Nem tudom, hol kérdezzem meg, ezért ide írom: hol lehetne kapni nagy hangerejű vezetékes telefont? Nagyothalló rokonoknak kéne. A csengést meghallják, de beszélni már alig lehet velük.
Azért kattintottam rád Ákos, mert az írtad lejjebb Invitel munkatárs vagy, és a véleményedre vagyok kíváncsi. Tudom az üzletkötőkkel mindig baj van, de a céget általában ők képviselik az ügyfél felé elsősorban. Történt tegnap, hogy egy lakótelepi lépcsőházban, / nyilván nem egyben, de ez most mellékes / ahol történetesen az idős édesanyám lakik, és még egy halom nyugdíjas idős ember, egy év hűségvállalás fejében 20% kedvezményt ígértek a T-Com előfizetőknek. Ezzel még semmi baj sincs, önmagában. A baj ott kezdődik, hogy meg sem kérdezték őket a jelenlegi díjcsomagjukról, és nem tájékoztatták őket, hogy ez egy alternatív váltószám szolgáltatás. Sokan az első számlánál fognak szembesülni, hogy a T-Com-tól kapják az alapdíjra vonatkozó, és az Inviteltől a forgalomra vonatkozó díjakat. Sokan még azt se tudták, hogy ez két különböző szolgáltató. Arról nem beszélve, ha valakinek lebeszélhető díjcsomagja van, /akár milyen mértékben/ nemhogy 20% kedvezményt kap, hanem legalább annyi pluszt fizet. Egyébként a forgalmi díjakat nézve is egy olyan díjcsomaggal szemben tartalmaz 20% kedvezményt, amit már szinte senki nem használ.
Nyilván a távközlési versenyre szükség van, nyilván más szolgáltatóknál is vannak problémák, nyilván a pénz az nagy úr. Azt is tudom, a jutalékért az üzletkötő mindent megtesz.
Fel tudtok-e, illetve akartok-e lépni a tisztességtelen üzletkötők ellen?
Jó, az "akartok-e" kérdés is tisztességtelen volt, visszavonom.
""A kérdés arra vonatkozott, mert a nyavalyás papír aláírása után 10 perccel az ügyfélszolgálat visszahívta anyámat, adategyeztetés céljából, de tájékoztatást ő se adott milyen szolgáltatást, mikortól vesz ígénybe, és mennyiért. Csak arra volt kíváncsi az adatgyeztetés után, fogadott-e el pénzt az üzletkötő.""
Konkrétan már nem tudom. Volt egy plakát ,amin az volt írva, hogy nem érdemes váltani - gondolom a kábeltelefonra. A tarifacsomagra nem emlékszem, most nem nézem meg a honlapon, ha nem baj.
Ez elég szomorú. Tudnál dobni egy mailt a kovacsakos@yahoo.com-ra az elérhetőségeiddel? Felhívnálak (vagy egy hozzáértőbb kollégám) a pontosabb részletek miatt.
Ha a számmezőkkel volt a gond, ahogy lentebb írtam, akkor ez sem lehet gond, a 104,112 nem egy új számező.
A segélykérő számok csak akor nem elérhetők, ha műszaki gond van a vonaladdal (mint ahogy pl. mobilról is csak akkor nemtod hívni őket, ha lemerültél vagy rossz a telefonod, vagy tele van az általad is használt cella, stb.)
No, itt nem egyszerű a képlet, de megpróbálok egyszerűen fogalmazni.
Szal bárki, aki el akar kezdeni Mo-n szolgáltatni és szeretné, ha más szolgáltatók hálózatából is hívhatóak legyenek az előfizetői, akkor meg kell keresni a kiszemelt szolgáltatót és vele összekapcsolási szerződést kell kötnie és - többek között - meg kell adnia, hogy milyen telefonszámmezőket szeretne elérhetővé tenni.
Jelen esetben tehát a UPC-nek kellett megkeresnie az Invitelt (bár ez logikus is, gondolj bele, ha egy hátsó tajvani szolgáltató lép be a piacra 10 előfizetővel, honnan tudhaná bármely más szolgáltató, hogy az ő hálózatára is rá kell cuppanni) és ha a problémás eset vmikor azon időpontban történt, amikor írtál, akkor ez más meg is volt úgytom.
Ez azt jelenti, hogy valószínűleg olyan - valószínűleg új - számezőből kaphattál számot, amit még a UPC nem jelentett le felénk és ezért arra még nem indulhatot Invitel hálózatból forgalom.
Egyébként furcsálottam az esetet, mert az ilyen esetekben szerintem nem létező szám jelzést kellet volna, hogy kapjál, nem pedig foglalt jelzést. Szal nekem gyanús, hogy inkább műszaki hiba lehetett valamelyik oldalon, márpedig az általad leírtak valóban tipikus kábeltelefonos indulóproblémák voltak - nem bírta a hálózatuk a terhelést (Ugyanez megvolt a T-csoportnál is az elején).
Szal Kovács Ákos vagyok, az Invitelnél dolgozok, néhányótokkal már ismerjük egymást más fórumról, ui én egy olyan barom vagyok, aki munkaidőn kívül megpróbál fórumos kérdésekre válaszolni, mert asszem általában tok segíteni. Itt is hadd hangsúlyozzam azonban, hogy bármit, amit írok, nem tekinthető az Invitel hivatalos közleményének (már csak azért is, mert nem tudnak róla:-), személyes véleményem írom le és kész.
hogy ha egyik fél se tudja hívni a másikat, akkor TEGYÜK FEL, mi van akkor, ha a mentők invitel telefonvonalon vannak, én meg upc-n. AKKOR nem tudom felhívni őket?
történt egy szép múlt heti napon, hogy a tévé és internet mellé beköttetettem a telefont a UPC-től, merthogy így igencsak, de inkább sokkal olcsóbban kijövünk telefondíjügyileg.
eltelt egy hét, bekapcsolták a véglegesített vonalat. másnap telefonálnék haza, foglalt. félóra múlva is. aznap egész nap. másnap is. és egy hete minden áldott nap minden áldott percében.
invitel-ről. merthogy gyanússá vált, hogy ha nincs otthon senki, akkor is foglalt.
az első körtelefonom a upc-nek ment, akik természetesen nem tudtak mit csinálni, hiszen a vonal működik, mindenhonnan hívható, csak invitelről nem.
második körtelefonom az invitel-nek ment. a kisasszony természetesen elsőre azzal próbálkozott, hogy a upc-nél van a hiba.
a második hölgy már inkább továbbkapcsolt, mígnem kilyukadtam a hibabejelentőnél.
ő azzal kezdte, hogy igen tudnak róla, hogy upc-ről nem lehet invitel-t hívni.
hoppá mondom, nekem pont a fordítottja a probléma, mert invitelről nem lehet upc-t hívni.
és akkor ő telefonszámokat kért, amiről nem lehet hívni. mondom neki, akkor felüssek egy inviteles telefonykönyvet, és kezdjem az elején?
adtam neki, segítem a munkáját.
befejezésől még elmondta, hogy ez azért kell, hogy bizonyítani (?) lehessen, hogy onnan nem sikerült a hívás, merthogy probléma van a upc és az invitel között...
eltelt tíz perc, tündéri hölgy hang belebúg a kagylóba:
- sajnálattal jelentem, hogy a upc és az invitel között nem született megállapodás, ezért egyik fél sem tudja a másikat hívni.
- ez valami vicc? ha a mentő teszem azt, invitel, akkor otthonról upc-ről nem fogom tudni felhívni?
a válasz egy hosszú hallgatás volt. leraktam a kagylót. recsegett ropogott.
A sipura 1001-esnek 1 FXS portja van, mig a 2000-esnek, 2100-esnek 2 FXS portja.
Az FXS port az, ahova a telot dugod. Ergo 1 telefonnal egyidejuleg csak az 1001-es hasznalhato. (illtve a 3000-es, aminek szinten 1 FXS portja van.) A tobbiek 2 fuggetlen parhuzamos vonallal birnak, egyszerre akar 2 kulonbozo beszelgetesi lehetoseggel.
Te azt meg tudod oldani a sipurával, hogy egy telefonnal használd a 2 szolgáltatót anélkül, hogy a vezetéket áttenéd egyik csatlakozóból a másikba? Nekem ugyan spa-2000-rem van de szerintem szinte ugyanaz a kettő.
Azert a T-kabel kabeltefonja se kutya. A jovo evi AFA csokkenst a percdijakba lenyelik. Inkabb nezzd meg a kovetkezo oldalam, elofizetsi dij nelkul helyi hivasert hivhato telefonszamon elerheto vagyok, plusz a magyar percdijak 1 cent-ert.
Nem értem a gondolatmenetedet. Miért kéne azt tudnia a feltöltőkártya eladójának, hogy a lekaparható védőréteg alatti számkódot melyik készülékről pötyögöm be? Sőt, nem is ez a baj, hanem a vásárló "igazoltatása". Mi a fasz köze van hozzá, hogy ki veszi (név + lakcím) meg nála a tetves kártyáját, esetleg kinek a nevére veszem (akinek a számára valójában történik a feltöltés)?! Teljesen független egymástól a kettő. Az automata tudja, hogy melyik vonalról hívom (de ha jól emlékszem, megadható más telefonszáma is, amire tölteni akarok), ekkor megadom a feltöltőn található számot és a rendszer abból kiolvassa, hogy milyen értékű a feltöltés stb. És így a nyilvántartásból vissza is kereshető, hogy az 123-456 -os telefonszámra a 11112222 azonosítójú és 333344445555 kódú kártyával lett feltöltve.
Szerintem a személyi elkéréssel nem találkozhattál mobilos feltöltőkártya vásárlása esetén (ahogy az előttem szóló is leírta).
Amire válaszoltál, kissé megkésett talán, a kérdés két és fél hónapos.
Viszont azt, hogy a mobil feltöltéshez lemásolják a személyit, nem tudom, hogy hol láttad, vagy hallottad.
A szerződéskötéskor (amikor új előfizetést vásárolsz), akkor valóban lemásolják, de amikor fel akarod tölteni, az nem ilyen fontos esemény, arról nem kell fénymásolat senkinek. Feltöltőt nem csak a szolgáltatóknál vehetsz, hanem boltban, benzinkúton is, ott meg nyilván nem fog senki személyit kérni, max a kártya árát.
Azért kérik el,mert a Te neveden van a vonal,és arra teszik ezt rá.Namost,ha nem tudják,hogy melyik vonalra kinek,akkor hogyan tegyék rá?Ha vettél mobil feltöltőt bemutatóterembe vagy viszonteladónál,ott még a személyit is elkérték,és lefénymásolták.Na ez talán komolyabb,mint a Te felvetésed...
Ha jól látom,bent van nálad a vonal.Ez kinek a tulajdona szerinted?
A Magyar Telekom keresi a lehetőségeket az Invitel felvásárlására - írja az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva a Dow Jones. A hírügynökség információi szerint eddig nem voltak formális tárgyalások a két társaság között. Az Invitelt korábban a HTCC-vel hozták kapcsolatba. Amennyiben a Magyar Telekom felvásárolná az Invitelt, úgy piaci részesedése a vezetékes szolgáltatások piacán 79%-ról 90%-ra emelkedne. (www.portfolio.hu)
Hogy lehet az, hogy Inviteles feltöltőkártya vásárlásakor elkérik a nevet és lakcímet??? Miért kell ezt megadni???
Szeritnem ez nem jogszerű!
Kihez forduljak panaszommal? NHH? FVF? Ombudsman?
A konkurenciánál Matávos feltöltő esetén is elkérik?
Vagy megadjam nekik, hogy
név: Invitelleszaró Ákos
lakhely: Anyádfalva, Szétütömafejed utca 12.
??
Mellesleg felvetettem eme aggályaimat a vásárlás helyszínén, mondtam hogy ez nem okés, és kérdeztem, hogy szerinte/szerintük mit szól ehhez az ombudsman?
Erre azt mondta a nő, hogy nem érdekli. Persze ő csak egy alkalmazott. Az Invitel a jogsértő!