Keresés

Részletes keresés

dj Creative Commons License 2008.01.22 0 0 54
Tulajdonképpen az ubuntuban is van root --a legelső létrehozott felhasználó használhatja a rendszer parancsokat--

Vagy:
$ sudo passwd root
Password:

$ su -
Password:

#
Előzmény: szomszéd tehene (50)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.13 0 0 53
Fú, hát ez nagyon jó!

A szerző (Pere László) művei amúgy nem ismeretlenek előttem, több nagyszerű könyvem is van tőle, témájukban (a unix/linux rendszerekről vagy programozásról unix/linux környezetben) messze ezek a könyvek viszik el a pálmát szerintem.

Hozzá is kezdek a pdf kinyomtatásához :)

Köszi szépen!
Előzmény: locsemege (52)
locsemege Creative Commons License 2007.12.13 0 0 52
A hup-on találtam az infót:

http://www.blumsoft.eu/Files/pere_gtk.pdf
Előzmény: szomszéd tehene (50)
locsemege Creative Commons License 2007.12.12 0 0 51
pár percig még él a rendszer admin jog

Ezt a /etc/sudoers file-ban tudod beállítani. Fontos, hogy ezt a file-t ne simán editáld, hanem a visudo paranccsal, mert nincs szintaktikai ellenőrzés a sudo-ban.

inkább KDE környezetes

Van Ubuntuhoz is KDE. De akár Fedorához is. Én éppen így használom, Fedorát KDE-vel.
Előzmény: szomszéd tehene (50)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.12 0 0 50

Tulajdonképpen az ubuntuban is van root --a legelső létrehozott felhasználó használhatja a rendszer parancsokat-- azonban minden egyes ilyen művelet előtt meg kell erősítenie a jogosultságát (sudózás). Rést jelenthet a pajzson, hogy a sudo használata után --hogy ne kelljen mindig a parancsot és jelszót bepötyögni-- pár percig még él a rendszer admin jog.

Szerintem, otthoni gépre, otthoni használatra az egyik legjobb linux disztró.

(bár, ha nagyon alkalmazás centrikus lennék, akkor inkább KDE környezetes, rpm csomagkezelős linuxot használnék én is --mondjuk a Fedorát--, valójában gondolkodom is ilyen váltáson, de jelenlegi rendszeremmel is majdhogynem teljes mértékben elégedett vagyok)

Előzmény: locsemege (49)
locsemege Creative Commons License 2007.12.11 0 0 49
Valami dereng, hogy Ubuntu szokványtalanul használja a root-ot. Ha jól sejtem, nincs root, csak valamelyik kitüntetett felhasználó sudo-val root jogot szerezhet. Én teljesen hagyományőrzően használok Fedora 8-at. Ha szükségem van karbantartásra, van root rendesen. Igaz, root-ként sohasem lépek be desktop-ra, legfeljebb terminálban root shell-t indítok.
Előzmény: szomszéd tehene (48)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.11 0 0 48

Igazából nem le fagyott, hanem az alkalmazás nem zárta be az SDL által nyitott grafikus kijelzőt, a vezérlés valahogy nem jutott el a SDL_Quit() függvény meghívásáig.
Nem tudom, miért. Bizonyos program részletek törlése után --a helyes lefutást követően-- visszatért az életbe, de vannak azonban megmagyarázhatatlan dolgai ennek az SDL világnak: pl a getchar() fv.-nek nyomhatsz Te akármit, az nem lép tovább... szóval érdekes ez az egész. Na mindegy. (a végén még NevemTeve topiktársnak leszek kénytelen igazat adni :) )

Amúgy nem rútként használom. Legalábbis nem a szónak az eredeti, unixos értelmében, mivel ubuntu alatt ui. nem a hagyományos formában van jelen ez a fogalom.
(a mórickás programjaim meg nem hiszem, hogy olyan mélyen felszántanák a linux rendszert)

Ja, s külön köszönet Neked az SVGAlib supportért :))

Előzmény: locsemege (47)
locsemege Creative Commons License 2007.12.11 0 0 47
Igaz, elsőre sikerült lefagyasztanom egy általam írt progival

De ugye csak az alkalmazás fagyott le, amit írtál? És ugye nem root-ként belépve használod a gépet?
Előzmény: szomszéd tehene (46)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.11 0 0 46
Na, ez működik végre :DD

Igaz, elsőre sikerült lefagyasztanom egy általam írt progival (sőt másodjára is...), de a tutorialok gond nélkül mennek :)

Majd bele tanulok ebbe is.

Köszi szépen a segítséget Mindenkinek! :))

Előzmény: nadamhu (45)
nadamhu Creative Commons License 2007.12.10 0 0 45

Ez pl. arról beszél, hogy SDL-ben hogy raksz ki pontokat a képernyőre:

 

http://www.friedspace.com/cprogramming/sdlpixels.php

 

Előzmény: nadamhu (44)
nadamhu Creative Commons License 2007.12.10 0 0 44

Mondjuk én az SDL-t életemben nem használtam még, de az úgy tudom pont arra való, amit te akarsz.

 

http://www.libsdl.org/

Előzmény: szomszéd tehene (41)
nadamhu Creative Commons License 2007.12.10 0 0 43

viszont az elemi grafikai lehetőségekről, illetve ezek eléréséről egy rohadt szó sem esik bennük.
Szerintem azért is van ez, mert ma már akik grafikával foglalkoznak, azok szinte mind 3D-znek, gyakorlatilag már a 2D-s játékokat is 3D-s apikon keresztül készítik, hiszen eleve a grafikus kártya hardvere a 3D grafikára van kihegyezve.

 

Ha karakteres módban már király programokat írsz, és grafikázni akarsz, akár elkezdhetsz OpenGL-ezni is (Linux alatt is megy). Vagy pl. ha megy a C++ is, és egy magasabb szintű 3D-s engine-t használnál ott van pl az ogre3d (www.ogre3d.org). (Ingyenes, és műkszik Linux alatt is.)

 

Tudom, tudom, nem a kérdésre válaszoltam, már húzok is el:)))

Előzmény: szomszéd tehene (41)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.10 0 0 42
Mostanra már megismerhetted volna a Javas rajzolgatás alapjait, és lenne egy platformfüggetlen megoldásod... persze nem akarom elrontani a szórakozásodat...
Előzmény: szomszéd tehene (41)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.10 0 0 41
Rendben van :)

Csak az a gond, hogy szinte az összes "linuxos C" -vel foglalkozó könyv, az unalomig ismétli a C alapjait... viszont az elemi grafikai lehetőségekről, illetve ezek eléréséről egy rohadt szó sem esik bennük.
Ne kérdezd meg, hogy hány témába vágó könyvet bújtam végig az utóbbi napokban (volt köztük kifejezetten színvonalas is), de ehhez a ponthoz nem jutott el egyik sem.

Szóval, rendben tanulok, utána járok, de nagyon megköszönném, ha valami forrást is meg tudnál jelölni a számomra ehhez.

(előre is köszi)

Előzmény: NevemTeve (40)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.10 0 0 40
Alapvetően nem "C-ben" történik a dolog, hanem Windows API-ban, vagy Xlib-ben... vagy SDL-ben... vagy.... szóval valami újat mindenképpen kell hozzá tanulni...
Előzmény: szomszéd tehene (39)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.10 0 0 39
"Arra viszont van mód, hogy a képet (bitmap-et) hozz létre a memóriában, és abba rajzolgass, azután, ha kész van, kitedd a képernyőre/file-ba."

Na pont erre gondoltam :)

S ez olyan lehetetlen C-ben? Amúgy, időszerű lenne már javat tanulnom, de modt már legalább eddig jussak el C-ben..
Előzmény: NevemTeve (38)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.10 0 0 38
Az SVGA-lib elavult, ezért inkább olyan megoldás kéne, ami X Windowban és MS Windows egyaránt működik. Ezt pedig úgy hívják, hogy Java. Bevallom, egy kicsit tanulni kell hozzá... Ja és pont színét lekérdezni nem lehet, mivel azt senki sem tárolja: ha a kép egyrésze érvénytelenné válik (például, mert valami letakarta az ablakot), a keretrendszer csak küld egy üzenetet a programodnak, hogy 'rajzold újra magad!'
Arra viszont van mód, hogy a képet (bitmap-et) hozz létre a memóriában, és abba rajzolgass, azután, ha kész van, kitedd a képernyőre/file-ba.
Előzmény: szomszéd tehene (37)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 37
Na ez tömör, lényegre törő válasz volt :))

Tehát az alap problémám: szeretnék EGY olyan függvényt használni, amivel kirakhatok EGYETLEN pixelt a képernyőre :) Hab lenne a tortán, ha lenne egy olyan függvényem is, amivel pl. lekérdezhetnék EGYETLEN pontnak a színét, a koordinátái ismeretében... szerintem nem bonyolult feladat, a commodore16nak sem jelentet leküzdhetetlen akadályt :)

Egyszerűen nem hiszem el, hogy ez alapból nem oldható meg C-ben, linux alatt.
(nyílván megoldható, de fogalmam sincs hogy milyen fejállományra hivatkozzak, stb. stb.)

Azt hiszem, rájöttetek már, hogy elég núb vagyok, de viszont nem is szeretnék hülyén meghalni.

Szóval? C-ben mivel érhetek el minimális grafikai funkciókat?
A válaszokat (az svgalib kivételével) előre is köszönöm!

Előzmény: NevemTeve (36)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.09 0 0 36
Java
Előzmény: szomszéd tehene (35)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 35
Igazából, nem szerettem volna "verébre agyúval lőni", ezért gondoltam először az svgalibre.

Amúgy mit javasolnál? GTK+, canvas, QT?

Előzmény: NevemTeve (34)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.09 0 0 34
Ezek tipikusan egy hamvábaholt projekt jellemzői... próbálkozz talán az X window -val.
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 33
Na, ez megjavult :))

Most a vgamisc.c -ből kellene valahogyan kilőni a hibát.

A hibás sor (50):

static void *__svgalib_linearframebuffer;

minek eredménye:

../.../svgalib-1.4.3/src/vgamisc.c:50: error: static declaration of ‘__svgalib_linearframebuffer’ follows non-static declaration

illetve egy másik fájlban:

../.../svgalib-1.4.3/src/vgabg.h:30: error: previous declaration of ‘__svgalib_linearframebuffer’ was here


Na, egyelőre itt tartok...

Előzmény: szomszéd tehene (32)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 32
Na bakker, meg is találtam a javítást hozzá: http://www.svgalib.org/svgalib-1.4.3.diff

Szólok majd, hogy mire jutottam :))

Előzmény: szomszéd tehene (31)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 31
Szia!

Nem, nem 64 bites.
Közben rájöttem , mi lehet a baja: nem fordul le a vga.c telepítés közben, hiba van a forráskódban!

A hibás rész:

#define ML_GETINT(x)
ptr = strtok(NULL, " "); if(!ptr) break;
mmt.##x = atoi(ptr);

ML_GETINT(HDisplay);
ML_GETINT(HSyncStart);
ML_GETINT(HSyncEnd);
ML_GETINT(HTotal);
ML_GETINT(VDisplay);
ML_GETINT(VSyncStart);
ML_GETINT(VSyncEnd);
ML_GETINT(VTotal);
mmt.flags = 0;

aminek eredménye:

/media/sdb3/Downloads/linux_unix/applets/svgalib-1.4.3/src/vga.c:3919:1: error: pasting "." and "HDisplay" does not give a valid preprocessing token
/media/sdb3/Downloads/linux_unix/applets/svgalib-1.4.3/src/vga.c:3920:1: error: pasting "." and "HSyncStart" does not give a valid preprocessing token
/media/sdb3/Downloads/linux_unix/applets/svgalib-1.4.3/src/vga.c:3921:1: error: pasting "." and "HSyncEnd" does not give a valid preprocessing token
/media/sdb3/Downloads/linux_unix/applets/svgalib-1.4.3/src/vga.c:3922:1: error: pasting "." and "HTotal" does not give a valid preprocessing token
/media/sdb3/Downloads/linux_unix/applets/svgalib-1.4.3/src/vga.c:3923:1: error: pasting "." and "VDisplay" does not give a valid preprocessing token

...és így tovább.

Tehát a makróban hivatkozik egy mmt nevű struktúrára, de hogy ebben a szintaktikában mit nem ért ez a nyomorult, fel nem foghatom...
Elképzelhető, hogy hibás forráskódú csomagot hagytak fent az oldalon???



Előzmény: locsemege (30)
locsemege Creative Commons License 2007.12.09 0 0 30
És még egy, ami gond lehet: nem 64 bites az oprendszer?
Előzmény: szomszéd tehene (28)
locsemege Creative Commons License 2007.12.09 0 0 29
Figyelj csak, és a forrásból feltett dolgaid - mármint svgalib - nem valahol a /usr/local/lib alkönyvtárban vannak? Mert ezesetben kellene csinálnod a /etc/ld.so.conf.d directory-ba mondjuk egy local.conf nevű file-t az alábbi tartalommal:

/usr/local/lib

(Vagy a /etc/ld.so.conf file-ba ezt a sort belefaragni.) Aztán ezután ldconfig, majd fordítás. Csak egy tipp, hátha...

Mindezt azért gondolom, mert nekem ez van a /etc/ld.so.conf-ban, ami önmagáért beszél:

include ld.so.conf.d/*.conf
Előzmény: szomszéd tehene (28)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 28

A javat nagyon nem ismerem, a C-t viszont többé-kevésbé valamennyire igen.
Tehát, szeretnék --legalábbis egyelőre-- ezen a nyelven belül maradni.

Csak egyszerűen nem hiszem el, hogy nem tudok egy rohadt pixel műveletet sem kicsikarni belőle :(
Előzmény: NevemTeve (26)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.09 0 0 27

Hát ez nem megy, kezdek belefáradni :(

gcc -O3 grafika.c -lvgagl -lvga

/usr/bin/ld: cannot find -lvgagl
collect2: ld returned 1 exit status

Mindent úgy csináltam pedig, ahogyan a tutorialban írták :(
(tar.gz -ből telepítettem make clean, make install, ldconfig parancsokkal)

Elválaltam egy műszakis srácnak egy feladat beadást C-ből, el is készült szépen, s gondoltam megtartom magamnak is (csak ugye a GNU C -ben nincs graphics.h könyvtár)

Egy paraméterekkel megadott, körről lefejtett evolvens görbét kellett ábrázolni, elég igényes is lett mire elkészült ( igaz sokat is szívtam vele)

Még soha nem programoztam linux környezetben, magát a linuxot is alig ismerem még.
(ennek ellenére nem szívesen váltanék vissza )




Előzmény: locsemege (24)
NevemTeve Creative Commons License 2007.12.08 0 0 26
Java. Úgy csináld, hogy appletként és önállóan is menjen a programod.
Előzmény: szomszéd tehene (25)
szomszéd tehene Creative Commons License 2007.12.08 0 0 25

Csomagkezelőből raktam fel eredetileg (a dev -vel együtt), de mivel úgy nem ment semmi, ezért telepítettem forrásból is. (tar.gz -ből)

 

Fogalmam sincs, mi baja lehet.

 

 Igazából egy olyan fvkönyvtárra lenne szükségem, amiben a legminimálisabb pixel grafikai fügvények érhetők el, de azokat viszont elég gyorsan tudnám elérni.

(pont rajzolás, pont lekérdezése koordinátái alapján, aztán nagyjából ennyi...)

 

Ha ez esetleg nem menne, alternatív tippje lenne esetleg valakinek?

 

 

Előzmény: locsemege (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!