Nekem a 603-as eredetileg AF-86-86 volt, 1972-es autó. Az a 603-1-es amit a fényképen látni, az régebbi, gondolom azért AB-s. A 613-asok szerintem inkább a hetvenes évek közepe-vége fele jöttek, gondolom ennek megfelelően a széria a rendszámokban is előrébb haladt. AL-es autók emlékeim szerint akkor voltak amikor már nagyobbacska voltam, sőt, szerintem valahol ott meg is állt a sztori mert nem volt állami rendszám, a régi táblákból csak civileket gyártottak ami talán JN vagy JJ valahol ott futott ki (volt egy ötajtós Samaránk annak EH-70-24 volt a rendszáma és azt 1989 november 2-án vettük át a Konsumex telepen). Az elhárítás rendszámait valahol én is olvastam, hogy azokat a kombinációkat kapták.
Köszönöm, hogy válaszoltál. A rendszámokat nem cég szerint osztották ki, csak az számított, hogy állami autó volt-e, azok kapták az A betűs rendszámokat évjárat szerint növekedve. A párt és társadalmi szervek meg B betűs táblákat hordtak.
Egy Oldtimer & Youngtimer tatrás cikkben azt írták, hogy az első sorozatból csak 25 db érkezett hozzánk, amiket pártfunkcionáriusok kaptak, meg volt a Hírlapkiadó Vállatnál is a márkából.
75 környékén az AF-AG , illetve a BD-BE mehetett, de jó lenne egy pontos infó. Gondolom, azt a sofőrt már nem lehet megkérdezni.
Igazából autómodellre kellene a pontos rendszám, szeretem, ha valós táblát tudok rájuk tenni, ahogy erre a 603-asomra is korabeli fotó alapján készült a plakett.
Gondolom AF vagy AL-12-34 formátum volt, AH-AK között a rendőrség meg az elhárítás autói voltak regisztrálva. De nem volt sok 613-as, a pártbizottságnak volt, azt biztosan tudom, mert a sofőrjét nagyapám ismerte.
Esetleg egy facebookos topictárs ha megkérdezné az ottani csoportban is, megköszönném, mert nekem nincs olyan profilom.
Eddig sajnos fotót nem találtam ezekről az autókról, csak egy korabeli videórészletben láttam ilyen kocsit, sajnos takarásban állt, a rendszáma nem volt látható.
es499: én is nézegettem, a vontató a nyilvántartó szerint ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, Václigeten állt olyan 2005-2006 környékén. Nem hiszem, hogy azóta is ott rothad, legalábbis remélem.
Tatra po vye 30 rokoch vyráa na cestu okolo sveta-Tatra ismet vilagkoruli utra indult Praga-Brno-Bratislava/pozsony-erintesevel,hogy a 1987-es ev teljesitmenyet megismeteljek..:)..a Bratislava/Pozsony-Hviezdoslav-teri bucsuztatas..:)