igen, éjjel elég parasztság felkapcsolt refvivel járni, de nappal egy motoros refije, főleg ha nem szemből kapod, sok vizet nem zavar...
még annyit a témához, hogy autósok figyelem!! ha azt látod, hogy jön egy motoros mint a barom, inkább ne csinálj semmit, majd megoldja ahogy akarja, még mindig jobb mint ha ide oda húzodtok. ha látja a motoros, hogy nem húzódsz le, akkor majd kerül máshogyan, de ha akkor kezdesz el húzódni, amikor már ő is, akkor neki még egyszer kell iránytváltani, és általában ilyenkor az autós is visszakoz.. ismerős, mikor az 5 méter széles folyosón 2 gyalogos nem tudja kikerülni egymást?
Hagy szóljak hozzá én is ehhez a refi, meg minden más dolgohoz. 20 vagyok 3 éve van B jogsim és vezettem is már eleget ezalatt. Záros határidőn belül szeretnék majd elkezdeni motorozni is. Tudom hoyg nem sok ez a 3 év, de nekem annyit sikerült ez idő alatt leszűrnöm, hogy nem figyelünk egymásra eléggé. Nem csak az autósok a motorosokra, de még az autós az autósra sincs sokszor tekintettel... Mert nem tom hoyg nevezzem azt amikor a sok barom képes kielőzni pl kanyarban is tekintet nélkül a többi emberre, amikor persze semmit nem lát... Ilyenkor mást nem tud, csak bízik abban hoyg nem jön senki szembe, ha pedig mégis, akkor majd biztos fékez... Ez nem hozzáállás sztem, csak mert voltam már én is nemegyszer az a bizonyos akinek szembejött egy ilyen "elmebeteg"... Amíg ezekre sokan nem figyelnek, addig a motorosokra sem nagyon fognak figyelni refi ide v. oda. Egyébként nem egyszer jártam már én is úgy hogy megjelent mögöttem egy motoros csak úgy a "semmiből". Nem szoktam figylemetlen lenni, csak nem tűnt fel, mert mondjuk nem épp oda koncentráltam. Már csak akkor láttam meg amikor már teljesen mögöttem volt, és kb 2 mp múlva már meg is előzött. Tehát sztem jöjjön inkább refivel mint annélkül... Természetesen csak nappal, mert este akkor zavaró tényleg(mondjuk ilyen motorossal még nem találkoztam, de autóssal meg már nem1el...). Este mindenki!!!(autós+motoros egyaránt) csak akkor használja, ha az senkit nem zavar. Akit meg nappal zavar egy motor refije, az ne nézzen bele...:)) Emellett még a hangos kipu is jó lehet, mert volt olyan is hogy azt meghallottam lakotton kívűl mikor jött egy motoros, de pl volt olyan is, hoyg szólt a rádió a kocsiban, NORMÁLIS hangerőn, és a szebejövő szirénázó mentőautót is csak kb 50mre hallottam meg városban. Láttam már messziről, tudtam hoyg jön, volt sziréna, kékfény meg minden, de csak mikor már szinte elment mellettem, akkor hallottam meg... Szóval sztem inkább odafigyelés az autósoktól+ refi a motorsoktól. De hangsúlyozom, ez az ÉN véleményem, lehet hoyg tévedek.
Kitekeri a kormányt és kicsit előrehúzódik hogy ne férjek el. Ami mögötte keletkezik hely azon meg pont el lehet férni. Bocs kicsit fáradt voltam már azért érhetetlen. Üdv k
Az a baj hogy nincs konkrét program az ilyen bigott barmok ellen, akik simán körülnézés nélkül kezdenek előzni vagy fordulnak ki a védett útra. Valahol már írtam hogy tavaly tavasszal csak Dunakeszin mentünk át egy szombat délelőtt és két motoros feküdt sebesülten, mindkettőnél már ott volt a mentő, de ez 2 kilométeren belül volt!!! Rengeteg az úgynevezett vasárnapi vezető az autósok között akik nagyon nem szokják meg a nagy forgalmat sem, nemhogy azt hogy még motorosok is jönnek. Más. Volt egy olyan esetem is ahol éltem a gyanúperrel és igazam lett. Tudod, gyanús jobbra index+lehúzódás az autó részéről, én hirtelen nem tudtam féket vagy gázt húzzak. Féket húztam és igazam lett mert a barom balra rántva a kormányt megfordult. Ha csak megyek hogy -biztos megállt a faszi lehúzódva- akkor simán elüt. Jártál már úgy hogy a sorok között araszolva kihúzódott eléd a tapló csak hogy ne férj el? Én már igen, csak röhögtem mert pont ezzel csinál a barom maga mögött helyet és ott el lehet slisszolni, aztán jöhet a középső ujj:-))) Na jól kifüstölögtem magam de érthető, mert már egy hónapja nem ültem motoron. Elvonási tüneteim vannak kéremszépen:-))) Üdv k
süssék, bár szerintem ok n élkül még senkit nem bántottam, és nem hiszem , hogy egy autós aki mellékútról kijött elém, majd utána mentem elmondtam neki, hogy majdnem megölt, majd orrbanyomtam, valaha is elmesélné valakinek... szerintem örül, hogy megúszta a faszságát, és remélhetőleg legközelebb ha motorost lát, 2x is meggondolja, hogy elé menjen-e...
Utána meg ránksütik az "agresszív motoros" bélyeget. Egy tükör már az én lelkemen is szárad. A gyökér megérdemelte... de kiszállni nem mert pedig egyedül voltam. Üdv k
pedig ilyenkor vissza kell menni, és meg kell kérdezni két pofon között, hogy "te komolyan ki akarsz nyírni?"
Én nem szoktam annyiban hagyni. Persze helyzete válogatja. Ha csak sávot vált valaki, és nem vesz észre, azzal persze nem foglalkozom, de mikor egyértelműen látja, hogy jövök a főúton, és az utolsó pillanatban még is kikanyarodik elém, (gondolván, hogy motoros majd megoldja), olyankor nincs kegyelem, ha nem áll meg akkor lerúgom a tükröt, ha megáll, akkor min egy pofont kap, és még olcsón megúszta, mert ha azt nézzük, én bele is halhattam volna az okosságába.
szterintem nincs vele gond, hogy villog az autós. a motor fényszórója pont szemmagasságban van neki, és még billeg is fel le, tehát szemből úgy néz ki mintha te is villognál, vagy reflektorral jönné. aki nem motoros az nem tudja ezt, és azért villog, mert azt hiszi hogy te szórakozol vele.
Magyarországon nem az a baj, hogy nem toleráns az autós, hanem hogy nem tud vezetni, az egész vizsgarendszer, komolytalan, és a vezetők 80-ának nem csak a vezetés, hanem az autó, mint gép kezelése is gondot okoz.
egyébként nem ugattalak le, csak viccelődtem, vasárnap van, ilyenkor csípősebb a humorom :-)))
Sajnos két éve én is jártam árkot egy matizos kis pöcs miatt. A szlovák úton egyik irányban egyedül mentem (na persze a többieket lehagytam:-))), de utána visszaálltam arra a stabil 70-80-ra, szemből meg kocsisor akik közül a fent említett tulok a húdeszuper autójával úgy döntött hogy most mindenkit megelőz. Na annak az állatnak én kapcsolhattam refit meg nyomhattam a dudát, ha nem megyek le az útról akkor simán elüt. Hirtelen megfordult a fejemben hogy itt megfordulok aztán a legelső lámpánál megbeszéljük, aztán eszembe jutott hogy a bunkóból akkor sem tudok embert csinálni ha agyonütöm (ez már a delikvens apjának sem sikerült). Most egy hónapja se vett észre egy ürge, azóta is fájlalom, meg a vasam sincs valami jól, úgyhogy világítson csak az a lámpa nyugodtan... Üdv k
Na sejtettem hogy ez lesz én leszek lefikázva! A fényszóró magasságot is tegyük félre! De arra mit mond nagyokosságod h normál beállítású lámpánál tompított esetében miért villog a barom autós! A valódi lényeget írjátok körül indokokat találtok arra hogy akkor is az autósoknak vagy motorosoknak van igaza! Egyiküknek se ha figyeltél volna! Be kell látni MO-n nem toleráns az autós a motorosokkal szemben. Ellentétben külföldel! Egyik ismerősömet 2 kamion direkt közre zárt , másikra ráhúzott egy pótkocsis autó és elvitte a vádliját! 2 nappal ezelőtt egy autós szabálytalanságából meghalt egy 25 éves srác! Aszem nincs több kommentárom ezekre, csak szerettem volna kicsit békét teremteni a rágalmak között.
Én is vezetem mindkét járművet és nem tegnap kezdtem de vegyük figyelembe hogy ez az agresszív ellentét csak embertársaink életébe kerül!
na igen, az kiabál általában a leghangosabban, aki nem ért hozzá :-))
a motoron is lehet fényszóró-magasságot állítani, sőt, az ülés alatt megtalálod hozzá a speciális szerszámot 1db csillagcsavarhúzó formájában :-)))) kevesebb energiába, időbe telt volna beállítanod a lámpád, mint ezt a nagybetűs-kiemelt faszságot megírni meg mutogatni az autósoknak.... te csopperes vagy? :-)))
egyébkéntén is beállítottam :-) most úgy világít, mint egy távolsági, és még pluszba fel tudom mellé kapcsolni az igazi távolságit... azért így, hogy a sok bunkó autós aki az országúton szemből belekezd egy előzésbe, az hátha így észreveszi, hogy ott vagyok, és nem kell a padkára mennem, ha nem akarok frontálisan karambolozni vele...
" NEKÜNK NINCS FÉNYSZÓRÓ MAGASSÁG ÁLLÍTÁS MINT AZ AUTÓKBAN SAJNOS NEM MINDENKI NÁDSZÁL KARCSÚ. ÉN PL MÁZSA HÚSZ VOK MAXIN VAN A RUGÓ ELŐFESZÍTÉS ÉS IGENIS KICSIT BELEVILÁGÍT A TOMPÍTOTT A KOCSIKNAK"
Finoman jegyezném meg, hogy egy motor féyszóró magasságát is be lehet állítani!!!!! Főleg, ha azzal a motorral csak te jársz! Egyszer kell csak beállítani, és máris megoldódik minden gondod! :)))
Legfőképpen motoros társaimnak kevésbé autósoknak! Tudom a fórum témához hozzászólás 2005 ben volt utoljára! De azt hiszem ez aktuális maradt!
Szeretném tisztázni mindkét tábor irányelveit. Pl az autós aki nem szezonális jármű vezetője mivel a kaszni védi az időjárás körülményeitől vs. motoros aki épp ellenkezőleg tavasz közepétől kb ősz elejéig vezeti járművét persze kivétel a futár motorosok, idős simsonosok meg aki fagyálló na mind1 a LÉNYEG ITT VAN SZEZONÁLIS NEM SZEZONÁLIS! Szerintetek a motorosok télen mit csinálnak? Nagyon sok autóval közlekedik, tehát a legtöbb okos beszóló motor vezetési tapasztalat nélkül képes fikázni azokat akik máris 2vel rendelkeznek! Szegyen ami ebben a tetves országban megy szégyenlem magyarságom főleg az ilyen beszólók miatt akik más halálát kívánják egy kurva reflektor miatt! Pedig én is ott röhöghetnék a szétnyílt fejeiteknél amit a kaszni nyomott szét mert egy kamion odapaszírozott a villanykaróra! Emberek vagyunk de van tolerancia is a világon! Nem tagadom nagyon sok divat motoros is van köztünk azokról én se mondhatok túl sok jót de halálát nem kívánnám senkinek azzal a szöveggel hogy letolom az útról meg hasonlók! Bárki ülhet még motorra és akkor döbben rá ezekre! Könnyű vigéckedni egy nyitott járművel szemben! Amin a protektoros bőrszerkón és a sisakon kívűl semmi nem véd minket! A refire visszatérve!!!!A LEGTÖBB MOTOR BIZTONSÁGI OKOKBÓL RENDELKEZIK AUTOMATA TOMPÍTOTT FÉNYSZÓRÓVAL AMIT UGYEBÁR NEM LEHET LEVENNI!!! MÁSIK HA NEM IS AUTOMATA A KRESZ SZERINT IS KÖTELEZŐ VÁROSON BELÜL KIVÜL EGYARÁNT! AZÉRT HOGY A HANGCUCCAITOKTÓL ELSÜKETÜLT FEJETEKBŐL IS KILÁSSATOK! A TOMPÍTOTT MEG UGYEBÁR NEM MEGFELELŐ SÚLYELOSZTÁSOKBÓL ADÓDÓAN HATHAT REFLEKTORNAK! NEKÜNK NINCS FÉNYSZÓRÓ MAGASSÁG ÁLLÍTÁS MINT AZ AUTÓKBAN SAJNOS NEM MINDENKI NÁDSZÁL KARCSÚ. ÉN PL MÁZSA HÚSZ VOK MAXIN VAN A RUGÓ ELŐFESZÍTÉS ÉS IGENIS KICSIT BELEVILÁGÍT A TOMPÍTOTT A KOCSIKNAK ERRE MI VAN VILLOGTOK MINT A FÉLŐRÜLT, VÁLASZOM CSAK ANNYI SZOKOTT LENNI HOGY KESZTYŰS KEZEM KÖZÉPSŐ ÚJJÁT KECSESEN KINYÚJTOM!!! AZT HISZEM ÉRTHETŐ VOK. TALÁN NEM MEGLEPŐ HA MI MEGYÜNK TOMPÍTOTTAL ÉS TI AUTÓSOK MINDEN EGYES ALKALOMMAL A POFÁNKBA VILLOGTOK UGYE 1-2 MÉG OK DE MÁR AZ 5IK AUTÓNÁL KEZD TELE LENNI..... EGYSZER DIREKT LEHÚZODTAM ÉS VÁRTAM A REKLAMÁCIÓT DE ÉRTHETETLEN MÓDON TOVÁBHAJTOTT AZ ILLETŐ AUTÓS! LEGYEN MÁR VÉGRE BÉKE MINDKÉT FÉL KÖZÖTT AZ ISTENIT!!!!!!!!!
Aszem részemről ennyi, ha nem tetszik ne olvasd, ha meg elolvastad viseld a kritikákat amiket ésszel megáldott egyének rögtön felfognak!
Sajna én még csak autós vagyok, de hamarosan ha minden jól megy motoros is leszek!
Tudjátok azért én úgy érzem bennünk autósokban van a hiba! Elszálltunk ezekkel az őrült nagyságu autókkal!
Pl.: az M7-n egyirányba haladva 200al felkapcsolt refivel az ujgazdag kis köcsög ne szorítson már le mert meg akarok előzni egy kamijont... Hiába refizik nekem és hiába jár felkapcsolt reflketorral hogy jobban észrevegyék hogy szabad útja legyen!
Azért vissza kéne venni egy picit szerintem!
És akkor is kivágok eléd :)))
Legalább a te károdra javíttatom ki a hátsó szélvédőmet :D
Sajnos kénytelenek vagyunk használni. Túl sok barátom halt már meg, más figyelmetlensége miatt.
Városon belül, nappal, muszály állandóan.
Országúton is sokszor kell, pl:
- bekötőutakhoz közeledve
- vagy mikor a szemben jövő kocsioszlopból vmelyik barom kijön előzni
(ez utóbbi a legrosszabb, ilyenkor ugye hárman megyünk el egymás mellett, én legtöbbször a "kavicságyon")
Viszont van egy kérdésem az autósokhoz:
Ha este közlekedem (amit nem szeretek de néha kell)
a szemben jövő, pont mikor elém ér, a szemembe b.ssza a reflektorát.
Ezt most miért kell?
Ilyenkor mindig tompítottal megyek, de ha ez zavarja miért nem villant amikor még messzebb van?