Az alábbi oldalon rövid videok találhatók a HotShot-ról munka közben (jég, hó, bogár, stb. eltávolítását illusztrálják) + egyéb info (beszerelés, marketing szöveg...) - angolul:
Auto Bild októberi számában van egy nagyon rövid ismertető a Webasto HotShot-ról, ott nettó 38E-et írtak árként + 6-7E Ft. a beszerelés.
Kicsit érdeklődtem, netto 35E volt a legalacsonyabb ár (+ beszerelés).
Ha valakit komolyan érdekel keressen fel egy Webasto szervízt (pl. www.webastoszerviz.hu).
A Webasto Magyarország honlapján (www.webasto.hu) van egy országos szervízkereső is. (Személy szerint én többet vártam ettől a weblaptól, néhány műhely weboldalán sokkal több információ van a termékeikről).
Egy apró megjegyzés az árával kapcsolatban: ez csak nekünk drága, pl. a német/osztrák keresetekhez képest aprópénz. És miért adja a forgalmazó olcsóbban nálunk mint Németországban? Ha feleannyiba kerülne a többség akkor is sokallná és nem nem nőne észrevehetően a termék forgalma - legalábbis szerintem...
Érvelsz itt a HS.t mellett, ami nagyon szép dolog.
De azt valahogyan még mindig nem sikerült ideirnod, hogy mennyiért ilyen nagyszerü ez a HS!
OK, aláirom, nagyszerü dolog melegvizzel szélvédötmosni, ezekután beszéljük meg azt, hogy ez kinek és mennyit ér meg?
Mint azt már páran megjegyezték, ez nem ürtechnologia, rendes autokban ez a megoldás réges rég létezik. És a megvalositás valamivel egyszerübb, söt (feltételezem) lényegesen olcsobban kivitelezett.
Legyen mondjuk az a kérdés, hogy: Ki szeretne 69.900 Ftért meleg vizzel szélvédöt mosni?
És akkor lehet irni, hogy Y/N
Egyébbként tényleg nagyszerü ez a melegvizes szélvédömoso rendszer !
90-es gyártású mercimben gyárilag olyan tartáy van amin át van vezetve a hűtővíz egy kb olyan spirálon mint egy merülő forraló. A motor beindítása után 1-2 percen belül meleg a víz, mert a fűtési körben a termosztát előtről van odavezetve.
Egy ilyen fűtőcsöves tartály az ablakmosó motorral együtt kompletten 3000 forint a bontóban, mivel csak a törött autókhoz viszik egyébként örök élet meg 2 nap a tartóssága.
Ennyit és két rövid vízcsövet szerintem meg ér ha valaki kiakarja próbálni.
Mondjuk egy kerékcsere után hideg vagy meleg víz. Már ha feltételezzük, hogy csupasz kézzel, kesztyű nélkül történt a dolog és pont nincs otthon a jó öreg ultra dermből sem:-))
A homályosodást tapasztalataim szerint nem csak a pára, meg a xar minőségű ablakmosó folyadék okozza, hanem pl. a szétkent rovartetemek meg egyéb eredetű retek az ablaktörlő lapáton. Ha pl. az redves, akkor pakolhatsz te arra az üvegre akármilyen csodakencét.
Viszont -hogy visszatérjek a topik eredeti témájához- ha mindezt meleg vizes mosószerrel próbálod, akkor azért más a képlet.
Mosogat valaki otthon zsíros tepsit hideg vízzel? Nem? Próbáljátok ki. Aztán meleg vízzel is. Várom a teszteredményeket:-))
Nem érdekes dolog, hogy az oldalablakokon nem lesz homályos csak a szélvédön?
Ha állitásod igaz, akkor az oldalablakokon miért nem?
Mert ott nem törlök az ablaktörlővel. :DDD Csakis akkor lesz homályos, ablakmosó folyadék nélküli törléskor is, tehát nem a "vegyszer" az okozója a dolognak és "jelenségnek". (Viszont még tovább ront rajta, ha azt is spriccelek...)
Tapasztalataim szerint a homályosodást az okozza, hogy nincs megfelelöen eldolgozva/felpolirozva az anyag a szélvédö felületén.
Ha nem lenne, akkor ki se látnék az ablakon rendesen! Az oldalablakokról jól tudom, milyen az, ha nincs rendesen eldolgozva, szóval nem erről van szó. Mondom, ha nem kell törölni, mert elég gyorsan mész, kurva jó. 70 felett felesleges a törlés. De ha nem...
A páramentesítésre a legegyszerűbb módszer, ha bármilyen hígítatlan folyékony mosó- vagy mosogatószerrel (folyékony szappan vagy tusfürdő is jó) végigdörzsölöd, aztán egy száraz ronggyal tisztára törölgeted. Ugyanígy működnek a páramentesítő spray-k is, csak azokkal könnyebb bánni, és drágábbak. Csak egy hátránya van: nem tartós, így egy esős időszakban akár naponta lehet ismételni a kezelést. :)
Egyszer még jó régen kipróbáltam egy szélvédő páramentesítő réteget (igaz, a belső felén a szélvédőnek). Azt hiszem az lehetett ilyen, tulajdonképpen egy darabig tényleg egész jó volt, de megfelelő páratartalom után olyan lett a szélvédő, mintha bekentem volna zsírral!! Cserébe viszont tényleg jó sokáig tartott, mire sikerült megszabadulni tőle :o
A Rain-X-ről meg a Rain-Away-ről csak annyit, hogy
- városban megsütheted, 50 alatt szart se ér önmagában
- ha törölni akarsz mégis (pl. a ráhulló hó miatt, vagy alacsonyabb sebességnél) 1-2 mp-ig semmit se lácc, olyan homályos lesz az ablak (az ablakmosó folyadékok valahogy "furán" viselkednek rajta, Preventtől a Kentaurig minden márka)
- ha megbántad a dolgot, fél-egy év, mire meg tudsz szabadulni teljesen ettől a szar rétegtől, a legtöbb vegyszerre rezisztens :(
MJ;
Varshi
hogy ne csak leugassam:
+ ha nem városban járnék vele, hanem főként nagyobb (60+) sebességgel, akor megint használnám
Ha viszaolvasol keves önjelölt vejnemöjnen, a negyképüsködést te kezted a "rendesautó" dumáddal, én csak erre reagáltam. mindenesetre részemről a személyeskedést lezártam.
Ami az ónos esőt illeti, volt szerencsétlenségem még a nyolcvanas években egy olyan onosesőt kifogni mely során kb. fél centis jégpáncél keletkezett a szélvédőn.
Csavarhúzóval sem tudtam leütögetni az üvegről a jeget, csak azt értem el, hogy összekarcolásztam az üveget :( és csak akkor tudtam elindulni miután a fütés leolvasztotta. Szoval van ugy hogy nem lehet lekaparni.
Nem bizony! Ebböl egyenesen következik, hogy ha nem beszélsz rola akkor oda se nem esik onosesö se ho, se nem fagy oda pára se nem lesz zuzmarás. Ebböl meg az, hogy az oldalso üvegeket nem is kell megtisztitani ugye?
Mivelhogy a HSt a szélvédöhöz találták ki.
Dublinban ! Igen, Irország közismert arrol, hogy ott nagyon komoly hidegek tudnak lenni!
Nem az ellen emeltem kifogást hogy a szélvédönek baja lesz a melegviztöl. Szép is lenne ha attol berepedne! Egy esetet kivéve, ha már sérült. ugyanis ha van benne egy nagyobb köfelverödés, nagy az eséje , hogy végigreped.
Onosesönél miért bukott meg a kaparás? Nem körömmel gondoltam!
Ez a sok helyes meglátás közepette azt sikerült már kideritened hogy egy állofütés árábol hány HSt lehet beszerezni?
Pax2
Mindig örömmel tölt el, egy magyar forumon bármiféle eszmecserébe valo belekezdés, a sok barátságos, jolelkü szerény és intelligens magyar forumtárs társaságában.
Annyit azért kérlek higy el nekem, láttam már, onosesöt, havat, szélvédöt jéggel, mivel most már több mint 10éve Finnországban homokozom.
Köszönöm a tanácsokat, nagyon megszívlelendő, bár egy lehetőség kimaradt:
-veszek egy négert akit felszigszalagozok a nemrendesautóm tetejére, és folyamatosan vakarja le a trutyit.....ami a rénixet illeti: valoszinüleg már akkor használtam amikor Te még homoksütik formázásán szorgoskodtál nagyarcu.
2. az oldalablakokról nem beszélt senki. Netalán a te gépjárműveden oldalt is szélvédő van?
3. ld. 14-es és 1-es számú hsz
4. És mi van akkor, amikor leesik a hó. Aztán enyhül az idő, a hó alja megolvad, majd visszafagy?
Az állófűtés cseppet más kategória és nem csak a szélvédőnek az ő leolvasztására találták ki. Az egy "mellékes" kellemes funkciója.
A gyors kaparás meg egy ónos esőnél kapásból megbukott.
Amennyiben már bemelegedett a motor.... Ez kb. 3-5 perc. Ez ugye az autó motorjának se nem tesz jót, a környezetről meg má nem is szólok ugye. (Bár itt talán kezdek off lenni, mert ez már az állófűtés tárgykörébe tartozna). Tehát te várnál 5 percet, hogy elkezdhesd a gj saját fűtésével nyomatni a meleget a szélvédőre. Újfent ónos eső és visszafagyott hó -->megbukott a dolog.
Ha fagyállóval van feltöltve az amft, akkor igaz, hogy nem fagy be a fúvóka, de a HS nem is ezt a célt szolgálja.
Bogarak: mind csupa dzsuvás, zsíros dög. Zsíros edényt mivel mosogatsz el? Hideg vagy meleg vízzel?
A barkácsolással kapcs-ban meg nem mindenki tudja otthon, házilag megoldani.
Újfent emlékeztetlek, hogy a HS-ot SZÉLVÉDŐ-höz fejlesztették ki.
Invesztálj bele, aztán gyüjtheted a tapasztalatot!
Vagy, vehetsz mondjuk egy rendesautot, amiben 2 tartáj van, 1 a "viznek" 1 pedig a koncentrátumnak.
Amennyiben magadfelé huzod a kart, minimális koncentrátumot nyom vizzel, amennyiben meg benyomod (intenziv mosás) jo sok koncentrátumot, szintén jo sok vizzel, a rovartetemek eltávolitása végett. És pompásan müxik.
Ha mégsem szeretnél rendesautot vásárolni, és ambiciozus vagy, kiegészithetnéd a mostani gj.vedet egy második tartájjal+pumpa+T-szelep+relé (esetleg külön kapcsolo), majd elszaladsz a rendesauto márkaszervizbe és veszel gyári rendesautohoz valo koncentrátumot. Az ára egyáltalán nem vészes, és 1 flakon elegendö 3-4 évre.
Ha ezt sem szeretnéd akkor viszont kend be a szélvédödet RainX.szel ( nem én forgalmazom, se nem gyártom ) vagy bármi más hasonloval. És majd meglátod mennyit javul a helyzet!
Én a rendesautomon is használom, valamint az összes többi gj.vemen is, és nagyon jo tapasztalataim vannak RainXszel kapcsolatban.
Sokkal kevésbé képes a szélvédöre nöni a retek, 70-80kmph tempo felett meg teljességgel felesleges az ablakörlö használata, jobban látni, mintha akár a leggyorsabb fokozatban törölnél.
HTT:
Igazad van, lehet akár ugyanaz a lapát mégis máshogyan töröl. Függ egyfelöl a szélvédö minöségétöl, mennyire érdes. másfelöl a lapátokat leszorito erötöl (konstrukcios jellemzö) .
Manapság már van jopár rendesauto aminek szélvédöje gyárilag vizlepergetö bevonattal van ellátva. Nekem sajnos ilyen nincs, ezért ezugyben nem rendelkezek tapasztalatokkal, az egyedüli kérdés ami bennem felmerült a bevonat kapcsán, hogy vajon mennyi ideig marad az ott rajta? Netán ez egy "örökéletü bevonat" ?
Én annak idején megbarkácsoltam ezt házilag ..nekem az 57fokos viz ugy ráfagyott a szélvédőre 15 másodperc után mind a huzat ez az egész nem ér semmit ugy ha nem fűtött a szélvédő is hozzá...most már tudom tapasztalatból mert jelenleg ilyen géppel járok...
Azt már én kifigyeltem, hogy autója (ablaktörlője??) is válogatja. Van olyan autó, amire hiába veszek gyári ablaktörlőt mindenestől, egyszerűen nem töröl úgy, mint egy másikon a lehasznált gumis ablaktörlő :))