1. Az öcsémnek halvány dunsztja nincs arról, hogyan kell kikódolni egy telefont. Sem számítógépe, sem kábele, sem szoftvere, sem tudása nem volt meg ehhez.
2. Abban az időben mindenki Westeles volt a családban, tehát értelme sem lett volna kikódoltatni.
3. A Mobil ASK nem nézi meg, hogy kikódoltattad-e vagy sem. Ahogy alul le van írva, rádugják valami cuccra, ami kiír nekik egy értéket a képernyőre. Ha ez X, akkor ok, ha nem X, akkor illegális szoftverművelet, és garanciavesztés. Tök lényegtelen, hogy ez valóban megtörtént-e vagy sem.
4. Tök felesleges a Fogyasztóvédelemhez fordulni, 90%, hogy ők is a Mobil ASK-t kérik fel szakértőnek. Sem esélyed, sem eszközöd nincs arra, hogy érvényt szerezz az igazadnak.
5. A Westel -- aki pontosan tudta, hogy a 3110-esnek ez a szériája foschtalichka volt, és naponta tucatjával érkeztek hozzá panaszok ezzel kapcsolatban (tudom, dolgozott náluk ismerősöm), az incidenst követő másfél évben kifizette velem a működésképtelen, használhatatlan telefon teljes értékét, szépen havonta levonva azt az összeget, amit lebeszélhettem volna, csak épp nem volt mivel. Kedvesek.
Még mindig nemértem mi az összefüggés a garancia és Network Lock között.
Ha szar telefon akkor szar függöen is meg nélküle is.
És ez szar volt, internetezés közben leállt és sehova továbbb, ha volt UnLock ha nem .....
NEM ÉRTEM.
Ha szétkurtam a szoftver egy DKU5 kábelel netezés közben, akkor az sem az én hibám. Hanem az Ő saruk....
1. Mai napig nemtudom független volt e vagy nem.
Cég nem mehet fogyasztó védelemhez, csak magánszemély.
Így sosemfog kiderülni télleg az volt e!!!!!!!!!!
Ezt csak halványan sejteti az ASK bandája.
Sem szóban sem írásban nem közölte mi az a jogosulatlan szoftver müvelet.
2. a T-Mobil alias WESTEL900GSM még akkor egy földhőz vert telefont garanciában kicserélt teljes belsővel csak hogy elégedettek legyünk.
Én marha már bánom hogy azóta voltam elöször PANNON-os most meg még egy ÉVIG vodás.
Na mindegy, csak egyszer el birnám már felejteni e történetet, ...... de nem megy ........ utálom a NOKIA-t szívből! SOHA TÖBBET NOKIA.
Jah,és persze a garancia arra az esetre szól,ha úgy használod a telefont,amilyen feltételekkel a szolgáltatótól vetted.És ezek között nincs benne,hogy bármikor kiütheted..
Mert pl. egy t-mobilos telcsire miért adna garit a t-mobil,amikor már rég vodán használod????A pénzt nem neki hozod,még csak nem is fizettél a hivatalos függetlenítésért,tehát...
Ha hivatalosan akarsz függetleníttetni,akkor a saját szolgáltatódatkell megkérdezni,hogy mennyiért is vállalja.
Persze a függ? telefon + szolgáltató általi függetlenítés általában drágább,mint a gyári független telcsi,de csak ez a hivatalos módja.Mivel hiába a Mobil ASK a hivatalos Nokia szervíz,de a hálózati korlát feloldását csak a szolgáltatónál lehet megvásárolni.
Amikor szolgáltatónál veszel telefont,akkor nem teljesen áron veszed,hanem kedvezményesen.A szolgáltató adja neked ezt a kedvezményt,amit ? majd sokszorosan megkees rajtad a számláidon keresztül.Neked viszont nem kell egyben olyan sokat leszurkolnod a telcsiért.
Ezért a pénzbeli kedvezményért te egy hálózatra zárt telefont veszel.
Ha megkapnád a független telcsit olcsóbban,akkor mi a garancia,hogy az adott szolgáltatónál használod,ezzel neki hozva bevételt?Vagyis ? ezen valszeg pénzt bukna.? pedig nem akar..
És amikor szerz?dést kötsz és függ? telefont veszel,akkor minden szerz?désben le van írva,hogy csak az adott szolgáltató kártyájával használható.
De ha nem akarsz ilyen korlátokat,akkor vegyél gyárilag független telcsit(persze drágábban),de akkor abba tuti nem fognak belekötni,hogy miért is független.
Hát én azóta Don Quixote-ként próbálom lebeszélni az embereket arról, hogy valaha Nokia telefonra pénzt adjanak ki.
Akkor már ketten vagyunk, én is ezt teszem.
Rohadjon meg a krumplijuk.
Én továbbra sem értem egy kikodolt telefon miért nem garanciás?
Már amennyiben az enyém az volt!!!!!!!!!!!!!
Ezt NEM ÍRTA LE AZ A mit tudom milyen nevű banda!
I.SZ.
ps: Egy CHIP tuningolt OPEL astra sem az ha mondjuk nem fog a hátsófék. Mi köze van a kódhoz hogy egyszer internetezés közben leáll és soha többet nem indul el?
Egy viszont biztos, ha TÉNYLEG meghibásodott a készülék (amit egyébként garanciában lennének kötelesek javítani), akkor is elveszett a garancia azzal, hogy nem egyezik a látott képernyő a gyári értékekkel.
Ezt nem értem. Ha így is, úgy is elveszik a garancia, hogy kötelesek javítani garanciában? Éppen az volna a lényeg, hogy elismerjék, ez a széria fostalicska volt, és igenis elromolhatott úgy, hogy nem piszkálták meg. De nem. Ráadásul ha minden út hozzájuk vezet, akkor akárki XY-nak porszemnyi esélye sincs, hogy érvényt szerezzen az igazának. Hát én azóta Don Quixote-ként próbálom lebeszélni az embereket arról, hogy valaha Nokia telefonra pénzt adjanak ki. Tudom, hogy szélmalomharc, de nem érdekel. Rohadjanak meg a Westellel együtt!
Nekem a 7110-esem ment tönkre ezzel a hibaüzenettel. Beázott szegényke...
A mostani 6250 (nem akartam hibázni... =)) meg most van szoftverfrissítésen, billzár kiold, telcsi lefagy majd újraindul, és ez 5 percenként.
Ha ráteszik arra a gépre, akkor az a gép a napnál világosabban megmutatja, hogy mire lett lezárva a gyárkapun belül. Valamint azt is, hogy történt-e a rendeltetésszerű használaton kívül bármiféle bevatkozás a készülékbe.
Az 99%-ig kizárható, hogy az illegális szoftveres beavatkozás miatt lett volna Contact Service-s a készülék.
Egy viszont biztos, ha TÉNYLEG meghibásodott a készülék (amit egyébként garanciában lennének kötelesek javítani), akkor is elveszett a garancia azzal, hogy nem egyezik a látott képernyő a gyári értékekkel.
Nem akarlak untatni száraz adatokkal, de hadd mondjam el, hogy a Nokia MINDEN készülékéről tudja IMEI alapján, milyen adatokkal jött ki a gyárkapun, milyen hálózati zárral rendelkezett a forgalomba hozáskor, avagy független volt-e. A tesztgépre rárakva pontosan lehet látni, milyen változások lettek rajta végrehajtva, SŐT, azt is meg lehet állapítani, hogy kábellel vagy függetlenítő kóddal (ún. NCK-val) tették függetlenné a készüléket.
Magyarországon az egyetlen mobilszerviz, ami szervizelheti az itthon forgalomba hozott készülékeket, az a MobilASK. Ebből közvetkezik, hogy minden út (a jogi is) náluk végződik.
Olyan hard-/szoftverrel viszont, ami megmutatja ezeket a változásokat a készüléken, igen sokan rendelkezünk.
Jobb topic-ot nem találtam.
De azért hátha lesz ilyen másnak is.
Ez a szemétláda NOKIA céggel megint bajom van.
2 hónaponba került mire rájöttem ki a húnyó a gépemen.
Ez a tetü NOKIA PC SUITE leüti az EASY CD CREATOR 5 őt.
Amiből van jogtisztám.
Szóval ha NOKIA 6610 szoftverét fellövöm, akkor a roxio programja az Initializing views ... na ott végtalen ciklusba kezd.
Se elöre se hátra csak a Ctrl+Alt+Del segit.
Szóval ... soha többet NOKIA!!!!!
Már megírtam egyszer itt az Indexen, a fene sem emlékszik, hogy hol, de elmesélem tömören még egyszer. Kb. két éve jártam ugyanígy.
2001 januárjában vettem egy 3310-est az öcsémnek a Westeltől. Félévvel később egy vidéki konferencián egy szállodában rádugta tölteni, mikor visszament a szobába, a telefon már CONTACT SERVICE-szel köszönt. Elvitte a Westelhez, azok átvették, ültek rajta egy hónapot, majd visszaadták pontosan ugyanezzel a dumával: a Mobil A.S.K. megállapította, hogy illegális szoftverműveletet hajtottak végre, a telefon javíthatatlan, a garancia ugrott (tehát nem cserélik ki), matrica, köszönik a részvételt.
Annyit hadd tegyek hozzá, hogy az öcsémnek sem tudása, sem az eszköze nem volt meg ahhoz, hogy illegális szoftverműveletet hajtson végre. Értelme sem lett volna, mivel a környezetében minden fontosabb személy szintén westeles volt.
A történet úgy folytatódott, hogy elvittem a telefont a Petőfi Sándor utcai Westel boltba, egy kicsit felemeltem a hangom, és kértem a kreatív ötleteket, mit lehet kezdeni. Bevették a telefont cserekészülékkel (a cserekészülék -- szintén 3310 -- még azon a héten elromlott, igaz másképp!), majd pár hét múlva közölték, nincs mit tenni, ez van, fordulhatok a Fogyasztóvédelemhez. Fordultam. Kitöltöttem x papírt, mint kiderült x+1-et kellett volna, mert csak épp azt nem kapták meg, amelyben én a saját szavaimmal írom le, mi történt. Nem baj, így is bevették a telefont, majd pár hónap múlva megjött a szakértő ítélet, amelyben közölték: a telefonnal illegális szoftverműveletet hajtottak végre, ezért javíthatatlan. Ugyan nem áll rendelkezésükre olyan módszer vagy lehetőség, hogy megmondják hogyan történt ez, de biztosan ez történt. Köszönik.
Kicsit magam alá zuhantam ettől, azt gondoltam, a FV engem véd, de mint kiderült, valószínűleg átadták ugyanannak a Mobil A.S.K. nevű Nokia márkaszervíznek a telefont, amely addig már kétszer látta, egyszer lematricázta, ők ültek rajta pár hetet, hogy úgy tűnjön, mintha, majd visszaadták, hogy de-de, illegális az!
Később megpróbáltam egy ismerősön keresztül a Nokia felsővezetőihez eljuttatni a készüléket, de nem hiszed el, hol kötött ki: igen, a Mobil A.S.K.-nál. Ez a szervíz ugyanis a Nokia székház aljában egy elkerített kis rész, ahol egy technikus bütykölget telefonokat. Meg nem erősített hírek szerint a telefonok bevizsgálása úgy történik, hogy rádugják egy gépre, amely kiolvas belőle akármit, nevezzük azonosítónak. Ha ez az azonosító nem az, ami a nagy könyvben meg van írva, nem kérdeznek, nem érdekli őket, jöhet a matrica, és a szabvány elutasító szöveg.
Hát így jártam. Szerintem nincs értelme bíróságra menni, mert szakértőnek csak egy cég jöhet szóba, a tudod melyik. :-( Én feladtam.
Na rohadjon meg, eddig birta.
Most be sem lehet kapcsolni.
Még csak Conntact Service felirat sincs.
Egy ártatlan kártya csere és bummm.
azóta be sem kapcsol.
Rohadjon meg az összes krumplijuk.....
Ha még valaki jár erre.
Na most egy szakinál van drága.
Aki azt mondja: Talált rajta egy content fájl, amit nem tud törölni. Azt mondja ez olyan mint a számítógépeknél a virus. ... Meghogy tuti az internetről szedtem össze. ... Azt mondja a telefon tuti jó, csak evvel a tartalommal nem tud egyenlöre mit kezedeni.
Talán a cégnek bizonyítania kell hogy hibátlan terméket adott el.
Azaz kérni kell egy hasonló verzióval ellátott telefont ha van(*#0000#)- a szerviz (pultoskislány) elôtt ugyanugy fel a netre. Ugyanoda. Ha megtelik a telefon memoriája és belefagy, akkor a másik is ugyanugy belefagy. (Ennek jogilag nem tudom mi a hivatalos útja)
Szerintem típushiba esetén inkább kicserélik a telefonod, mintsem felvállalják a botrányt...és kicserélik az összeset.
Feltételezve hogy tényleg ez okozza a problémát, és a kézikönyvben erre nem hivják fel a figyelmet (külön).
Más gyártó telefonjainál ennél vadabb hibákat is találni, pl. ki se ír semmit, de nem ébredne fel. (és az a model alig több mint 1 éves)
Na azt hiszem, azok jártak jó nyomon akik a feltörésre tippeltek.
Én barom ugy értettem, hogy illegális szoftver müvelet.
Olyan parancs amit a telefonon nem tud végre hajtani. És lefagy, mint egy rossz BIOS.
Na a mai NOKIA mintaboltos "beszélgetés" után azt szürtem le.
Azt mondom, nekik lehet hogy nem tudja a fél város életre kelteni a telefont.
Mondják igen lehet.
Mondom akkor nem hardver hibás.
Siri csend.
Mondom , de akkor mi az az illegális amit egy ... ember eltud követni.
Mondja például az, hogy ahol most van a telefonom.
Hmmm, szerintem legális szervizbe vittem.
Vagy a matrica ....
Mondom akkkor tud-e nekem olyan telefont adni, amin én nem tudok illegális szoftver müveletett csinálni.
Mondja igen, itt van a pultban 84 rúgó.
Azzal mondom tuti nem lesz ilyen bajom.
Igen.
És mondom akkor ami nekem volt azzal miért lehetett?
Siri csend.
Na ebből gondolom, hogy az a gyanú, hogy hálozat korlátozás feloldás miatt kaptam vissza.
De ki nem mondták.
Szóval Connecting people, de miért nem azokkal akikkel már "üzletett" kötöttek.
Na mindegy, azt hiszem innentől télleg nem tudom mit tegyek .
De ...
Biróság na ne már.
Ezekkel, azt sem mondják mi a bajuk. Csak vagdalkoznak, és még én keressem az igazam. Na ne már, amit tudok megteszek.
Soha többet NOKIA, azt hiszem itt az én jogom ennyi volt.
1. A contact service eleg gyakori ha valaki szarul tori fel a telefont, amennyire az interneten irtak. Probald meg valami spiler telefonfeltoronel, lehet, hogy meg tudja javitani! (en 50% eselyt adnek neki).
2.
>Nokia mondja:Illegális szoftver muveletet
>hajtottak végre a telefonnal.
>A keszülék szakszeru javítására a továbbiakban
>nincs lehetoség, ezért azt nem vállaljuk.
>A készüléket matricával láttuk el a
>jelen .állapot biztosítása érdekében.
>A garancia levelet áthúzták, nem érvényes. pont.
No ez az amit mostanaban a Nokia csinal, es amihez a kov. megjegyzeseim vannak:
1. Szuletett egy torveny, hogy buncselekmenyt (asszem) kovet el az, aki telefon kedvezmenyes korlatozast felold illetektelenul. Ez van, ezt kell szeretni, nem kell megszegni. De tudni kell, hogy tenyleg illegalis a dolog.
2. A garancialevel athuzasahoz nincsen joguk, a jotallasi jegy a te tulajdonod, en sehol nem lattam meg, hogy azon az informaciok rogzitesen tul barmit joguk lenne tenni.
3. A keszuleket vagy megjavitjak, vagy megtagadjak a megjavitast. Ok nem hatosag, tegyenek feljelentest vagy pereljenek be, de a te keszulekedet javitas celjara adtad at, nem rakhatnak ra semmifele matricat
4. Definialjak az illegalis szoftvermuvelet fogalmat. A garanciajegy tartalmazza, hogy nem szabad idegennek szerelnie a telefont,, toabba tilos a rendeltetesellenes hasznalat, szakszerutlen kezeles. Jomagam a kovetkezoket kerdezem:
-Hol van leirva milyen a rendeltetesszeru hasznalat, illetve mik a hatarai? Ha egyszerre lenyomok 3 gombot es befagy a telefon, az nem rendeltetesszeru hasznalat es elveszitem a garanciat?
-A keszulek kedvezmenyre jogosito vedelmet fel lehet oldatni a 2 ev (1 ev) huseg lejarta utan, meghozza az aktualis munkadijert.
a.) A munkadij tobb tizezer forint, ez versenyellenes magatartas, tovabba aranytalan szolgaltatas-ellenszolgaltatas. A versenytanacshoz kene fordulni ezugyben
b.) A 2 ev letelte utan miert szamitana illegalisnak peldaul, ha sajat magad oldod fel a keszuleg vedelmet?
-Tovabba: Telefon elofizetes (Westel), Domino vasarlas, valamint kartyafuggetlen telefon veteles eseten sem lattam/irtam ala meg egyetlen olyan papirt sem, amely tetelesen kimondana, hogy a keszulek kedvezmenyes vedelem alatt all, es ennek feloldasa a garancia elvesztesevel jarna. Egyetlen helyen le van irva az, hogy a vedelem ido elotti feloldasa a kedvezmeny visszafizeteset vonja maga utan. Termeszetesen jogviszonyban ennek tekinteteben NEM a nokia-val , hanem a vasarlast bonyolito szervvel (pl. westel) allsz, magyaran a szerviznek a westel megbizottjakent sincs explicit joga maganjogi kerdesekbe beavatkozni, tehat, az en ertelmezesemben a fenti "illegalis" tevekenyseg tenyebol fakado jogkovetkezmenyek elereset kizarolag maga az elado, igy pl. a Westel tudja kezdemenyezni, a szerviznek maximum a javitast van joga megtagadni.
-Tovabba: Attol, hogy tilos a feltores, meg nem tilos egy feltort keszuleket megvenned. Ha tehat egy illegalisan feltort keszuleket megveszel, akkor beviheted javitani, ok megtagadhatjak a szervizelest, de beperelni a feltort keszulek birtoklasaert nem tudnak.
-Tovabba: Kulfoldon nem illegalis a feltores, tehat ha kulfoldon toreted fel es visszahozod magyarorszagra, akkor maximum szakszerutlen kezelessel vadolhatnak. Ellenben: Egyreszt rajtuk van a bizonyitasi teher, masreszt ok a szakszerviz. Pusztan azert, mert szakszerutlen volt a kezeles, megtagadhatjak a garancialis javitast, AM! azt megtagadni, hogy a keszuleket dij elleneben megjavitsak, ha kulonben kepesek lennenek ra az a szerzodeskotestol valo indokolatlan elallas, amit szinten a versenytorveny tilt. Legalabbis velemenyem szerint.
A fentiek alapjan tehat en (aki nem jogasz) ugy tartom, hogy minden okod megvan a felhaborodasra, es amig a fentieket tetelesen nem cafoljak (pl. be nem mutatjak azt, hogy te mikor hol hogyan nyultal a telefonba, hol van leirva az, hogy az illegalis dolog amire figyelmeztettek, tajekoztattak-e errol a jotalassi jegyen, es ez olyan karosodast okozott-e a telefonon amely valoban osszefugg annak javithatatlansagaval), nos addig nyugodtan meg lehet tamadni a dolgot mind a fogyasztovedelemnel mind birosagi uton. Meg is erdemelnek.
Egyetlen nagy problema van, az pedig az, hogy egy ilyen eljaras (birosagi) nemcsak koltseges, de lassu is, es ha mindez nem volna eleg, vegyuk hozza azt is, hogy a birosag nem ert a temahoz, ezert hulyeseget is hozhat vegeredmenykeppen dontesnek...
Tehat ajanlom, hogy keress egy profi feltorot aki birtokaban van a telefon teljes ujraprogramozasahoz szukseges eszkozparknak, termeszetesen ezt egy olyan orszagban tedd, ahol ezt nem tilos / vagy add kolcson kulfoldi baratodnak, es 5 rugobol meg lesz oldva a problemad. sok sikert!
Sajna nem tudom.
Gondolom oda ahol a "resetgomb" van.
Mert valami olyat gagyognak az "ismerőseim", újra kéne tölteni a szoftverét.
Na igen, de nem indul be még annyira se hogy beletegyék a floppy-t. ;-)
Szóval a dolgok állása szerint, buktam 60.000Ft-ot plusz 24 hónap előfizetésidijat, plusz modemről netezek most is.Négy hónap alatt kicsit durva. Meg a márkabolt hozzáállása meg ne is beszéljünk.
Szóval soha többet NOKIA!
Ha valaki segitene rajta, egy tuti tippel várom.
Igaz ahogy pörög a topic már lemondtam róla. :-((((
Egy röpke kérdés. Ha meg lett volna szüntetve a hálozat korlátozás. Az mennyiben befolyásolhatta a szoftvert? A kód vagy jó vagy nem ... vagy van _és_ _vagy_ _hátha_ kód. Nehéz ez az én gépész eszemnek .....
Innentől fogva az egész meg van lőve, hiába mond bárki bármit...
Próbáljatok meg szakvéleményt kérni, a bíróság előtt úgyis nekik kell bizonyítani azt, hogy illegális beavatkozás történt.