Ismerek egy jo par daciast 1300-doker ig. Logan sandero... ezek as ujabb tipusokra nem halotam panaszt. Mindesetre szerencses autozast sok kilometert kivanok.
Én vennék, sőt, mivel most fejeztem be a fősulit, és anyagi helyzetem ennek megfelelő, ez az egyetlen lehetőség hogy új autóhoz jussak. Nem veszek használtat mielőtt valaki megkérdezi, mert nincs rá normális hitelkonstrukció.
Benéztem a www.dacia.co.hu oldalra, és szimpatikus volt miszerint különösen nagy igénybevételt jelentő teszteket csináltak vele franciaországban. A technikája igaz hogy régebbi, de így legalább trabanton felnőtt személyem itthon is meg tud ezt azt csinálni rajta. Egyébként szerintem nem azért szögletes hogy olcsó legyen, hanem mert az ilyen élekkel határolt design a divat... l. Megane 4a, Stilo 3a
T.lantos!
Nem túl korrekt egy adatot kiemelni.
Közelítsük meg másként a dolgot.
Suzuki Ignis 1.3 (Modern 16 szelepes motorral)
Fogyasztás:
Város: 8,3
V.kívűl: 5,5
Vegyes: 6,5
Dacia Logan 1.4( Régebbi 8 szelepes technika)
Város: 9,2
V.kívűl 5,5
Vegyes: 6,8
Chevrolet Kalos (1.4 8 szelepes motorral)
Város: 10,2
V.kívűl. 6,0
Vegyes: 7,5
S mint tudjuk a hihető fogyasztás mindig a vegyesnél egy kicsit több.Igy az Ignis 7,0l-es és a Dacia 7,5l-es városi fogyija teljesen normális érték.
fokra
Szerintem csak kb 1 hó múlva lehet értékelni a helyzetet...A motorok megbízhatóak, de a 90-es évek elejének szintjén vannak. Tényleg ezek már EURO4-es motorok?
Üdv. Nézzük: clio alváz,futómü,motor,válto,fék,kormánymü,kormánykapcsolók. Ha egy romhalmaz lenne,a világon sehol nem árulnák renault logan néven,márpedig van,ahol ilyen néven fut majd. Nem mondom,hogy egy hibátlan szuperautó lesz,de előre leirni,csak mert dácia logo van az elején,hát kicsit talán butaságnak tünik.
Az árat olyan dolgokkal faragták le,mint pl nem agyongömbölyitett karosszéria,egy darabbol álló műszerfal,mindkét oldalra feltehető külső tükrök,az alap kivitelen ráadásul nem is állitható belülről,szóval ezektöl nem lesz rossz minőségü feltétlenül,csak olcsóbb az előállitás. Szerintem ilyen árban daewoo matizt kapnál,na annál csak jobb lehet...
Tényleg ennyire gáz volt ? Én azt hittem ezek amolyan poénos túlzások, hogy újra össze kell rakni stb. Most eszembe jutott apám egy kb 15 évvel ezelőtti mondata, amikor kérdeztem hogy a Daciák jó autók, így szólt a válasz: jó ám, csak meg kell nézni meg van e az összes csavar, vagy valami ilyesmit mondott, hogy a "jó ám" alatt mit értett, hogy tényleg jó e csak újra össze kell rakni, nem tudom.
Nekünk anno 80 as évek derekán volt 1.. mikor elhoztuk a merkurtol azonnal szétszedtük és a saját autószerlö ujra összerkata.. kapott kb 4-5 kg zsirt olajat 1-2 kg nyi csavart alátétet plusszba amit román bajtársaink megspóroltak.. 2,5 évig volt nálunk.. nem volt vele gond.. még féltengely csere se volt.
Daciat nem vennék.. elennben 1-2 évesen hasznaltan kb 500 Eft ára lesz..
Erre csak a következőt tudom mondani: egy kollegám mestervizsga tanfolyamra jár( autószerelő ), tegnap mesélt érdekes dolgokat, villamosságról volt szó, és az előadó( amúgy profi ) szerint az elektronikákkal sok a baj, példának az új Mégane-t említette, ahol az indítókártyával voltak gondok, de a legdurvább az, hogy állítólag egy Mégane elektronikus kormányzára menet közben gondolt egyet és bezárt, persze le is ment az útról, mázli hogy nem lett komoly baj, persze ezt nyilván nem reklámozzák a Renaultosok. És ezek az új elektronikák nagy része javíthatatlan, csere a megoldás. Meg itt a fórumokon is olvasni ezt-azt, olvastam rosszakat a Peugeot 206-ról, Citroenekről. Szóval hiába néznek ki jól meg kényelmesek stb., az elektronika KO, de ez elmondható a németekről is, a legjobb elektronikákat a japánok csinálják, persze azoknál is előfordul ez-az, de nagyon ritka. Tömeggyártás van, a minőség sokszor háttérbe szorul, már a japán autók sem a régiek, főleg hogy nem Japánban készül sok modell, de még így is jobbak az európaiaknál.
Nekem is az jutott eszembe, hogy a Skoda, Seat is eltűnt volna, ha a VW nem vesz meg. Ha a Renault úgy felügyeli a gyártást, ami anyagi árdeke, mint a VW az előbb említett gyárakban, akkor lesz esélye, hogy a olcsóbb autók szegmensében népszerű legyen Lást: Thália
'Már eleve a francia autók sem a kitűnő minőségükről híresek'
Érdekes halovány emélkeim szerint sem a Ford, sem az Opel, sem pedig a VW nem ad az autóira 4 év teljeskörű garanciát.
A Renault Lagunára annyi van... :-)))))))))))))))
Az új Dacia-t Renault szalonokban fogják majd értékesíteni, már ez egy plusz pont lehet ránézve. Bár Mo-n nem fogják forgalmazni a "full alap" verziót...
Ahogy már itt is írták, a régi Dacia-val se volt gond, amíg a franciák felügyeltek a minőségre, így szerintem ennek se lesz rosszabb híre, mint az első szériás Thalia-nak!
Ha tényleg Renault motor és váltó lesz bennük, és az összeszerelési minőségük eléri a Swiftét, de maga az autó jóval olcsóbb akkor valszeg vennék! Külsőre az új X90 (?) egészen jól néz ki a belső nagyrésze Renault, a motor is az. Ha sikerül úgy megcsinálniuk, mint a VW-nek a Skodát, de jóval olcsóbban adják akkor elgondolkodtató lenne.
Na igen, sikerült a jobb sorsra érdemes Renault 12-est teljesen lesilányítaniuk a '80-as években... Pedig az első 3-4 évben még javarészt francia alkatrészekből álltak az 1300-as Daciák, és kirendelt francia meósok álltak Pitesti-ben a szalag végén. Azok az 1300-asok nem egy későbbi 1310-1410 TX-TLX -et túléltek! A dupla fényszórós 1310-es megjelenése körül kezdett rohamosan hanyatlani a minőség. Akkoriban vesztek össze a románok a franciákkal (talán pont az 1310-esen alkalmazott változtatásokhoz, mint a nagyobb hátsólámpa, más formájú tetőszellőzés, amelyek R 12-es jellegzetességek voltak, nem kapták meg a francia engedélyt?), így hamisítatlan román minőségben készültek a továbbiakban az autók. 1-2 éves korukban már rozsdásak voltak, életveszélyes kormányművel szerelték (időnként egy stift kicsúszott a helyéről, blokkolva a kormányt...), orrán-száján folyt minden, kopogott a féltengely pár tízezer kilométer után, stb. Az járt jól, akinek volt maszek autószerelő haverja: lesz@rta a garanciát, rászánt még 15-20 ezer forintot, és újra összeszereltette a kocsit, a problémás részeken R 12-es alkatrészeket beépítve (féltengely, hűtő, termosztát, elektromos cuccok, stb). remélem a mostaniak nem ilyenek lesznek, mert akkor tényleg pénzkidobás megvenni...
Rossz oldaláról közelited meg a témát.
A Dacia rossz minőségű autó volt, mindenféle marketing nélkül.
Ma is vásárolhatók a szalonokban selejtes minőségű járművek, mégis a marketing, selymes prospektusok, nyakkendős hitecintelligens eladók, az élet értelmét adó extrák, ciklámengyémánt szinek miatt az újautó vásárló szinte mámoros köd burkába kerül.
Szerintem ha a Dákónál is beindul az agymosó-kommandó, -olcsón- a siker garantált.
Hameg az autó évek múltával bizonyit, akkor veszek egyet.
Most semmiképpen.
Látom itt az egész banda :-)
Szóval az opel céges autó, de amúgy elég jó, meg vagyok vele elégedve, komolyan. Nem mondom, hogy vennék ilyet, de nem rossz autó.
Visszatérve a daciara, gondolom, hogy jó befektetés lesz! Főleg amikor az ember majd el akarja adni.. :-)
Mi elhoztuk a merkurtol az autót és 1 hét mulva már megette az olajat ami bele volt tölte:)) Egyszerüen eltünt benne az olaj.Nem folyt nem füstölt...:) Nem tudtuk tele tankolni sose mer a csomi tartóba folyt:) Az összes ajtaja nyikorgott minden zsirzás kenés ellenére.
AZtán ellopták:)) Nem sirattuk meg:)
Hogy a kérdésre váloszoljak. Szerintem itthon minimálisat tudnak maj eladni belőle.Kb mint az uj ladábaol..(micsoda förmedvény..)De románoknál tuti sikere lesz..(tán mer nincs más)
Bár az elkövetkező 1-2 évben nem téma az autóvásárlás nálunk, de én is úgy gondolom, hogy ha a Renault olyan mélységig belenyúl a technikába, mint pl. a VW a Skodába, akkor legalábbis megfontolandó ajánlatnak számít. Persze ez az ártól és a legendásan hanyag román összeszerelési minőség megjavításától is függ. Bár a rossz minőség nem mindig biztos: keresztapám Merkur-os 1310 TLX-e különösebb gond nélkül masírozott le 220 ezer kilométert (vélhetően szerdai autó volt, legalábbis a Dacia-szervizesek szerint...). Azóta is visszasírja... :o)