A Wannsee konferencia jegyzökönyve nem bizonyíták az embertársaink tömeggyilkosságának kétségtelen történetében, hanem egy már évek óta tartó tervszerü "kitelepítése" további tervszerü folytatási szándékának a jegyzökönyve.
A szándék nyilt és nyilvánvaló volt e nélkül is.
A mértékére majd a jövö történelmi kutatásai adnak pontos adatokat.
Óvjátok az emberi és közösségi méltóságot és ne fogadjátok el, hogy az embertelen diktatúrák áldozatait utólag különválasszák, szelektálják.
Tulajdonképpen hobby történészi stílusban olvasok, írogatok a legszívesebben itt. Ez egy ilyen tényszerü hozzászólás volt. Az igazság, pontosabban a valóság érdekel, és nem "költöi túlzások".
Az "Antiszemita-zsidó eszmecserében" is elgondolkodtatóan tanulságos volt számomra, hogy érvként egy témához autentikus személytöl olvastam a "purim" ünnepségröl. A vallásos zsidók karneváljáról. Furcsa, hogy szerzöje, miután leírja a "purim" ünnepség hagyományának történelmi gyökereit, majd mindezt visszavonja; h. igaz, hogy Xerxésnek (485-465 i.e.) sem Washti nevü felesége, pláne Esther nevü nem volt, nem lehetett. De mindez és egyéb kétségeknek nincs lényeges szerepe... A lényeg a remény, a hit és a csoda.
Nem lényeges a valóság ismerete?
Pont ez volt a tanulsága számomra a szomorú "muster-master" Bánó féle ´92.okt.23-a történetének, Göncz Árpádnak az igazsághoz való hasonlóan furcsa hozzáállásának.
A valóság, az igazság nem számított!
Ennek következményeképpen pedig embertársaink súlyos exisztenciális károkat szenvedtek éveken át!!!
"Minden ki nem mondott igazság méreggé válik!"
Újra és újra megélem ennek valóságtartalmát, Nitsche ezen mondatának hatását a mai magyar közéletben, a mérgezett lelkületü magyar társadalomban. Az ebböl fakadó indulatokra, hisztériákra egy lehetséges magyarázat az igazságok elhallgatása, elnyomása.
4. A Wannsee jegyzőkönyv, dátum nélkül
És aláírásos nélkül.
Sokak szerint hamisítvány.
Sem ebböl nem következik a fasizmus büneinek, embertelenségének kétségbevonhatatlan ténye, sem én nem vonom kétségbe, hogy a fasizmus leírhatatlan szenvedéseket okozott millióknak. Ha volt is Hitlernek a német nép önrendelkezési jogának megvalósításában igazsága, de az ö személye okozta a német népnek is a legnagyobb veszteséget. A német történelem legnagyobb vesztese.
Ha Kertész Imre egy örömteli alkalommal, nekem is, mint magyarnak címezett; "szembenézést a múlttal". Akkor pedig igenis jogom, jogunk van elödeink pontos és objektív történelmi büneinek ismeretére. Jogom, -unk van szabadon megismerni a valóságot.
Ezt a szabadságot még a német törvények sem vonhatják meg tölem egy ilyen "belterjes" fórumon. Ez nem neked, U-Boat szól, hanem azoknak akik szinte azonnal, csípöböl aljas, alattomos szándékkal vádoltak alább.
"Hmmmm... a listagazdi: Gonda "hol is van Ostmark?" László vajon miért indította ezt a topikot? Vagy alattomos kételkedő, vagy pedig nagyon ostoba.
Kétségtelen,h. "kiharcoltam" magamnak egy pár kellemetlen percet, amit csak magamnak köszönhetem. Naív voltam, h. elkezdtem lefordítani. Valaiokr tudtam, hol van Ostmark. De annyi minden történt velem, h. egyszerüen akkor éjjel nem ugrott be. Öregszem is...:). Ézt nevezheted akár ostobaságnak is. De feltételezésed kifejezései rosszindulatot sejtetnek, ami hozzád tartozik. Más, egyszerübb oka volt. Kiváncsiság, tudásszomj, analizálási inetllektuális igény.
1.Nekem a fasizmus zsidó (származású) áldozatainak valósága már a NSDAP hatalomra jutásától bizonyított. Az emberi méltóság megsértése, ember csoportok megalázása, szelektálása egy lejtö, ami önmagát gerjeszti és kiszámíthatatlan.
Joachim Fest - a szvsz legjobb Hitler-biográfia szerzője és a konzervatív Frankfurter Allgemeine Zeitung társalapítója és kiadója - sem tartja autentikus dokumentumnak a Wannsee aktát.
2.Más forrásból is olvastam ezt, és a kiváncsiság hajtót, egy késö éjjelen.
3.Érdekes volt olvasni Wiesenmayer jelentését, ami valamikor már olvastam és a mai Mo.ra nézve is részben aktuális!
4.Pont az ilyen forrásadatok, amit Neked is köszönhetek ösztönöznek ismereteim mélyítésére, amikor kényes témákba is belefogok.
5.Örömöm lelem benne, ha összefüggéseket megérthetek, a valóságot megközelíthetem. Ha értelmes emberekkel cserélhetek véleményt. Örömöm lelem abban, ha nem félek a "kényes" témákról.
6.Figyelem az emberek reakcióit, stílusát, személyeskedését, következtetek jellemükre, a jelenlegi világban lévö, számomra elérhetö lélek állapotokat próbálom kiérezni.
Az életem legnagyobb élményei az EMBERREL való "Begegnung", mert két külön világ találkozik, mindkettöben Istent érzem, ezért ebben élem át az ÉLETET!
a három hosszú utca egyike, a Dunával párhuzamos, hozzá legközelebbi utca. De csak eltalálsz oda magadtól is...
"Az 1964-ben, a budai Várban, a Táncsics Mihály utca 26-ban feltárt szefárd (a korabeli feljegyzések szerint szír) zsinagóga bejárata fölötti boltíven szintén találunk hatágú csillagot. Ez a zsinagóga az XVI. század végén keletkezett, és a középkori budai nagyzsinagógával együtt, 1686-ban rombolták le."
A pihenőnap után reggel sem mozdulnak a keresztények. Majd délben dobpergéssel, zászlókat bontva kilépnek a körvédelmi sávból. Harcrendbe fejlődnek a vértesek, alig egy mérföldnyire a nagyvezér tábora előtt. A törökkel farkasszemet nézve várnak, izzadnak. Nyugtalankodnak a lovak. Délután kettőkor újabb kürtjelek: Hátra arc! Az ezredek fegyelmezetten a circumvallatio mögé vonulnak, és fedezésükben máris támadásra indulhat az öt rohamoszlop. A rohamot a Svábhegyen települt 16 löveg össztüze riasztja, utána néhány percig gyorstüzet ad minden faltörő löveg, mozsár és haubic, így akadályozva a török védőket, hogy elérjék őrhelyeiket. Az északi két fal közti árkot már több napja jórészt feltöltötte 3000 magyar hajdú, ennek ellenére a törökök most erről az oldalról nem vártak rohamot. Késve gyülekeztek, mert a császár hadnépe már jó néhányszor úgy tett, mintha csatára akarna kelni, de nem lett ez egyéb lövöldözők tréfájánál és a bolondozásánál.[51] Meglepetésükre a lerombolt fal egyik résén keresztül a svábhegyi ütegek pásztázva lövik a falak előterét, s ez lehetővé teszi a császári gyalogság átjutását az árkon és fel a belső falra. DAste őrnagy vezeti őket, si porto all asalto come ad una danza, úgy ment a rohamba, mint egy táncmulatságra, és saját kezével tépte a cölöpsort, hogy utat nyisson gránátosainak. Sikeres északról a két másik támadás is a Bécsi kapuig, erőket von el a diverziós támadás a Víziváros felől, miközben hatalmas lendülettel támadnak a bajorok a palota ellen. A bajor oldalon vezetnek Serényi, de la Verne, von Beck és Badeni Lajos tábornokok, a Fehérvári kapunál vár Savoyai Jenő a dragonyosokkal és 500 főnyi tartalékkal, dAspremont vezénylete alatt. A rohamoszlopok élén találjuk ismét a spanyolokat, Escalona, Llaneras, Valero, Zunyiga grófokat, Morán, Marin, Servent, Otanyo, Manrique, Fernandez lovagokat, familiáris hadinépükkel együtt. A császári oldalon dAste sarkában támadnak Fuenmayor és Spinola, katalánok, angolok, olaszok. Ezúttal a törökök meghátrálnak, és alig 45 perc alatt és mindössze negyven hősi halott árán a keresztények elérik a Szentháromság teret. A 84 éves hadastyán Abdi basát levágják. Közben már a Bécsi kapu felől is tódulnak előre a brandenburgiak és a magyar huszárok. A teret védő janicsárok lépésnyi távolságról adnak le sortüzet, elesik Spinola márki és a fiatal Ottavio Piccolomini. Hét golyó roncsolja az élen rohamozó dAste bárót, ki a földön fetrengve üvölt: fatemi portare i sacramenti!, hozzátok hozzám a szentségeket, s átadja a parancsnoklást Bischofshausen őrnagynak. Io sono il piu contento uomo del mondo, avendi fortuna di morire a Buda, boldog vagyok, hogy Budáért halhatok meg mondja a haldokló dAste, mikor végre elvonszolják.[52]
Ezalatt a Bécsi kapu felől támadó brandenburgiak és a magyar huszárok rátaláltak a zsidónegyedre. Így emlékszik erre a fültanú, Schulhof rabbi: fül még nem hallott jajveszékelést, az utca tele gyilkolt, meztelenre vetkőztetett tetemekkel körülmetéltekkel és körülmetéletlenekkel egyaránt. A zűrzavarban elvész a rabbi jámbor felesége, fiát császári tiszt ragadja el, őt magát a zsinagóga pincéjébe taszítja. Ott vagy harminc katona rabolja a felhalmozott arany- és ezüsttárgyakat. Schulhof életét keresztény rabszolga leánykája menti meg, ki órák hosszat testével fedezi a testes rabbit. Úgy hevert rajtam, mint valami alkalmatosságon. Schulhof lelépne, de újból elfogják: ötletszerűen, helyben óhajtják felkoncolni.
Közben dúl a harc a palota romjai közt is. Itt szívós a védelem, 2000 janicsár 3 óra hosszat védekezik. A bajorok ismét beveszik az öregtorony[53] csonkját, lövészeik onnan belátják a palota udvarait. Nagyok a veszteségek, több mint 300 fő és három kapitány. A Tophane meidan a mai Szt. György tér és Dísz tér közt ezrével zsúfolódnak a védők asszonyai és gyerekei. A harci zaj elhallatszik a kapun túl őrködő Savoyai Jenőhöz. Parancsa az, hogy őrizze a kaput, és ne hagyja a rohamban részt sem vett csőcseléket a várba behatolni. Az ekkor 24 éves, nemrég sebesült Savoyai Jenő a pokoli harci zajtól felhevülve türelmét veszti: megnyittatja a kaput, és üvöltve tör be a várnegyedbe: nincs kegyelem!, give no quarter to the janissaries![54] A nyitott kapun utána tóduló hadnép gyilkolni, majd fosztogatni kezd: Az utcákon patakokban folyik a vér. Közöttük ártatlan gyerekeké is, mert fáj a szívnek bevallani, ők anyjukkal együtt estek áldozatul a közkatonák vak dühének al ciego furor de la plebe militar. A katonák elfelejtették első kötelességüket, hogy fegyelmezettek maradjanak, valamint azt, hogy szent cél, amiért harcolnak , a legborzalmasabb kicsapongásoknak adták át magukat, válogatás nélkül vágtak le öregeket, anyákat és gyerekeiket, corrieron arroyos de sangre humana la multitud de cadaveres se aumentavan, a hullahegyek egyre emelkedtek. Bokáig vérben gázolva próbál életet menteni a traumatizált jezsuita lelkész, keressük, aki még életjelt ad; netán a kereszténység szentségével bejuttathatnánk az ég birodalmába. Hogyan lehetne megfékezni, ami fékeveszetté vált, los irracionales excessos a que se arrijo de la plebe militar?[55] A Dísz téren összeterelt törökök fehér turbánjukat letekerve próbálnak irgalmat kérni. Ezt látva, Escalona herceg szent gerjedelmében nagy pénzért megváltja húsz fogoly életét.[56]
Beérkezik gróf Rabatta főhadbiztos, menteni próbálja, ami menthető, a nagy lőszerraktárt és a török élelemraktárt. Ekkor érkezett lóháton a Várba a fővezér, és egyből rátámadt egy fanatikus török a testőrök lelőtték. Az újabb vérengzést elkerülendő, gróf Strattman kegyelmet ígér, de egy feltétellel: a fogoly törököknek meg kell adniuk nevüket, rangjukat, beosztásukat. Erre elsőnek jelentkezett a Mufti, majd a Basa helyettese, végül a janicsárok Agája. Köztük egyetlen hazudta el személyét és rangját, és csak később vallotta be, hogy általa futott az áruló levelezés Thököly és a török nagyvezér között.[57]
Szerencsére jelentés érkezett, hogy a nagyvezér támadásra fejlődik fel, mire a szövetségesek azonnal riadót fújtak, és ezzel a fegyelmezettebb katonák beszüntették a szabadrablást. Hogy a magyarokat is sikerüljön kivonni a szabadrablásból, a fővezér 6000 magyar lovast gróf Pálffy parancsnoksága alatt azonnal a nagyvezér üldözésére rendelt. Mögöttük haladt Caprara generális 6000 vértessel.
A magyarok nagy zsákmányban reménykedtek. És valóban, a nagyvezér Fehérvár felé menekülve kénytelen volt elhagyni nehéztüzérségét és poggyásza egy részét. A magyar lovasság a lótáp miatt elsatnyult lovakra hivatkozva jelentette, hogy további üldözésre nem képes.[58]
Ezalatt a vízivárosi zsidók, értékeikkel együtt, a Duna partján horgonyzó csajkákra menekültek. Idáig jutott Schulhof rabbi is, kinek sikerült meggyőznie egy prágai káplárt, hogy nagy sarcot kaphat érte a morva zsidóktól. Este sikerült megkötni az üzletet: a rabbit egy előkelő hölgy vásárolta meg harminc arany tallérért és egy korsó finom neckári borért. Nem mindenkinek volt ilyen szerencséje. A többi dereglyén császári zsoldosok 400 fogságba esett zsidót őriztek. Az őrséget a huszárok vakmerő tömege lerohanta, a zsidók közül sokat megöltek, többen a vízbe ugrottak, és megfulladtak. Másokat Samuel Oppenheimer bécsi hadiszállító és Hofjude ügynökei váltottak ki. Szender Tausz, prágai zsidó nem kevesebb mint 274 zsidót mentett meg.
A törökök megváltásáért nem folyt mentőakció. Közel 6000 túlélő civil került fogságba asszonyok és gyerekek is , őket egész Európába széthurcolták. Abdi basa egyik rokona, felismerve az összevagdalt arcú hadastyán meztelen hulláját a körülötte állók gúnyolódása ellenére , könnyeivel mosta a szeretett rokont.[59]
Szeptember 3-án a Mátyás templomban Te Deumot énekeltetett a két vezér. Még égett a város, és az utcák tele voltak hullákkal, el incendio aun dirava en la Ciuda, las calles embarasades de cadaveres y la mesma Iglesia Mayor llena dellos y otras immundancias.[60] Még a Mátyás templom hajójából sem sikerült teljesen eltakarítani a hullákat és a lótetemeket. A misét azért Marco dAvianon celebrálta. Teljes számban részt vettek rajta a Jezsuita Rend által kiküldött tábori lelkészek, kik nemcsak sokak testi egészségét mentették, de főleg sokaknak lelkét, akik hazájuk eretneksége által félrevezetve, az igaz tanítás nyájába lettek visszavezetve.
A várban hagyott majd négyszáz török ágyú, valamint 75 mozsár egy része avult volt és rozsdás, de használhatónak tűnt. Találtak továbbá négy darab, eredetileg keresztény löveget, hatalmas kaliberű, 40 fontos golyóra. A házak romjai alól egyre több fegyver került elő, és a raktárakban is volt még rengeteg kézigránát és petárda.
Felbecsülhetetlen értékűek voltak a híres Corvin Mátyás király könyvtárából származó kéziratok, ezeket jórészt Marsigli mentette meg, aki jó egy évet töltött Budán török fogságban, és tudta, hol kutasson.
Miután a tüzeket sikerült elfojtani, a török és zsidó rabszolgák az utcákat tisztították meg a törmelékektől és a hulláktól (era sevidumbre de los Esclavos Turcos y Judicos). A keresztények tisztességesen lettek eltemetve, a többi hullát átadták a Dunának (los demás entregados a la corriente del Danubio).
A fővezér a fegyelem helyreállítása után con prontitud increible, hihetetlen sebességgel összegyűjtött 500 ácsot és egyéb mesterembert, a dunai dereglyékkel hozatott építőanyagot, s mészégetőket is odarendelt. Buda körül letelepített 1000 magyar hajdút, és fizetést is biztosított nekik a védművek helyreállításáért. A várnegyedben munkába léptek a bíróságok is, s egyre több értéket találtak a budai pincékben ezeket a kincstárakba utalták át. Sok jogásznak adtak munkát a Magyarországon mindig is népszerű öröklési és birtokperek. A Várba települt bürokraták, katonák, papok és jogászok egyre számosabb mesterembernek adtak munkát. Beindult az élet. A helyőrségben maradtak Diependal, Salm és von Beck ezredei, egy bajor, egy szász, egy porosz és egy Rajna-Majna-i század. Összesen 4500 fő báró von Beck parancsnoksága alatt. Todos los Hungaros, itt maradt továbbá mindaz a magyar hajdú, huszár és talpas is, aki a budai dombokon, a Tabánban, a Vízivárosban kívánt letelepülni.
Hosszú évekig tartott, amíg Budán újra beindult az élet. Utazók még a 18. század elején is azt írják, hogy Pestről nézve úgy nézett ki a palota, mint egy kísérteties kiégett koponya.
Onnan, hogy a mostani Táncsics Mihály utcát Judengassénak hívták. Akkoriban egyébként a szidók nem Boss- vagy VOR-öltönyökben szaladgáltak.
A schul ("zsinagóga") romjai a mondott utcában láthatók. A kiállítás ismertető tábláin a várbeli zsidóság történetével kapcsolatos adatok elolvashatók. Javaslom vasárnapi családi kirándulásnak.
Az események (1686) egyébként nem a "totális antiszemitizmus" példái, abban az értelemben, amint feltételezed, hanem ennél mélyebb értelemben azok.
A kardélre hányás oka az volt (túl a szokásos martalóckodáson), hogy a zsidók a törökökkel elfogadható modus vivendiben éltek együtt, mivel az iszlám velük szemben a kereszténységhez képest toleránsabb volt, ami egyébként a Palesztinával kapcsolatos konfliktus kirobbanásáig (1920- ) általánosnak volt tekinthető. A keresztény felszabadító seregek tehát a globális keresztény intolerancia jegyében tették, amit tenniük kellett.
Ez így nem helyes: ami nem autentikus - az még korántsem hamisítvány, hanem csak vitatható. Például az újszöveségi Bibliát író 4 apostol ógörög nyelven jegyezte le 70 évvel Jézus halála után annak héber vagy arameus nyelvű mondókáját - tehát nem autentikus, no de hamisítvány sem!
ha hamisitvany akkor annak oka van es kovetkezmenyei vannak.
Szerintem hagyjuk békében pihenni a "hamisítvány" vádat. Az a lényeg, hogy a nácik eltitkolták a Holocaust elrendelését, Himmler maga adja elő az imént idézett poseni beszédében, hogy így volt. Ennek az eltitkolásnak viszont sok következménye van.
Például a Wannsee konferenciának külön honlapot szerkesztett a német Shoah szervezet:
Itt a Wannsee-konferenciát nevezik meg a Holocaust kiinduló pontjának.
Mommsen német történész szerint Hitlert csupán a Wannsee konferencia után került kényszerhelyzetbe.
Mindezzel szemben Joachim Fest szerint Hitler adott parancsot, jóval a Wannsee-konferencia előtt a népirtásra:
http://www.etika.com/d49ns/49ns69.htm
Hitlers Rolle beim Holocaust (nochmals)
dpa-Bericht vom 29.11.1996: Nach Angaben des Zeitgeschichtlers Hans Mommsen war Adolf Hitler in der Frage der Judenvernichtung in seinem Umfeld "unter Zugzwang" geraten. Mommsen schloß nicht aus, daß ehrgeizige Unter-Führer wie Himmler den Holocaust gestartet haben könnten. Dem widersprach Hitler-Biograph Joachim Fest: Die Politik gegen die Juden sei "in ihrer Mischung aus Kälte, Rachgier und Austilgungslust Hitlers ureigenste Sache gewesen". Mommsen hatte zuvor gesagt, ... (Hitlers) Tiraden hätten zwar zu einer Radikalisierung geführt, aber ein konkreter Mordbefehl sei ihm schwer nachzuweisen. Dagegen führt Fest an, daß gerade von Himmler Dokumente existierten, in denen er den Holocaust als "ungermanisch" ablehnte und die Anordnung zum Morden als "härtesten Befehl seines Lebens" bezeichnete. Zudem habe auch Joseph Goebbels in seinem Tagebuch Hitler als "Vorkämpfer und Wortführer einer radikalen Lösung" bezeichnet. Es sei daher näherliegend, daß der Vernichtungsauftrag direkt von Hitler kam, schlußfolgert Fest.
A Holocaust ott kezdodik, hogy eltervezik és a végrehajtásra kidolgoznak terveket.
Ennek a része a Wannsee dokumentum. Egy sarkalatos pont, mivel nem sok írásos bizonyíték van a parancsokra.
Maradjunk abban. Ez a dokumentum vitatható.
Joachim Fest - a szvsz legjobb Hitler-biográfia szerzője és a konzervatív Frankfurter Allgemeine Zeitung társalapítója és kiadója - sem tartja autentikus dokumentumnak a Wannsee aktát.
Ettol még lehet igaz.
Az a lényeg, hogy NINCS írott dokumentum a Holocaust elrendeléséről. Van viszont autentikus hangfelvétel a végrehajtás módszereiről, mégpedig Himmler 3,5 órás poseni beszéde az SS funkciónáriusainak 1943. október 10.-én. Akinek van ideje és kedve, az letöltheti és végighallgathatja (Real Audio Recording) ezt a 3,5-órás náci gyalázatot:
persze, igy mar mas. de a szabad rablas, eroszakolas stb stb mar troja ota minden varos elfoglalasanak kiserojelensege. mondhatnam karos mellekhatasa.
szegeny karthagot a soval tettek egyenlove es folddel szortak be... (hala istennek nem sikerult totalisra...)
de szerinted ez a pelda BIZTOSAN jo a totalis europai antiszemitizmusra? es a tatarok? azok meg CSAK a zsidokat kimeltek meg... allitolag. nekem valaki ezt mondta...
tokre elegans a magyarazatod. elegans es brillians... (tenyleg tetszett)
csak szerintem nem igaz
a menekulo torok katonakat is kardelre szoktak hanyni. ez egy regi jo szokas. es eloszor oket hanytak kardelre.
namarmost. jo lenne tudni hogy milyen volt a lakossaga budavarnak. lehet hogy csak torokok es zsidok voltak? nemetek gondolom nem igazan voltak mert mar mint keemeket kivegeztek annakelotte. tehat kerdes hogy magyarok voltak e? ha nem voltak akkor szegeny csaszari katonak kit hanytak volna kardelre? hiszen valakit csak kardelre kellett hanyni. ez szokas volt annakidejen...
nem gunyolodok es nem ketelkedek. csak szeretnem tudni hogy hogyan volt. gondolom lenyegeben mar mindegy hogy az egyesult sereg mit csinalt budavaraban 300 evvel ennekelotte...
egyebkent ez hogy van? ezek ilyen antiszsemita katonak voltak? honnan talaltak ki hogy hol vannak a zsidok? ki mutatta az utat? kik eltek az akkori budan? torokok, zsidok es meeg kik? miert pikkeltek a zsidokra. lehet hogy csak a penz/arany erdekelte oket?
es akkor ott allunk annal az esetnel hogy a martalocok kifejezetten az aranyra es a nokre hajtottak a zsidok meg ugy veelteek hogy pikkelnek rajuk.
mint a neni akit ki akartak rablotamadolni es ugy gondolta hogy a tuntetesen valo reszvetelet toroltak meg a seteet kommunista erook. a cukrosok!!!
tehat hogy van ez? nincs valami felreertes?
nem lehetseges hogy mindenre lottek ami mozgott? a martalocok?
Egyébként érdekes kérdések. Reménytelen vállalkozás. CSak a Lengyelországi zsidóság számról több adat van. Én találtam 2,7-3 millió között ami 10%-os tűrés minuszban.
Ráadásul a népszámlálási adatok alapján adják meg a számokat. Magyarországon 1930-ban volt népszámlálás. Nem tudom lengyelbe mikor volt.
Ráadásul a háború elötti évtizedekben elég szép népvándorlás volt Amerika felé.
A másik kérédés a valós adatok. Magyarországon is mikor jöttek sorba a zsidótörvények, kezdőtek a kikeresztelkedések és az, hogy ki számít zsidónak.
Pl. a németeknél a negyed vér zsidó is is zsidó volt, addig nálunk a fél vért vették zsidónak.
Tehát egy kérdezés alkalmával zsidónak mondod magad mert az az identitásod, vallásod stb. Míg egy megváltozott helyzetben már kerülöd el a zsidó mivoltod általi megbélyegzést. Ebben a korban éthetően mindenki magát és a családját akarta menteni főleg mikor a munkahelyeken, itt, ott származási papírokat kértek.
Valahol olvastam azt is, hogy ide is menekültek ha jól emlékszem pár 10.000-es számban Lengyel zsidók. A túlélők is joggal,mikor visszatértek idegennek érezték azt a közeget ahol odáig éltek mert úgy érezték nem állt ki értük a társadalom. Mondjuk a szomszédaik, kollégáik. A vissaztérés után más lehetőségek után néztek és elvándoroltak Szovjetekhez, Amerikába majd Izraelbe.
Bemásolok neked egy véleményt:
"Az 1939 utáni Szovjetunióba vándorolt zsidóknak több mint fele Lengyelországból ment oda. Gyakran állítják,hogy Lengyelországgal vívott háborúnak kb. 3 millió zsidó esett áldozatul, és hogy majdnem az egész lengyel zsidó lakosságot "megsemmisítették". Egy 1931-es zsidó lakossággi összeírás Lengyelországban 2.732.600-ra teszi a zsidók számát (Reitlinger, Die Endlösung 36.old). Reitleinger mgállapítja, hogy ebbőllegalább 1.170.000 az orosz zónában volt, melyet 1939 őszén foglaltak el, és ebből kb 1 milliót evakuáltak az Uralba és Dél Szibériába az 1941. juniusi német invázió után(50.old). Kb 500.000-re becsült zsidó vándorolt ki Lengyelországból a háború elött."
Bocs. Én 56 elötti poziciók megszerzéséről beszéltem. A zsidóság a háborús szenvedései miatt védett volt míg a régi gárda aki az országot irányította ill. a közszférában dolgozott minimum gyanús volt. Az állásokat megbízhatókkal töltötték fel. Mivel a kommunistáknak nem volt erre sok embere, néhány embert megtartottak, kerestek megbízhatóakat (pl zsidóság) és hát a kis nyilasok is beálltak a sorba.
A gyarapodás egyén függő. Lehet befolyásolni, segíteni, de igazából a tehetséget és a szorgalmat nem lehet elnyomni.
Beszéltem egy ismert zenésszel és mivel érdekelt a kérdés megkérdeztem tőle Erdős Pétert és a lemez kiadást a régi rendzserbe.
Ő periférián volt, tehát nem adott ki sok lemezt de azért volt megjelenése. Azt mondta, érdekes elmúlt az a rendszer, szabaddá vált a lemezkiadás és a tehetség, mégsem kerültek elő fiókoknak írt lemezek és zeneszámok. Tehát ha tehetséges voltál akkor kaptál ha nehezen is lehetőséget. Ha meg nem akkor mondd hol vannak a lemezek amit nem adtak ki de jók?
Vedd figyelembe az államosítást is. Sok magán gyárat, üzemet úgy államosították, hogy a volt tulajdonos ott maradt igazgatónak vagy valamilyen vezetőnek. Így pozicióban maradtak. Mert az ipar nagy része a vezetőségük alatt állt.
Szerintem a magyar mentalításban benne van egy lázadás féle. Mivel szerintem az észbeli képességeink magasabban állnak egy átlag európánál ami társul egy sértett lázadással, a munkás a dolgozó azon gondolkozik munka közben, hogy csapják be őt és hogy akarnak neki rosszat. Kombinálunk és teorikat gyártunk a saját kicsi világunkban is. Én is így vagyok azért gondolom másnál is előfordulhat.
Rend soha nem lesz:)) Az annyira tradicionálisan konzerbvatív dolog, hogy a jobboldal is fentartással fogadja. A mai jobboldal kis hányada igazi számomra elfogadható jobboldal. Itt a zászlóégetés, a Bencsik ügy. Én ha csinálok valamit akkor válalom. Elmondom miért gondoltam azt, hogy megcsinálom, vagy megmondom. Vállalom a felelőséget. Hiszen én csináltam az én értékemet rombolom egy megalázkodással jobban mint ha 3 zászlót égettem volna el. Nevetséges volt a Giorgo tegnapi Friderikusz műsorbani szereplése. Még meg sem kérdezte tőle a riporter, hogy amikor égett a zászló és skandálni kezdtek miért emelte először a kezét názi köszöntésre és csak utána szorította ökölbe. Én innen tudtam, hogy észnél van. Ha meg tudat modósító cukorkát kapott melyik az az összetevő ami názi lendítéssel indít és nem ökölöt szorít a halántékhoz?
A szemétégető dolgot nemigazán vágom. Azt nem értem Nógrádban ahol nincs túl sok munka, miért utasítanak el egy munkalehetőséget. Mondjuk a cement gyárrólnem hallani meg egyébb szennyező megnyilvánulásokról a környéken. Hiányzik a pozitív kampány. Hiáynzik a nyílt vita a környezet védőkkel. Ellenőrizetlenül érvelhetnek.
Ezt én sem értem
Alfredoo
Mivel abeszélgetésünk itt kezd OFF lenni ha nem gond vidd át a topicodba.
"akik legkevésbé sem a zsidó lakosság iránti kegyes érzületeikről voltak nevezetesek"
Hát bizony nem. Amiképpen a nemes Savoyai Eugén martalócai sem, akiknek jó keresztény szokás szerint első dolguk volt a budavári zsidóság kardélre hányása.
Különben a kontinuitással vannak még egyéb bajok is: az arab terjeszkedés végülis már a középkorban véget ért az ottomán birodalom térhódításával, akiknek Szaladinhoz körülbelül annyi közük volt, mint Tökés Lászlónak Stefan cel Maréhoz. 1920-ban meg az egész vircsaft zárójelbe tétetett a brit mandátum által.
Most meg a miénk.
De amit igazából nem értek, az az, hogy ez neked miért okoz fájdalmat: miért éreznéd győzelemnek vagy igazságtételnek a zsidó nemzeti mozgalom vesztét, akár magyarként, akár keresztényként, akár európaiként...?
Annyi közük sincs hozzá, mint a granadai Alhambrához (azt ugyanis ők építették, emezt, meg (eltekintve az Al-Akszától,melyet szintén rombolás nyomán húztak fel) csak rombolták, szisztematikusan, 1967-ig.
Kizárólag a Mohamed által a saját vallásalapításába bevont zsidó történelmi és mitológiai személyiségei révén, tehát a zsidóság által közvetítetten áll fenn a kapcsolatuk Jeruzsálemmel.
A hely nyitva áll, lehet vízumot váltani, repülőjegyet venni, és lefényképezni a helyet, ahová Mohamed próféta álmában a szárnyas lovát kötötte.
Szeretett keresztény testvéreink ugyanily szívesen vannak látva az Olajfák hegyén, valamint a Golgotán.
hozzászólásaidból kitűnik, hogy meglehetősen jó forrásokból és talán ezirányú elmélyült tanulmányok során is foglalkoztál népünknek és vele összefonódott s a múlt kútjának ködébe vesző eredetű vallásának történetével is.
Mint azidőtt megjegyeztem, vallásunk természetesen maga is a kánaánita hiedelemkörből emelkedett ki, s maradt meg önmagában és a kereszténység által újra szinkretizálva a késő századok számára. Felismerem a hármas istennév-használatban (és a rengeteg árulkodó jelben, Ábrahám ősatyánk törénetétől az emberáldozat állatáldozattá váltásán, Izsák ősatyánk történetén, majd Sámsonon át magának a Városnak, Jeruzsálemnek eredeti nevéig kompilátorok művét, s azt gondolom, hogy ez a páratlan kultúrkincs, majd a hozzá csatlakozó, szövegcentrikus-talmudi értelmezés és életszabályokká fogalmazás a tudatos, történelemben élő emberi élet kimeríthetetlen és akár a magdfajta gentilesek által is figyelemmel és szeretettel követendő paradigmája.
Jeuzsálemünk Dávid királyunk általi alapítását (pontosabban talán) felvirágoztatását s a rákövetkező európai történelem centrumává tételét viszont jól datáltam (te talán megszállásnak neveznéd és i. e. 996-ra is teheted akár, de ez a történet győzedelmes folyásán jelenén és jövőjén mitsem változtat).
'amikor az Ordosz fennsíkon már évszázadok óta létezett az az államalakulat, amely népességének kuturája, szokásai és antropológiai jegyei nincsenek távolabb a mai magyarságétól, mint az ótestamentumi keverék nomád nép hasonló paraméterei a mai zsidóságétól'
peldaul. meg hogy hazudtak es david alapitasu telepuleseknek neveztek nem david altal alapitott telepuleseket. valoszinuleg ezt meeg le is irtak. haat ilyen szemetek voltak. en peldaul fel vagyok haborodva.
ha jol ertem a dolgokat egyebkent es amugy mi magyarok is igenyt tarthatnank ordosz fennsikra. hiszen ott elt a mihozzank igencsak hasonlito nep. valoszinuleg orruk es fuluk is volt ami abban a korban nagyon nagy kulonlegessegnek szamitott. es maar csak azert is gondolnam hogy idejekoran jelentsuk be igenyunket ordosz fennsikjara mivel minden miertektarto forras szerint ordosz fennsikja alatt rettento nagy olajto terul el. kiterjedese eleeri attika tengeri hatarait. a magyar nev megint szep lesz. melto regi nagy hirehez.
es vegul is ha nem jelentjuk be surgosen igenyunket ordosz fennsikjara akkor egy masik torzshoz, a romanok torzsehez, is megtevesztoen hasonlitott az ott elo nep. a roman torzs meg nem lesz rest ordosz fennsikjara vonatkozo igenyeit bejelenteni. tehat lepjunk es mozduljunk. egyutt es egyszerre...
mely terveik és tevékenységük alapján is náci szövetséges voltak.
Bonyolult világlátásod által kínált lehetősséggel élve megemlítem Neked, hogy mivel az angolok megakadályozták a zsidók Palesztinába vándorlását, ezzel hozzásegítve a nácikat a zsidók irtásához, így az angolok tulajdonképpen a nácik szövetségesei voltak :O))))
Mit nem vagy képes összehordani egy kis demagógia kedvéért....
Na, mindegy, valamiért Himmler képe nem akar átjönni ...talán nem is baj, de ott vannak, nagyon ott vannak együtt.
Egyébként Sternben igazad van, mármint abban, hogy 1942-ben angol golyók végeztek vele, és így nem érhette meg az Altalena-incidenst, amely egyszer s mindenkorra lezárta az izraeli terrorizmus, az államtól függetlenül működő védelmi szervezetek korszakát és megnyitotta az utat az IDF töretlen és immár s mindmáig konkurencia nélküli fejlődése és győzelmei előtt.
Visszatérve: teljesen természetes egxyébként a zsidók részéről, hogy miközben a fokozódó és praoxizmussá torzuló életveszélyben az angolok akadályozták a bevándorlást, mindenkivel, az ördög öreganyjával is hajlandóak lettek volna egyes zsidó vezetők és nem a mainstream, amely az angolok világháborús támogatása mellett állt, egyezkedni.
Végveszély volt, ideológiai káosz, a stratégiai szövetséges éppen megszállva tartja a (nemcsak általa) neked ígért földet és akadályozza annak a kevés szerencsétlennek a partra szállását is, akit a nácik mégis kiengedtek a karmaik közül...én is leültem volna Eichmannal vagy akárkivel tárgyalni, a lányomat is odaadtam volna neki az első éjszakára...mint Judit átengedte magát Holofernesnek.