Üdvözlök mindenkit, érdeklődni szeretnék. Lenne egy kintről behozott Golf III as 1.9 TD autó. Nem tudom, hogy euro mennyibe tartozik? Meg,hogy mennyi lenne rá a pontos regisztrációs adó, mert minden kalkulátor mást dob ki.
Ebben szeretném segítségeteket kérni, sűrgős lenne. Köszönöm előre is
A mostani adótételekhez képest 20-50 százalékkal növelné az adót a 2500 vagy annál kisebb köbcentis benzinmotorú, illetve legfeljebb 3000 köbcentis dízeles autók esetén. Az ennél nagyobb hengerűrtartalmú autóknál azonban csökkennek.
forrás: origo
Javasolnék a jó édes csapodár anyukájukkal való aktust mindazoknak, aki ezt kitalálták.
Egyszer megnéztem a jogszabályban, és emlékeim szerint az eljárás úgy történik, hogy átmeneti rendszámot kap az autó, amelyet a külföldi regisztrációig lehet használni. A külföldi regisztráció (rendszám, papírok kiállítása) után vissza kell küldeni a rendszámot, és utána kapja meg az ember a visszatérítést.
Hangúlyozom, hogy ez csak elmélet, a gyakorlat ettől eltérő lehet.
Érdeklődj akár több márkakereskedőnél. A legjobb lenne olyan autót találni, amelyre még nem lett befizetve a regadó, amelyet így talán regadómentesen lehetne megvenni és külföldre vinni.
Esetleg szólj vissza, ha van valami konkrét tapasztalatod.
tudna valaki segiteni, hogy mennyi lenne a regadó egy benzines 1998/02-es Renault, Espace 2.0 RT-re? Láttam van mindenféle kalkulátor, de nem tudom, hogy euro-hányas motor lehet benne.
legyen 6 honapnal idosebb es 6e-nel tobbet futott, akkor pedig jobb neked a kulfoldi afat fizetni. mert ha nettot fizetsz, itthon esik afa ala, es hasrautve jol kitalaljak, hogy nem is annyi volt az ara, es csalni akartal, es fizetsz mondjuk az arara 40%-os afat.
Csak részben kapcsolódik a regadóhoz amit kérdezni fogok, de hátha...
Teherautókra elvileg nem kell regadót fizetni. A kérdésem az, hogy külföldön pl. Németországban is feltüntetnek egy nettó és egy teljes árat. Én mint külföldi állampolgár kiviszem az országukból a TGK-t a nettó árat fizetem ???
van egy osztrák papiros autóm, ebből ha csak alkatrészként ki akarom venni a motort akkor csak a motort kell átírni vagy ez hogy műkődik, erről valahonnan információt honnan lehetne gyűjteni vagy melyik honlapcímen tudnék egy ilyen telefonszámot szerezni?
Sziasztok! Egy kis információra lenne szükségem.Olyan infókat hallottam nem egy helyről,miszerint 2009.január 1-től meg szűnik létezni a regisztrációs adó!!! tudtok erről valamit?Kacsa a hír??
A lejebbi eszme futtatáshokhoz lenne nekem is egy pár kédésem.
Mondjuk ha adott egy 3-dik országbeli autó, pl egy kanadai.
Akkor azt itthon vezethetem én magyar jogsival?
(Mondjuk a szituáció legyen az, hogy egy rokonom hazahoz egy autót Kanadából és itt is marad, én meg kölcsönkérem töle)
Ilyenkor most mi a helyzet? :-))
De tovább megyek!
Mi a helyzet akkor ha csinálok valami szabálytalanságot és nem vesznek ki azonnal? pl gyorshajtás,parkoló dijjak stb... Megy a csekk Kanadába? :-)))
Én még azt is kétlem, hogy ha meg is állítana a rendör, le tudná e ellenörizni azt hogy az autón egyáltalán van e biztosítás. :-))
Mondjuk azt tudni kell hogy Kanadában nincs forgalmi engedély. Csak egy adásvételi ami egyben van a biztosítás megkötési elismervénnyel(nem a díj fizetési bizonylat)Tehát nem is igazán tudnék mit oda adni. :D Kanadában csak a jogsit huzzák le a zsaruk a kocsiban, és a rendszám alapján beazonosítják az autót, és ez alapján tudnak mindent...
Nincs forgalmi engedély!
Nincs műszaki vizsga!
Nincs zöldkártya!
Nincs átirási illeték!
Nincs eredetiség vizsga!
Nincs regadó!
A kötelező, casco-ra is kiterjed. Az autóra, márka,tipus, és évjárat alapján fizetsz és nem ccm-re. Bónuszt a balesetmentes évek után kapod, ez ugyan az mint itthon, viszont nincs malus.
Én már többször is utaltam rá, hogy ez bizony kettős adóztatás, ami az Unióban tilos! Így mondatnánk, hogy jogellenes, azonban az állam talált magának egy kiskaput: tulajdonképpen a regisztrációs adó amolyan környezetvédelmi adóként funkcionál: hiszen a környezetvédelmi kibocsátásra számolják fel, és ez minden egyes, az országban először forgalomba hozott autónál felszámítandó, függetlenül attól, hogy előtte volt-e már máshol forgalomban. Tehát ha egy új autót veszel, akkor abban az árban benne van a regadó (csak hát az nem sok egy új autónál, hiszen a legkörnyezetkímélőbb motorokkal rendelkeznek), továbbá ha használtan veszel autót, akkor biztos lehetsz benne, hogy azt már regadóztatták (első forgalomba helyezésnél). Szóval mindenki fizeti, és független a vámtól.
Tudom hogy ez topik autós, de nem hiszem hogy nagy a külöbség az eljárásban ha motoról van szó...
A lényeg következő, adott egy motor ami nem EU-s. Ez 2007-ben lett behozva az országba, hivatalosan levámoltatva, vám kifizetve stb... Na most akkor, nem lett kérve az üzembehelyezése. Rajta van a vám papíron... Most utólag is kérni lehet az üzembehelyezést én igy tudom.
Viszont egy nagy kérdésem van?! Ha most én ezt a motort üzembe szeretném helyeztetni akkor regadót is kell fizetnem? Mert én úgy tudom, hogy ez az adó forma az EU miatt lett bevezetve mert velük szenben megszünt a vám."
Na most vegyétek úgy hogy autóról van szó, ha úgytetszik! A lényeg ugyan az. 2x AKAR LEHÚZNI AZ ÁLLAM??? Most utólag megtudtam, voltam a Petróleum utcában. Hiába volt vám rá fizetve, regadót kell fizetnem ha üzembe akarom helyeztetni! MIÉRT??????
Most ujra megkérdezem! A REGADÓ A VÁMDÍJJAT VÁLTOTTA LE, AZ UNIÓ MIATT NEM????
Régen vámolták a kocsit és üzembe is helyezték, mindeggy honnan a pitsából való volt.
Most ha EU-s akkor regadó és üzembehelyezés.
Ha pediglen 3-dik országbéli akkor VÁM és utána REGADÓ majd üzembehelyezés!
nem tudom, soha nem gondolkoztam meg rajta. Nekem viszonylag uj az autom. Normalisan ketevente csereltem eddig a kocsim, de legkozelebb mar csak akkor cserelem, ha hosszabb idot toltok kulfoldon.
Kint mennyi az afa-ja es van-e berbeadasi minimum. Mert ugye egy uzletember megteheti, hogy onkoltsegen alul adja berbe a kocsit, csakhogy megtartsa "ugyfelet" :-)
Kint Nemetorszagban csinalsz egy gepjarmukolcsonzo ceget. Az indulotokedbol veszel egy darab szemelygepkocsit es berbeadod. Kinek? Hat magadnak. Aztan itthon berkocsival jarsz.
Mert az egész regadót "környezetszennyezés elleni adónak" leplezték. Bár amennyivel többet fizet az, akinek 2500 ccmes motorja van, mint akinek 1.6os, hogy egyértelműen ez egy luxusadó. Minél jobb a kocsi, annál többet fizess. És ne érje meg behozni. Itt vedd meg a drága kocsit. Tiszta sor.
Ellenben azt regéljétek még el nekem, hogy ha veszek - adott esetben - egy autót pl. Németországban és 1) tulajdonos leszek, akkor nekem be kell gondolom jelenteni itt. Hiszen magyar állampolgár vagyok, itt élek. 2) csak üzembentartó leszek, akkor itt v. ott kell a biztosítást és múszakit csinálni. És akkor járhatok elvileg külföldi rendszámmal is, nem? Vagy? :)