Mostan érkeztünk meg a müncheni high-end kiállításról. A tavalyi pörgősebb hangulathoz képest most egy kicsit apatikusabb volt a hangulat. Minimális igazi újdonságot találtunk, de azért egy pár fotó készült, majd felrakjuk. A szokásos videot elkezdtem, de olyan hasonló volt minden a tavalyihoz, hogy pár perc leforgatása után abba is hagytam.
Azért most sem jöttünk üres kézzel, lehet fogtunk egy nagy halat, egy erősen innovativ, idehaza ismeretlen, ámde 30 éve létező hangfalgyártó nagy hatásfokú, csöves és kisteljesítményű erősítő barát termékeinek formájában. Majd biztosan pletykálgatok róla itt-ott még a megfelelő topikban. Nagyon-nagyon fogja szeretni az akkus dolgainkat.
Fent vannak némi videók is, külön egy kis összefoglaló a Naim bemutatójáról és egy másik az általánosságokról. Többféle felbontásban. Ha valaki mégsem tudná egyiket sem megnézni, pedig nagyon akarná, akkor írjon és generálok még valami más mediafile-t is.
Pár szát fotó a hétvégi, még vasárnapi megtekinthető müncheni high-end audio kiállításról. A szokásos módon megjegyezném, hogy a képek némi pártosságot mutatnak az általunk is kedvelt/ forgalmazott termékek irányába. Akit ez zavar, az semmiképpen ne klikkeljen az alábbi linkre.
A hét elején még talán lesz egy pár fotó süketkoma képeiből is. Meg forgattunk egy kazettányi hdtv felbontású videót is, abból is lehet összerakok valamit a hétvégén talán.
Spacc kollégára is gondoltunk, ezt a képet kifejezetten neki csináltuk. Mennyivel arisztokratikusabb ez az írásmód.
Nem tudom nem illetlenség-e, erre itt felhívni a figyelmet, de a 2006 januári las vegasi CES kiállításról szóló fényképes beszámolónk már a második részénél tart hififalván.
1. A nagyobbik doboz, amit Primary Drive-nak hívnak, kb 1.5m forint lesz, a kisebbiknek még nincs sem ára sem neve, bár akár Secondayry Drive-nak is lehetne hívni. 2. A lemezjátszó Master Disk névre hallgat és kar nélkül kb 2.9m forint, karral 3.4m körül várható. 3. A Naim integrált n-Vi névre hallgat és sajna csak a Naim által mostanság használt sötétszürke színben rendelhető.
Sajnos az nem Quad, hanem a Paravicini saját fejlesztésű, <a href="http://www.ear-yoshino.com/news/news.asp?ID=105" target="_blank">Primary Drive</a> névre hallgató hangfala. Aszondta az öreg Tim, aki nagy Quad hívő, hogy véleménye szerint minden jellemzőjében jobb, mint a Quadok, nagyobb dinamikát teljesítményt kezel, miközben szélesebb sávon keresztül működik és nemcsak tengelyirányból hallgatható, megtartva a jól ismert előnyeit persze az eredetinek. Úgy fülre elég hasonlóan szólt, mint ahogy az emlékeimben a Quad hang él, de ez persze semmit nem jelent. Ennek kapcsán elmondta azt is, hogy a Quadot tulajdonoló IAG csoport az újabb sorozatot, a 989, 988-t már Kínában gyártja és ez indítottta arra, hogy kifejlessze a saját hasonló előnyöket kínáló változatát.
Most valami olyan következik ami még talán nem volt:
videós beszámoló a londoni hifi showról.
Innen lehet letölteni a különböző darabokat, változatokat.
Apple OS X oprendszeres G5 gépen csináltam a szerkesztést és a tömörítést, ami MPEG-4 formátumú video és 128 kb AAC audio. Elméletileg Windows operációs rendszerű pc-ken is tudni kellene lejátszani a Windows Media Playerrel, de ha még sem menne, akkor letölthető az ingyenes Quicktime for Windows 2000/XP, amivel biztosan lejátszható, nem kell hozzá nagyon erős gép sem.
Ha valaki nem szereti a Windowsos gépén a Windows Media Playert vagy Linux vagy Unix operációs rendszeren akarná lejátszani, akkor is van ingyenes lehetőség: a VLC vagy az MPlayer.
HA valaki kiváncsi a felvételek alatt a vágás során meghagyott eredeti hangra, akkor tudok csinálni nagyobb felbontású H.264 vagy MPEG-2 video tömörítésű változatokat is, az eredeti tömörítetlen 48k, 16 bit hanggal. Emlékeim szerint nagyon jól vissza adja az ott kapott benyomásokat, kifejezetten tanulságos lehet ha csak villanásnyira is, de belehallgatni az eredeti atmoszférába. Ha valaki nem rendelkezik az ezen nagyobb felbontású kb 500 MB nagyságú file-ok letöltésére alkalmas Internet hozzáféréssel, akkor küldök DVD-t.
Az anyagok különösebben gondos szerkesztésére, szinkorrekciójára, feliratozására sajna nem volt időm, a fényviszonyok meg teljesen alkalmatlanok voltak komolyabb minőségű felvétel készítésére. Nem akartam a zenét hallgatókat sem zavarni, ezért a beállítások bizony esetlegesek. Kérem ezt elnézni.
Ez most egy kisérlet, ha van igény akkor máskor is forgatunk, ha lehet még egy kicsit gondosabban. Az sem kizárt, hogy a következő kiállításokról az igényesek akár HDTV felbontású anyagot is nézhetnek majd, ha tetszett ez a mostani.
Gyakorlatilag válogatás és retusálás nélkül majd' 300 fotó a londoni hifi kiállításról. A teljesség igénye nélkül, leginkább az általunk forgalmazott cuccokról, de azért van más is benne.
A helyzet az, hogy a legolcsóbb a 1212m lenne de ez belső kártya, tehát eleve kuka. A 1820m drága, de külső és tényleg jó. Viszont a phono bemenete nem egy világszám, úgyhogy azt nem nagyon lehet megúszni. Egy ideje már tervezek építeni egy (talán jó) előfokot AD SSM-2018-ból, csak nincs időm rá.
Tény, hogy vannak ettől jobb konverterek is, de azok ára a csillagos ég... :D Én azért választottam ezt az eszközt (1820m) mert hallgatni is, dolgozni is tudok rajta viszonylag jó minőségben.
Csináltunk pár évvel ezelőtt ilyen kisérleteket dCS konverterekkel, Tascam profi cd íróval, Michell Orbe lemezjátszóval, Transfiguration Temper hangszedővel, Audio Research Phono 3 előfokkal és csupa Nirvana kábelekkel. Sajnos az így írott cd-ket kölcsönadtam valakinek, aki elfelejtette visszaadni, pedig eszméletlenül jól szóltak. Semmi nem volt meg a felvételben a CD-re jellemző keménységből, egy picit a dinamikája lett kisebb, de éppen csak egy leheletnyit. Azóta is töröm a fejem, hogyan lkehetne valami hasonló eredményt kisebb ráfordítással elérni.
A 44.1-re 176 kHz-en kellene mintát venni, az jobban fog szólni, mintha 192-ről konvertálod le 44.1-re. Ezért gondolom, hogy DVD-re kellene írni, mert ott megtartható így a 96 kHz/24 bit különösebb furmányolás nélkül.
Jaaa, ez csak PC-n megy, macre nincs drivere. :-/ Viszont tapasztalatból mondom, hogy ha mintavétel konverziót kell csinálni, az jelentős minőségromlással jár! Én is úgy gondoltam, hogy a CD-e szánt anyagot 24/192k-n beviszem, utómunkázom, aztán visszaalakítom 16/44,1-re, de úgy veszem észre, hogy 24/44,1-en felvéve, utómunkázva, majd 16 bitre alakítva sokkal jobb hangot kapok!
Persze a nagy felbontású mentés -ha így is hallgatod vissza- nagyon jóóó! 24/192-n brutáljól szólnak az LP-k is. Ha csak lemezt hallgatok és nincs kedvem dugdosni, akkor az emut átkapcsolom 192-re és úgy hallgatózom. :)
Aszongyahogy... ez Firewire port, 8 I/O, S/Pdif v. AES-EBU, optikán & koaxon, 2 TFPro mic in, phono in is, külön D/A + erősítő fejhallgatóra... hátránya, hogy PC nélkül csak egy dög.