OFF: Nem nagyon szeretek belepofázni mások dolgába, de az itt írok közül többen egyet értettek abban, hogy a környéken lévő biciklizést hülyeség betiltani, így a fogasozást is, ellenben a DH-sok jobb lenne, ha nem tennék tönkre a helyet, mint természet..
Ehhez képest megkérdezni, egy a kerékpározás és fogasozás tiltása ellen tiltakozó fórumban, hogy merre is kellene "lesiklani", eléggé off topic..
Nem mintha pörögne a fórum és zavarna ez valakit.. :-)
csak elég megterhelő ám hogy csepelről bejárni fogasozni... hadd legyen már meg nekem is az az élmény hogy legaláb akkor pihenhessek kicsit ha már 20 km-re lakom a fogas aljától! inkább a helybéli gazdag gyerekek másszanak, nekik úgyse árt:)))
mért baj hogy biciklisek vannak a fogason? ma is mentem rajta, iszonyat jó ott menni, megéri bejárni, még csepelről is!!!
hol lehet jól menni? merre vannakjó pályák? [ én még csak 2-t ismerek, érdekelne merre vannak jók ]
oolvastam valahol hogy lehet a libegő menti részen is lefele gurulni, az merre vezet?
Láttam a másik topicban a bringádat. Azzal simán fel lehetne tekerni a hegyre. Mi általában így csináljuk, és nem fogasozunk. Felfelé erősödik az ember, és lefelé pedig élvezi hogy önerőből jutott fel oda, ahonnan épp lezúg.
Itt is csupán arról van szó, hogy a kisstílü "természetpusztítást" "büntetik" csak, a nagy fölött meg szemet hunynak (pl lakóparképítésekkor sokszor több milliárd Ft-os kárt okoznak a természetben - büntetlenül)
Véleményem szerint ez a kerékpárkitiltás önmagában elég képtelen ötlet: oké, a BKV azt mondja, hogy innentől kezdve, az erdő védelme érdekében, nincs bicikliszállítás, a kocsikba visszahejezik az eltávolított üléseket, stb. És? Amikor a nyár végén nem volt fogas, a déhások még a pótlóbuszra is felszálltak. Szerintem ezzel kb annyit érnének el, hogy a normális bringások kiszorulnak a fogasról, az
mtb -sek pedig a tilalom ellenére ugyanúgy felszállnának, mint eddig. A biztonsági őr nem engedi felszállni őket a városmajorban? Felszállnak János- kórháznál. Ott sem? Akkor Orgonásnál. Mivel más lehetőség nincs, nekik még az is megéri, ha a Művész útnál szállnak fel. Akkor a biztonsági őrök legyenek inkább a járműveken, és ne engedjenek felszállni egyetlen bringást sem? Ez megoldás lenne Demszky bácsinak, de egyrészt azt az őrt gondolom nem ő fizetné a zsebpénzéből, másrészt, ha már a fogason van az őr, megtehetné, hogy nem tilt ki minden biciklist, csak a láthatóan természetkárosító gurulásra alkalmas géppel érkezőket.
(Demszky és a budai erdők védelme: nagyjából mekkora zöldterületet is építhettek be, mennyivel csökkent az általa oly értékesnek tartott erdők mérete, mióta ő a polgármester, csak kb...?)
Természetesen. Valamint egyetértek a második mondattal is.
Ergo a műmájerek a normál bringások és az "igazi" dh-sok renoméját is rontják.
Úgy gondolom mindenesetre, hogy a probléma nem kezelhető. Valszeg senki nem járhat Fogassal, a kitartóbb műarcokmajd átszoknak máshová, vagy megerőszakolják a 90-es és a 21-es buszok vezetőit... satöbbi. :-(
Vagy vesznek rendes montit és feltekernek az Istenhegyi úton. :) Bár ezt kétlem.
Ugye azt azért te is tudod, hogy egy _igazi_ DH kerékpárral nem lehet feltekerni az Istenhegyin? Az más kérdés, hogy a fogasozók 95%-a műmájer, és semmi közük a DH-hoz mint kőkemény sporthoz.
Barátom tegnap jött értem kocsival a Csillebércre. Ő is mesélte, hogy látott egy csomó ún. "dh"-st (csak azért "ún." mert szvsz az igazi sportolók feltekernek, csak a divatmajom hülyegyerekek nyafognak a Fogassal...), akik szenvedő arccal tekertek felfelé belassítva ezzel az autósforgalmat a mellékutakon. De hagyján, látott bringával autót lestoppolni is srácot... :-)
Az általad leírt magatartás a kiccsávók részéről sajnos kortünet. :-( Én sem bírom őket, a legtöbb (tisztelet a kivételnek!) anyuci-apuci gazdag hülyegyereke, aki azt hiszi, hogy a vagánysággal lesz felnőttebb 14 évesen és a "tisztelet" szó jelentését nem ismeri.
Sajnálom a Fogas vezetőit, munkatársait... és azokat a normál júzereket (öreg néni vagy kisgyerekes család bicajjal), akik ezek miatt a gyerekek miatt maradnak majd le a Fogasról. :-(
Szvsz kellene vmi kompromissszumot kötni és megoldást találni. Persze ehhez közlekedési kultúra kialakítása lenne a legelső, azt meg már gyerekkortól illenék tanítani, ugyanúgy, mint a matekot...
Ma délután műszaki okokból két Fogas nem tudott felmenni Svábhegyig (áramszünet miatt), csak Esze Tamás Iskoláig (gyk: Erdei iskola alatt van a betáplálási szakaszhatár).
Ez nagyon kiboritotta szegény gyermekeket, ezért kénytelenek voltak a 63-as kocsi két ülését feltépni, majd a kocsi oldalát leköpködni.
Továbbá ma az Üzemvezető úr hamvábahullott kísérletet tett a kulturált elbeszélgetésre. Hasonlóképp járt, mint én a múltkor. Visszapofáztak neki, elküldték a p***-ba, követelőztek korunk hősei, stb...
A vezetők hülyék! Csődbe juttatni tudják, de a problémát megoldani - azt már nem (helyette csak a buxájukat növelik)! Őszintén, Demszky tipikus magyar politikus: nem érdekli a lakókat, csak ő maga! Az a plussz vonaljegyből származó bevételtől most a BKV-nak el kell esnie? Nem hogy a járműveit lecseréljék, hanem megszigorítsák rajta a közlekedést, pontosabban a kétkerekűeket tiltsák ki. Ez hülyeség! Nem tudják jól megindokolni, hogy miért, helyette csak hülye általanosításokból mondják ezt! Az autóik hidrogéncellásak, hogy nagyon a környezetet akarják kímélni (azonban a zaja akkora, hogy még váratni kéne a forgalomba állítására)! Nem nagyon hinném, hogy a döntéshozojuk egyáltalán tapasztalják a súlyát! Én a kampányt, vagy mi a csudát aláírom, hogy ezzel is támogatva titeket!
Társaságunkhoz érkezett, Fogaskerekűn való kerékpárszállítással kapcsolatos levelét köszönjük.
Szíves tájékoztatásul elmondjuk, hogy Demszky Gábor, Főpolgármester Úr nyilatkozta a médiának, hogy a Fogaskerekű Vasúton be kellene tiltani a kerékpárszállítást, a zöld területek védelme érdekében. Erről pontos információt nem tudunk adni, távlati terv, mely még nem biztos, hogy megvalósul.
Itt nem csak erről az egy hegyről van szó... Holnap lehet h a pilisre is uaezt fogják mondani. csak a gpkocsiutat használhatod. Én outis vagyok, közelébe sem megyek a dh-s terepnek, de ha kitiltanának egy hegyről (mert itt nem a fogason van a hangsúly, lsd riport) én is kajabálnék.
Csináljanak pályát. Vagy hasznos az a sok szmogonfelnőtt, asztmás-girhes keszeg-gyerek?
A szigorítással a normális bringásokat büntetik (magam is annak vallom magam és simán feltekerek a hegyre, engem a Fogas ebből a szempontból nem érdekel), de szvsz azokat a kis p*cs*ket (sajna ezt kell írjam), akik miatt az intézkedés történik/történt fogja legkevésbé érdekelni a dolog. Sajna többször találkoztam "nagyarcú" 13-18 éves korosztállyal a Fogason (gyalogosként) és sajnos elenyésző részük állt normálisan a közlekedéshez. Tudjátok, ha őket nézem, az én zsebemben is kinyílik a bicska. De igenis vannak normális júzerek... és ezt sem szabadna figyelmen kívül hagyni.
Amúgy pedig: valszeg mindenki magasról letojja mi mit akarunk. "Bizonyára" van vmi nyomós oka az intézkedésnek. Ezen pörögni nem tudom mennyire érdemes... :-///
Más. Kijelölt terep az erdőkben nemigen van, ez alól kivétel a Pilis, de ott is nagy csatározások, egyezkedések árán ment bele a DINPI és/vagy az erdészet ebbe az egész témába. Van erdőtörvény, a szerint nem lehetne egyáltalán bringázni az erdőkben. A DunaMaratonra (mely bringás rendezvény, kb 1500 fő indult rajta) meghívtak egy környezetvédő főakárkit (most nem jut eszembe pontosan, de a KT2.0-ban le volt írva ki volt), akinek megmutatták, hogy az erdei utak szabályos használatával nem megy tönkre az erdő. Annál inkább tönkrevágják az erdészeti gépek és a motorosok... :-( Sajnos ez van.
További balesetmentes közlekedést és szép nyarat mindenkinek!
Egy polgármesternek egy demokráciában nem lehet beleszólása, hogy egy válalat hogy működjön, legfeljebb a BKV vezetősége hozhatna korlátozó intézkedéseket, indokolt esetben.
A kerékpárszállitás témájában a BKV Rt. válasza a mérvadó.
De szives tájékoztatásul közlöm, hogy a Fogaskerekű Vasúton a kerékpárszállitás nem törvény adta lehetőség (tehát nem jár alanyi jogon), hanem kiegészitő szolgáltatás, amely 1 db vonaljegy külön érvénesitésével vehető igénybe. Továbbá felhivom szives figyelmét, hogy a Közlekedési Főfelügyelet hatátozata értelmében az SGP fogaskerekű motorvonat vezérlő-pótkocsijának völgyfelőli harmada foglalható el kerékpárokkal, a kerékpárok ki- és berakodása (ez nem a kerékpárral való beállást jelenti) csak a völgyoldali oldalajtókon át történhet. A pótkocsi utasterének kétharmadát, a hegyoldali peront, valamint a motorkocsi egészét a "gyalogos" utasok részére szabadon kell hagyni. Ez az elmélet.