Nézd, nekem is van pénzem - hogy egyszerre fizessem a lakás és kocsitörlesztést. Sajnos, én is azok közé tartozom, akit nem tudtak apukáék meglepni egy lakással érettségire...
"Aki meg 20 évi részletre megvesz ma egy baromi drága új lakást, attól meg sajnáljuk azt a kis adójóváírást?Ą
Az én pénzemből - mert a te adójóváírásod abból (is) van - se te, se más ne vegyen magának lakást.
Tehát ha nem tetszik a "kommunizmus" - persze itt sohasem volt az -, akkor azt vegyél a saját pénzedből, amire futja, és ha hitelt akarsz felvenni a banktól, akkor piaci körülmények között vegyél fel annyit, amennyit kapsz.
Nem vagy te azért annyira butuska vérszívó, hogy ne tudnád. Volt pénzük lakásra, kocsira viszont már nem. Tehát gyorsan felrántottak néhány milka támogatott lakáshitelt, és kocsit vettek rajta. Az adójóváírás meg fedezi az éves törlesztőrészlet jelentős hányadát, és mindezt állambácsi nagyon gavallér módon az én adóból (is) finanszírozza.
Miért is baj, hogy ma Magyarországon ott tartunk, hogy a vállati megtakarítások fedezik a lakossági hitelfelvételeket és nem fordítva, hogy az állam hihetetlen tempóban adósodik el, csakhogy az eszetlen költekezését fedezze?
Sorry Szkátó, de egy kicsit felment bennem a pumpa: Te Győrből jársz föl - szeretettel látunk :) - de akkor már nehogy sajnáld tőlem, V. kerületi lakostól a kocsimat! Mert én bizony azzal járok, sőt megsúgom, hogy jövőre az asszony is kap egyet! :))
Jobb volt a kommunizmusban, amikor a lumpen söpredéknek építettek több százezer összkomfortos lakást, amit fillérekért béreltek, majd megvettek az értékének 10%-áért? Aki meg 20 évi részletre megvesz ma egy baromi drága új lakást, attól meg sajnáljuk azt a kis adójóváírást?
Az állam lex@rja az állampolgárait, és az állampolgárok viszonzásul lex@rják az államot.
ie: Te állam ott fönn lopsz nagyokat, cserébe elnézed nekem, hogy én is lopok nem olyan nagyokat"
Modern kori kádárizmus valóban. Előrevetít egy újyabb összeomlást, egy újabb rendszerváltást, amikor már nemcsak az állam-gengszerek fognak cserélődni.
Medgyessy szemmel láthatóan feladta a klientúra kontrollálását. Az EU-belépésig szabad rablás van.
Ez valóban érdekes adat, csak szerintem nem közlkedési szempontból.
Az a döbbenetes, hogy ezt a hihetetlen bővülést egy rendkívül rossz makrogazdasági mutatókkal rendelkező ország produkálta. Szegény állam, gazdag 'lakosság'?!
Egy normálisan működő országban - pl. Németország, Svédország - a fogyasztás alakulása szinte késedelem nélkül követi a gazdaság alakulását. Ha jól megy az országnak, akkor jól megy a polgárainak is, illetve fordítva. Nálunk szemmel láthatóan nincs így, és ez szerintem a magyar társadalom aberrált, természetellenes szerkezére és működésére vezethető vissza.
Én három fő okot neveznék meg, amivel magyarázható, hogy egy csőd szélén táncoló államban miért fogynak ilyen szépen az új autók. Egyébként a szintén igencsak fellendült használt gépkocsi behozatalról se feledkezzünk meg, már csak azért semm, mert nagyon sok nagyértékű gépkocsi így érkezik az országba.
1) Hihetetlen mértékű adó és járulékcsalás, ami a magyar társadalom dél-amerikanizálódásának legfőbb oka. (Ráadásul egyes rétegek törvényesen nem fizetnek gyakorlatilag egy fillér jövedelemadót sem. Pl. Egyes 'nyomorgó' mezőgazdasági 'vállalkozók' által lakott falvakban lépni sem lehet az új Suzukiktól.)
2) Támogatott lakáshitelek, melyekkel évek óta, évente többszáz milliárd forint 'talált' pénz áramlik az emberek zsebébe, és csak fűti és fűti az amúgyis túlfűtött fogyasztást. (Itt hívnám fel mindenkinek a figyelmét, hogy a lakásépítés nem 'beruházás', hanem 'fogyasztás'.) Én személyesen ismerek két olyan családot, ahol az új lakás elé új kocsi is került, köszönhetően a lakáshitelnek, meg a zsíros adójóváírásnak.
3) 50%-os béremelés a közszférában, amit teljesen elfogadhatatlannak, és közgazdasági nonszensznek tartok, és ami megadta a kegyelemdöfést a költségvetésnek. Magyarországon az átlagjövedelem a közszférában meghaladja a versenyszféráét, szerintem a Világon nincs még egy ilyen ország, vagy ha van, az csak egy hozzánk hasonló rothadó társadalmú és gazdaságú ország lehet.
Minden egyes behajtaskor a kozpontba 5font. Szoval nem art mnegtervezni mit akarsz a varosban csinalni...
Mindenhova kamerak vannak felteve es allandoan veszik a kocsikat es kuldik ki a szamlat.
Ha nem fizetsz akkor felszolitaskor mar 60font ha tovabbra sem birosag (az ottani jogikoltsegek eleg szepek azt is fizeted) es ugyis elveszted (hisz ugye nem fizettel).
Ha meg azt probalod megjatszani, hogy kamu lakcimet jelentesz be az autonyilvantartashoz akkor kapasbol 1000 font birsag amint elkapnak.
NO es akkor ott van meg a parkolasi dij azutan hogy behajtottal. Az se semmi osszeg...
Én zónásítanék.
A nagyon forgalmas útra csak az az autó hajthat be, amelyikben legalább 3-an ülnek.
A közepesen forgalmasra, meg csak az, amelyikben legalább 2-en ülnek.
"Hozzátenném, hogy alul-, és felüljárók építésével csökkenteni kellene a szintbeli kereszteződések számát. Már régen kellett volna."
ja, ennek csak ket hatranya van, egyreszt varoskepileg iszonyatosan randa, masreszt ahol ilyenek vannak az a kornyek tobbnyire teljesen elslummosodik,mint ez nagyon sok amerikai varosban lathato ahol ily modon oldottak meg a varosi dugokat.felul az ut alul a szemet .Erre nagyon jo pelda a Claiborne avenue New Orleansban.AZ 50-es evekben a varos egyik szep sugarutja volt also kozeposztalyi lakosokkal,miota a nyomvonalan athuztak az I-10 varoson atvivo szakaszat felul es aluljarokkal a teljes kornyek tonkrement.
Bizonyhogy 50+ kellene. Tizenhárom év alatt egy párat meg lehetett volna csinálni. Pl. a Róbert Károly krt-re is lehetett volna amikor felújították.
Na meg a Duna-hidak. Vicc, hogy É-Budáról É-Pestre menet be kell jönni az árpád hídig és vissza.
Az 5000 forintos parkolás jó, de előtte működőképes BKV-t és ingyenes P+R parkolókat kell csinálni.
Szal kiváncsi leszek mi lesz itt 5 év múlva. Szvsz káosz.
Ja még valami...
Egy hétig voltam Münchenben. Az sem kicsi város. Király metró és gyorsvasút-hálózata van.
A többség valószínűleg azt használja, mivel dugónak nyomát se láttam. Lámpáknál is max. 5-6 autó "torlódott" fel.
A város patyolattiszta, a levegő "hegyi" a bp-ihez képest.
Azon a városon rövid távon semmi sem segít. Lenne +50 szintbeli kereszteződés, akkor talán javulna a helyzet.
Elég gyakran járok Bp-re. Hamarabb felérek Győrből, mint hogy eljutok Budaörsről a Petnehézy utcába. Minden kocsiban egy ember nyomul, ha egy pici koccanás van valamelyik kritikusabb helyen, akkor a fél város megáll.
Ha a parkolásért 5000Ft kéne fizetni, többen elővennék a kerékpárjukat, használnák a metrót.
Ehelyett ülnek a kocsijukban, és pöfékelik a >200Ft-os benyát.
Ha ennyi pénzük van: tegyék (de ne sírjanak hogy sz@r az út, meg drága a benya)!!!
"- Egyik nap páros másik nap páratlan rendszámú autók hajthassanak be a belvárosba."
Az ember nem azért vesz autót, hogy egyik nap használhassa, másik nap nem.
Szerintem a lassú és forgalomfeltartó teherautókat és buszokat kéne kitiltani, hogy az autók közlekedhessenek. :)
Ugyan már kedves mibi, talán Te is tudod, hogy nem erről van szó.
A gépkocsieladások mögött leginkább az emelkedő életszínvonal, az alacsony kamatok és a jó Euró-Ft árfolyam húzódik meg. A VW/Audi csoportnál az elcseszett árfolyameltolatás után volt a legnagyobb az értékesítés mert mindenki sejtette, hogy áremelkedés lesz. Majd felment a kamat 9,5%-ra a kereskedelmi kamatok pedig követték.
Ha már mszp akkor nem vidd ki a bilit hanem idd ki a bilit: tudod, ez az ami nem mindegy...
Igen.
Hozzátenném, hogy alul-, és felüljárók építésével csökkenteni kellene a szintbeli kereszteződések számát. Már régen kellett volna.
Persze az egészből semmi sem lesz. Még Demszky kedvenc projektje a 4. metró sem lesz nemhogy más egyéb.
A HVG régebben foglalkozott a nagyvárosok ezen gondjával.
Az én javaslatom:
- M0 körgyűrű mielőbbi megépítése.
- Egyik nap páros másik nap páratlan rendszámú autók hajthassanak be a belvárosba.
- Belvárosban parkolójegy 5000Ft/óra
De a tuti a az lenne, ha mindhárom teljesülne/bevezetésre kerülne.
Előnyök:
- jobb levegő
- egészségesebb emberek
- az utak egy idő után nem lennének kátyúsak
- épületek sem egyenszürkébe pompáznának
- épületek renoválására valószínűleg kevesebbet kéne költeni
- kevesebb csőtörés
stb.
Tedd meg hozza, hogy ebbol is latszik, az MSzP gazdasagpolitikaja egy total csod, mert nem kepesek olyan kemeny intezkedeseket hozni, hogy az embereknek egy fillerjuk se maradjon autovasarlasra meg lakasepitesre. Aztan meg koveteld a 20 %-os realberemelkedest. Egyebkent meg mekkora marhak vannak!!
Ahogy már évek óta. Egyes kutatások szerint 10 éven belül a gépkocsik száma a fővárosban meg fog háromszorozódni. A város közlekedése az összeomlás szélén.
Demszky Gábor mit szándékozik tenni?