van egy Opel Vectra c-m 2007- es hónapok óta küszködök vele és a szerelők is értetlenül állnak elötte
következő a problémám.Reggeli indításkor normálisan beindul majd pár perc múlva szép lassan leáll ezt megcsinálja kb 3x majd utána mikor bemelegszik normál üzemmódba elindulok felgyorsítok és ha elengedem a gázt akkor leáll magyarán mikor leterhelem és nyomom neki utána mintha megszüne az üzemanyag ellátás leáll.
emelkedőn egyszerűen visszalassul nekimegyek 120-al emlekdőnek és a tetején 80 de egyenesen meg megy sok minden cserélve lett amire gondoltak de nem jo van aki azt mondja hogy katalizátor hiba de megnézettem kipufogóssal és azt mondta hogy semmi baja MAP szenzor is lett cserélve injektort tisztítás is volt gyertyacsere is trafósor is lambdaszonda is jo elviegben. Megállt a tudomány van aki tudna segíteni nekem mit nézzünk meg előre is köszönöm esetleg emilben is irhattok farao2000@citomail.hu ra /gáz benzin üzemü az auto de mindkét módban ezt csinálja/
A segítségeteket szeretném kérni. A napokban azt tapasztaltam, hogy a Vectra C 1.6 jobboldali ülés alatt vizesedés van, a hűtő víz nem folyik, az autó nem volt törve. Mi lehet az oka?
sziasztok van egy c vectram 1.9 ctdi kiegett az egyik szamtabla vilagitas kicsereltem de tovabbra is jelzi a muszerfalon az izzot es benne egy felkialto jel mit lehet ennek erdekeben tenni h eltunjon nem reg vettem de eddig nem volt ilyen problema orulnek ha valaki segitene ezugyben
Vauxhall EGR szelep hűtő / cooler javítókészlet. Nem kell megvenni a teljes hűtőt feleslegesen.
Alkatrész GM kód: 851008
Amit tartalmaz a csomag: műanyag borítás (ez szokott elrepedni) és tömítések
Ez egy nagyon gyakori probléma, hogy a műanyag ház elreped, és ki kell cserélni. Minden szervízben csak komplett hűtővel együtt lehet cserélni (250ezer Ft), ez az ár amiért én kínálom, nagyon baráti.
Kicsi segitség kéne: Lányom C Vectrájába ( amit nemrég vett) Aisin automata a nivópálca erösen szint alatt volt, s rátöltöttem kb 0.5 liter itthon polcon levö ATF-t-
s a váltó fokozatba kapcsoláskor üt nem kuszik s mintha nem lenne benne elég olaj ?! csuszik erötlen.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna segiteni. Ugye jol tudom a váltóolajszint ellnörzés járo motor kézifék sebességbe rakva.
Ha visszaolvasod az en itteni hozzaszolasaimat, akkor pontos kepet kapsz a vekimrol. Diohejban annyit, hogy az 1.8 nagyon strapabiro motor. Nekem az 5 ev alatt az alabbiak voltak (63ekm):
- Akksicsere 3 evesen - Kesztyutarto ajto csere (lenyilt -8 alatt) - Huto-tarto rugostag csere gumisra mert kopogott - Klimaszabalyozo tekero gomb/poti ugrik - Ajtonyitast jelzo mini LCD megfolyt - Evente egyszer-ketszer hideg reggelen jelez, hogya 3. hatso feklampa nem jo pedig az.
Motorikusan semmi gond, futomu mint ujkoraban (az is igaz, hogy errefele szinte egyaltalan nincsenek katyuk), toronycsapagy is koszoni szepen jol van.
Szia Hapzi! melyen a gép? jól szuperál? vannak már újabb tapasztalatok? használtnál mire érdemes figyelni szted (1.8as) esetleg mi az ami jellemzően elszáll benne? fogyasztásod milyen? ha van időd dobhatnál be képet:D köszi.
Nincs harag, kösz, figyelek majd rá, bár remélem nem fordul elő. Ha ezt beírod a C Vectra topic-ba akkor sokkal többen hasznát veszik, mint itt. Meg egyébként is ott bármiféle C Vectra típushibával, stb-vel kapcsolatos info-t szívesen várunk, pláne ha szakembertől van a tipp. Olyan volt, hogy valaki benézett fikázni, abból lett is nagy vita, de ha valaki jószándékkal ír a hibákról abból mindenki csak profitál.
"Én teljesen meg vagyok a választásommal elégedve, te pedig a tieddel így asszem mindenki boldog." Ez a lényeg!
Én a toronycsapágy problémát gyakorlatból mondtam, és nem kárörvendésből,csak ha majd állóhelyzetben járómotornál olyan mintha nem lenne szervód,és már mindenki mindeféle vészjóslásokat emleget,akkor azért nézzétek meg a 40 ezret futott autón. 4500 ft/db nem egy vészes ár. És nem előírás hogy mindegyik autónál,de sajnos összerohad. Igazatok van hogy a vészvillogó már valóban ennél a tipusoknál tökéletes,de helyette van más gond.(LCD kijelző,rádió kezelő rendszer a kormányon stb.és nem tudom miért de a H7 es égők 90% -a Opelekbe fogy el.G-Astra,Zafira.)
Ui. azért azt kívánom senkinek ne legyen rosszabb autója :-) Üdv.
Balu, most láttam véded a mundérunk becsületét. Ezt méltányolom ha meglesz a saját párt meg kormány amit Maximus-szal szervezünk... :-) (tudod hol találsz több info-t) :-))
Az Vectra-nál is volt visszahívás, a leömlő mögötti kipuff résznél vizsgáltak meg egy tartóbilincset ami esetleg laza lehetett... aztán nem volt az.
Az utolsó beregadó vészvillogó-kapcsoló az F Astra-ban és a C Corsa-ban volt, se a C Vectra se a H Astra nem ragad be, szóval nem tudom mit javítasz meg mit nem de C Vectra vészvillogót 1000% nem kellett javítanod...
A nagybátyám is autószerelő, neki német, olasz meg francia autói vannak/voltak már vagy 40 éve.
Én teljesen meg vagyok a választásommal elégedve, te pedig a tieddel így asszem mindenki boldog.
Már 31ekm óta megvan a Vekki és nem barátkozok semmiféle toronycsapágy gyártóval, de ha beleolvasol a C Vectra topicba, ott sem volt baja senkinek vele.
Mert olyanokat ismersz, akiknek japán autója van. Én is mondhatnám, hogy az általam ismert autószerelők felének Hondája, felének meg Fordja van, de baromság lenne ebből általánosítani:-)
Japánok legalább visszahívják de a többi elsumákolja. 7-8 éve két- három modellnél ugyanazok a tipushibák. (VW Golf, Polo, ablakemelő szerkezet,kilincs,szélessávú lambda szonda hiba,Opel vészvillogó kapcsoló,stb) de hála istennek ezekből élek.Nem bánom ha mindenkinek "más" autója van csak nekem legyen japán. 25-30 autószerelő kolléga közül 90 százalékának japán autója van de miért?
Akinek van vagy volt Avensis D4D kombija 2002 vagy 2003 évjáratban, kérem segítsen nekem az Avensis dízelek topic-on! Hozzáértők tapasztalatára lenne szükségem.. Előre is köszi! Üdv.
Gondoltam záróakkordként leírom, mert megszületett a döntés. Végül Vectra lesz, 1.8 Comfort, plussz még 1-2 extra. Az Avensis sokáig versenyben volt és befutónak is tartottam amikor egyik hétről a másikra felment az ára ~2000EUR-val. A Vectra-ra pedig ~500EUR-t le tudtam még alkudni. Ha minden igaz két hét múlva megvan a kocsi, a Vectra C topicban majd megírom a tapasztalatokat. Nálatok mi lett a döntés?
OFF:
Ha diplomataként vagy hasonlo státuszban bizonyos pozíciókban nemzetkozi szervezetnél dolgozol (ENSZ, UNESCO, UNICEF, WHO, stb.) akkor vám es áfa mentesen vehetsz autót bizonyos korlátok között, azaz meg van szabva, hogy milyen időközönként (hány évente) hány darabot, stb.
ON: Mivel benzines párti vagyok az 1.8 VVTi jobban tetszik mint a 2.0 D4D, bár sokan győzködnek a felé. Még hátravan egy Avensis tesztvezetés (Vectra már volt), és majd utána döntök (döntünk az asszonnyal :-) ) Nem tudom még mikor kerül sor rá, most rengeteg az elintéznivaló a letelepedés körül. De ha megvolt akkor megírom a tapasztalatokat.
METYA:
"de az Opel nem alternatíva egy Toyota mellett"
Akkor nem jött volna létre ez a topic... :-)
Én egy Astra-t vezettem rengeteget most pedig egy Corsa-t hajtok a cseréig. Mondhatni igazi Opel-fan vagyok. Tudom, hogy a Toyota megbízhatósági statisztika vezető, de engem nem hagyott cserben egyik Opel sem. Lehet, hogy furcsa de nekem pont azért tetszik egy Opel, mert nincs extravagáns design-ja, über-technológiája, vagy kafferbivalybőr üléshuzata. Mindkét Opel-em egy starapabíró praktikus A-B kocsi volt és nekem pont ennyire van szükségem a CSALÁDI autótól. Szerintem egyébként a Toyota is A-B autó ha már erről van szó és ezzel nekem semmi bajom sincs! Sőt, a Mazda6 vagy az Accord pont ezért esett ki mert túl sportos, azzal egyfolytában gizdulási kényszerem lenne és csak jönne a szóáradat az anyósülésről... :-) Ha erre kéne autó akkor inkább vennék valami használt GSi, GTi, stb. verdát. Persze ha több pénzem lenne mint amit el tudok költeni akkor más lenne a szitu... :-)
Az Avensis az én szememben egy "Japán" Opel, amit a Wasaki-ék precízebben raknak össze mint Jürgen-ék, ezért megbízhatóbb, de ugyanúgy nem egy extravagáns márka (szerencsére).
Most látom ez is félig OFF lett. Na mind1.
Aga:
Köszönöm a tapasztalatokat!
A csomagtartó pakolás milyen? Kényelmesen hozzá lehet férni? Próbáltad ledönteni a hátsó üléseket?
Mekkora az így keletkező szintkülönbség? A szalonban nem néztem meg, csak utána olvastam valamelyik tesztben, hogy nem lehet sík felületet kapni. Zavaró?
Sajnos a kérdésedre nem tudok válaszolni, de esetleg próbáld meg a Vectra C topicban, oda több Vectra-s is van.
Bocs hogy beleszólok, de elég sokáig Toyotáztam, és pár Opelt is láttam már.
Anno a T. Carina legendásan jó volt, utolérhetetlen megbízhatósággal bírt. Az Avensis I. nem igazán volt méltó utódja, ezt a Toyota is belátta, ezért aztán az Avensis II. "nagyot szól".
Az Opelben valahogy mindíg a kisstílű spórolást veszem észre elsőként.
Lehet hogy bennem van a hiba.
Amúgy nálunk céges flotta-autóként egy Carina 100 ezer km-re jutó költsége sokkal alacsonyabb volt egy Astráénál.
És a Carinám 210 ezres szervíze (szervízkönyves!) 31-32 ezer HUF volt.
Én nem vagyok japánautó-kedvelő, de az Opel nem alternatíva egy Toyota mellett.
Amúgy most Mondeoval járok, ami a legszürkébb, legsemmitmondóbb autó.
:-)
HaPZI, hasonló cipőben járunk, bár én Németországba szerződtem.
Éppenséggel én is a Toyota 5ajtós avensisét (dízel)néztem ki, SOL kiszerelésben. (Ahogy elnéztem, az Executive elég gyengus, főleg a műanyag fabetétek miatt. Mindegy.) Volt több jelentkező, de ez maradt a végére. A mazda6 sokáig versenyben volt, de itt nem adnának rá kedvezményt. Ami tetszett a kocsiban, az a kényelem, a biztonság(érzet) és a pakolhatóság. A motor talán kicsit gyengébb, de nem gyorsulásra vettem, hanem 1000 km sztrádára.
A Toyota Avensis Solnak (dízel, 5ajtós) listán 24.600 euró az ára, eurokratáknak (EKB) 15%-os árengedményt adnának, így 21.000-ért meg lehetne venni.
Te milyen alapon nem fizetsz vámot? Mert ha nekem se kellene, inkább Franciaországban venném meg a kocsit+itt németben kifizetném rá az áfát.
Mondhatom, nagyon kellemes vezetni. Sajnos Avensis-rol nincsenek tapasztalataim pedig nagyon szimpatikus az is.
roviden osszefoglalva:
semmi extra elmeny, semmi euforikus dolog, egyszeruen csak beulsz, megnyomod a pedalt es megy. Teljes nyugodtsaggal, kiegyensulyozottan, nem pattog, nem billeg, csak megy.
nagyon hasznos benne a tempomat es a kiporges gatlo, a sok iranyban allithato vezeto oldali ules es a fejtamla ami vegre elore-hatra is allithato.
de inkabb irom a negativ dolgokat:
- a 4 kullos kormany hosszu tavon kenyelmetlen. Jo lenne alul megpihentetni a kezet, de ott csak par ujj fer be es nem kenyelmes
- nincs semmi normalis ital tarolasi lehetoseg. Elol meg van valami pohartartonak csufolt kb 2cm mely melyedes, de abba egy pohar az elso indulasnal felborul. Hatul pedig semmi nincs. Allitolag a fullosban van valami ulesbol kinyithato pohartarto, nekem ilyen nincs. Tehat vege az ajoba tett fel literes uvegeknek... most max egy terkep fer el benne, az is csak elol mert hatul meg zseb sincs az ajton.
- a tetocsomagtarto rogziteset eltakaro kis muanyag lemez szerintem hamar le fog torni...
- nincs a hatso uleseknel vilagitas (allitolag ez is csak a fullosban van) csak az elso kozepso tukornel van 1 lampa.
- sikit ha nem bacsatolt ovvel indulok el... villog, csipog meg mindenfele.
- a CAR2005 tipusu CD-s radio ugyan 7/8? hangszoros, de csak balance allithato, elso/hatso arany nem.
Szoval osszessegeben nagyon kellemes, de ez a par aprosag kicsit bosszant... amolyan filleres sporolasok.
__________
amit viszont en szeretnek kerdezni mas opelesektol:
Papiron az utas oldali ules magassaga is allithato. Ez csak nalam maradt ki vagy tenyleg nincs ilyen, csak a leirasban? (comfort felszereltseg)
Akkor árak adók vámok nélkül
vectra 1.6 base 13500 euro
vectra 2.2 dizel 16850
vectra GTS 1.8 sport 17640
Avensis 1.6 terra 14450
Avensis 1.8 sol 16450
Avensis dízel 17990
Accord 2.0 15500
Mazda 6 2.0 dizel 120LE 16515
és az opel 1000 eurot simán elenged
a többit nem kérdeztem