Nem tudom, mi a véleményetek, de én úgy látom, hogy a ppt ideje lassan lejár. Egyre több helyen elvárás, hogy érdekesebb, dinamikusabb prezentációkat adjon elő az ember.
Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a prezivel, mert bár kevesebb animációs lehetőség van benne, mint a ppt-ben, de jóval egyszerűbben lehet olyan prezentációkat csinálni benne, amihez a ppt-vel napokig kellene bíbelődni.
Én nemrég voltam egy profi prezentációs tréningen (V.S.D.C - Speak! tréning), ott tanultam néhány hasznos praktikát, ami tényleg működik: Pl. tegyél be fekete slide-okat a teleírtak közé, és olyankor csak rád figyelnek. Ez nagyon jó a bevezetéskor és átvezetésekkor.
Alkalmazz minél több meglepő eszközt, aminek nincs köze a powerpointhoz, bármilyen szemléltető eszközt, kvízkérdést stb., ami kizökkenti őket a monotonitásból.
Szerintem meg jobb, ha az elején kiosztod az írott anyagot. Van mire jegyzetelni a részleteket, nem viszi el az időt a főáramlat leírása (van idő írni ÉS figyelni).
Ui. még az egyetemen is ritka a jól jegyzetelhető előadó, aki meg először ad elő hosszan, sok embernek, az nem valsz.
Lesz kihangosító ? Ügyelj, hogy a hátsó sorokban is jól lehessen hallani.
Ne legyen túl sok fólia (kényelmesen mindegyiket végig lehessen olvasni), ha kiosztasz valamit, akkor csak az előzadás végén tedd (máskülönben azt nézegetik, és nem figyelnek rád), a végén pár mondatban foglald össze a mondanivalódat, és hagyj időt a kérdésekre.
Inkább mondj keveset, de azt mind felfogják a végéig (és a kiosztott papírokban benne lehetnek a részletek), mint hogy elvesszenek a részletekben, elfáradjanak, és elveszítsék a fonalat.
A hónap végén egy kétórás előadást kell tartanom szakmai témában, kb 80-100 ember számára. Ők valamennyire értenek a dologhoz, de inkább csak a háttérből látják át, "szenvedő alanyai" az egész témának.
Eddig még soha nem tartottam ilyen volumenű előadást. 10-20 embernek, 20-30 perc volt a maximum, most izgulok egy kicsit, hiszen 2 óra már elég hosszú, külön oda kell figyelni arra, hogy ne lankadjon az emebrek figyelme, stb.
Pls, aki gyakorlottabb már, ossza meg velem tapasztalatait, mire kell odafigyelni, hogyan lehet jobb és a hallgatóság számára emlékezetesebb a prezentációm!