban 5*, de lehetőleg ne felhőszakadáskor (vagy közvetlen utána) próbáljátok ki...
3. Bonnyapuszta-Igal emelkedő a Szántód-Kaposvár úton.
4. Andocs-Nágocs-Zics útvonal. Nágocs és Zics között 10%-os lejtő, a kellő pazar kilátással...
5. 67-es út Szigetvár és Kaposvár közti szakasza, keresztül a Zselicen.
10. Kisgyalán-Gölle-Inámpuszta (na, nem az út minőségét akarnám méltatni, de meg lehet érteni Fekete Istvánt, hogy rajongásig szerette a környéket).
11. Dunaújváros - Sárbogárd - Mezőszilas - 64-es út - Simontornya - 61-es út - Tamási.
12. Balatonboglár-Lengyeltóti - annak, aki szereti a hullámvasutat. :)
13. Ha valaki tankkal menne: Tab-Kapoly-Zics-Miklósi-(Szorosad)-Somogyacsa, buszforduló.
+1 Szintén tankkal közlekedőknek: Balatonszentgyörgy-Hollád-Somogysámson-Somogyzsitfa-Csákány-Szőkedencs. A Kis-Balaton közelsége miatt a madarak vándorlásakor érdemes menni - jó lassan vagy akár meg is állni, és kémlelni az égi vándorokat.
Szinte kedvet kaptam újra végigbuszozni ezt az útvonalat, így télen...
(Autóval majd akkor ha egyszer útba esik...)
Ha már Gödöllői-dombság: Tetszett múltkor az M31-es. 110-re korlátozott, de szinte csábított hogy jobban toljam neki, olyan jó kis vonalvezetése van. Kár, hogy Gödöllő zöld tüdejét pont szétvágja...:(
:) Kedves gesztus! Tervezem, hogy eljutok még a világ azon sarkába, de egyenlőre anyagi és családi okai is vannak(2 kis srác) akik miatt ez csak később tud megtörténni. Minden esetre köszönöm! :)
Miert nem jossz megint? En mar kb 30 eve barangolom eleg aktivan de meg mindig nem lattam az egeszet. Sot, minnel tobbet jovok-megyek, annal jobban rajovok mennyit nem lattam. Szolj ha jonni akarsz, talan tudok segiteni ebben abban.
Quebec-el semmit nem vesztettel, legalabb is nem a varosokban;)
Ha itt tartunk, sovinizmust felreteve a nok sokkal nagyobb allatok tudnak lenni a kormany mogott mint nemelyik ferfi. Presze mielott ramszakad az esztrogen armada, nagyon keves ilyen no van!:)
Hal Istennek itt Quebec-et kiveve nem sok helyen vezetnek igy. De azert elofordul. En magam ele engedem az ilyent amilyen gyorsan tudom es megyek utana. Nem azert mert utol akarom erni, hanem mert ha van zsandar az uton akkor o kapja a "papirost" en megy mosolyogva elgurulok mellette.
Ha nagyon ráérek, ilyenkor direkt lelassulok, nem fékkel, csak gázelvéttel, menjen a francba, másba álljon bele... Külön idegesít engem is ha ezt nő teszi, nem hím sovinizmusból, hanem mert a nőknek hosszabb a reakció idejük és rosszabb a helyzetfelismerésük, ezért ez náluk fokozatosabban veszélyes.
En nem vagyok ellene a gyors kozlekedesnek ha profi modon van eloadva, elkerulve a baleset eselyet. Csak a tapasztalat szerint azok mennek a leggyorsabban akiknek a legkevesebb tehetseguk van hozza. Ezt millioszor eszrevettem, es ha a statisztikat nezi az ember akkor nagyon ala van tamasztva a teoria. Egy profi nagyon jol tudja mik a hatarok es mit erdemes kockaztatni. A bunko meg orrverzesig nyomja aztan meglepodik hogy miert ebred egy-ket vegtag nelkul, ha ebred egyaltalan.
Én ballal szoktam a féklámpát megvillantani, miközben a gázt tartom jobbal... És a reakció, hogy a 2. 3. után rájön, érdemesebb nagyobb távolságot tartani...
Igen melegnek nevezném a kis videót, azt meg nem merném semmilyen vezetési kultúrának hívni, inkább annak teljes hiányának...mindegyik egy barom, mondom én ezt úgy, hogy tudok menni, ha kell, van a hátam mögött pár év autósportolás, ennek ellenére ezek nem ügyesek, azt csak képzelik magukról, hanem agyamentek... A baj az, hogy általában a vétlen fizet az életével, hogy rossz helyen volt rossz időben...
Szamitottam ra hogy lessz valami hasonlo reakcio. A "beleallas" alatt nem fekcsikorgatast ertettem csak felvillantottam a feklampat hogy az agyalagyult eszrevegye hogy fekem is van a gaz mellett. Mivel hogy elottem is mentek (akit kesobb utolert) igy nem volt az egvilagon semmi ok a ketmeteres kovetesre, foleg nem hogy mar akkor 40-el tulleptuk a sebessegkorlatozast, es a tabal szerint 2km-re volt a kovetkezo falu. Mivel hogy nem voltam kedvemben hogy a csaladom es sajat testi epsegemet kockaztassam egy mofo miatt, ezert cselekedtem ugy ahogy cselekedtem.
Ha valakinek ez indokolatlan annak sajnalom a szeretteit.