Hölgyek, urak, lányok, fiúk!
Aki volt kint a 2003-as budapesti expon láthatta, hogy az autók egy részének formája és hál' istennek egyre inkább motorja is kezd sportos formákat ölteni, mondhatni elindult egy trend a sportos autók irányába.
A magam részéről kimondhatatlanul örülök a dolognak, mert sportautó mániás vagyok, így minden tetszik, ami szép designnal készül, s a műszaki paraméterei is jó minőségról, megbízhatóságról tanúskodnak (nyilván ez csak egy bizonyos használati idő után derül ki). Jó előre szeretném leszögezni, hogy a "véresszájú márkasovinisztáknak" nem biztos, hogy ez a topic lesz a megfelelő hely időtöltésre, s ahogy a címban is próbáltam érzékeltetni, elképzelhető, hogy a "fatökű-egyterű-családi-autó-egykaptafamindenmárka-csak a márkajezésben ill. felszerelésben különbözünk"-trend mellett egyre inkább kibontakozni látok egy olyan sportautós irányzatot, ami egyik oldalról célozza kompromisszumos megoldásokat, amikor is a családfő hétköznaponként elviszi "anyjukat és a kölköket" :-) munkába ill. sulizni, s ő maga is jól érezve magát sportautójában elindul "dóóóógozni" :-), majd hétvégén otthon hagyva mindenkit elindul egy kicsit "ámokfutni, baromkodni" akár az autópályára ill. a hegyekbe lsd.: Mazda RX-8, Impreza WRX STi, Civic Type-R, Octavia RS, Focus RS, Leon 1.8T stb., s elindult egy tisztán sportautós trend kompromisszumos megoldás nélkül Opel Speedster Turbo, Nissan 350Z, Honda S2000 2.2.
Kezdeti mérföldkőként, szárnypróbálgatás jelleggel jött a Rover-ből az MG - erről is szólna a topic - aztán a BMW az M-es sorozat mellett most piacra dobott egy kétajtós sportosabb formát szintén csillagászati áron, a Mercedes is keményít, jött a Peugeot az RC-vel illetve a koncepcióautóival stb-stb-stb.
Szóval a topic EGYIK NAGY KÉRDÉSE: Ki mit tud az MG autók minőségéről, megbízhatóságáról, esetleg tartósságukról. A többi sportos autóhoz képest eléggé nyomott áraik vannak - a hivatalos honlap, ha valaki érdekel www.mg-rover.com - viszont tapasztalataikról sportautók terén annyit lehet tudni, hogy évekkel ezelőtt kizárólagos szerződésük volt a Hondával, így motor probléma abban az időben biztos, hogy nem volt a Honda motorokkal készült Rovereknél.. :-)
Azóta ez viszont megszűnt, s a licencjogot is elvesztették. Elvileg viszont átvhettek bizonyos technológiai fogásokat a japán autók építésénak kiválóságából ill. a konstrukciók minőségéből.
Ehhez várok hozzászólásokat!
A MÁSIK KÉRDÉS - a sportautós piaci trend! Elképzelhető, hogy ebben is komoly árverseny laakulhat ki 1-2 éven belül az autógyártók között, akárcsak az egyterűek eladásában, ugyanis már most kézzel fogható különbségek vannak.
A Nissan már most 12.5 millára tartja a jövő év májusában megjelenő 350Z-jét. Ugyanennyi lesz a csörgő-zörgő, de külsejében szubjektíve mindent vivő 4.8 sec-os 100-ra gyorsulási képességű Speedster Turbo is. Az MG 5 ill. 7 milláért is kínál dekoratív, relatíve közepes teljesítményű, ugyancsak könnyű sportkocsikat, bár nem egy kategória, de ugyancsak a sportosság jegyében ide sorolandó a WRX STi, ami tarja a 13 millás árát. Jön a Focus RS 9.5 milláért. Itt az új RX-8 a szintén vonzó designjával, a csúcsmodell alapfelszereltaéggel 9 millát kóstál. A Honda - nagy bánatomra - csücsül a babérjain, s anyagi okoknék fogva csak a kevésbé sportos külsejű ám annál erősebb Civic Type-R-t forgalmazza 6.9 milláért, s nem hozza be az új Integrát, a Leon a nagyképű, jogi vitát kiváltó reklámjától eltekintve folytatja Adrenalin hadjáratát, s Leon 1.8T-hez különböző verziókban már 6-6.5 milláért örömködhet az újdonsült vásárló, s még tényleg lehetne folytatni a sort.
ÁRverseny alakulhat ki, ami a használt piacon szintén csökkenti az 1-2 éves autók árát.
Ehhez is várok hozzászólásokat!
Üdvözlettel mindenkinek:
Torpedo