Az ÁFA-t az értékesítés alapján fizeted, ergo ha te mondjuk benzinkiskereskedelemben utazol, és mondjuk komáromban van a híd egyik oldalán és a msáik oldalán is egy egy töltőállomásod, akkor csupán az ÁFA eltérésből van uskve 10-15 Ft árhátrányod. Tehát ha mondjuk a jövedéki adó ugyananyni lenen is, még így is szívás van. Ergo ha van eszed rövid idő alatt bezárod az egyik kutadat. A költségmegtakarításból átadsz két-három forintot literenként a vevőidnek, és mindenki jól jár, a magyar államot leszámítva persze, mert ő nagyon is rosszul jár.
Ezek miatt a dolgok miatt pár éven belül ÁFA csökkenésre lehet számítani.
es ha az osztrak pek jon ide? nem olyan rosszak az osztrak pektermekek. sot a szlovak kenyer ha megjelenne butapesten akkor biztos lenne ra igeny. mert nagyon jo es tartos a regi keet kilos vekni!
Hát, mindenesetre lesznek itt izgalmas dolgok a csatlakozás után a határmenti áruforgalomban. (Pl magyar pék, aki az osztrák határ mellett lakik, siman átviheti az áruját a másik oldalra és kocsiról árulhatja... semmilyen engedély nem kell ehhez, stb. Jól meg fog kavarodni az "állóvíz" :-)))
De. A szlovák gúnyhatár mellett élő kereskedőkért komolyan aggódom, mert alapból van ugye 6% árhátrányuk a 25%-os ÁFÁS cuccoknál, igaz elvileg van 4% árelőnyük az élelmiszereknél.
amugy engem nem zavar ha olcsobban jutok dolgokhoz. peldaul dvd lemezek teruleten a bolti ar es a hozzajuthatosagi ar kozott 5x-os kulonbseg feszul.
azt mondod tonkremennek a boltok. de ez magyar vallakozo eseteben is felmerulhet.
ja es magyar vallalkozo is alapithat pillanatok alatt eus ceget mas szekhellyel (cukraszda) es akkor ra az alacsonyabb aafa ervenyesul.
szerintem vagyunk ilyen talalekonyak. nem csak a kocsi beszerzesi arat kell tudni minimalizalni. meg a fizetendo kozterheket.
egyebkent a postai szallitasi koltsegek szvsz nagysagrendekkel haladjak meg a kozuti vagy vasuti szallitasi koltsegeket. foleg most mar vamolas sem lesz...
Az internetes árak általában eleve alacsonyabbak, mint a bolti árak. Bizonyos értékhatár fölött igen gyakran a bolt fizeti a szállítást. Ez nagyon sok árucikk esetében akár 30%-kal is alacsonyabb lehet, mint a jelenleg tipikus hazai bolti ár.
Ha valaki mondjuk áfa körös és ad számlát az elvégzett munkája után, de a pénzt nem kapja meg, attól a bevétel után be kell fizetnie az áfát.
Miért nem úgy van megoldva, hogy a nemfizető cégtől vonják le?
Egy ismerősöm számlát adott be jó nagy összegről és részletekben törleszti az apeknek az áfát, miközben az adós röhög a markában.
ez az euban is így van?
Az EU-ban legtöbb tagállam áfája alacsonyabb, mint a miénk.
Nem kerülnek emiatt a helyi kereskedők súlyos versenyhátrányba pl. az internetes csomagküldőkkel szemben?
Készült erről elemzés?
Esetleg valamit nem jól tudok?
(én úgy tudom, elég magas értékhatárig egy csomagküldőtől vett vagy behozott terméket kizárólag az ottani áfa terheli)